Ruszyły testy sygnalizacji na Rondzie Reagana! Wkrótce przejście dla pieszych?
Od weekendu na Rondzie Reagana ruszyły testy sygnalizacji świetlnej - wszystko w ramach pilotażu sprawdzającego czy w rejonie ronda można utworzyć naziemne przejścia dla pieszych.
Testy, które prowadzone są od minionego weekendu, nie są zauważalne dla większości wrocławian - polegają one na sekundowej korekcie sygnalizacji świetlnej na wyspie centralnej i ograniczeniu prędkości wjazdowej wozów MPK na rondo do 20 km/h.
Pilotaż potrwa do końca tego roku. Decyzję o powstaniu przejść naziemnych magistrat podejmie pod koniec grudnia tego roku. Jeżeli będzie ona pozytywna dla pieszych, to przejścia powstaną do połowy 2016 roku.
- Pozytywne efekty pilotażu będą wtedy, gdy otrzymamy informację, że obniżenie prędkości na rondzie nie będzie powodowało zatorów i korków – mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy.
Ile przejść powstanie i gdzie? Zdaniem Stefanickiego opcja minimum to jedno przejście, a opcja maksimum to aż trzy przejścia - jedno prowadzące z Pasażu Grunwaldzkiego do wyspy centralnej ronda, drugie z wyspy centralnej na wysepkę z przystankiem tramwajowym w kierunku mostu Zwierzynieckiego oraz trzecie od strony mostu Grunwaldzkiego. Piesi nie mają zaś co liczyć na przejście do ronda od strony ulicy Piastowskiej - To przejście jest najbardziej konfliktowe, jeżeli chodzi o ruch pieszych i pojazdów. Poza tym budowa tego przejścia wymagałaby zbyt dużych korekt w ruchu samochodów i komunikacji zbiorowej - podsumowuje Stefanicki.
- Po ewentualnym utworzeniu dwóch przejść naziemnych, piesi zyskają więcej czasu, przechodząc na przejściach z zewnątrz ronda do wyspy centralnej. Nie zmieni się jednak czas przejścia całego ronda. Przejście górą w żadnej z tych relacji nie będzie krótsze i dlatego nadal najwygodniej będzie przejść całe rondo dołem – takie jest zdanie Łukasza Franka z Politechniki Krakowskiej, który w maju wraz z naukowcami z Krakowa przeprowadzał 24-godzinne badanie ruchu na Rondzie Reagana.
Adriana Boruszewska Doba.pl
Dodaj komentarz
Komentarze (0)