Nie segregujesz, zapłacisz więcej
STRZEGOM. Informujemy, że od kwietnia rozpocznie się kontrola w zakresie przestrzegania przez mieszkańców zasad segregacji odpadów komunalnych. Sprawdzane będą pojemniki.
- Zakład Usług Komunalnych w Strzegomiu zaopatrzył się w naklejki, które po uprzednim ustnym upomnieniu mieszkańca o nieprawidłowej segregacji, będzie naklejał na pojemniki. Na początek żółta, informująca o poprawieniu swojej segregacji, ponieważ w pojemniku na odpady zmieszane znalazły się surowce, które powinny trafić do żółtego pojemnika. Trzecie upomnienie to już naklejka czerwona o treści „zła segregacja”. Kolejne naruszenie zasad segregacji na danej nieruchomości będzie skutkowało utratą uprawnień do ponoszenia niższej opłaty. Właściciel nieruchomości zostanie obciążony opłatą jak za odpady zmieszane (niesegregowane), czyli 21 zł od osoby – mówi Grzegorz Kozłowski, prezes ZUK-u. Prawidłowa segregacja odpadów wpływa na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych, co przekłada się na zmniejszenie ponoszonych kosztów przez gminę. Większa ilość odpadów zmieszanych ma bezpośredni wpływ na koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Nieprzestrzeganie przez mieszkańców gminy zasad segregacji, czyli wrzucanie do pojemników na odpady zmieszane np. papieru, plastiku, szkła, metalu zwiększa ilość odpadów zmieszanych oraz zwiększa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnym. W sytuacji, w której wpływy z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie pozwolą na sfinansowanie ustawowo określonych kosztów będzie konieczność do podniesienia stawki opłat – wyjaśnia Jolanta Dryja, naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Komunalnymi Urzędu Miejskiego w Strzegomiu.
Dlatego, aby uniknąć wyższej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mieszkańcy gminy, którzy zadeklarowali, że będą segregować odpady, a tego nie robią, powinni dostosować się do obowiązku selektywnego zbierania odpadów.
Przeczytaj komentarze (4)
Komentarze (4)