5. edycja rywalizacji rowerowej W Kółko Kręcę za nami - poznajcie zwycięzców

poniedziałek, 9.12.2024 15:25 379 0

Ponad 122 tysiące rowerowych podróży wykonali w październiku i listopadzie uczestnicy kampanii W Kółko Kręcę! To rekord wrocławskiej rywalizacji rowerowej, której piąta edycja zakończyła się wraz z początkiem grudnia.

Głównym celem kampanii W Kółko Kręcę jest zachęcenie mieszkańców Wrocławia do poruszania się na rowerze z domu do pracy, szkoły czy na uczelnie. Za regularne przejazdy przyznawane są punkty, które następnia można wymienić na nagrody. 

-       To nie przypadek, że kampanię organizujemy właśnie na jesień. Ma to być bowiem dodatkowa motywacja dla mieszkańców do przedłużenia tzw. “sezonu rowerowego”. Chodzi również o promocję roweru jako szybkiego, zdrowego, taniego i niezależnego środka transportu. Dla miasta i jego mieszkańców jest to tym ważniejsze, że im więcej osób przesiądzie się na rowery i zrezygnuje z samochodu, tym mniejsze korki, hałas i zanieczyszczenie powietrza we Wrocławiu. Tylko podczas tych dwóch miesięcy, dzięki aktywnym uczestnikom kampanii, zaoszczędziliśmy blisko 111 tysięcy kg CO2, które trafiłoby do atmosfery, gdyby wybrali oni samochód zamiast roweru - mówi Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia. 

To nie jedyny rekord, który został pobity podczas tej edycji rywalizacji. W tym roku aktywny udział wzięło w niej 1687 osób, które wykonały w sumie 122 303 rowerowych przejazdów o łącznej długości 740 368 km. 

-       Jak co roku poprosiliśmy uczestników o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej, w której zapytaliśmy m.in. o to, czy aby wziąć udział w rywalizacji przesiedli się z innego środka transportu, czy kampania wpłynęła na to, że wydłużyli tzw. sezon rowerowy i czy udział w akcji przyczynił się do tego, że wybierali rower pomimo pogarszającej się aury. Ankietę wypełniło 127 osób, prawie 20% zadeklarowało, że przesiadło się na rower z innego środka transportu, a ¼ z nich porzuciła na ten czas samochód. Blisko co trzecia osoba wydłużyła dzięki rywalizacji swój “sezon rowerowy”, a pomimo chłodu i opadów na rower wsiadła ponad połowa ankietowanych - mówi Ewa Macała, koordynatorka akcji z Biura Zrównoważonej Mobilności. 

 

Najlepsi w poszczególnych kategoriach 

Najlepsi uczestnicy:

  1. EB83 - 10 413 pkt, 1 838 km, 276 kg CO2
  2. ENDRIU - 9 893 pkt, 1 939 km, 291 kg CO2
  3.  Konik - 9 843 pkt, 1 816 km, 272 kg CO2

Najwięcej przejechanych kilometrów:

  • Phoenix - 9 347 pkt, 3 852 km, 578 kg CO2

Najlpszy Senior

  • Jerzy - 9 283 pkt, 1 971 km, 311 kg CO2

Najlepszy Student

  • TuMateusz - 9 119 pkt, 1 944 km, 782 kg CO2

Najlepszy Uczeń szkoły ponadpodstawowej

  • Azuolas - 9 171 pkt, 2 042 km, 335 kg CO2

Zdobywcy rowerów (5., 15. i 55. miejsce)

  • 5. miejsce: Ania Ł. - 9 829 pkt, 1 153 km, 172 kg CO2
  • 15. miejsce: Raleks - 9 356 pkt, 2 000 km, 300 kg CO2
  • 55. miejsce: szp1wro - 8 533 pkt, 1 315 km, 197 kg CO2

Najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach:

  • mikrofirma: Katalpa - 20 887 pkt, 3 880 km, 652 kg CO2
  • firmy małe: WIZIPISI -21 571 pkt, 2 358 km, 401 kg CO2
  • firmy średnie: GRUPA RB Inwest Sp. z o.o. - 28 147 pkt, 3 706 km, 590 kg CO2
  • firmy duże: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - 94 712 pkt, 14 781 km, 2 375 kg CO2
  • firmy największe: Urząd Miejski Wrocławia - 231 795 pkt, 31 129 km, 5 287 kg CO2

Najlepsza uczelnia

  • Politechnika Wrocławska - 286 816 pkt, 34 366 km, 6 580 kg CO2

Najlepsza szkoła

  • Szkoła Dialogu Kultur Etz Chaim - 34 942 pkt, 5 366 km, 976 kg CO2

 

Sponsorzy i Partnerzy tegorocznej rywalizacji 

W tym roku rywalizację wsparły 23 firmy i instytucje, które przekazały nagrody w ramach akcji. Jak co roku nagrody główne ufundowała firma RoweryStylowe.pl 

-       Co roku powtarzamy, że rower to nie tylko sport, ale i naturalny wybór jeśli chodzi o transport po mieście. W interesie wszystkich mieszkańców leży to, aby na rower przesiadło się jak najwięcej osób i korzystało z niego podczas dojazdów do pracy, na zakupy, zajęcia popołudniowe. Ta filozofia przyświeca rywalizacji W Kółko Kręcę, dlatego już piąty raz dołączamy jako sponsor głównej nagrody i wspieramy Miasto w organizacji tej zabawy - mówi Marta Łoś ze sklepu RoweryStylowe.pl, sponsora strategicznego kampanii. 

Serdeczne podziękowania kierujemy do: 

RoweryStylowe.pl

EFL leasing Credit Agricole

NOKIA

Muzeum Iluzji

Wrocławski Teatr Lalek

Palarnia kawy Mała Czarna

Muzeum Pana Tadeusza

Kolejkowo Wrocław

Muzeum Śląska Wrocław

WCT Spartan

Muzeum Gry i Komputery Minionej Ery

Muzeum Przyrodnicze Uniwersytetu Wrocławskiego

Zarząd Zielni Miejskiej

Wrocław Fashion Outlet

Aquapark Wrocław

Centrum Wspinaczkowe Tarnogaj

ZOO Wrocław

Muzeum Geologiczne Uniwersytetu Wrocławskiego

Magazyn Programista

Cafe Rozrusznik

Paloma Coffee

 

W sumie, razem z tymi rzeczowymi ufundowanymi przez Miasto Wrocław, do zdobycia w tej edycji było blisko 4500 nagród.

 

Kolejna edycja rywalizacji już w marcu przyszłego roku!

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek