"Obecny rozkład jazdy powoduje, że osiedla Różane i Zielone są mało skomunikowane z resztą miasta i są wykluczone komunikacyjnie"
Redakcja Doba.pl otrzymała list o problemach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Dzierżoniowie. Wyrażono oczekiwanie korekty w rozkładzie jazdy i zwiększeniu kursów autobusów w północnej części miasta.
- Zwracam się do Państwa z zapytaniem dotyczącym funkcjonowania komunikacji miejskiej na terenie miasta Dzierżoniów. Obecnie wielu przewoźników i organizatorów komunikacji miejskiej w wielu polskich miastach podchodzi bardzo poważnie do kwestii ekologii i zachęca do korzystania z tego środka transportu. Często korzystam z transportu miejskiego organizowanego przez ZKM i nie jestem jedyną osobą, która zauważyła, że należałoby wprowadzić korektę rozkładu jazdy. Północna i północno-zachodnia część Dzierżoniowa stale się rozrasta o nowe domy jednorodzinne (przykład: ulica Przedwiośnie oraz przy osiedlu Zielonym) i bloki mieszkalne (przy ul. Lawendowej), przybywa nowych mieszkańców, którzy nie mają jak dojechać z tak odległych części miasta do centrum czy do innych miejsc wieczorami w dni robocze, sobotnie popołudnia i praktycznie całą niedzielę/święta. Linia 2, która obsługuje tę część miasta w obecnej chwili jest niewystarczająca. Należy również zwrócić uwagę, że „dwójka” pozwala na transport publiczny ludziom mieszkającym na największym dzierżoniowskim osiedlu – Różanym. Rozwiązanie, jakie nie tylko ja proponuję, to zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów na odcinku Dzierżoniów Os. Zielone - Dzierżoniów Os. Różane - Dzierżoniów Piłsudskiego. Do tej części miasta autobus linii 2 dojeżdża w dni robocze tylko do godziny 19:28 w kierunku Bielawy, w soboty ostatni kurs to 15:28 w kierunku Bielawy, a niedzielę i święta autobus wykonuje 5 kursów (co godzinę) od 13:28 do 17:28. Mieszkańcy Dzierżoniowa, którzy wracają wieczorem lub popołudniu szynobusem z Wrocławia, Świdnicy czy Kłodzka nie mają żadnego bezpośredniego połączenia autobusowego z osiedlami: Różane, Złote czy Zielone. Zmuszeni są korzystać z taksówek, wybrać się pieszo lub gdy chcąc skorzystać z ZKM, to wysiąść na osiedlu Jasnym. Obecny rozkład jazdy powoduje, że osiedla Różane i Zielone są mało skomunikowane z resztą miasta i są wykluczone komunikacyjnie. Jeżeli nie jest możliwa zmiana w rozkładzie linii nr 2 (dodatkowe kursy), to może warto byłoby powrócić do rozwiązania sprzed dekady, kiedy niektóre kursy wariantowe autobusów linii nr 45 jeździły przez osiedle Różane. Byłoby to dobre uzupełnienie do linii nr 2. Dziwnym trafem „dwójka” na odcinku Bielawa - Dzierżoniów Piłsudskiego może dojeżdżać w weekendy co minimum godzinę do 23, tymczasem północna część miasta została całkowicie pominięta. Czy jest możliwość zwiększenia kursów autobusów przejeżdżających przez dzierżoniowskie osiedla położone w północnej części miasta? - czytamy w liście Czytelnika Doba.pl.
Do opisywanego problemu odniósł się dzierżoniowski magistrat, który informuje że w 2022 roku będą przeprowadzone prace dotyczące przebudowy systemu komunikacji.
- W przyszłym roku rozpoczną się prace nad przebudową systemu komunikacji. I będzie to najlepsza okazja do wprowadzenia zamian, które z punktu widzenia Dzierżoniowa dotyczą szczególnie tych rejonów, w których widzimy mocny rozwój budownictwa. Dotyczy to także miejsca wskazanego w liście. Te i inne uwagi, o które będziemy poprosić mieszkańców, zostaną szczegółowo przeanalizowane. Zmiany w komunikacji są konieczne i ze względów na dostosowywanie do potrzeb mieszkańców, oraz kosztów, jakie ponosimy. Do istniejącego systemu miasto dopłaca teraz ponad 3.5 mln zł - mówi Doba.pl Rafał Pilśniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Dzierżoniowie.
Liczymy, że przewidywane zmiany poprawią funkcjonowanie komunikacji w Dzierżoniowie i innych miejscowości powiatu dzierżoniowskiego.
Komentarze (24)