Zielone torowisko i zwężenie jezdni - to pomysł na Grabiszyńską!
Aleja Grabiszyńska z zielonym torowiskiem, zwężonym pasem ruchu kołowego, szpalerami drzew i drogami dla rowerzystów. Taki projekt przebudowy Grabiszyńskiej złożyło do WBO 2015 Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia.
Co zakłada projekt Alei Grabiszyńskiej?
Przede wszystkim zwężenie pasów ruchu z 3x3,5 metra na 2x2,75 (parametrów jak mostu na AOW), aby zmieścić miejsca do parkowania, pasy rowerowe i szpalery drzew oraz przejście dla pieszych (przy ul. Kolejowej). Miejska Komisja Urbanistyczno Architektoniczna postuluje wręcz nowe skrzyżowania (usytuowane poza obszarem opracowania ulice Grabiszyńska i Legnicka jako ulice zbiorcze powinny uzyskać w przyszłości dodatkowe skrzyżowania, do których powinny nawiązywać ulice lokalne projektowanego zespołu).
- Istniejąca szerokość jezdni prowokuje kierowców do łamania ograniczenia prędkości, co skutkuje wieloma tragicznymi wypadkami. Jednak najważniejszym argumentem jest złamanie rozporządzenia, w którym liczba pasów ruchu na wprost na odpowiadającym sobie wlocie i wylocie skrzyżowania powinna być taka sama, jak na odcinku drogi przed skrzyżowaniem A zarówno ulice Sądowa (gdzie w tym roku wydzielone ma zostać torowisko, zmniejszając ilość pasów ruchu), jak Piłsudskiego, nie mają 3 wylotów w kierunku Grabiszyńskiej. Zaś po drugiej stronie, za Kolejową, również są tylko 2 pasy w każdą stronę - twierdzi Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocław.
Zdaniem TUMW postulowane dostosowanie ulicy do parametrów 2x2,75m w każdą stronę pozwoli na wydzielenie miejsc parkingowych, utworzenie pasów rowerowych oraz skrzyżowania z ulicą Kolejową wraz z naziemnym przejściem dla pieszych - istniejąca kładka nie umożliwia korzystania przez osoby na wózku inwalidzkim.
W planach na Alei Grabiszyńskiej pojawić się mają również szpalery platanów na trawniku wzdłuż ulicy. W dalszym etapie planowany jest przystanek w kierunku Oporowa za skrzyżowaniem i likwidacja zatoki autobusowej.
Wizualizacje: Marek Osiński.
Przeczytaj komentarze (3)
Komentarze (3)
-SI