Komentarze (111)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku. Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.
AREK M wtorek, 09.12.2014 23:36
wstyd panie wójcie i długi w gminie zrobione przez...
blyskawica środa, 10.12.2014 00:57
Faktem jest, że Polska straciła niepodległość poprzez wysprzedaż majątku narodowego...
piątek, 05.12.2014 20:32
Dlaczego na herbie Kamieńca Kamienieckie Lwy stoją bokiem ?...
kotek piątek, 05.12.2014 20:49
ktos ma podzielnosc uwagi ioglada kabaret na tvp 2...
sobota, 06.12.2014 12:36
A dlaczego lwy sobie paczą w oczy powinien być na...
sobota, 06.12.2014 14:16
haha dobre dwa lwy z fujarką :D ciekawe...
sobota, 06.12.2014 21:03
nie czepiajcie sie wójta , który już po wyborach zaczął...
piątek, 05.12.2014 11:22
Wójt musi wykonywać decyzje rady, bo radni reprezentują mieszkańców a...
kossack piątek, 05.12.2014 14:02
No i taka jest prawda. To wszystko co wymyślił wójt,...
piątek, 05.12.2014 14:34
Wójt wraz z Śremską mafią złożył doniesienie do Prokuratury przeciwko...
mirka sobota, 06.12.2014 10:41
Jezu tego nawiedzonego co gada o śremskiej mafii to trzeba...
niedziela, 07.12.2014 13:46
Ale nie twojej bo w twoich żyłach płyną siki
kkk poniedziałek, 08.12.2014 21:20
Śremska mafia Waszczukowcy kontra obecna władza ciekawe co dalej ..?
piątek, 05.12.2014 15:13
Teraz Pan Gniadecki przekona się ,czy warto wypisywać bzdury z...
piątek, 05.12.2014 17:58
Z psychicznym do paki
piątek, 05.12.2014 18:50
Wójtem steruje wioskowa klika, która skupuje domy ziemię sam na...
piątek, 05.12.2014 19:13
a to wójt Dziuple chce kupić
piątek, 05.12.2014 18:09
Na pana to trzeba mieć wygląd i rozum (bo w...
piątek, 05.12.2014 19:09
„gdy niewiadomo, o co chodzi wiadomo, że chodzi o kasę...
Zatroskany o los gminy piątek, 05.12.2014 13:34
Zgadzam się całkowicie z wpisem.Władzą ustawodawczą jest Rada Gminy a...
rudolf piątek, 05.12.2014 10:20
Teraz radni winni sobie obniżyć wynagrodzenie, bo i tak nic...
czwartek, 04.12.2014 11:23
Wójt obiecał jak się zakończą wszystkie etapy inwestycje w Kamieńcu...
aaaaaa piątek, 05.12.2014 09:35
obiecanki kandydata na Wójta Gminy Pana M.W. z kampanii wyborczej...
A. piątek, 05.12.2014 08:24
Wyrazy współczucia dla wszystkich, którzy będą musieli pracować z nową...
blu wtorek, 02.12.2014 18:10
Bardzo dobrze! Zarobki wójta w stosunku do efektów były stanowczo...
czwartek, 04.12.2014 22:12
.....na urlop zaległy. ..! i kasa do zwrotu. ...pasożyt wstrętny
entuzjasta czwartek, 04.12.2014 18:24
Wreszcie tego przyd.......ka Krekorę ujażmili.Tak trzymać panie i panowie Radni
czwartek, 04.12.2014 20:27
Zapraszamy Pana Waszczuka na następną sesje a kiedy będzie? Powinien...
czwartek, 04.12.2014 19:15
Pan Waszczuk to niech idzie na sesje w swoim miejscu...
czwartek, 04.12.2014 13:29
Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku. Priorytetowe zadania publiczne oraz zakres przedmiotowy programu 1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi będzie obejmować zadania własne Gminy mieszczące się w katalogu zadań określonych w art. 4 ust. 1 ustawy. 2. Jako zadania priorytetowe Gminy w 2015 r. określa się w szczególności zadania obejmujące następujące obszary: 1/ profilaktyka, ochrona i promocja zdrowia, 2/ pomoc społeczna oraz rehabilitacja i przeciwdziałanie uzależnieniom, 3/ oświata, edukacja, wychowanie, 4/ kultura fizyczna i sport, 5/ turystyka i rekreacja, krajoznawstwa oraz wypoczynek dzieci i młodzieży, 6/ kultura i sztuka, ochrona dziedzictwa kulturowego, podtrzymywanie tradycji narodowych 7/ współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, 8/ wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych. 3. Ustala się następujący zakres działań w ramach Programu dla wszystkich obszarów, o których mowa w § 5 ust. 2: 1/ dla zadań określonych w pkt. 1: a) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo, b) prowadzenie profilaktyki środowiskowej, prac wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk zaniedbanych wychowawczo, c) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych, d) tworzenie programów promocji zdrowia, e) prowadzenie grup wsparcia dla osób ponoszących konsekwencje uzależnień, f) prowadzenie banku żywności, 2/ dla zadań określonych pkt. 2: a) działalność kulturalna i edukacyjna oraz aktywizacja na rzecz osób starszych i samotnych, b) działalność edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na rzecz osób niepełnosprawnych, c) wspieranie działań na rzecz profilaktyki i rehabilitacji uzależnień, 3/ dla zadań określonych pkt. 3: a) wspieranie programów edukacyjnych i wychowawczych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży, w tym programów propagujących prawidłowe zachowania w sytuacjach zagrożenia oraz uczące unikania sytuacji mogących powodować zagrożenia, b) działania wspierające wszelkie formy edukacji z zakresu kultury, ekologii, zdrowia oraz wspierające rozwój inicjatyw lokalnych, 4/ dla zadań określonych pkt. 4: a) wspieranie zadań polegających na upowszechnianiu kultury fizycznej i sportu, b) upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i rekreacji ruchowej przez organizowanie zajęć treningowych, imprez sportowo - rekreacyjnych o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, c) szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, d) wspieranie uczestnictwa w regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprezach i zawodach sportowych, e) organizacja przedsięwzięć dotyczących sportu masowego, f) organizacja szkoleń dzieci i młodzieży sportowo uzdolnionej, sportowców niepełnosprawnych, a także doskonalenie instruktorów i trenerów sportowych, 5/ dla zadań określonych pkt. 5: a) upowszechnianie turystyki i propagowanie krajoznawstwa przez organizowanie imprez o tematyce turystycznej i krajoznawczej o zasięgu lokalnym i ponadlokalnym, b) organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, w tym organizowanie aktywnych form wypoczynku podczas ferii szkolnych i w czasie wolnym od zajęć, c) wspieranie projektów promujących ożywienie miejsc atrakcyjnych turystycznie i wspieranie rozbudowy infrastruktury turystycznej, 6/ dla zadań określonych pkt. 6: a) organizacja imprez i wspieranie przedsięwzięć artystycznych realizowanych na terenie Gminy, mających na celu promocję Gminy, b) organizowanie lub uczestnictwo w festiwalach, prezentacjach lub przeglądach, c) wspieranie społecznych lokalnych inicjatyw kulturalnych, d) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, e) wspieranie przedsięwzięć kulturalnych mających na celu wzbogacenie oferty kulturalnej i artystycznej Gminy oraz promocję lokalnych twórców i artystów, 7/ dla zadań określonych pkt. 7: a) wspólne przedsięwzięcia gminnych instytucji kultury z organizacjami pozarządowymi, b) wspieranie inicjatyw lokalnych, wspieranie współpracy organizacji pozarządowych z organizacjami miast partnerskich i społecznościami lokalnymi innych państw, 8/ dla zadań określonych pkt. 8: a) techniczne wspieranie działalności organizacji pozarządowych, b) użyczanie nieodpłatne pomieszczeń i wyposażenia na potrzeby prowadzenia działalności statutowej. § 6 Zasady współpracy Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi winna być prowadzona w oparciu o następujące zasady: a) pomocniczości – Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej, b) partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów, c) suwerenności – szanując swoją autonomię Gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań, d) efektywności – wspólne dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów realizacji zadań publicznych, e) uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań, f) jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania oraz wykonania zadania są jawne. § 7 Formy współpracy 1. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi może przybierać następujące formy: 1/ współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze finansowym, które będzie następować w formie zlecania, organizacjom pozarządowym, realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, 2/ pozafinansowe formy współpracy. 2. Finansowe formy współpracy Finansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi polegają na zlecaniu realizacji zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust 2 pkt 1 ustawy, jako zadań zleconych w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e, art. 151 ust. 1 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2013.885 j.t..). 3. Pozafinansowe formy współpracy Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi o charakterze pozafinansowym, może przybierać następujące formy: 1/ wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków, 2/ konsultowania z organizacjami pozarządowymi Programu, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, 3/ zapoznanie podmiotów Programu z obszarami działań, w które mogą się włączyć jako realizatorzy powierzonych przez Gminę zadań, 4/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych w zespole opracowującym projekt Programu, 5/ udział przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych w spotkaniach, mających na celu merytoryczne diagnozowanie potrzeb społeczności lokalnej, 6/ udostępnianie organizacjom pozarządowym projektów uchwał z dziedzin związanych z ich statutową działalnością, 7/ tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających przedstawicieli władz miejskich i organizacji pozarządowych w celu definiowania priorytetowych dla Gminy obszarów problemowych, w rozwiązanie których, organizacje pozarządowe mogą włączyć się jako realizator zadania, 8/ opiniowania ofert konkursowych, poprzez włączenie przedstawicieli organizacji pozarządowych w skład komisji opiniującej, 9/ udostępniania organizacjom pozarządowym lokali na spotkania ogólnodostępne związane z realizacją Programu, 10/ umożliwienia organizacjom pozarządowym publikowania istotnych wiadomości, komunikatów w Biuletynie Informacji Publicznej i na łamach portalu miasta, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawnych, 11/ prowadzenie i udostępnianie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na obszarze Gminy, 12/ promowanie osiągnięć i działalności organizacji pozarządowych na rzecz mieszkańców oraz informowanie o realizowanych przez nie projektach, 13/ przygotowania i prowadzenia konsultacji społecznych Rocznego programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi; 14/ inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych, 15/ obejmowanie patronatem Wójta Gminy Kamieniec Ząbkowicki przedsięwzięć realizowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, 16/ udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z Gminą. § 8 Sposób realizacji programu 1. Realizacja zadań publicznych odbywa się – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy - w trybie otwartego konkursu ofert w oparciu o przepisy ustawy, chyba, że przepisy odrębne przewidują odrębny tryb zlecania zadań. 2. Zlecanie realizacji zadania publicznego może – zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy - mieć jedną z form: 1/ powierzanie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, 2/ wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji. 3. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy - zgodnie z art. 12 ustawy złożyć wniosek. 4.Udział organizacji pozarządowych w wykonywaniu zadań publicznych realizowanych przez Gminę w zakresie zadań określonych w § 5 zapewnia się poprzez zlecanie realizacji tych zadań organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego odpowiednio do terytorialnego zakresu działania Gminy oraz których działalność statutowa jest zgodna z dziedziną zlecanego zadania. § 9 Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert 1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania złożonych ofert. 2. Wójt powołuje składy komisji konkursowych, w tym wybiera przedstawicieli organizacji pozarządowych spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur. 3. Komisje konkursowe dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej. 4. Komisje wypracowują stanowiska - opinie wobec wszystkich ofert i przedstawiają je w formie listy ocenionych projektów z przypisaną im oceną punktową i proponowaną propozycją przyznania dotacji. 5. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 10 Komisję konkursową powołuje Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 11 1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2015 roku zadań zleconych przez Gminę organizacjom pozarządowym oraz przedłożenie opinii wraz z propozycją wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji. 2. Komisja konkursowe są wyłącznie odpowiedzialne za opiniowanie złożonych ofert. § 12 Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki w sytuacji gdy członek konkretnej komisji konkursowej podlega wyłączeniu zgodnie z odrębnymi przepisami powołuje na jego miejsce nowego członka. § 13 1. Pracami konkretnej komisji konkursowej kieruje przewodniczący. 2. Do obowiązków przewodniczącego należy: 1/ zwoływanie posiedzeń komisji i określanie ich porządku, 2/ przewodniczenie posiedzeniom, 3/ wyznaczanie osoby prowadzącej posiedzenia komisji w przypadku swojej nieobecności. § 14 1. Komisje konkursowe działają na posiedzeniach. 2. Posiedzenia komisji konkursowych są ważne, gdy uczestniczy w nich przewodniczący lub członek komisji upoważniony do zastępowania przewodniczącego oraz co najmniej dwóch członków komisji. 3. Decyzje podejmowane przez komisje konkursowe podejmowane są zwykłą większością głosów. § 15 1. Opiniowanie ofert przez komisje konkursowe następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu. § 16 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa aniżeli wnioskowana w ofercie. § 17 1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który powinien zawierać: 1/ oznaczenie miejsca i czasu konkursu, 2/ imiona i nazwiska członków komisji konkursowej obecnych na posiedzeniu, 3/ liczbę zgłoszonych ofert, 4/ wskazanie ofert odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie, 5/ wskazanie ofert nie odpowiadających warunkom określonym w ustawie i ogłoszeniu o konkursie lub zgłoszonych po terminie, 6/ wskazanie wybranych ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji albo stwierdzenie, że żadna z ofert nie została przyjęta – wraz z uzasadnieniem, 7/ wzmiankę o odczytaniu protokołu, 8/ podpisy członków komisji konkursowej, 2. Protokół podpisują członkowie komisji konkursowej. § 18 Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub nie przyjęcia żadnej z ofert oraz pozostałą dokumentację konkursową konkretna komisja konkursowa przedkłada Wójtowi Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 19 Po zapoznaniu się z opiniami komisji konkursowych otwarty konkurs ofert rozstrzyga każdorazowo Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki. § 20 Postępowanie konkursowe jest jawne. § 21 Środki finansowe na realizację programu 1. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań zawartych w Rocznym programie współpracy określa uchwała budżetowa Gminy Kamieniec Ząbkowicki na rok 2015; środki zarezerwowane na realizacje Programu na 2014 rok wyniosły 146 000,00 zł. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację w/w zadań w roku budżetowym 2015 będzie wynosić 140 000,00 zł. 2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, organizacje pozarządowe złożą z własnej inicjatywy oferty realizacji zadań publicznych, w miarę możliwości finansowych mogą być zwiększone w budżecie Gminy środki przeznaczone na realizację programu współpracy. § 22 Sposób oceny realizacji programu 1. Za realizację Programu, zgodną z jego założeniami, odpowiadają: 1/ Rada Gminy i jej komisje - w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy, 2/ Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki - w zakresie realizacji polityki, o której mowa w § 4, dysponowania środkami budżetowymi, szczegółowego określania zadań ze sfery zadań pożytku publicznego przewidywanych do realizacji przy udziale organizacji i podmiotów, wspierania organizacyjnego i merytorycznego. 2. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania wspieranego lub powierzanego organizacji pozarządowej na zasadach określonych w ustawie. 3. Mierniki efektywności programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, tj.: 1/ liczbie organizacji pozarządowych i innych podmiotów biorących udział w realizacji programu, 2/ liczbie osób zaangażowanych w realizację programu, 3/ liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie, 4/ wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, 5/ wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie. 4. Na podstawie art. 5 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji Programu. 5. Wójt Gminy Kamieniec Ząbkowicki, na podstawie sprawozdania, analizy efektów realizacji niniejszego Programu i po zebraniu uwag o jego realizacji przygotowuje Projekt Rocznego Programu Współpracy na rok 2016, który przedstawia Radzie Gminy. § 23 Okres realizacji programu 1. Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok obowiązuje od 01.01.2015 r. do 31.12.2015 r. 2. Program obejmuje działania zaplanowane na rok 2015 z tym, że dopuszcza się rozpoczęcie działań przygotowawczych już w roku poprzedzającym, a zakończenie podsumowań i analiz do 30 kwietnia 2015 roku.
czwartek, 04.12.2014 14:51
no i o co chodzi?
autor czwartek, 04.12.2014 17:28
ALE BEŁKOT
środa, 03.12.2014 23:45
Wójt Gminy – Szanowny Panie Przewodniczący, Szanowna Rado, Drogie Panie,...
autor czwartek, 04.12.2014 08:41
Długie i nudne , brak konkretów , liczb , danych...
Batman środa, 03.12.2014 17:45
Nie rozumiem nagonki na nowych radnych. Przed nimi dopiero początek...
środa, 03.12.2014 20:13
jak obcinamy wójtowi to radnym też!!!!!! Wtedy jest to uczciwe!!!
czwartek, 04.12.2014 09:09
Najlepiej to komuś obciąć a sobie dodać oj nieładnie nowa
środa, 03.12.2014 17:02
Składem Obywatelską propozycją do Pana Wójta Gminy Kamieniec Ząb i...
środa, 03.12.2014 17:05
panie Gniadecki, kończ waść wstydu oszczędź
środa, 03.12.2014 17:48
Dlaczego niby nie??? Zainteresowanie było by ogromne!!! To nic...
środa, 03.12.2014 18:18
sam pomysł jest dobry, ale wypowiedź pana Gniadeckiego już nie...
środa, 03.12.2014 18:20
-tak, że cze wójt daruj życie
skończ kaziu, wstydu oszczędź wtorek, 02.12.2014 22:21
jest i uśmiechnięty pan kazimierz g., którego wkrótce UG...
środa, 03.12.2014 16:48
-na prawnika się nadaje dokopał wójtowi i jego klice robisz...
środa, 03.12.2014 17:02
dziupla dziupla
mirka środa, 03.12.2014 16:28
Kazia G trzeba leczyć u psychiatry i to jak najszybciej...
lebush wtorek, 02.12.2014 13:41
A ten na drugim zdjęciu to kto????jakiś ochroniarz włodarza???
mieszkaniec środa, 03.12.2014 08:43
to pucek ciężko wystraszony oj co to będzie jak mi...
środa, 03.12.2014 09:08
pucek jak już wieziesz tego wójta pod wrocław ( wiem...
środa, 03.12.2014 16:15
to tylko pucek - święty mikołaj, co prosi o rózgę
lodówka środa, 03.12.2014 14:16
Facet nie potrafi przegrywać i teraz będzie na każdej sesji,...
środa, 03.12.2014 14:57
Pomyśl, za czym coś głupiego napiszesz kolegom wójta jest Ryszard...
grot środa, 03.12.2014 14:00
-„ Obejmując urząd wójta gminy uroczyście ślubuję, że dochowam wierności...
środa, 03.12.2014 13:17
Dołączam się do gratulacji i jestem pe łan podziwu za...
Kamieńczanka środa, 03.12.2014 13:13
Gratulacje dla nowych Radnych. Udowodnijcie,że Wójt jest sługą Rady Gminy,...
maria środa, 03.12.2014 13:05
Gratulacje dla pana Ciapki i nowej rady.Pierwsza uchwała odniśnie zarobków
środa, 03.12.2014 12:17
A co to za szkolenie miało być radny Cynarski ?zaproponował...
środa, 03.12.2014 10:59
Marek teraz comiesiac bedzie przyjezdzac na sesje? Dalibyscie mu jakie...
środa, 03.12.2014 11:46
Myśmy wybrali radnych i wójta większością i oczekujemy od wszystkich...
środa, 03.12.2014 12:12
Dokladnie popieram tylko jedno ale to nie mentor a sensei
A wtorek, 02.12.2014 15:04
Gratulacje dla Pana Aleksandra Ciapki! W końcu odpwiedni człowiek na odpowiednim...
pro wtorek, 02.12.2014 16:00
mieli wybrac najmadrzejszego z najglupszych a zrobili odwrotnie
Jędrek środa, 03.12.2014 09:14
Dokładnie, gratulacje dla Olka !!!
polp środa, 03.12.2014 08:40
to człowiek ciężko wystraszony oj co to będzie ,co to
popo środa, 03.12.2014 08:33
to człowiek ciężko WYSTRASZONY co to będzie,co to będzie????????
aaaaa środa, 03.12.2014 08:31
Jak trud­no jest godzić jed­nocześnie władzę i zgodę.
aaaaa środa, 03.12.2014 08:25
Nie trzeba się nikogo bać. A jeśli ktoś się kogoś...
aaaaa środa, 03.12.2014 08:18
Fraszka o władzy Zdobycie władzy genów nie zmienia, lecz może zmienić sposób
środa, 03.12.2014 08:10
Wprowadza stara gwardie zdzislawa tylnymi drzwiami, wbrew pozora nie jedna...
środa, 03.12.2014 08:02
Kiedy ci nowi radni zaczną myśleć samodzielnie ? Mentor siedział...
środa, 03.12.2014 00:34
Podczas ślubowania wójt nie ucałował sztandaru stanął bokiem gardząc godłem...
wtorek, 02.12.2014 23:04
Najserdeczniejsze podziękowanie wszystkim oraz moc gorących życzeń za miłą niespodziankę...
wtorek, 02.12.2014 14:36
Miał najwyŻszą teraz ma najniższą w powiecie wypłatę.
wtorek, 02.12.2014 22:55
i nareszcie jest równowaga- były lata tłuste teraz są chude,...
wtorek, 02.12.2014 22:54
Najserdeczniejsze podziękowanie wszystkim oraz moc gorących życzeń za miłą niespodziankę...
Młodzieniec wtorek, 02.12.2014 22:39
Bardzo dobra rada gminy :) Nowy, odświeżony, kompetentny skład, pamiętajmy...
eluuuuuuuuuuu wtorek, 02.12.2014 20:19
z taką radą co jeszcze nic nie zrobiła tylko słucha...
Marko wtorek, 02.12.2014 22:26
Dokładnie tak jak mówisz. Oni chcą toczyć prywatne bitwy, zamiast...
czwartek, 04.12.2014 09:13
popieram
wtorek, 02.12.2014 21:19
Również mam takie odczucie że swojemu guru nie...
wtorek, 02.12.2014 16:59
nie no totalna porazka jak mozna wybrac przewodniczacego ktory jest...
wtorek, 02.12.2014 17:02
jeszcze Pani Cwek kolejna z doswiadczeniem przewodniczaca no i Pan...
środa, 03.12.2014 17:41
a wójt nim został wójtem? jaki miał bagaż doświadczeń...? argumentowcy
czwartek, 04.12.2014 09:16
właśnie chociaż na rządzenie wzięli by kogoś z doswiadczeniem
x wtorek, 02.12.2014 19:48
nie no pewnie że lepszy byłby przyspawany do stołka krekora...
mmmmm wtorek, 02.12.2014 20:02
nie lizusie zakłamanej władzy najlepiej zostawić starych oszustów ty byś...
wtorek, 02.12.2014 19:16
współczuję Wójtowi takiej rady!!!!!! Również mieszkańcom .
wtorek, 02.12.2014 19:14
a radni to ile zarabiaja
myszka wtorek, 02.12.2014 17:16
ale ten łysy szczur wygląda aż wstyd mieć takiego wójta
kazek wtorek, 02.12.2014 16:59
czerniec do szeregu jakim prawem siedzisz pośród radnych kim ty...
Andi wtorek, 02.12.2014 16:11
PORAZKA
wtorek, 02.12.2014 16:14
DLA KOGO???
wtorek, 02.12.2014 15:25
a w drugim rzędzie z czerwonym krawatem to ochroniarz 10...
wtorek, 02.12.2014 15:28
Ponoc ma byc zastepca wojta ;-)
wtorek, 02.12.2014 15:23
brawo nowi radni tak trzymać i zwalczć ten debilizm mam nadzieję...
wtorek, 02.12.2014 15:27
Zrozum czlowieku ze tu nie chodzi o wylamywanie sie i...
wtorek, 02.12.2014 19:50
własnie o to chodzi żeby mu ktoś pokazał gdzie jego...
kis środa, 03.12.2014 12:03
No niestety, Czerniec jak zaczynał, a radą byli poplecznicy Fleszara,...
czwartek, 04.12.2014 21:03
to ty masz błędne informacje akurat dokształć cię ja tą gminę...
wtorek, 02.12.2014 21:07
No to jezeli ci radni sa tam tylko poto zeby...
środa, 03.12.2014 09:07
przekonasz że bedzie sie działo w gminie tak jak obiecali
wtorek, 02.12.2014 15:12
a radni obnizyli sobie też swoje gaże? Tak nakazywała by
wtorek, 02.12.2014 15:22
O jakiej ty przyzwoitosci piszesz? Siebie nie rusza, niech sie...
wtorek, 02.12.2014 15:34
A ile oni pozyskali środków unijnych?? Wcześniej był też cyt.,,okres...
wtorek, 02.12.2014 15:42
Ale co chcesz sie rozpisywac ile pozyskali? Chodzi oto zeby...
wtorek, 02.12.2014 15:48
Jestem jak najbardziej za, tylko siadać i pisać projekty jak...
wtorek, 02.12.2014 20:48
"Prawie na samym dole stawki tej samej listy znajduje się...
wtorek, 02.12.2014 14:20
Serdeczne gratulacje dla nowo wybranych Radnych Gminy Kamieniec Ząb, którzy...
lama wtorek, 02.12.2014 15:05
Zapewne nie więcej jak dotychczas.
paweł wtorek, 02.12.2014 14:30
PRZEŁOM ???
wtorek, 02.12.2014 13:49
a radni i szefowie komisji po ile będą zarabiać ktoś