Przełożenie ruchu pieszego na remontowanych mostach Uniwersyteckich

poniedziałek, 3.2.2025 15:30 157 0

Od wtorkowego poranka (4 lutego br.) ruch pieszy w relacji Grodzka - Drobnera będzie się odbywał po nowej betonowej podbudowie, jest to nawierzchnia całkowicie bezpieczna i bardziej komfortowa niż popękane płyty lastriko po starej stronie mostów. Beton nie jest oczywiście docelową nawierzchnią, ciąg pieszy zostanie oddzielony od ścieżki rowerowej specjalną nawierzchnią wykonaną z szorstkich płyt granitowych, dla rowerów przewidziano nawierzchnię bitumiczną. W tej chwili jednak nie ma wymaganych warunków pogodowych do układania płyt i drogi rowerowej, dlatego front robót przechodzi na drugą stronę mostów. Pozwoli to nadrobić opóźnienie spowodowane zagrożeniem powodziowym jesienią zeszłego roku.
Dla ruchu kołowego i tramwajowego nic się nie zmieni. Wszystkie przejścia dla pieszych wyznaczone w obrębie mostów będą nadal funkcjonować bez zmian.
Podczas gdy góra piesi będą spacerować po betonowej podbudowie, pod spodem konstrukcji będą kontynuowane prace przy zabezpieczaniu antykorozyjnym (na finiszu) oraz wykończeniowe przy montażu iluminacji.

Chodnik na obydwu mostach  stronie ul. ks. Witolda zostanie całkowicie wyłączony z ruchu pieszego. Już od jutra rozpoczną się tam prace rozbiórkowe, zakres pozostałych robót jest analogiczny jak po stronie "nowej":

  •    oczyszczenie i naprawa kamiennych okładzin podpór,
  •     uzupełnienie spoin i zabezpieczenie elementów kamiennych przed skutkami oddziaływania warunków atmosferycznych i wody,
  •     wykonanie nowej płyty podchodnikowej,
  •     oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz elementów stalowych,
  •     oczyszczenie, konserwację i regulację łożysk,
  •     wymiana nawierzchni chodnika wraz z izolacją,
  •     regulacja krawężników,
  •     wymiana odwodnienia,
  •     naprawa uszkodzonych i uzupełnienie brakujących elementów balustrad kamiennych i poręczy stalowych oraz zabezpieczenie antykorozyjne całości balustrad stalowych,
  •     demontaż znaków wodnych na czas remontu i ich ponowny montaż,
  •     budowa kanałów technologicznych MKT.


Do prac rozbiórkowych nie są wymagane szczególne warunki pogodowe, zbliżająca się wiosna i miesiące letnie dają gwarancję stabilnej pogody i nadrobienia opóźnienia tak aby zakończyć inwestycję w pierwotnym terminie. Odbyły się spotkania z wykonawcą, opracowano plan naprawczy, krakowska firma PIMIN jest bardzo zdeterminowana, aby narzucić szybsze tempo i ukończyć remont w październiku br.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek