Rewolucja kolejowa między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem

wczoraj, 16 godz temu 4180 9

Na trasie między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk pracował prawdziwy gigant technologii – kolejowy kombajn AHM 800. Ta unikalna maszyna, mierząca aż 800 metrów długości, nie tylko zrewitalizowała tory, ale także zapisała się, jako kluczowy element modernizacji linii kolejowej Wrocław–Międzylesie.

Modernizacja odcinka między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk przyniesie konkretne korzyści. Już w grudniu najszybsze pociągi na trasie Wrocław–Międzylesie skrócą czas przejazdu o 30 minut, umożliwiając także szybsze podróże międzynarodowe, w tym do Czech. To świetna wiadomość zarówno dla osób dojeżdżających do pracy, jak i turystów, którzy chętniej odwiedzą malownicze tereny Ziemi Ząbkowickiej.

Prace w okolicy obejmowały również kluczowe obiekty inżynieryjne. Zmodernizowano wiadukty między Starczowem a Kamieńcem Ząbkowickim oraz przeprawy w Służejowie i Boguszynie. Te inwestycje nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale również podkreślają dbałość o historyczną infrastrukturę.

Przy okazji rewitalizacji linii kolejowej, zadbano także o bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowej nawierzchni na skrzyżowaniach torów i dróg kierowcy mogą sprawniej i pewniej pokonywać te miejsca.

Prace na odcinku Kamieniec Ząbkowicki–Bardo Przyłęk są częścią projektu wartego 132 mln zł, finansowanego z budżetu państwa. Dzięki nim Dolny Śląsk zyskuje nowoczesną infrastrukturę kolejową, która łączy szybki transport z bezpieczeństwem i wygodą podróżnych.

Dla mieszkańców powiatu ząbkowickiego to inwestycja, która nie tylko skróci czas podróży, ale również podniesie prestiż regionu, czyniąc go bardziej atrakcyjnym zarówno dla turystów, jak i inwestorów.

/zdjęcie poglądowe/

/PKP Polskie Linie Kolejowe S.A./

Przeczytaj komentarze (9)

Komentarze (9)

Dalej lipa wczoraj, 2 godz temu
Leje, wieje mróz śwista a poczekalnia zamknięte na kłódkę na...
wczoraj, 4 godz temu
Z tej rewolucji to niestety powiat ząbkowicki będzie miał niewiele korzyści bo pociągi Praha-Gdynia zatrzymają się na 3 stacjach w powiecie kłodzkim (Międzylesie, Bystrzyca i Kłodzko Miasto) i tylko na jednej - w Kamieńcu w powiecie ząbkowickim. Miną bez zatrzymania Bardo i Ziębice, a pozwolą wysiąść jedynie na stacji w szczerym polu bez połączeń lokalnych z najbliższymi wioskami, o miastach nie wspomnę. Jak zwykle nasze władze dały ciała.
Na delegata wczoraj, 3 godz temu
Kup se rolki ,nie elktrohulajnoge ,bo w powsiwiecie nie...
Desant wczoraj, 16 godz temu
a czy w ramach tego remontu- rewitalizacji zapewniono bezpieczne przejście...
SOK wczoraj, 12 godz temu
Przejście jest zabronione po torach od zawsze tylko służbowo dla...
Desant wczoraj, 11 godz temu
No właśnie najlepsze tłumaczenie, ze tak było od zawsze ale...
SOK wczoraj, 6 godz temu
Urodziłem się w Ziębicach ,mieszkam na Ogrodowej od 57 lat...
Hrabia wczoraj, 11 godz temu
A kiedy i czy w ogóle rozpoczną się rozmowy w...
Desant wczoraj, 10 godz temu
prędzej w śladzie linii kolejowej zrobią ścieżkę rowerową a rozmawiać...