Miłoszycka i most Strachociński otwarte!
Już w sobotę kierowcy pojechali nową drogą i mostem na Swojczycach. Nowy łącznik ma usprawnić ruch w mieście i poprawić bezpieczeństwo oraz komfort jazdy kierowców. Inwestycję zrealizowaną na zlecenie miasta Wrocław, wykonała Skanska. Wartość kontraktu to 20,9 mln brutto. Prace trwały 18 miesięcy.
Nowy łącznik usprawni ruch w mieście. Skorzystają szczególnie mieszkańcy Swojczyc. - Przebudowa ul. Miłoszyckiej ma duże znaczenie dla wszystkich mieszkańców okolicznych osiedli – mówi Jarosław Kowalski, menadżer projektów, Skanska. - Usprawni ruch w tej części miasta oraz rozładuje zakorkowane ulice. Będzie można szybciej i bezpieczniej dotrzeć do centrum. Dzięki przebudowie muru Kościoła św. Jacka oraz budowie ronda na skrzyżowaniu z ulicami Swojczycką i Chałupniczą poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy kierowców. Skorzystają również piesi i rowerzyści, dla których powstały nowe chodniki i ścieżki rowerowe - dodaje Jarosław Kowalski.
O inwestycji
W ramach inwestycji powstała nowa jezdnia o długości 1,3 km. Po obu stronach ulicy pojawiły się chodniki dla pieszych i ścieżki dla rowerzystów. Zamontowane zostało nowe oświetlenie. – Wykonaliśmy także kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, przebudowaliśmy sieć sanitarną, wodociągową, gazową, teletechniczną, sieci energetyczne oraz kanalizację deszczową, powstała też przepompownia ścieków – mówi Tomasz Staruchowicz, kierownik budowy, Skanska. Na skrzyżowaniu Miłoszyckiej ze Swojczycką i Chałupniczą powstało rondo 6-wlotowe, które usprawni ruch na Swojczycach. Skrzyżowanie to było uważane za jedno z najbardziej niebezpiecznych w mieście. Nowe rondo ułatwi kierowcom włączanie się do ruchu, a przede wszystkim poprawi ich bezpieczeństwo i komfort jazdy.
- Największym wyzwaniem podczas realizacji tej inwestycji była przebudowa muru wokół Kościoła św. Jacka – mówi Jarosław Kowalski, menadżer projektów, Skanska. – Kościół położony jest na wyniesieniu względem terenów przyległych. Zwężenie przy murze kościelnym od lat było bardzo niebezpieczne. Dzięki przebudowie muru uwolniony został pas drogowy i poprawiła się widoczność, a w konsekwencji bezpieczeństwo na drodze. Przebudowa muru wokół świątyni wymagała zastosowania palisady betonowej o głębokości 6,5m, która dodatkowo została zabezpieczona kotwami gruntowymi. Wszystko po to, aby uniemożliwić przemieszczanie się gruntu. Podczas realizacji prac prowadziliśmy stały monitoring geodezyjny, który miał za zadanie badać czy grunt nie przemieszcza się. Dodatkowo z uwagi na możliwość występowania wzdłuż przesuwanego muru pochówków, wszystkie prace w tym miejscu były prowadzone pod nadzorem archeologów – dodaje Jarosław Kowalski, menadżer projektów, Skanska. Po przebudowie rejon ten został objęty strefą „ruchu uspokojonego”. W okolicy, na prośbę rady osiedla, powstał parking na ponad 20 aut.
- Długość przebudowy – ok. 1,3km
- 4 skrzyżowania
- Rondo 6-wlotowe
- Ciągi piesze; pieszo-rowerowe; ścieżki rowerowe; miejsca parkingowe
- Przystanki autobusowe
- Zieleń (niska i wysoka)
Most Strachociński
Z uwagi na to, iż most wraz z ul. Swojczycką i Miłoszycką tworzą korytarz komunikacyjny tej części miasta, od soboty przez most poprowadzona jest dwukierunkowa tymczasowa organizacja ruchu. Stan ten zostanie utrzymany do momentu oddania do użytku całej inwestycji w ramach modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego. – Sam most jest gotowy- mówi Wojciech Kowalczyk, menadżer projektów, Skanska. - Do wykonania pozostało odtworzenie ul. Ludowej oraz oznakowanie poziome, które będzie realizowane tuż przed ostatecznym odbiorem końcowym przewidzianym w czerwcu tego roku. – dodaje Wojciech Kowalczyk.
W ramach modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego żelbetowy trójprzęsłowy most Strachociński o długości 53 metrów, konstrukcji belkowej i dźwigarach prefabrykowanych został rozebrany. Na jego miejscu powstał nowy obiekt, dłuższy i o innym układzie podpór. Obecnie to czteroprzęsłowa żelbetowa konstrukcja, o długości ponad 96 m i szerokość ponad 15 m.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)