72-latek uległ wizji szybkiego wzbogacenia się i stracił blisko 130 tysięcy złotych

dzisiaj, 3 godz temu 302 0

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy ostrzegają przed oszustwami, które czyhają na nieświadomych użytkowników internetu. Na stronach internetowych czy na portalach społecznościowych można znaleźć fałszywe ogłoszenia o możliwości szybkiego zysku poprzez inwestycję w kryptowaluty czy np. akcje koncernu naftowego. Oszuści obiecują szybki i duży zysk zainwestowanych pieniędzy. 72-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego uległ wizji szybkiego wzbogacenia się i stracił wpłaconą kwotę.

Po raz kolejny policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zostali w ostatnich dniach powiadomieni o oszustwie.

Mieszkaniec naszego powiatu odebrał telefon od mężczyzny podający się za menedżera firmy inwestycyjnej, który opowiedział o tym jak można ulokować swoje środki ze znaczącym zyskiem. Skuszony obietnicą szybkiego zysku mężczyzna postanowił spróbować swoich sił na rynku inwestycyjnym. Zainwestował początkowo mała kwotą. Po krótkim czasie jego osobisty doradca pokazał wzrosty i zyski, co zachęciło go do dalszej inwestycji. Później była bajka o rzekomym błędzie w zapisie transakcji co spowodowało spadek zysków. Ale pomoc menadżera i pożyczka brokerska miały naprawić ten błąd.

-Kiedy 72-latek zaczął podejrzewać oszustwo, oburzony „menedżer „ nie widział sensu dalszej współpracy i chciał całą kwotę 145 tysięcy Dolarów wypracowanych zysków chciał przelać na konto 72-latka, ale przelew został wstrzymany bo... trzeba zapłacić kwotę kaucyjną pond 7 tysięcy dolarów - mówi asp. Magdalena Ząbek Oficer Prasowy KPP Świdnica.

W efekcie całej inwestycji, pieniądze w kwocie 145 tysięcy dolarów do 72-latak nie dotarły, a on sam stracił blisko 130 tysięcy złotych.

Świdniccy policjanci apelują, aby nie zawierać transakcji finansowych przez telefon z nieznanymi osobami:

  • żadnych transakcji finansowych nie należy zawierać kierując się przypadkowymi reklamami w Internecie,

  • nie należy instalować dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, z których następuje logowanie do bankowości internetowej,

  • nie należy udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej np. za pomocą programów: TeamViewer, AnyDesk, Quick Support,

  • nie należy udostępniać danych poufnych dotyczących posiadanych kart płatniczych,

  • nie należy przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek