Pociągi wracają na trasę Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia! Przetarg na rewitalizację linii nr 318
Budowa linii kolejowej Srebrna Góra–Bielawa Zachodnia staje się faktem. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty w przetargu na projekt i wykonanie robót budowlanych, które pozwolą przywrócić ruch na tej trasie. To kolejny krok w walce z wykluczeniem komunikacyjnym naszego regionu.
Przetarg przyciągnął dziewięć firm, które zaproponowały wykonanie prac za kwoty znacznie niższe od planowanego budżetu. DSDiK zamierzała przeznaczyć na inwestycję 67,09 mln zł brutto, tymczasem najtańszą ofertę złożyła firma LWZ – 41,08 mln zł. Najdroższa propozycja, złożona przez Trakcję i wyniosła 61,94 mln zł.
O wyborze wykonawcy zdecyduje nie tylko cena (60% oceny), ale także okres gwarancji (40%). Wszystkie firmy zaoferowały maksymalny, 60-miesięczny okres gwarancyjny.
Rewitalizacja dotyczy 12-kilometrowego odcinka od km 12,380 do km 24,300 linii nr 318. Wyłoniony wykonawca opracuje dokumentację projektową i przeprowadzi wszystkie niezbędne prace budowlane. Na realizację zadania przewidziano 18 miesięcy od podpisania umowy.
Przywrócenie połączenia kolejowego ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców i turystów. To nie tylko wygodna alternatywa dla transportu samochodowego, ale także impuls dla rozwoju turystyki. Trasa będzie prowadzić w pobliżu Twierdzy Srebrna Góra.
Oczekuje się, że po zakończeniu inwestycji mieszkańcy gminy Stoszowice zyskają szybkie i wygodne połączenie z Bielawą, a docelowo – także z Wrocławiem.
/źródło: sektorkolejowy.pl oraz Katarzyna Ruszkowska-fb/
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (3)
a kiedy wrócą bezpośrednie pociągi do Warszawy kursujące codziennie
w PRL było 3 pary
to by była wspaniała informacja dla całego regionu