Uwierzyła, że zaciągnięto na jej nazwisko kredyt. Podążając za instrukcjami oszustów, straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych

wczoraj, 12 godz temu 317 0

Funkcjonariusze ze świdnickiej komendy prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, w wyniku którego 66-letnia mieszkanka naszego powiatu straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych. Kobiety padła ofiarą popularnego w ostatnim czasie oszustwa metodą "na pracownika banku".

Pokrzywdzona zgłosiła się do jednostki tuż przed minionym weekendem. Do 66-latki zadzwonił mężczyzna podszywający się pod pracownika jednej z placówek bankowych. Poinformował kobietę o rzekomo zaciągniętym na jej nazwisko kredycie. Kobieta przyznała, że nie posiada konta w tym banku i zdradziła nazwę swojej placówki. Oszust zapewniał, że niebawem skontaktuje się z nią przedstawiciel jej banku.

Po chwili do pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku, w którym pokrzywdzona ma konto. Poinformowała, że aby anulować "fałszywy kredyt" konieczne będzie zaciągnięcie nowego zobowiązania oraz ochrona zgromadzonych środków. Podczas rozmowy oszustka nakłoniła 66-latkę do zalogowania się na swoją bankowość elektroniczną i złożenie wniosku kredytowego. Bank przyznał kobiecie pożyczkę w wysokości ponad 115 tysięcy złotych.

Następnie zgodnie z instrukcjami przestępców kobieta wypłaciła część środków w banku, a resztę w bankomacie, nieprzerwanie pozostając w kontakcie telefonicznym z oszustami. Kobieta podająca się za przedstawiciela banku przestrzegała pokrzywdzoną przed informowaniem kogokolwiek o zaistniałej sytuacji. Później z 66-latką skontaktował się mężczyzna, który przedstawił się jako kierownik placówki bankowej. Przekazał on dokładne instrukcje dotyczące wpłaty środków przy użycie kodów BLIK we wpłatomatach na terenie miasta. W ten sposób kobieta przekazała oszustom ponad 64 tysiące złotych. Dopiero wówczas zorientowała się, że padła ofiarą podstępu.

- Apelujemy o ostrożność i rozwagę!  Prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą o zaciąganie kredytów, wypłacanie gotówki ani przekazywanie środków za pomocą kodów BLIK. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zakończyć połączenie i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów telefonów. Jeśli podejrzewasz, że możesz być ofiarą oszustwa — natychmiast skontaktuj się z Policją pod numerem 112 - apeluje asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

/KPP Świdnica/

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek