PRACA - Specjalista pracy z rodziną w PCPR w Świdnicy

środa, 9.4.2025 20:48 196

Świdnica, dnia 04 kwietnia 2025 r.

 

O G Ł O S Z E N I E

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15

ogłasza nabór kandydatów na stanowisko:

specjalista pracy z rodziną 

Liczba etatów: 1

Wymiar etatu: pełny

Miejsce wykonywania pracy: Zespół ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej

Planowany początek zatrudnienia: maj 2025 r.

Główne obowiązki:

1)        Udział w posiedzeniach dotyczących oceny sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka.

2)        Przeprowadzanie okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.

3)        Realizowanie postanowień sądowych w zakresie umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej.

4)        Promocja rodzicielstwa zastępczego.

5)        Wykonywanie zadań koordynatora w imieniu organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

6)        Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka z terenu powiatu świdnickiego w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.

7)        Przygotowywanie, we współpracy z rodziną zastępczą oraz asystentem rodziny lub podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku.

8)        Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.

9)        Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.

10)    Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.

11)    Sporządzanie w imieniu organizatora rodzinnej pieczy zastępczej oceny rodziny zastępczej lub rodzinnego domu dziecka.

12)    Przygotowywanie opinii i innych dokumentów określonych ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej niezbędnych do realizacji zadań.

13)    Sporządzanie dokumentacji w zakresie realizowanych działań wobec dziecka i rodziny,
w tym m.in. sporządzanie kart czynności.

14)    Współpraca z Sądem Rodzinnym oraz innymi podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.

Wymagania konieczne:

1)        obywatelstwo polskie,

2)        wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji,

3)        minimum 5 letnie doświadczenie w pracy z systemem rodzinnym,

4)        wyrażenie zgody  na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie na potrzeby procesu rekrutacji,

5)        wyrażenie zgody na umieszczenie danych osobowych zawartych w ofercie w Biuletynie Informacji Publicznej na potrzeby procesu rekrutacji,

6)        pełna  zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

7)        kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

8)        stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku specjalisty pracy z rodziną,

9)        rękojmia należytej realizacji zadań specjalisty pracy z rodziną,

10)    znajomość przepisów z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz umiejętność ich stosowania,

11)    bardzo dobra obsługa MS Office oraz podstawowych urządzeń biurowych,

12)    umiejętność planowania i organizacji pracy, sumienność, efektywne realizowanie powierzonych zadań,

13)    umiejętność analizy i syntezy dokumentów,

14)    umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, kultura osobista, odpowiedzialność, rzetelność, obiektywizm,

15)    umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, 

16)    umiejętność formułowania wypowiedzi na piśmie w sposób gwarantujący ich zrozumienie.

17)    chęć samorozwoju i podnoszenia kwalifikacji, min. poprzez udział w superwizji.

Wymagane dokumenty:

1)      dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie (dyplom) oraz ewentualne dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje,

2)      list motywacyjny,

3)      życiorys (CV),

4)      kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia),

5)      oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

6)      oświadczenie o braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7)      oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku specjalisty pracy z rodziną,

8)      oświadczenie o wyrażeniu zgody na umieszczenie danych osobowych zawartych w ofercie w Biuletynie Informacji Publicznej na potrzeby procesu rekrutacji,

9)      referencje z poprzedniego miejsca pracy, jeśli kandydat takie posiada,

10)  klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w procesie rekrutacji, stanowiąca załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze,

11)  klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji, stanowiąca załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze.

Warunki pracy:                       

1)      praca w wymiarze pełnego etatu,

2)      praca w siedzibie jednostki przy ul. Wałbrzyskiej 15, w obiekcie przystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych,

3)      okres zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony przy założeniu możliwości  przedłużenia umowy na czas określony lub nieokreślony w przypadku prawidłowej realizacji zadań na  stanowisku,                      

4)      wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1102) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy, wypłacane 27 dnia każdego miesiąca.                                                                                                    

            Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia o naborze – wyższy niż 6%, przy zatrudnieniu powyżej 25 osób w przeliczeniu na pełny etat czasu pracy.

Dokumenty należy składać: w terminie do dnia 25 kwietnia 2025 r. osobiście lub przesłać pocztą (liczy się data wpływu), w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Konkurs na stanowisko  specjalisty pracy z rodziną”.

Miejsce składania dokumentów: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15, II piętro,  pokój nr 36, w godzinach od 715 do 1515.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy ul. Wałbrzyska 15 (II piętro), stronie internetowej www.pcpr.swidnica.pl  w zakładce Praca oraz www.bip.powiat.swidnica.pl - Dział Praca/nabór w Jednostkach Powiatu.

Inne informacje:

Osoba będzie zatrudniona na podstawie umowy na czas określony na podstawie art. 25 § 1 Kodeksu Pracy. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej. Przewidywany termin rozmowy kwalifikacyjnej  -  29-30  kwietnia 2025 r.

Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane. Oferty odrzucone ze względu na niespełnienie wymogów formalnych ogłoszenia oraz złożone po terminie zostaną odesłane.  Dodatkowe informacje można uzyskać pod telefonem  074  851 50 27.

Oświadczenia, cv oraz list motywacyjny należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.

Załącznik nr 1

                                  do ogłoszenia o naborze                                                                                                               

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE REKRUTACJI

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE.L.2016.119.1) – dalej RODO informuję, że:

1. Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Pani/Pana dane osobowe, jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica. Z Administratorem może się Pani/Pan kontaktować za pomocą operatora pocztowego na adres: ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica lub za pomocą adresu poczty elektronicznej: e-mail: pcpr@pcpr.swidnica.pl.

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,  z którym  można się kontaktować za pomocą adresu poczty elektronicznej: e-mail: iod@pcpr.swidnica.pl lub za pomocą operatora pocztowego na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica z dopiskiem: „Inspektor Ochrony Danych”.

Może Pani/Pan się kontaktować z inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych  z przetwarzaniem swoich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących Pani/Panu na podstawie RODO.

3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z realizacji procesu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO.

4. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane osobom upoważnionym przez Administratora. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy oraz członkowie komisji rekrutacyjnej.

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres:

a) dla kandydatów spełniających wymogi formalne ogłoszenia o naborze przez okres procesu rekrutacji i do 6 miesięcy po jego zakończeniu,

b) dla kandydatów niespełniających wymogów formalnych ogłoszenia o naborze do czasu zakończenia procesu rekrutacji.

6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane  poza Europejski Obszar Gospodarczy i do organizacji międzynarodowych.

7. Pani/Pana dane osobowe nie będą  przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

8. Administrator pragnie zapewnić Panią/Pana, że wszystkim osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu prawo dostępu do  treści swoich danych w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia, oraz inne uprawnienia w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami.

9. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem zgodnie z obowiązującym prawem.

10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane osobowe dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.

11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, w której Pani/Pan bierze udział.

12. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

13. Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przetwarzane w formie papierowej i elektronicznej (systemy informatyczne Administratora).

14. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej  ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Załącznik nr 2

do ogłoszenia o naborze

KLAUZULA ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE REKRUTACJI

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym i CV oraz innych dokumentów określonych w ogłoszeniu o naborze, w tym wizerunku przez Administratora Danych – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie z siedzibą
w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15 dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko …………………………………………………………………………….     

   □ tak                            □ nie

 

Podaję dane osobowe dobrowolnie i świadomie oraz oświadczam, że są one zgodne z prawdą.

Oświadczam, że:

a) zostałam/em poinformowana/y, że udzielona zgoda na przetwarzanie moich danych osobowych może zostać odwołana w dowolnym momencie za pomocą poczty elektronicznej, za pośrednictwem operatora pocztowego lub osobiście w sekretariacie tutejszego Centrum. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,

b) jestem świadoma/y tego, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne i konieczne do prawidłowego i efektywnego przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz akceptuję jego cele,

c) zostałam/em poinformowana/y, iż pracodawca nie może na podstawie niniejszej zgody przetwarzać powyższych danych w sposób naruszający moje dobre imię lub dobra osobiste, a także w zakresie i celu innym niż wskazane powyżej,

d) zostałam/em poinformowana/y, że wyrażenie niniejszej zgody nie zwalnia pracodawcy z obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa co do zabezpieczenia przetwarzanych danych oraz ich legalnego przetwarzania,

e) zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych w procesie rekrutacji, stanowiącą załącznik do ogłoszenia o naborze na stanowisko.

 

………………………………………………………………………….

  (miejscowość, data, czytelny podpis kandydata do pracy)