Ofertę służby w Policji przedstawiono uczniom klas mundurowych
19 stycznia policjanci powiatu dzierżoniowskiego oraz pracownik Zespołu Kadr i Szkolenia odwiedzili Zespół Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Bielawie. Młodzieży klas mundurowych przybliżono na czym polega służba i jak zostać funkcjonariuszem.
Wybór szkoły średniej, gdzie w ofercie są tak zwane klasy mundurowe, może świadczyć, iż dorosłe życie związane będzie z wykonywaniem między innymi zawodu: policjanta, strażaka czy żołnierza. Dlatego właśnie funkcjonariusze wraz z pracownikiem kadr, przedstawili ofertę służby w najliczniejszej formacji mundurowej, jaką jest Policja. Wśród policjantów - prelegentów byli absolwenci wyżej wymienionej placówki oświatowej, którzy opowiadali o swoich doświadczeniach z procesu rekrutacji, szkoleń i pełnionej służby.
Młodzieży przybliżono na czym polega praca w policji, jak zostać funkcjonariuszem, gdzie uzyskać dodatkowe informacje.
Osoby zainteresowane pełnieniem służby w Policji mogą złożyć osobiście komplet dokumentów w Komendzie Powiatowej Policji w Dzierżoniowie ul. Ząbkowicka 57.
Dodatkowe informacje można uzyskać nawiązując kontakt telefoniczny z Zespołem Kadr i Szkolenia nr tel. 47 8754204 oraz 47 8754230.
Każdy zainteresowany służbą w Policji musi spełnić następujące wymagania:
- posiadać polskie obywatelstwo,
- posiadać nieposzlakowaną opinię,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- korzystać z pełni praw publicznych,
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
- posiadać odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
- dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
- osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej policji dolnośląskiej.
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (2)