Uczniowie na czarnym marszu - stwierdzono nieprawidłowości

poniedziałek, 12.12.2016 08:15 32547 65

Ministerstwo Edukacji Narodowej odpowiedziało na interpelację posła Michała Dworczyka w sprawie uczniów z okręgu wałbrzyskiego, którzy mieli być zwalniani z lekcji, by uczestniczyć w czarnym marszu, który odbył się 3 października 2016 r.

Czytaj: Poseł Dworczyk: uczniowie zwalniani byli z lekcji na czarny marsz

- Przypadków zwalniania uczniów z lekcji na terenie okręgu było bardzo wiele, m.in. w Zespole Szkół nr 3 w Dzierżoniowie, I Liceum Ogólnokształcącym w Dzierżoniowie i II Liceum Ogólnokształcącym w Dzierżoniowie. Dyrektorzy szkół na ogół nie czynili z tym problemów, co budzi niepokój, szczególnie w przypadkach zwalniania z lekcji uczniów nieletnich, bez zgody ich rodziców i opiekunów - pisał poseł Dworczyk.

                      Odpowiedź Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Doba.pl

Szanowny Panie Redaktorze,

w odpowiedzi na Pana pytania, uprzejmie informuję, że Ministerstwo Edukacji Narodowej udzieliło odpowiedzi na interpelację Posła na Sejm RP Pana Michała Dworczyka w sprawie udziału uczniów szkół z okręgu wałbrzyskiego w tzw. czarnym marszu w dniu 3 października 2016 roku.

Jednocześnie podkreślę, że w odpowiedzi na interpelację, Ministerstwo Edukacji Narodowej wskazało, że kuratorzy oświaty w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego przeprowadzali w tej sprawie czynności kontrolne służące zbadaniu realizacji przez szkoły obowiązku zapewnienia uczniom bezpieczeństwa w czasie przeznaczonym na realizację zajęć lekcyjnych i występowali o wyjaśnienia do dyrektorów szkół. W czterech przypadkach stwierdzono nieprawidłowości w działaniach szkół i wydano zalecenia.

Ponadto, w jednym przypadku - zgłoszonej do kuratora oświaty publikacji na stronie internetowej przedszkola - stosowne kroki w sprawie podjął organ prowadzący, który przeprowadził postępowanie wyjaśniające w sprawie wykorzystania oficjalnej strony publicznej placówki niezgodnie z jej celami.

W odpowiedzi udzielonej w interpelacji, podkreślone zostało to, że kuratorzy oświaty przypomną dyrektorom szkół o obowiązku przestrzegania przez szkoły i placówki przepisów art. 56 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r., poz. 2156 ze zm.). Wynikający z ww. przepisu zakaz działalności partii i organizacji politycznych w szkole (placówce) jest zakazem bezwzględnym. Przy czym działaniem, o którym mowa w powyższym przepisie jest każda forma aktywności podejmowana przez partię lub organizację w stosunku do uczniów i korzystanie ze wsparcia (choćby biernego) szkoły.

Z poważaniem
Łukasz Trawiński
Rzecznik Prasowy

Odpowiedź na interpelację w sprawie udziału uczniów szkół z okręgu wałbrzyskiego w tzw. czarnym marszu w dniu 3 października 2016 roku

Odpowiadający: podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Maciej Kopeć

Szanowny Panie Marszałku,

składam na Pana ręce odpowiedź na interpelację Posła na Sejm RP Pana Michała Dworczyka w sprawie udziału uczniów szkół z okręgu wałbrzyskiego w tzw. czarnym marszu w dniu 3 października 2016 roku.

Szanowny Panie Pośle,

informacje w sprawie udziału uczniów szkół w tzw. czarnym marszu w dniu 3 października 2016 roku uzyskane – w związku z Pańską interpelacją - przez Ministerstwo Edukacji Narodowej od kuratorów oświaty wskazują, że organy nadzoru pedagogicznego, w związku z sygnałami otrzymywanymi od podmiotów zewnętrznych, w tym od rodziców, organizacji społecznych i samorządowych wskazującymi na udział szkół w organizacji ww. marszu, podejmowały czynności w ramach nadzoru pedagogicznego. Działania takie prowadzone były przez:

  1. Wielkopolskiego Kuratora Oświaty – wobec 4 szkół;
  2. Śląskiego Kuratora Oświaty – wobec 1 szkoły i 1 zespołu szkół;
  3. Opolskiego Kuratora Oświaty – wobec 1 zespołu szkół;
  4. Mazowieckiego Kuratora Oświaty – wobec 3 szkół;
  5. Dolnośląskiego Kuratora Oświaty – wobec 3 szkół;
  6. Łódzkiego Kuratora Oświaty – wobec 1 zespołu szkół i 1 przedszkola.

Pozostali kuratorzy oświaty nie otrzymywali zgłoszeń, które wskazywałyby na działania szkół związane z organizacją tzw. czarnego marszu.

Kuratorzy oświaty w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego przeprowadzali czynności kontrolne służące zbadaniu realizacji przez szkoły obowiązku zapewnienia uczniom bezpieczeństwa w czasie przeznaczonym na realizację zajęć lekcyjnych i występowali o wyjaśnienia do dyrektorów szkół. W czterech przypadkach stwierdzono nieprawidłowości w działaniach szkół i wydano zalecenia.

Ponadto w jednym przypadku - zgłoszonej do kuratora oświaty publikacji na stronie internetowej przedszkola - stosowne kroki w sprawie podjął organ prowadzący, który przeprowadził postępowanie wyjaśniające w sprawie wykorzystania oficjalnej strony publicznej placówki niezgodnie z jej celami.

Uprzejmie informuję, że kuratorzy oświaty przypomną dyrektorom szkół o obowiązku przestrzegania przez szkoły i placówki przepisów art. 56 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r., poz. 2156 ze zm.). Wynikający z ww. przepisu zakaz działalności partii i organizacji politycznych w szkole (placówce) jest zakazem bezwzględnym. Przy czym działaniem, o którym mowa w ww. przepisie jest każda forma aktywności podejmowana przez partię lub organizację w stosunku do uczniów i korzystanie ze wsparcia (choćby biernego) szkoły.

Ministerstwo Edukacji Narodowej nie dysponuje innymi informacjami dotyczącymi postępowania organów prowadzących szkoły w przypadku potwierdzenia niewłaściwych działań podległych im dyrektorów szkół i nauczycieli, mających związek z organizacją marszu.

Z wyrazami szacunku

             Z upoważnienia
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
             Maciej Kopeć
         Podsekretarz Stanu

 

Przeczytaj komentarze (65)

Komentarze (65)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Pan Poseł Dworczyk godnie reprezentuje nasz okręg ,jak ci sie nie POdoba kodziarzu że poseł chroni polskie dzieci od gangreny gender,in witro i aborcji to wyjezdzaj do swoich w Brukseli . Tu jest Polska nie zakłamana masońska gangrena.Precz od szkół i polskich dzieci. Ukłony i szacunek dla Posła Dworczyka!!!!!!
środa, 14.12.2016 13:45
W szkołach średnich są również pełnoletni ludzie z pełnymi prawami i sami mogą decydować o sposobie wyrażania swoich poglądów.
Space poniedziałek, 12.12.2016 18:47
Uczniowie mają prawo iść na marsz, jeśli chcą. Natomiast jak się później rozliczą z nieobecności to już ich problem.
Fe wtorek, 13.12.2016 01:12
Ale oni nie wagarowali tylko za aprobatą opiekunów urwali się z lekcji a wątpię czy mają nieobecnosc
wtorek, 13.12.2016 15:28
uczeń w szkole jest pod opieką pedagogów a na marszu kto bierze za nich odPOwiedzialność???
autor poniedziałek, 12.12.2016 12:57
Jestem dumny, że mamy taką młodzież.
wtorek, 13.12.2016 01:25
Czy ci z tego protestu pojda może razem na pasterke?
wtorek, 13.12.2016 15:20
urwałes sie z choinki?
mieszkaniec wtorek, 13.12.2016 06:13
Panie pośle Dworczyk, już się pan nawet dzieci i młodzieży czepiasz. Jeżeli tak ma wyglądać pana "aktywność" poselska, to złóż pan mandat.Widać nie ogarniasz pan rzeczy ważnych i istotnych dla swojego okręgu wyborczego.
wtorek, 13.12.2016 11:09
Pan Poseł Dworczyk godnie reprezentuje nasz okręg ,jak ci sie nie POdoba kodziarzu że poseł chroni polskie dzieci od gangreny gender,in witro i aborcji to wyjezdzaj do swoich w Brukseli . Tu jest Polska nie zakłamana masońska gangrena.Precz od szkół i polskich dzieci. Ukłony i szacunek dla Posła Dworczyka!!!!!!
Ilona wtorek, 13.12.2016 12:16
Bardzo dobrze ,że poseł Dworczyk interweniował,bo szkoły zezwalające na nieobecność NIEPEŁNOLETNIEJ młodzieży ,która sama jeszcze nie wie czego chce i co to życie,której pierze się mózgi jak dorosłym kobietom NIBY mądrym i świadomym, jest niedopuszczalne .Taka MŁODZIEŻ ma czas na podejmowanie decyzji i kreowanie swojego światopoglądu i musi mieć zagwarantowane bezpieczeństwo w czasie trwania zajęć ,które są ważniejsze od czarnych marszu ,które nie od parady mają taką nazwę,bo to marsze śmierci i tego nic nie zmieni.
wtorek, 13.12.2016 09:22
Może portal doba opublikuje jeszcze raz zdjęcia ze spotkania kandydata na prezydenta p.Dudy z mieszkańcami Dzierżoniowa- dużo młodzieży wysłanej ze szkół w trakcie lekcji- czy PiS nie złoży w tej sprawie interpelacji?
wtorek, 13.12.2016 12:15
nie manipuluj, PO ma szkoły pod swoją kuratelą to jakze mogła wysyłać młodzież na spotkanie kontkandydata bula Bronia
nauczycielka poniedziałek, 12.12.2016 10:06
A jak nie ida na caly dzien do szkoly ,bo jada do Czestochowy,to jest cacy!Co za hipokryzja,Himalaje hipokryzji. Gdyby sie ten Dworaczyk,czy jak mu tam zajal sie bajzlem ,jaki szykuje sie w oswiacie,to by zrobil cos pozytecznego!
wtorek, 13.12.2016 02:39
Dziecko w szkole jest na wszystko czas: jest czas na wycieczki szkolne ( nawet wielodniowe), są wyjścia do kina, wystawy nawet wyjazdy do teatru. To wszystko uwzględnia się w planach szkolnych. Jeśli nie chcesz jechać do Częstochowy to nikt tam za uszy nie będzie Cię ciągnął _ siedź w domu i ucz się zaległości:)
poniedziałek, 12.12.2016 10:12
Po twojej interpunkcji widać, że zamiast do szkoły chodziłaś na pochody.
DOCIEKLIWY poniedziałek, 12.12.2016 09:58
A gdy politycy przybywają do szkół pod pozorem prowadzenia jakiś działań edukacyjnych , choć w rzeczywistości jest to polityczny lans - spotkanie z posłem np. Dworczykiem , senatorem itp.
wtorek, 13.12.2016 02:16
Najczęściej takimi gośćmi w szkołach byli przedstawiciele lobby gejowskiego co to uczono że nie ma mamusi i tatusia tylko rodzice i kazdy może być dziewczynka lub chłopcem jak zechce. Druga kategoria gości są aktorzy później sławni sportowcy ale politycy_ raczej nie.
poniedziałek, 12.12.2016 15:52
Jak na rekolekcje są prowadzani uczniowie to jest OK? W państwie gdzie podobno jest rozdział kościoła od państwa.
wtorek, 13.12.2016 02:02
Rekolekcje w czasie innych zajęć dydaktycznych niż religia to chyba niemożliwe, uczniowie zbuntowaliby się gdyby opuścili klasówkę z matmy lub fizyki :)
poniedziałek, 12.12.2016 10:28
Jakoś na imprezy czarnej partii są zwalniani a nawet zachęcani.
wtorek, 13.12.2016 01:56
Przecież jak nie chcą to mogą odmówić, mamy mądra i obywatelska młodzież. W czym zatem jest problem?
poniedziałek, 12.12.2016 09:59
Czyli w Dzierżoniowie mamy społeczeństwo obywatelskie.
wtorek, 13.12.2016 01:50
Dzierżoniów to dalej siedlisko miłośników dawnych dobrodziejow co holubili czerwonemu sztandarowi. Tutaj zawsze wygrywali ci z PZPR, sld, później różowi z po a znany miłośnik napojów wyskokowych Olek po skandalicznym zataczaniu się na grobach w Katyniu w Dzierżoniowie uzyskał 80% poparcia i Doba nie widziała tego problemu, cicho sza
wtorek, 13.12.2016 08:39
Z Głódziem chlał,to była swięta wóda.
środa, 14.12.2016 00:10
Chlał w samolocie i z ruskimi na powitanie, trzymali go za ramiona bo zaryłby mordą w glebe; nie mieszaj do tego Głódzia bo on w stanie nieważkości mszy nie odprawiał, ale lubi wypić coś więcej niż wino mszalne, cha cha
poniedziałek, 12.12.2016 12:21
Z wyjaśnień nie wynikają żadne konkrety, czy we wszystkich szkołach stwierdzono nieprawidłowości, jakiego rodzaju, jaka jest skala zjawiska itp.?? Mam wrażenie,że celowo i bezpodstawnie zmieszano ludzi z błotem i nikt nie zamierza niczego wyjaśniać..
poniedziałek, 12.12.2016 14:26
To metoda pisdów.Nie szanują nikogo,kto nie nosi ich sztandarów.
Irek wtorek, 13.12.2016 01:32
Sztandarem pisu jest bialo- czerwona co tak bardzo przeszkadza nowoczesnym i europejczykom, dla nich to oznaka faszyzmu: wola niebieskie z gwiazdkami ewentualnie czerwone z gwiazda, fe...
wtorek, 13.12.2016 15:21
kultura i POziom autora POwyzej
wtorek, 13.12.2016 01:19
Masz wymienione 6 kuratorium i ilość szkół gdzie były nieprawidłowo (czytaj: wciąganie młodzieży do marszu), po co dalej przeliczać liczby, procenty i bić pianę. Było przeminęło, przypomniano paragrafem że tak nie wolno i wystarczy tego podniecenia.
poniedziałek, 12.12.2016 13:25
TRAFNE SPOSTRZEŻENIE
poniedziałek, 12.12.2016 15:53
Posłów z PO-Psludków stać było na drogie zegarki, łapuwy i układy.Może odkrzysz swoją wybiórczą pamięć. Chyba, że jesteś z Wyborczej- z bólem piszę z dużej litery,
poniedziałek, 12.12.2016 23:56
Podstawówkę skończyłeś chyba za ŁAPÓWY, bo ortografii Cię nie nauczyli.
AŁTOR poniedziałek, 12.12.2016 22:13
WSZYSKIH TYH ÓCZNI WYSŁAĆ CZA DO KOPALNI ÓRANÓ NA KOŁYMIE
AŁTOR poniedziałek, 12.12.2016 22:13
ZA TYDZIEŃ, DWA TRYBÓNAŁ KONSTYTÓCYJNY TO POPSZE
AŁTOR poniedziałek, 12.12.2016 22:14
BO JÓSZ BENDZIE NASZ. NARODOWO NARODOWY
nauczycielka poniedziałek, 12.12.2016 11:38
Dzieci i w gimnazjach,i w szkolach ponadpodstawowych opuszczaja w ciagu roku setki godzin bez usprawiedliwienia.Jak trudno jest rodzicow zmusic do zainteresowania sie absencja dzieci wiedza najlepiej nauczyciele. Wiec panie D.przestan sie zajmowac zjawiskami incynentalnymi,a zajmij sie tym, co jest naprawde wazne!
autor poniedziałek, 12.12.2016 20:28
To jest akurat wina szkoły że młodzież w czasie lekcji spaceruje po mieście i opuszcza lekcję. Skoro rano przyjdzie do szkoły,to nie powinien mieć uczeń prawa opuszczać terenu szkoły bez wiedzy nauczycieli. Niestety tak nie jest. Nikt się w szkołach młodzieżą nie interesuje.
autor poniedziałek, 12.12.2016 19:12
To tylko pisowskie gnidy.
mieszkaniec poniedziałek, 12.12.2016 15:12
Jaka partia taki poseł, na nic innego go nie stać. Nie lepsi są również radni z tej partii.
poniedziałek, 12.12.2016 10:21
Napisze takie pisemko kiedy dzieci beda zwalniane na jakies sekciarskie rekolekcje
poniedziałek, 12.12.2016 10:24
Możesz pisać na Berdyczów piesku ormowski pachołka jaruzelskiego.
poniedziałek, 12.12.2016 11:49
Watykańska gnido,naród was rozliczy za złodziejstwo i sprzedanie Polski czarnej zegererowanej mafii pedofilów.
poniedziałek, 12.12.2016 16:03
Błądzisz w lesie o dwuch drzewach. Jaki naród ? Te sprzedawczyki co jeżdżą do Brukseli i plują na Polskę? Targowica miała większą moralność
poniedziałek, 12.12.2016 16:44
Biskupi i magnaci to była targowica.
wtorek, 13.12.2016 23:55
Masz rację historyczną ale czasy i ludzie się zmieniają! Biskupi, księża okazali się patriotami w czasie okupacji niemieckiej i zniewolenia w PRL, szczególnie w latach terroru stalinowskiego i za Gomułki a później dużo z nich splamiło się będąc TW. I tu wstyd! Ale obecnie targowicą to jest Kasta oderwana od koryta, która świetnie przez dekadę ułożyła sobie życie na koszt obywateli, robiąc ich niewolnikami obcych koncernów w Polsce, kto się na to nie godzi to won z Polski. Odbudujemy wolną i silną Polskę?
poniedziałek, 12.12.2016 14:19
******* się czerwony kuttasie.
poniedziałek, 12.12.2016 15:10
Piotrowicza w PISie sobie poszukaj
poniedziałek, 12.12.2016 15:11
masz rację
poniedziałek, 12.12.2016 13:43
Dumnym z młodzieży można być, gdy ona ratuje życie, nie uczestniczy w hucpie za cywilizacją śmierci. Wspaniała nasza młodzież, którą poprzednik wychwalał, zrobiła sobie labę na jedną lub dwie lekcję, a po masówce w bramach mieli czas na papieroska, a może i trawkę ( patrz ul Klasztorna ).
Jestem dumny z młodzieży, le to nie jest ta...
poniedziałek, 12.12.2016 14:44
To dlaczego plujecie na Owsiaka i młodzież zaangażowaną w akcję Wielkiej Orkiestry Świąteczne Pomocy? Przecież ta młodzież ratuje życie.
wtorek, 13.12.2016 02:29
Chodzi o jego podłe zagrywki polityczne po stronie jego mocodawców oraz pogarda rozliczenia się z zebranej kasy, przecież to publiczna kasa.. A tak po prawdzie wiele katolików kupowało serduszka i wrzucalo dary do pudła, nikt nie mówi że taka forma zbiórki jest złem, chociaż Caritas więcej pomaga przez cały rok a teraz Szlachetna Paczka z inicjatywy księdza więcej kasy zebrała niż Owsiak, tylko nie ma takiego harmideru i tych show jakie u Owsiaka
wtorek, 13.12.2016 20:47
A kasa zbierana przez Caritas nie jest publiczna? Jej nie trzeba rozliczać? A gdzie rozliczenie pieniędzy zebranych przez księdza Rydzyka na wykup Stoczni Gdańskiej? A pieniądze z "dobrowolnych" opłat za posługi kapłańskie, których przeciwnikiem jest papież Franciszek a nasz kler ma to gdzieś? To jest dopiero pogarda.
wtorek, 13.12.2016 23:37
Sprawy pieniężne w kościelnych strukturach od lat traktuje się jako zwyczajowe a jeszcze inne wynikają z podpisanego Konkordatu (nawet SLD i Kwaśniewski nic nie zmieniał). Przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby Rada Parafialna zarządzała kasą Parafii. Są takie wyjątki... Niestety państwo nie miesza się do finansów duchowieństwa, nie tylko katolickiego... Rydzyk zbierał, później część oddawał po zgłoszeniu się z dowodami a resztę zainwestował w RM, uczelnię katolicką itp. To zostanie w Polsce po jego śmierci, będzie służyć innym. On jest zakonnik nie ma dzieci i rodziny. Po co ta zawiść? Pozdro, dobrego roku 2017!
środa, 14.12.2016 18:24
To, że coś jest "zwyczajowe" nie znaczy, że jest prawidłowe.Na przykład łapówki są zwyczajowe a mimo to nie są tolerowane. O wyczynach Rydzyka nie ma sensu dyskutować. Wzorem zakonnika to on na pewno nie jest.
antypis poniedziałek, 12.12.2016 13:49
spie....j pislamisto!
poniedziałek, 12.12.2016 13:57
Chory na punkcie PiSu ?
poniedziałek, 12.12.2016 14:04
i to zygzakiem:):) pisdu:)
poniedziałek, 12.12.2016 14:11
A nie wybieracie się Ci wszyscy z czarnego marszu na "ŚLUB" ,,jednego z waszych guru do SŁUPSKA ?
autor poniedziałek, 12.12.2016 14:17
A nie wolno?PiS mi zabroni?
hahahahhaa poniedziałek, 12.12.2016 14:08
Atakują, bo czują zagrożenie.. Niech zajmą się swoimi sprawami, a nie sprzedawaniem godnym komunistyczym niziołkom.. Gratuluje, Wasza prawica bardziej przypomina komunę niż Rosja xD
poniedziałek, 12.12.2016 13:11
Pamiętam czasy, gdy karano uczniów za noszenie oporników wpiętych w klapy marynarek. Na pewno nie nosili ich ci , którzy teraz tak ochoczo chcą karać innych. Byli i są zbyt wielkimi tchórzami.
lol poniedziałek, 12.12.2016 12:17
Dopóki uczniowie wagarują, żeby napić się wina, zapalić papierosa, wziąć narkotyki, czy z innych powodów, dopóty władzy to nie przeszkadza. Ale jeśli ośmielą się zrobić to z powodu protestu przeciw polityce władzy, wtedy dopiero władza widzi w tym problem?
nauczycielka poniedziałek, 12.12.2016 12:58
W godzinach zajec szkolnych galerie handlowe pelne sa mlodziezy w roznym wieku!To moze pan posel tym problemem bylby uprzejmy sie zainteresowac!A ile mlodziezy jest w tym samym czasie w kawiarniach,pizzeriach!No,panie posle,pole do popisu!Czekam na efekty pana troski o wychowanie dzieci i mlodziezy!
poniedziałek, 12.12.2016 10:52
realizowane.nauczania takie napięte,że nie są realizowane. Korepetycje obowiązkowe (u koleżanek) to ciekawa,że można uczniów zwalniać na kody