Zaprezentowano 5 wariantów przebudowy krajowej "ósemki"

wtorek, 6.6.2017 14:00 21560 30

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu  zorganizowała konsultację w sprawie zleconego Opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla zadania pod nazwą: „Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) - Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości”.

Przetarg na to zadanie wygrała firma Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce (spółki wchodzącej w skład grupy kapitałowej CH2M). W sierpniu 2015 r. DK8 została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Podczas konsultacji zamawiający i wykonawca przedstawili 5 wersji korytarzowych:

Korytarz K1-W maksymalnym możliwym zakresie wykorzystujący stan istniejący (około 43 %) przy spełnieniu parametrów GP

Korytarz K2–wykorzystujący rezerwy wskazane w MPZP i studiach pod S5i drogi.

Korytarz K3–„wschodnie obejście Barda”.

Korytarz K4–„zachodnie obejście Barda”.

KorytarzK5–„w kierunku Świdnicy, równoległy do DK35”.

Potwierdzony jest standard 2+2 (dwa pasy ruchu w każdą stronę) od zakończenia AOW (we Wrocławiu) do Łagiewnik zaś z Łagiewnik do Kłodzka 2+1 z obwodnicami miejscowości. Choć projektanci nie wykluczają, że po badaniach natężenia ruchu, w niektórych miejscach może się pojawić i przebieg 2+2 także w innych miejscach. Na polecenie GDDKiA jest rozważany, także przebieg "ósemki" przez Dzierżoniów i Świdnicę, co zwiększy koszt budowy i wydłuży czas dojazdu z Kłodzka do Wrocławia. O planach budowy drogi ekspresowej „S8” nie wspomniano.

Plan prezentacji ze spotkania oraz omówienie korytarzy dostępne TUTAJ

Przeczytaj komentarze (30)

Komentarze (30)

krs piątek, 09.06.2017 14:53
Jaki sens jest na siłę robienia ze starej 8 trasy...
sobota, 10.06.2017 11:03
masz rację takie klejenie nowych dróg po starych to dziadowanie,...
czwartek, 08.06.2017 20:30
trzy etapy jeden wroclaw lagiewniki drugi lagiewniki zabkowice trzeci zabkowice...
sobota, 10.06.2017 10:59
bardzo dobrze mówisz podstawa to 2+2
Vaginator czwartek, 08.06.2017 09:31
Brawo doba za znakomita jakosc mapki
sobota, 10.06.2017 10:57
kliknij sobie link TUTAJ i wszystko widzisz nawet polne drogi
Zbigniew środa, 07.06.2017 12:11
Na mapach w załączonej prezentacji, nie można odczytać nazw miejscowości,...
sobota, 10.06.2017 10:49
mapa jest bardzo czytelna tylko otwórz sobie link TUTAJ i...
Adam wtorek, 06.06.2017 22:36
K8 ma sens i jest możliwa tylko wzdluzej starej"8" z...
sobota, 10.06.2017 10:45
też jestem za, ale nie dziadowali by i poczekali nawet...
piątek, 09.06.2017 22:05
Na mapach własnościowych Dusznik i okolicy widać pas podziału działek...
wtorek, 06.06.2017 23:17
co za kretyn wymyślił puszczenie 8 przez ddz i świdnicę..może...
dwr środa, 07.06.2017 22:45
Kto bogatemu zabroni
środa, 07.06.2017 08:19
A CZESI BUDUJA AUTOSTRADE DO KUDOWY A NASZE ŁUBY KIEDY
środa, 07.06.2017 12:15
Nie do Kudowy tylko przez Trutnov do naszej S3
T wtorek, 06.06.2017 22:51
W Dzierżoniowie jest tak mały ruch obecnie więc warto zaprosić...
środa, 07.06.2017 15:16
ojj ciemny lud.... jak bys choc troche sie zainteresowal tematem...
czwartek, 08.06.2017 07:24
Nie wiem czy wydłużanie przejazdu WRO - DKL byłoby pożądane....
sobota, 10.06.2017 10:55
też uważam , że do Wrocławia jechać przez Świdnicę to...
środa, 07.06.2017 23:52
Paweł uspokój się:)
środa, 07.06.2017 15:07
Może dzisiejsze przedszkolaki na emeryturze tej drogi doczekają a może
Norman Bates środa, 07.06.2017 06:47
"Hej młody Junaku, smutek zwalcz i strach! Przecież na tym piachu...
środa, 07.06.2017 10:59
"No pięknieś pan nam to wszystko wyśpiewał!"
Norman Bates środa, 07.06.2017 20:36
"Ja wam zawsze wszystko wyśpiewam! "
wtorek, 06.06.2017 21:28
Przecież na tym nic nie widać. Nowa droga też tak...
środa, 07.06.2017 09:40
No jacha. Nie będzie jej widać, podobnie jak milionów na...
środa, 07.06.2017 08:42
Zdjęcie mapy mega czytelne. Brawo
środa, 07.06.2017 07:21
taki plan wymaga aby było kilka alternatyw - szansa że...
DDZ wtorek, 06.06.2017 23:25
Korytarz 5. Na Mościsko. Zdecydowanie.
... wtorek, 06.06.2017 20:32
Najbardziej podoba się wariant GP z wykorzystaniem rezerw MPZP z wschodnio-zachodnim obejściem Barda z korytarzem świdnicko-dzierżoniowskim oparty na założeniach z POprzedniego wieku...