Remont na Podwalu się kończy, a na Piotra Skargi zaczyna. Tramwaje pojadą inaczej
8 marca zakończy się remont torowiska w ul. Podwale. Odcinek między pl. Jana Pawła a pl. Orląt Lwowskich przeszedł gruntowną modernizację, co znacznie wpłynie na komfort jazdy pasażerów. W tym samym dniu MPK Wrocław rozpocznie kolejny remont – na ul. Piotra Skargi, na odcinku od Pl. Dominikańskiego do ul. Teatralnej. Pojawią się zmiany w kursowaniu tramwajów linii: 2, 5, 8, 9, 17, 18, 23. Tramwaje linii 14, 15, 21, 22 wrócą na swoją stałą trasę przejazdu.
Koniec remontu na Podwalu. Prace przebiegły zgodnie z planem
8 marca zarówno pasażerowie, jak i mieszkańcy okolicznych budynków, w okolicach Podwala na odcinku między pl. Jana Pawła a pl. Orląt Lwowskich, będą mieli powody do zadowolenia. Wszystko dzięki zakończonym tam pracom na torowisku. Cała podbudowa i nawierzchnia została wymieniona na nową betonową z elementami kostki granitowej. Wymienione zostały także szyny, zamontowano maty wibroizolacyjne, dzięki czemu torowisko będzie równe i ciche.
Remont powyższego odcinka odbył się w ramach TORYwolucji. MPK Wrocław nie zamierza jednak stać w miejscu. Miasto przeznaczy na TORYwolucję ponad 70 milionów złotych realizując szereg kolejnych kluczowych inwestycji, które poprawią komfort pasażerów i mieszkańców.
W planach są prace m.in. na ul. Kosmonautów, gdzie wymienione zostanie niemal 2 km torowiska, modernizowane będą przejazdy tramwajowe oraz sieć trakcyjna.
Inne ważne inwestycje to m.in. budowa mijanki tramwajowej przy ul. Przyjaźni, modernizacja torowiska na skrzyżowaniu ul. Borowskiej z Glinianą oraz remonty przejazdów na skrzyżowaniach np. ul. Oławskiej i Podwala, Powstańców Śląskich i Jastrzębiej czy Tarnogajskiej i Klimasa. Dodatkowo planowane są prace na ul. Stawowej, Peronowej oraz modernizacja sieci trakcyjnej na pl. Dominikańskim. W pierwszych miesiącach roku 2025 w planach mamy również remont 4 zatok autobusowych w następujących lokalizacjach: ul. Kamienna pomiędzy ul. Łódzką a Borowską, zatoka po str. północnej; pl. Powstańców Warszawy, jezdnia w kierunku pl. Dominikańskiego, zatoka po str. północnej; skrzyżowanie ul. Broniewskiego – Żmigrodzka – al. Kasprowicza, wlot zachodni od ul. Broniewskiego, zatoka po str. północnej; ul. Wróblewskiego, skrzyżowanie z ul. Tramwajową, zatoka po str. północnej.
Rozpoczęcie remontu na Piotra Skargi. Zmiany w komunikacji
Wraz z zakończeniem remontu na Podwalu, rozpocznie się kolejny remont w ramach TORYwolucji na ul. Piotra Skargi. Chodzi o odcinek od pl. Dominikańskiego do ul. Teatralnej. Podobnie jak w przypadku torowiska na Podwalu, tutaj również po finalizacji remontu zostanie wymieniona cała podbudowa i nawierzchnia na nową betonową z elementami kostki granitowej. W ramach zadania wyremontujemy system odprowadzający wodę z torowiska. Będą to tzw. odwodnienia liniowe o zwiększonej wytrzymałości, dzięki czemu bez problemu będą mogły poruszać się autobusy po torowisku.
Ponadto poprzez zamontowanie w torowisku mat wibroizolacyjnych, mieszkańcy okolicznych kamienic będą w mniejszym stopniu odczuwali występujące dotychczas drgania i hałas powodowany przez przejeżdżające tramwaje.
Remont torowiska na powyższym odcinku potrwa do drugiej połowy maja.
W związku z tym, pojawią się zmiany w komunikacji miejskiej.
Zmiany w kursowaniu tramwajów
2 – zmiana trasy przejazdu na odcinku pl. Powstańców Warszawy– Piłsudskiego
pl. Powstańców Warszawy – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Małachowskiego – Piłsudskiego
Piłsudskiego – Małachowskiego – Pułaskiego –pl. Wróblewskiego – Kujawska – Powstańców Warszawy
5 – zmiana trasy przejazdu na odcinku Oławska – pl. Legionów
Oławska – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Sądowa – pl. Legionów
pl. Legionów – Sądowa – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – Oławska
8 – zmiana trasy przejazdu na odcinku Kołłątaja – Pl. Bema
Kołłątaja – Teatralna – Widok – Szewska – Grodzka – most Uniwersytecki – Drobnera – pl. Bema
pl. Bema – most Piaskowy – Grodzka – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Widok – Teatralna – Kołłątaja
9 – zmiana trasy przejazdu na odcinku Peronowa – Sienkiewicza
Peronowa – Piłsudskiego – Małachowskiego – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – Kujawska – pl. Powstańców Warszawy – Wyszyńskiego – most Pokoju – Wyszyńskiego – Sienkiewicza
Sienkiewicza – Wyszyńskiego – most Pokoju – Wyszyńskiego – pl. Powstańców Warszawy – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Małachowskiego – Piłsudskiego – Peronowa
14 - powrót na stałą trasę
15 - powrót na stałą trasę
17 – zmiana trasy przejazdu na odcinku bł. Czesława – Świdnicka
bł. Czesława – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Podwale – Świdnicka
Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Bema
18 – zmiana trasy przejazdu na odcinku Teatralna – Kazimierza Wielkiego
Teatralna – pl. Teatralny – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego
Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Podwale – Świdnicka – pl. Teatralny – Teatralna
21 - powrót na stałą trasę
22 - powrót na stałą trasę
23 – zmiana trasy przejazdu na odcinku pl. Bema – Piłsudskiego
pl. Bema – Sienkiewicza – Wyszyńskiego – most Pokoju – Wyszyńskiego – pl. Powstańców Warszawy – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Małachowskiego – Piłsudskiego
Piłsudskiego – Małachowskiego – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – Kujawska – pl. Powstańców Warszawy – Wyszyńskiego – most Pokoju – Wyszyńskiego – Sienkiewicza – pl. Bema
Pozostałe linie tramwajowe kursują po dotychczasowych trasach przejazdu.
Komunikacja autobusowa
Autobusy jadące ul. Piotra Skargi na odcinku od Teatralnej do pl. Dominikańskiego w obu kierunkach będą poruszały się jezdnią (nie wjeżdżają na buspas). Autobusy linii K oraz N będą zatrzymywały się na dodatkowych przystankach:
a) w kierunku do Galerii Dominikańskiej na przystanku „Bastion Sakwowy ” numer słupka 110222.
b) w kierunku do Dworca Głównego na przystanku „Bastion Sakwowy ” numer 110221.
Od 22 marca autobusy jadące ul. Podwale od mostu Sikorskiego będą ponownie poruszały się buspasem (wjeżdżają na peron tramwajowy numer słupka 110425) i następnie buspasem w ul. Podwale.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)