Remont drogi w Srebrnej Górze. Czytelnik wymienia mankamenty, wykonawca odpowiada
Nasz Czytelnik zwraca uwagę na niedociągnięcia podczas trwającej przebudowy drogi wojewódzkiej 385 w Srebrnej Górze. Na zarzuty odpowiada wykonawca robót.
Inwestycja, o której mowa to rozbudowa z przebudową drogi wojewódzkiej pomiędzy Srebrną Górą a Budzowem. Projektowany odcinek drogi wojewódzkiej ma swój początek we wsi Budzów, w pobliżu istniejącej zatoki autobusowej, a koniec w m. Srebrna Góra w okolicy skrzyżowania z ulicą Nowe Miasto. Wykonawcą robót jest
Roboty mają zakończyć się 31 października 2019 roku. Nasz Czytelnik zwrócił się do nas z prośbą o nagłośnienie problemów użytkowników drogi podczas trwania prac, wyliczając je w punkach:
1. Brak wydzielonego toru poruszania się pieszych, znak na początku przebudowanego odcinka kieruje ruch pieszy na lewą stronę jadąc od Budzowa. Na teoretycznym pasie po którym powinni poruszać się piesi jest destrukt asfaltowy, kruszywo, ogromne nierówności. Ścieżka w pewnym momencie się kończy i pieszy kierowany jest na pas ruchu pojazdów.
2. Brak zabezpieczenia wykopów zgodnie z prawem budowlanym oraz BHP, istnieje zagrożenie wpadnięcia do wykopu osób trzecich.
3. Brak zabezpieczenia wejść do prefabrykowanych studni kanalizacyjnych.
4. Nierówności frezowanej nawierzchni, w dniu wczorajszym na odcinku została uszkodzona miska olejowa. Poruszające się auto zostało wciągnięte w krawędź wykopu. 5. Materiały budowlane składane przy krawędzi jezdni, nie jest zachowana minimalna skrajnia.
6. Za duże uskoki frezowanej nawierzchni w stosunku do wyjazdów i wyjazdów z odcinka, dokumentacja przewiduje 4cm.
7. Wynoszone kruszywo i pył z budowy na odcinek drogi, powoduje to zagrożenie wpadnięcia w poślizg poruszających się pojazdów oraz odbicie kamieni w szyby, ludzi itp.
Na zarzuty odpowiedział Jacek Kierzkowski, kierownik budowy:
Pkt. 1
Z uwagi na fakt, iż roboty drogowe prowadzone po stronie prawej (kierunek do centrum Srebrnej Góry) ruch pieszych musi być przekierowany na stronę lewą.
Na w/w odcinku nigdy nie było wygrodzonego pasa dla ruchu pieszych zatem piesi zawsze poruszali się poboczem. Obecnie usunęliśmy warstwę humusu i poszerzyliśmy szerokość pasa ruchu po którym odbywa się ruch tak aby zminimalizować zagrożenia. Projekt ORZ nie obejmował indywidualnego wygrodzenie pasa dla ruchu pieszych. Na marginesie dodam, iż w ciągu dnia po odcinku przemieszczają się ok. 3- 4 osoby.
Pkt 2
Wykopy są zabezpieczone. Ich głębokość waha się od 0,5 do 1,5 m.
Pkt. 3
Studnie są zabezpieczone betonowymi pokrywami lub stalowymi blachami.
Pkt. 4
Na odcinku z uwagi na stan nawierzchni obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Wszelkie koleiny są na bieżąco uzupełniane (w załączeniu stan nawierzchni w 2 lipca. Dzień wcześniej nawierzchnia wyglądała identycznie). Koryto drogowe jest zabezpieczone zgodnie z ORZ.
Pkt. 5 W km 22+90 w bezpośrednim sąsiedztwie pobocza wysypano wywrotkę kruszywa. Materiał zostanie przesunięty poza skrajnię.
Pkt. 6 Zdjęcie na połączeniu nawierzchni w załączeniu. Zjazd jest łagodny. Oczywiście możemy go jeszcze poprawić.
Pkt 7. Niestety w trakcie budowy zjawiska pylenia nie wyeliminujemy całkowicie. Wpadnięcie w poślizg na pyle przy prędkości 30 km/h jest bardzo mało prawdopodobne.
Przeczytaj komentarze (15)
Komentarze (15)