Wrocław z nagrodą za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024 roku
27 listopada na World Tourism Film Awards w Walencji Wrocław otrzymał nagrodę za najlepszy na świecie spot (Wrocław Miasto Przygody) promujący miasto. To podsumowanie wyników wszystkich międzynarodowych konkursowych festiwali filmów turystycznych i korporacyjnych, które odbyły się w 2024 roku. Wrocław w kategorii „Promocja Miasta” okazał się najlepszy.
Wrocławska Organizacja Turystyczna, współorganizująca wspólnie z Urzędem Miejskim Wrocławia turystyczną kampanię Wrocław Miasto Przygody (2023-2024), zgłosiła na początku roku spot promocyjny miasta do międzynarodowego stowarzyszenia festiwali filmów turystycznych (CIFFT). W 11 festiwalach na świecie wzięło udział łącznie ponad 4 000 filmów – w różnych kategoriach (produkt turystyczny, oferta turystyczna, promocja kraju, promocja regionu i promocja miasta). Za kolejne zwycięstwa na festiwalach Wrocław otrzymywał punkty w rankingu prowadzonym przez CIFFT. Zdobył w ten sposób najwięcej punktów, wygrywając w kategorii „Promocja Miasta” (World's Best Tourism Film in City Promotion).
- Wrocław podchodzi do promocji w sposób odważny, szukając nowych form komunikacji. Sukces spotu, który stanowił podstawę całej naszej dwuletniej krajowej i zagranicznej kampanii, jest istotnym wkładem w umacnianie marki naszego miasta. Nagrody, które otrzymał spot to zasługa wszystkich zaangażowanych w kampanię: pracowników Wydziału Promocji Miasta i Turystyki, Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, Grupy MagicLine i naszych partnerów, wśród nich Muzeum Narodowego, którego dyrektor inspirował oś narracyjną filmu – mówi Radosław Michalski, Dyrektor Departamentu Marki Miasta. - ale to także motywacja dla nas wszystkich do kreatywności w wyborze kanałów dotarcia z zaproszeniem do Wrocławia oraz na Dolny Śląsk, silnie doświadczony tegoroczną powodzią.
Nagroda w Walencji to rezultat sukcesów spotu promocyjnego miasta na międzynarodowych festiwalach w 2024 roku. Wrocław Miasto Przygody otrzymał Srebrnego Delfina w Cannes (Corporate Media & TV Awards, Francja), nagrodę w Los Angeles (US International Film and Video Festival, USA), a także w Tortosa (Terres Film Festival, Hiszpania), Zagrzebiu (Zagreb TourFilm Festival, Chorwacja), Belgradzie (SILKFEST, Serbia), Lousa (ART&TUR – International Tourism Film Festival, Portugalia), oraz w Warszawie (FilmAT Festival).
- Być wśród najlepszych to już wspaniale, ale być najlepszym – to przechodzi najśmielsze oczekiwania – komentuje Alfred Wagner z Wrocławskiej Organizacji Turystycznej. - Każdy festiwal to inne, niezależne jury. Wrocławski spot promocyjny został doceniony przez tak wiele gremiów i ostatecznie zwyciężył w całym rankingu, uzyskując tytuł najlepszego na świecie materiału promującego miasto! Czy można wyobrazić sobie lepszą reklamę turystyczną Wrocławia?! – dodaje.
Powstały w 1989 roku Międzynarodowy Komitet Festiwali Filmów Turystycznych (CIFFT) zrzesza międzynarodowe festiwale filmów korporacyjnych i turystycznych w ramach najbardziej prestiżowej inicjatywy przyznawania nagród i wyróżnień za reklamy turystyczne, materiały promocyjne i filmy w mediach społecznościowych — CIFFT Circuit. CIFFT działa na rzecz zachęcania marek turystycznych do osiągania doskonałości w promowaniu swoich destynacji, produktów i usług za pomocą materiałów wideo. Robi to przy wsparciu swoich sponsorów, m.in.: Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO), Europejskiej Komisji Podróży (ETC) i Tourism and Society Think Tank (TSTT).
Organizatorem kampanii Wrocław Miasto Przygody jest Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a producentem filmu Grupa MagicLine (reżyser: Michał Zieliński).
Komentarze (0)