Zaprezentowano 5 wariantów przebudowy krajowej "ósemki"
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu zorganizowała konsultację w sprawie zleconego Opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla zadania pod nazwą: „Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) - Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości”.
Przetarg na to zadanie wygrała firma Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce (spółki wchodzącej w skład grupy kapitałowej CH2M). W sierpniu 2015 r. DK8 została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Podczas konsultacji zamawiający i wykonawca przedstawili 5 wersji korytarzowych:
Korytarz K1-W maksymalnym możliwym zakresie wykorzystujący stan istniejący (około 43 %) przy spełnieniu parametrów GP
Korytarz K2–wykorzystujący rezerwy wskazane w MPZP i studiach pod S5i drogi.
Korytarz K3–„wschodnie obejście Barda”.
Korytarz K4–„zachodnie obejście Barda”.
KorytarzK5–„w kierunku Świdnicy, równoległy do DK35”.
Potwierdzony jest standard 2+2 (dwa pasy ruchu w każdą stronę) od zakończenia AOW (we Wrocławiu) do Łagiewnik zaś z Łagiewnik do Kłodzka 2+1 z obwodnicami miejscowości. Choć projektanci nie wykluczają, że po badaniach natężenia ruchu, w niektórych miejscach może się pojawić i przebieg 2+2 także w innych miejscach. Na polecenie GDDKiA jest rozważany, także przebieg "ósemki" przez Dzierżoniów i Świdnicę, co zwiększy koszt budowy i wydłuży czas dojazdu z Kłodzka do Wrocławia. O planach budowy drogi ekspresowej „S8” nie wspomniano.
Plan prezentacji ze spotkania oraz omówienie korytarzy dostępne TUTAJ
Przeczytaj komentarze (30)
Komentarze (30)