Policja jest informowana o próbach oszustw w naszym powiecie
Tylko dziś policjant pełniący służbę na stanowisku dowodzenia, otrzymał kilka zgłoszeń o usiłowaniach oszustwa. Osoby, które na szczęście nie dały się oszukać informowały, że odebrały telefon od osób, które podszywały się za pracownika banku lub platformy inwestycyjnej.
Na czym polega oszustwo na „Pracownika banku lub platformy inwestycyjnej”
Oszuści podszywają się pod pracowników banków. Dzwonią do klientów z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii, a nawet wyświetlających się jako numer naszego banku i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości proszą o zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji. W rzeczywistości jest to narzędzie do przejęcia kontroli nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Niektórzy podejrzliwi klienci po rozmowie z oszustem kontaktują się z prawdziwą infolinią banku. Mogą też prosić o wypłatę pieniędzy z konta i wpłatę na inne wskazane lub zainwestowanie na przykład w kryptowaluty. Wtedy okazuje się, że żadna taka sytuacja nie miała miejsca.
Pamiętajcie!
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
- Pracownicy nie proszą o zlikwidowanie lokat, wypłaty pieniędzy, dokonywanie przelewów wskazując inne rachunki do wpłaty
- Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń
Bezpieczeństwo naszych pieniędzy w dużej mierze zależy od nas samych!
KPP Dzierżoniów
Komentarze (0)