Zobacz, jak remontują tramwaj z 1901 roku!
Pełną parą ruszyły prace remontowe zabytkowego tramwaju typu Maximum z 1901 roku.
Wykonawcą remontu nadwozia została wrocławska firma RMT Protram. Wrak pojazdu został przeniesiony do hali remontowej. Pracownicy rozbierają drewniane nadwozie. – Zdjęliśmy już burty oraz dach i odsłoniliśmy węzły drewnianej konstrukcji. Teraz wszystko w rękach stolarzy –relacjonuje Tomasz Sielicki – koordynator projektu z ramienia Urzędu Miejskiego.
Fot. FB Maximum #325
Drewniana konstrukcja wagonu musi zostać wykonana na nowo, bo przez kilkadziesiąt lat belki spróchniały i nie nadają się do powtórnego użycia. – Te elementy, które pełnią funkcję nośną, zostaną odtworzone. Tramwaj ma w przyszłości jeździć, dlatego jego konstrukcja musi być stabilna. Zostanie ona jednak wykonana z dokładnie takich samych materiałów, co oryginalne, a jako wzór posłużą zachowane elementy – opisuje Tomasz Sielicki. – Podstawę wagonu stanowi dębowa rama, szkielet ścian i dachu wykonano z jesionu, natomiast poszycie dachu to deski sosnowe. Wewnątrz pojawi się także boazeria z ciemnego mahoniu afrykańskiego, tzw. mahoniu sapeli – dodaje.
Do hali nr 1 na ulicy Legnickiej trafiły również inne zabytkowe tramwaje z Wrocławia. Schronienie pod dachem znalazły wozy: G-061, G-063, G-064, G-084, #1190(G-034), #1192, #3560 oraz wieżówka sieciowa, cysterna i kontener na piasek, lora kablowa, pług i podwozie Beroliny.
Fot. FB Maximum #325
Przeczytaj komentarze (3)
Komentarze (3)
ucan Without Prescription[/url] <a href="http://pharmacyonline-for-sal
e.com/">Canadian Online Pharmacy</a> http://40mg-lasix-buy.com/
e.com/">Cialis Canadian Pharmacy</a> http://40mg-lasix-buy.com/