Do końca lipca województwo przejmie linię kolejową ze Srebrnej Góry do Bielawy
Samorząd województwa zamierza przejąć od PKP ponad 20 odcinków linii kolejowych w regionie. To w sumie prawie 500 km torów, które w dużej części rozszerzą system komunikacji na Dolnym Śląsku. Mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie. Linia kolejowa nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów została przejęta przez samorząd jako pierwsza. Pociągi mają też wrócić na trasę Srebrna Góra-Bielawa.
− Dzięki jej przejęciu i naszej rewitalizacji, pociągi jeszcze w tym roku mogą powrócić do Bielawy po prawie 40 latach. Będziemy rozwijać ofertę przewozową, bo takie są oczekiwania i potrzeby mieszkańców – mówi marszałek Cezary Przybylski.
PKP S.A. aktywnie działa na rzecz przywracania ruchu kolejowego na nieczynnych dotąd liniach na Dolnym Śląsku poprzez przekazywanie ich samorządowi województwa. Do końca lipca 2019 roku ma zostać przekazanych sześć odcinków zlikwidowanych linii: nr 316 Chojnów – Rokitki, linia nr 327 Nowa Ruda Słupiec – Radków, linia nr 318 Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia, linia nr 284 Jerzmanice Zdrój – Lwówek Śląski, linia nr 291 Wałbrzych Szczawienko− Boguszów Gorce, linia nr 310 Kobierzyce – Piława Górna.
Przypominamy, że linia 310 Kobierzyce – Piława, była częścią trasy kolejowej Wrocław – Dzierżoniów. Od strony Kobierzyc przystanki miały miejsce w najlepszych czasach w: Szczepankowicach Wrocławskich, Budziszowie, Pustkowie Wilczkowskim, Wilczkowicach, Jordanowie Śląskim, Trzebniku, Łagiewnikach Dzierżoniowskich, Przystroniu Śląskim, Wilkowie Wielkim, Niemczy, Przerzeczynie-Zdroju.
Natomiast odcinek Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra prowadził przez Ostroszowice, Grodziszcze i Jemną.
Komentarze (27)
Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.
Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.
Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.
Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.
Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.
Maciej Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.
Andrzej Sosna
Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.
Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.
Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)
Ile to będzie kosztowało nas podatników ?
Ile pieniędzy dołoży UE ?
Czy zostały przeprowadzone badania symulacje uzasadnienia ekonomicznego odbudowy tych linii kolejowych w dobie nadchodzącego wielkiego kryzysu gospodarczego związanego że nie będzie środków UE.2020r
Skoro to będą wyłącznie środki samorządu nie lepiej je wydać na powstawanie miejsc pracy otworzenie nowych fabryk .