[DUŻO ZDJĘĆ] Prace przy przebudowie stacji w Jaworzynie Śl. zakończone
Przedłużone przejście tunelowe pod torami połączyło wreszcie dwie strony Jaworzyny Śląskiej a wraz z zakończeniem prac pasażerowie otrzymali dostęp do peronów także z obu stron miasta. Całość inwestycji kosztowała 24 mln zł. 27 września nastąpiło uroczyste odebranie inwestycji, w którym uczestniczyły m.in. władze miasta i województwa, parlamentarzyści, wiceprezes WSSE Kamil Zieliński, oraz marszałek Senatu.
Zdjęcie wykonane w czerwcu 2019 roku
Dotychczasowe przejście podziemne zostało przedłużone, co zapewni dostęp do peronów nie tylko od strony budynku dworcowego, ale także z drugiej strony miasta, od ul. Powstańców. Przejście jest więc bezpieczną, dogodną trasą dla mieszkańców Jaworzyny Śl., łączącą dzielnice po obu stronach linii kolejowej.
Pasażerowie skorzystają również z przebudowanego peronu nr 2. Dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością i podróżnych z cięższym bagażem ułatwiać będzie winda. Peron został wyposażony w nowe oświetlenie oraz ławki i gabloty informacyjne. Gruntownej renowacji poddana została wiata peronowa.
Przypomnijmy, że na stacji w Jaworzynie Śl. w 2017 roku za 11 mln zł wykonano modernizację dwóch peronów, torów i przejścia podziemnego. Realizacja obecnego zamówienia stworzy harmonijną całość kompleksu stacji, z zachowaniem jej historycznego charakteru.
- W ubiegłym roku spotkaliśmy się tutaj, aby zapowiedzieć powstanie tego przejścia podziemnego, które połączyłoby dwie strony miasta. Wiele osób w to wątpiło, ale dziś możemy cieszyć się z zakończonej inwestycji. Dziś obchodzimy rocznicę 175-lecia powstania pierwszej stacji węzłowej na terenach śląskich. Tak się tworzy historia proszę państwa. Jet to opinia powszechna, że nasza stacja jest stacją wzorcową, w skali kraju. Chciałbym podziękować marszałkowi, wojewodzie oraz parlamentarzystom. Bez waszej pomocy, nic by się nie udało- mówił burmistrz Grzegorz Grzegorzewicz.
Wykonawcą zadania „Rozbudowa przejścia pod torami wraz z przebudową peronu nr 2 w stacji Jaworzyna Śląska” w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” była firma INTOP Warszawa Sp. z o.o. Wartość podpisanej umowy wynosi 24,350 mln zł (netto).
Przeczytaj komentarze (4)
Komentarze (4)