Znamy decyzję DSDiK w sprawie mostu pontonowego na Nysie w Kamieńcu
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei odniosła się do propozycji samorządowców, co do zniwelowania utrudnień w związku z planowanym remontem mostu na Nysie Kłodzkiej w Kamieńcu Ząbkowickim w ciągu drogi wojewódzkiej 390.
Przypomnijmy, że na ostatniej sesji Rady Powiatu o interwencję starostwa w tej sprawie apelował, w imieniu swoim i nieobecnej burmistrz Złotego Stoku Grażyny Orczyk, Zdzisław Fleszar. Wnosił o wybudowanie na czas remontu, oczywiście na koszt DSDiK, mostu pontonowego, który usprawniłby ruch. Jak przekonywał radny, podobny most zbudowano po powodzi w 1997 roku, więc teraz też nie powinno być problemu, można by go wykonać choćby w ramach ćwiczeń wojskowych. Most taki mógłby być nawet oświetlony. Prośbę o przesunięcie terminu remontu mieli wystosować także rolnicy, którzy chcą, by rozpoczął się on dopiero po zakończeniu zbiorów.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu tłumaczy, że o terminie realizacji inwestycji informowano już w maju 2015r. (sugerowano, że w miarę posiadanych środków prace zostaną rozpoczęte w 2015 r. ). Również w maju 2015 r. potwierdziliśmy realizację zadania tj., że projekt będzie realizowany w 2015 r. natomiast przebudowę rozpoczniemy w 2016r.
- Wielokrotnie, w trakcie prowadzenia prac projektowych, wymieniana była korespondencja pomiędzy samorządami m.in. Wójtem Gminy Kamieniec Ząbkowicki, Burmistrzem Złotego Stoku, Zarządem Powiatu w Ząbkowicach Śląskich oraz Dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Nadleśnictwem Bardo Śląskie a Dolnośląską Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu – mówi Doba.pl Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.
Remont nie będzie więc przesuwany, a w najbliższych dniach poznamy datę wejścia wykonawcy na teren budowy. Budowa rozpocznie się w bieżącym roku. Nie będzie jednak wnioskowanego mostu pontonowego.
- Istniejący most wyniesiony jest ok 6m powyżej poziomu wody. Takie położenie sprawia, że powiązany jest on z infrastrukturą drogową odpowiednio wysokimi nasypami stanowiącymi dojazdy do obiektu. Rzeka Nysa Kłodzka ma charakter górski przejawiający się gwałtownym wzbieraniem wody oraz olbrzymią strefą oddziaływania w przypadku zalania stref brzegowych. W związku z powyższym wykonanie bezpiecznej przeprawy tymczasowej na czas remontu mostu jest niemożliwe. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest znaczna szerokość rzeki, górski charakter Nysy Kłodzkiej oraz konieczność wykonania rozległych dojazdów do ewentualnej przeprawy tymczasowej. Wpłynęły do nas pisma o budowę mostu, ale niestety z przyczyn zarówno koniecznych do poniesienia kosztów jak i technicznych (choćby zapewnienie dojazdów do tego mostu) taka budowa jest niemożliwa – przekonuje Leszek Loch.
Czytaj także:
Na przełomie września i października zamkną most w Kamieńcu na 9 miesięcy!
Samorządowcy wnioskują o most pontonowy na Nysie
to
Przeczytaj komentarze (32)
Komentarze (32)