Oława Zachodnia na ostatniej prostej!
Od dziś, obok powstającego przystanku Oława Zachodnia, pociągi jeżdżą już z prędkością do 160 km/h. W czerwcu podróżni szybko dojadą stąd do centrum Wrocławia. Budowa jest już na ostatniej prostej. Wykonawca montuje windy i zadaszenia nad wejściem do przejścia podziemnego. Inwestycja o wartości ok. 13 mln zł. jest realizowana w ramach „Programu Przystankowego”.
Już w czerwcu mieszkańcy osiedla Sobieskiego będą mogli skorzystać z nowego przystanku, z którego w 21 minut dojadą do pracy i szkół w centrum Wrocławia. Są już dwa perony, przejście podziemne i oznakowanie na obiekcie. Do wykonania pozostały zadaszenia wejścia do przejścia podziemnego, wyłożenie płytami podłogi w przejściu, montaż płytek ceramicznych na ścianach tunelu oraz prace przy zabudowie wind.
Robotnicy pracują przy ciągłym ruchu pociągów. Ukończony zakres prac pozwala już na przejazdy z prędkością do 160 km/h po dwóch torach. Korzystając z niezbędnych zamknięć jednego z dwóch torów na krótkim odcinku trasy Wrocław–Opole, wykonaliśmy dodatkowe prace przy moście nad Oławą. Obiekt został wzmocniony i odświeżony, a pociągi jeżdżą już przez przeprawę z docelową prędkością. Prace te zostały sfinansowane ze środków budżetowych.
Przystanek Oława Zachodnia to kolejna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., której celem jest poprawa dostępności komunikacyjnej regionu. Dzięki szerokiemu zakresowi prac mieszkańcy zyskają bezpieczny i komfortowy dostęp do kolei oraz lepszą komunikację w mieście.
Na Dolnym Śląsku „Program Przystankowy” obejmuje 10 lokalizacji, w tym osiem nowych przystanków. Szacunkowa wartość wszystkich zadań realizowanych w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” na Dolnym Śląsku wynosi ponad 50 mln zł.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)