Musi przeprosić za nieprawdziwe wypowiedzi w sprawie przetargu w bielawskim TBS

czwartek, 11.10.2018 14:00 50081 156

Na prośbę spółki TBS Bielawa Urząd Miejski w Bielawie publikuje treść artykułu, który znaleźć można na stronie internetowej www.tbsbielawa.pl.

ARTYKUŁ "A JEDNAK BYŁ PRZETARG W BIELAWSKIM TBS!":
Przepraszam TBS za nieprawdziwe wypowiedzi w sprawie przetargu w bielawskim TBS". „Ja, Piotr Rak oświadczam, że w wywiadzie, który udzieliłem Telewizji Sudeckiej pod tytułem „Przetarg Bez Przetargu w Bielawskim TBS", emitowanym wielokrotnie w serwisie informacyjnym Telewizji Sudeckiej od trzeciej dekady marca 2016 r., podane zostały nieprawdziwe informacje z których wynika, że jakoby przetarg na prace budowlane przy budowie bloku Towarzystwa Budownictwa Społecznego Bielawa Spółki z o. o. zlokalizowanego przy ulicy Żeromskiego 19 A w Bielawie się najprawdopodobniej nie odbył, że przetarg był ustawiony oraz że był to pseudo-przetarg. Oświadczam, iż te twierdzenia i sugestie były nieprawdziwe. Jednocześnie oświadczam, że za wypowiedzenie tych nieprawdziwych twierdzeń i sugestii przepraszam Towarzystwo Budownictwa Społecznego Bielawa spółkę z o.o.” 

Oświadczenie takiej treści nakazał wygłosić Piotrowi Rakowi w Telewizji Sudeckiej Sąd Okręgowy w Świdnicy Wydział I Cywilny w prawomocnym już wyroku z lipca bieżącego roku. Powyższa sprawa o ochronę dóbr osobistych Towarzystwa Budownictwa Społecznego w Bielawie została wniesiona z powództwa spółki TBS, reprezentowanej przez Prezesa Zygmunta Kaczmarskiego przeciwko byłemu przedsiębiorcy Piotrowi Rakowi. Wyrok Sądu pokazuje, że przekaz Telewizji Sudeckiej całkowicie mija się z prawdą. Rzetelność dziennikarska jest mocno wybiórcza. Przygotowany propagandowy materiał przekazany został odbiorcy bez zbadania jego wiarygodności. Szczęśliwie taki stan rzeczy nie pozostaje bezkarny.

Piotr Rak, w wywiadzie udzielonym w marcu 2016 r. w Telewizji Sudeckiej podał kłamliwe informacje, jakoby przetarg na budowę 14-tego budynku TBS-u w Bielawie, zlokalizowanego przy ulicy Żeromskiego 19 A w Bielawie „nie odbył się” i „był ustawiony”. Telewizja Sudecka ochoczo podchwyciła okazję do uderzenia bezpośrednio w Prezesa Kaczmarskiego oraz pośrednio w Burmistrza Piotra Łyżwę i przygotowała materiał filmowy z powyżej cytowanymi „sensacyjnymi” wypowiedziami Piotra Raka, który ukazał się w postaci materiału filmowego, a następnie został zamieszczony z obszernym i negatywnym komentarzem redakcyjnym m.in. na stronach internetowych Telewizji Sudeckiej, Facebooku i You Tube.

Materiał Telewizji Sudeckiej lansował newsa, że w rezultacie przetargu na 14-ty budynek TBS-u wpłynęła tylko jedna oferta bielawskiego przedsiębiorcy Kazimierza Strzeleckiego, jak również załączono skan z przetargu przeprowadzonego jeszcze przez prezesa Daniela Dubasa z którego miało wynikać, że kiedyś w przetargach TBS-u startowało kilka firm, a firma Kazimierza Strzeleckiego nie była firmą najtańszą. Panowie z telewizji „zapomnieli” przy tym podać widzom i czytelnikom kilka ważnych informacji. Przede wszystkim, że zarówno wybór formy przetargu jak i jego ogłoszenie został dokonany we września 2014 r., a więc kiedy burmistrzem był jeszcze Ryszard Dźwiniel, a Wiceburmistrzem był Andrzej Hordyj.

Ta informacja mogła zostać niezauważona przez niezbyt dokładnego czytelnika. Z materiału Telewizji Sudeckiej czytelnik nie dowiedział się, że firma Kazimierza Strzeleckiego wybudowała co do jednego wszystkie czternaście budynków bielawskiego TBS-u, z czego większość powstała w czasach kiedy u władzy byli panowie Dźwiniel i Hordyj. Czytelnik nie dowiedział się również, że wszystkie budynki TBS-u w Bielawie zostały wybudowane przez wieloletniego Prezesa TBS Zygmunta Kaczmarskiego, ponieważ przetarg rozpisany pod stosunkowo krótkimi rządami przywołanego w tekście prezesa TBS Daniela Dubasa został unieważniony, a kolejny przetarg wygrał nie kto inny, jak bielawski przedsiębiorca Kazimierz Strzelecki i to w czasach kiedy Burmistrzem był Ryszard Dźwiniel, a Wiceburmistrzem Andrzej Hordyj. Ciekawy przy tym jest wątek materiału Telewizji Sudeckiej, jakoby Kazimierz Strzelecki – jak czytamy – „nie ma co ukrywać przed wyborami mocno sympatyzował z obecnym burmistrzem Piotrem Łyżwą”.

Jest to bardzo zastanawiająca teza. Mianowicie: jak to jest możliwe, że przedsiębiorca Kazimierz Strzelecki, który z powodzeniem zrealizował trzynaście budynków TBS-u oraz wiele innych inwestycji w Bielawie w czasach kiedy Burmistrzem był Ryszard Dźwiniel, a Wiceburmistrzem był Andrzej Hordyj, który wybudował dom Ryszardowi Dźwinielowi i z pewnością można mówić o długiej zawodowej znajomości pana Strzelckiego z panami Dźwinielem i Hordyjem, nagle „mocno sympatyzuje” z ówczesnym ledwie kandydatem na Burmistrza Piotrem Łyżwą. To znaczy, że poznał się na nich? To w każdym razie wynika z materiału „Przetarg Bez Przetargu w Bielawskim TBS". Na szczęście po wyroku Sądu Okręgowego sprawiedliwości stało się zadość. Pan Piotr Rak już poniósł konsekwencje, a Telewizja Sudecka także je poniesie w najbliższym czasie, gdyż podobne postępowanie również zostało jej wytoczone.

Prawda została obroniona, a kłamstwa Piotra Raka zamieszczone w Telewizji Sudeckiej zostały ujawnione i sprawiedliwie osądzone, ciekawe czy Telewizja Sudecka wyciągnie z tej sytuacji jakiekolwiek wnioski czy też będzie trwać w swym zakłamaniu.

Prezes Zarządu TBS Bielawa

Źródło: UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (156)

Komentarze (156)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
wygra ale chyba w lotto trójkę :)
środa, 17.10.2018 11:11
Panie Łyżwa pan się kompromituje tłumacząc negocjacje zakupu zbiornika w ten sposób - " Prowadziliśmy wtedy też trudne taktycznie negocjacje z poprzednim właścicielem, które polegały również na mądrej polityce informacyjnej" - chyba dezinformacyjnej bo do tej chwili nie wiemy kto ,kiedy i gdzie uczestniczył w tych rozmowach,chyba że samochód na parkingu uważa pan za stosowne miejsce.A modernizując plac przed teatrem bez którego pana zdaniem art-inkubator nie miał racji bytu (bezczelnie odbierając zasługi poprzednikom) dość że naruszył pan prawo budowlane to wydał pan publiczne pieniądze na poczet sąsiadującej wspólnoty.Można napisać drugie tyle co pan odnosząc się do tych kłamstw, głupot i pomówień w które mamy uwierzyć a szczególnie w sprawie podstawowej budżetu miasta.Ale co się nie robi dla władzy nawet bezcześci własny wizerunek.
środa, 17.10.2018 11:19
Tylko Piotr Łyżwa naszym Burmistrzem jest i będzie
kul środa, 17.10.2018 10:01
Łyżwa=brudna kampania. Facet siedzi w kościele w 1. ławce, ale zagrywa jak śmieć. Dowód- patrz najnowszy wywiad z Łyżwą na Dobie. Pan Rak ma przeprosić za pomówienia.OK. Ale Piotr Rak, a nie Marcin Rak, kandydat na burmistrza. W tym kontekście niepodanie imienia to chamska, nieczysta zagrywka. Kogoś, kto się mieni uczciwym. To niestety nie przypadek. Takich zagrywek Pana Piotra Ł. znam sporo.
środa, 17.10.2018 10:46
Mój Burmistrz - Piotr Łyżwa ! Każdy wie o zbieżności nazwisk, więc nie szukaj dziury w całym.
c.d.n. wtorek, 16.10.2018 09:14
Wyjaśnijmy sobie w prostych słowach dlaczego niby uczciwy Pan Łyżwa trwa przy swoim, że niby zmniejszył zadłużenie o 10 milionów i nie koryguje tego nawet w obliczu informacji o tym, że miasto wypuści obligacje na kwotę ponad 20 milionów, co w konsekwencji da ponad 10 milionów dodatkowego zadłużenia - a przypomnijmy jak niewiele zrobił na terenie Bielawy w ciągu 4 lat swoich "rządów". Otóż redukcja zadłużenia o 10 milionów, to stan na koniec roku 2017, potwierdzony przez odpowiednie organy i bardzo ładnie wygląda na papierze przed wyborami. Nie jest trudno w ten sposób "zmniejszyć" dług, kiedy przeciąga się inwestycje (lub ich nie robi), odwlekając płatności na kolejny rok. Niestety, jak to zwykle bywa w końcu trzeba zapłacić. I tu nadchodzi rok 2018, miasto zaczyna mieć problemy z płatnościami i radni prawdopodobnie na wniosek burmistrza zgadzają się na wypuszczenie obligacji na ponad 20 milionów złotych. Teraz następuje istotny punkt tej opowieści: niby dodatkowego długu "jeszcze" nie ma, bo ani nie ma żadnych bilansów za 2018 rok (bo rok jeszcze trwa), ani nie wiadomo czy obligacje zostały już wypuszczone, czy dopiero będa "na dniach". Pan Łyżwa zatem "uczciwie" chwali się zmniejszeniem długu - i tu trudno zarzucić mu kłamstwo, bo będzie się bronił papierami za 2017 rok, ale w rzeczywistości dług jest już dokładnie zaplanowany i będzie zrealizowany, a matematyka nie kłamie, licząc nawet tylko +10 milionów ("oszczędnośći") -20 milionów (obligacje), wynik jest ujemny, czyli conajmniej 10 milionów złotych powiększy dług Bielawy i nie będzie można powiedzieć, że nie będziemy go zawdzięczali właśnie Panu Łyżwie. Wobec powyższych argumentów proszę osądzić czy upieranie się przy stanowisku, że Pan Łyżwa "zmniejszył" zadłużenie jest takie uczciwe? Czy to właściwa osoba na tym stanowisku? Ja mam spore wątpliwości i uważam że zabawa tego pana w zarządzanie miastem powinna się zakończyć najszybciej jak to tylko możliwe.
wtorek, 16.10.2018 09:18
Warto wyjaśnić również dlaczego obiektywnie ujmując Bielawa poniosła straty za rządów "uczciwego" Pana Łyżwy. Najlepiej zrozumieją to przedsiębiorcy ale myślę że każdy mieszkaniec potrafi równie dobrze wyobrazić sobie całą sytuację. Otóż załóżmy że chcemy coć kupić lub wykonać i kosztuje to jakąś określoną kwotę. Przedsiębiorca dokonując takiej czynności w działalności swojej firmy, może sobie później odliczyć VAT i podatek dochodowy, czyli ostatecznie płaci jedynie niewiele ponad 60% początkowej kwoty, zależnie od rodzaju opodatkowania i stawki VAT, ale nie o to w tym miejscu chodzi. Chodzi o to, że może zapłacić mniej. I korzysta z tego, ma prawo. Nie znam przedsiębiorcy, który - mając możliwość skorzystania ze swojego prawa, kupuje lub inwestuje i nie odlicza VAT czy kosztów. Przedsiębiorca może również skorzystać ze środków unijnych i uzyskać dofinansowanie. Skoro może, to wielu tak robi. Dlaczego? Bo to się opłaca. Bo to jest dobre i właściwe zarządzanie przedsiębiorstwem. Skoro może, stara się. I płaci mniej. Podobnie ma się sytuacja jeżeli chodzi o zarządzanie miastem. Miasto ma możliwość korzystania ze środków unijnych. Składając wnioski, można uzyskać dofinansowanie do najróżniejszych działań i inwestycji. Co za tym idzie, miasto ma szansę i możliwość żeby zapłacić mniej, logicznym jest zatem że należy skorzystać z tych możliwości na ile tylko jest to możliwe i uzasadnione potrzebami miasta. Pan Łyżwa chyba nie do końca dostrzegł możliwości i potrzeby, ponieważ osiągnięcia zarządzanego przez niego urzędu na polu pozyskiwania środków unijnych raczej szału nie robią. Facet zwyczajnie się na tym nie zna i widocznie nie potrafi zatrudnić osób, które to mają takie umiejętności i doświadczenie. Uśmiech politowania wzbudziła we mnie wzmianka w którymś wydaniu miejskiej tuby propagandowej czyli wiadomości bielawskich, gdzie jako specjalistę od pozyskiwania środków wskazano pana zastępcę R. Czy Pan zastępca R. posiada takie umiejętności pozyskiwania pieniędzy? Cóż, pominę to milczeniem, bo nie o tym chciałem pisać. Warto jednak zauważyć, że oddając głos na Pana Łyżwę, automatycznie popieracie zastępcę R., bo nie słyszałem aby miał zostać zdjęty z tego stanowiska w "ewentualnej" kolejnej kadencji Pana Ł. Wróćmy do środków unijnych. Pan Łyżwa, nie pozyskując nowych środków unijnych, jak również rezygnując z części środków już pozyskanych przez poprzedników z całą pewnością nie poprawiał sytuacji finanoswej miasta. Cośtam próbował robić ze środków własnych Bielawy (czyli z naszych podatków), jednak jak już wiemy, lepiej jest zapłacić mniej, niż więcej. Pan Łyżwa wolał zapłacić więcej - bo słabo pozyskiwał środki. Teraz mam pytanie: jak można reklamować się, że "tak wiele" zrobił dla Bielawy, skoro jednocześnie twierdzi że "zaoszczędził i zmniejszył dług". I jeszcze pozyskał niewiele środków z UE. To same sprzeczności, tego sie nie da obronić. Niech każdy spojrzy na własne podwórko, własną rodzinę. Jeżeli ktoś mało zarabia, ma niewiele pieniędzy, a dużo kupuje, remontuje itp. (czyli wydaje) - to skąd bierze na to pieniądze? Otóż to - z kredytu. Czyli się zadłuża. Albo wcale nie robi dużo, tylko pozoruje działania. Tak oto wygląda dotychczasowa działalność Pana Łyżwy na terenie naszego miasta. I mamy tu odpowiedź, dlaczego miasto musi teraz wypuścić obligacje na ponad 20 milionów złotych. Tak rządził Pan Łyżwa. I to się zwyczajnie musi skończyć. Nie ma innej opcji dla Bielawy. Dziękuję za uwagę.
wtorek, 16.10.2018 09:24
Pan Łyżwa zrobił przez 4 lata więcej niż poprzednicy przez 16. Krótko, zwięźle i na temat. Tylko Piotr Łyżwa naszym burmistrzem !
wtorek, 16.10.2018 10:05
Zbudujcie jeszcze jedną szkółkę leśną
wtorek, 16.10.2018 09:26
Jaki zadłużenie zostawiła poprzednia ekipa ?
wtorek, 16.10.2018 09:37
Może ktoś napisze na którym miejscu plasowała się Bielawa za poprzedniej ekipy ???
wtorek, 16.10.2018 10:36
Wy ciągle z tą poprzednią ekipą, a tu chodzi o to, co zrobił i czego nie zrobił Łyżwa - a to czego nie zrobił a powinien stanowi wielką stratę dla Bielawy, bo to 4 lata częściowo stracone i zakończone zakamuflowanym jak wyczytałem powyżej długiem. Jak ktoś nie ma osiągnięć i nie ma się czym chwalić, stosuje takie argumenty jak wy - bo poprzednik to, a ile miał poprzednik, bo to przez poprzednika. Zachowujecie się jak dzieci, "to nie ja, to ktoś inny". To nie Łyżwa "nie dał rady", to kiedyś coś tam poprzednicy... dajcie spokój. To właśnie Łyżwa nie dał rady. Dlatego powinien odejść.
wtorek, 16.10.2018 10:40
Jakby nie startowali w nowych wyborach, to nikt by o nich nie wspominał , bo po co ?
niedziela, 14.10.2018 21:05
Panie Łyżwa myśli Pan że jak się ludzie raz najedzą na Pana pikniku to zapomną o złym stanie miasta, zadłużeniu, odplywie młodych ludzi? O tym że zamienił Pan to miasto w enklawę emerytów i młodzież która tu jeszcze jest marzy o wyjeździe byle dalej stąd? Wpompowałeś Pan ile się dało w zbiornik a to tylko chwila wakacyjnej rozrywki. Prawdziwe życie toczy się cały rok, ludzie ciężko pracują, płacą podatki a Pan je roztrwania, miasto się nie rozwija a Pan tylko bajdurzy o cudach obiecankach, o przeciwnościach , zrzuca swoją nieudolność na poprzedników. Zejdź Pan już że stołka i mi z oczu bo patrzeć na Pana nie mogę i na ten fałszywy uśmiech. I odp... się Panie Łyzwa od naszych podatków bo to z nich pobierałeś pensję 4 lata. Z nich dawałeś podwyżki i premie swoim. My mieszkańcy płaciliśmy za to nieróbstwo a Pan Panie Łyżwa śmie odtrąbiać sukces?
niedziela, 14.10.2018 21:11
Tylko burmistrz Łyżwa
niedziela, 14.10.2018 21:13
...pogrąży Bielawę
niedziela, 14.10.2018 21:19
Burmistrzu dziękujemy za super piknik. Idziemy za Panem
niedziela, 14.10.2018 21:25
...na mszę ;)
niedziela, 14.10.2018 21:28
Na mszę też.
niedziela, 14.10.2018 21:32
Pomodlić się za zakończenie kadencji i powrót Łyżwy do szkoły
niedziela, 14.10.2018 21:38
Za wygraną następną kadencję
niedziela, 14.10.2018 21:41
.. Andrzeja Hordyja :) Słusznie
wtorek, 16.10.2018 06:09
To ten pan, który został zwolniony z UM w Nowej Rudzie ?
poniedziałek, 15.10.2018 16:55
Tylko Pan Łyżwa naszym burmistrzem jest i będzie. Super piknik.Inni kandydaci nie pomyśleli o wyborach a potem zazdrościli udanej imprezy. Brawo
super piknik poniedziałek, 15.10.2018 17:03
Informacje z:
UCHWAŁY NR 50/443/18 RADY MIEJSKIEJ BIELAWY z dnia 28 lutego 2018 r.
w sprawie Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Bielawa na lata 2018-2022 Prognoza na lata 2018-20122 stanu technicznego komunalnych lokali mieszkalnych wskazuje,
że w złym stanie technicznym (stan wymagający remontu) znajdzie się w poszczególnych latach:
2018 – 224 lokale,
2019 – 222 lokale,
2020 – 220 lokali,
2021 – 216 lokali,
2022 – 214 lokali,
W zestawieniach nakładach na prace remontowo-modernizacyjne na komunalne lokale mieszkalne na lata 2018-2022 planuje się:
2018 – 0 zł,
2019 – 0 zł,
2020 – 0 zł,
2021 – 0 zł,
2022 – 0 zł,
poniedziałek, 15.10.2018 17:15
Pan Łyżwa zmniejszył zadłużenie o 10 milionów. Brawo
nie dla takiego burmistrza poniedziałek, 15.10.2018 18:23
w wydał obligacje na 21 milionów zadłużenie rośnie
poniedziałek, 15.10.2018 18:59
Zadłużenie zmalało o 10 milionów
poniedziałek, 15.10.2018 19:06
10-21=-11(minus 11)to zmalało czy rosnie zadłużenie?
poniedziałek, 15.10.2018 19:46
oczywiste że rośnie, precz z Łyżwą
wtorek, 16.10.2018 05:58
Zmniejszył zadłużenie o 10 milionów - reszta propaganda
wtorek, 16.10.2018 08:46
uchwała nr 58/527/18 w sprawie zmian budżetu gminy na 2018 rok
https://gmbielawa.peup.pl/pobierz.s
eam?zbior=1&plikId=600270&zalId=557599
wtorek, 16.10.2018 06:02
Proszę mi przypomnieć jakie zadłużenie zostawili poprzednicy ?
niedziela, 14.10.2018 20:25
Panie Burmistrzu , dziękujemy za świetną zabawę. Nawet pogoda dopisała. Widać , że czuwa nad Panem Opaczność Boska. Ale jak się jest dobrym człowiekiem to i Pan Bóg pomaga.
niedziela, 14.10.2018 20:33
Dobrym? Niezły żart gościu jesteś zaślepiony kaszanką wyborczą za długo na pikniku siedziałeś :)
niedziela, 14.10.2018 21:16
Kaszanki nie było - tylko same lepsze rzeczy .Co ślinka wam leciała. Trzeba było przyjść. Burmistrz zapraszał wszystkich
niedziela, 14.10.2018 21:29
Doprawdy? To dlaczego zastępca Runowicz biegał jak ze sraczką bo zobaczył ludzi od Hordyja na pikniku? Nooo chyba że grochówka wyborcza mu zaszkodziła he he
poniedziałek, 15.10.2018 17:07
Ja widziałem że stał a wy biegaliscie rozjuszeni i glodni. Trzeba było stanąć w kolejce - Pan Łyżwa by was poczęstowal. On nie jest chytry.
poniedziałek, 15.10.2018 19:58
Pewnie nikt nie chciał dostać sraczki jak zobaczyli co się działo z zastępcą ;)
wtorek, 16.10.2018 06:04
Grochówka była przepyszna. Ślinka leci. A u waszego kandydata dobra wyżerka była ? Czy zapomniał o swoich wyborcach ?
Wyborca wtorek, 16.10.2018 07:55
Andrzej Hordyj nie musi kupować głosów grochówką wyborczą. Takie festyny wyborcze to zwyczajna wiocha i jakby trochę próba przekupstwa moim zdaniem, nie dziwię się że przyszło tam mało osób, nachalność komitetu Łyżwy nie zna granic, oplakatowali się jak niemądrzy wszędzie, strach gdziekolwiek wejść bo wyskoczy Pan "uczciwy", w ogóle kto to wymyślił takie hasło: Piotr Łyżwa - Burmistrz, jaki z niego burmistrz, tytularny jedynie i tylko do końca kadencji, bo żeby być prawdziwym Burmistrzem to trzeba mieć jaja i pomysł na rozwój miasta. U Łyżwy tego nie widzę, sorry
wtorek, 16.10.2018 08:25
Co nie stać go było ?
wtorek, 16.10.2018 08:32
Wiocha ? A tak krążyliście wokoło i ślinka wam ciekła.Ludzi było bardzo dużo możecie zobaczyć na zdjęciach NA FB. Zresztą sami widzieliście !!!
poniedziałek, 15.10.2018 11:16
Faktycznie pachołek Wielebnego chyba dostał sraczki wyborczej od zupy a dodatkowo na widok "bojówek" kontrkandydatów dostał napadu wścieklizny i pewnie poleci zrywać banery wyborcze które posłużą mu do wiadomego celu.Jego atutami w walce z banerami jest przesłanie z banerów wyborczych Wielebnego tj.doświadczenie,skuteczność i niedorozwój.
Wyborca poniedziałek, 15.10.2018 15:27
Piotr wygra a ty dalej bedziesz skomlal niudaczniku
poniedziałek, 15.10.2018 16:36
wygra ale chyba w lotto trójkę :)
poniedziałek, 15.10.2018 16:49
Kontrkandydaci Pana Łyżwy chwalą się jacy są wyksztalceni a tu po tekście widać jakie "mistrzostwo" prawda????
komuch piątek, 12.10.2018 10:39
Pan Dzwiniel i Pan Hordyj Dalej Pchają się do Koryta Jeszcze Mają Mało
piątek, 12.10.2018 12:38
A inny nie chce odejść od koryta, jeszcze mu mało.a niby taki religijny więc nie powinien być pazerny na kasę. Jednak nie, wciąż mu mało i pałą to nie przegonisz
piątek, 12.10.2018 15:15
Ale czego się dorobił ? Tylko uczciwy burmistrz Łyżwa naszym faworytem na następną kadencję
Aldona piątek, 12.10.2018 20:40
Chyba tylko twoim, gdyż moim ,mojej rodziny i znajomych jest pan Andrzej.
piątek, 12.10.2018 21:04
Tak ? Ale on już dorobiony
sobota, 13.10.2018 09:45
Tylko burmistrz Łyżwa z porządnej rodziny, skromny i uczciwy
sobota, 13.10.2018 11:43
zartujesz sobie?
sobota, 13.10.2018 11:54
nie żartuję - szczera prawda
sobota, 13.10.2018 12:04
"szczera"
niedziela, 14.10.2018 12:10
Tylko Pan Łyżwa
rebus niedziela, 14.10.2018 13:49
Łyżka jest do zupy. k=w z=?
niedziela, 14.10.2018 17:41
z=d?
niedziela, 14.10.2018 20:01
Dziękujemy Burmistrzu za udany piknik - tylko Pan o nas myśli
niedziela, 14.10.2018 20:45
Widziałem na tym pikniku całą masę ludzi popierających Hordyja Raka i Florczaka więc niech się naiwny Łyżwa tak nie cieszy bo kiełbacha poszła a głosów nie przybędzie... i słusznie
X niedziela, 14.10.2018 21:08
Ja myślę że zmienili zdanie bo inaczej nie zdradzali by swoich kandydatów
niedziela, 14.10.2018 21:12
Jak naiwniak daje darmową wyżerę to czemu nie skorzystać? I ja tam byłem jadłem i piłem a na Łyżwę nigdy głosu nie oddam i dobrego słowa o nim nie powiem bo nie warto
niedziela, 14.10.2018 21:35
Od swojego idola nie doczekasz się kiełbasek ale dzięki za frekwencje
niedziela, 14.10.2018 21:38
Proszę bardzo na wyborach też zrobię frekwencję i oczywiście głos na Pana Andrzeja Hordyja
Nie ufam Łyżwie niedziela, 14.10.2018 21:49
A może to była inwigilacja? Sprawdzali czym Łyżwa karmi mieszkańców z obawy o ich zdrowie? Mieli dobre intencje w każdym razie ;)
poniedziałek, 15.10.2018 16:36
Powinni się udać do swojego kandydata na piknik a nie patrzeć z zazdrością jak wyborcy pana Łyżwy się bawią
niedziela, 14.10.2018 12:05
TYLKO PAN ŁYŻWA - CZŁOWIEK Z KLASĄ . JEGO SZTAB WYBORCZY NIE WYRZUCA BANERÓW KONTRKANDYDATÓW DO KANAŁU. I KTO TU PROWADZI BRUDNĄ POLITYKĘ ???
niedziela, 14.10.2018 19:32
Może wiatr mu zerwał, a za to co robi jego sztab wyborczy z banerami przeciwników to pan świątobliwy będzie się spowiadał przez kolejny rok zapewne i na tym się może nie skończyć
niedziela, 14.10.2018 19:39
Oby ludzie się nie nabrali na te darmowe kiełbaski z grilla....
niedziela, 14.10.2018 19:53
Super kiełbaski,super karkówka, super grochówka, super piknik. Dziękujemy Panie Burmistrzu Łyżwo
niedziela, 14.10.2018 20:41
Taka pierdzigrochówka wyborcza to lep na emeryta co najwyżej a i tak widziałem tam sporo osób które jadly a na łyżwę nie zaglosują bo ich dobrze znam, to mądrzy ludzie i są przeciwko ciemnocie, łyżwa zrobił niewiele a puszył się tam jak zbawca conajmniej
niedziela, 14.10.2018 21:23
Tylko burmistrz Łyżwa dba o wyborców
niedziela, 14.10.2018 21:56
...tylko przed wyborami
niedziela, 14.10.2018 19:56
Może noże fruwały ? Nie ładnie , oj nie ładnie. Banery przeciwników były w całości oddane na policję, a nie zniszczone.
Zaniepokojony mieszkaniec niedziela, 14.10.2018 21:22
Słyszałem że ktoś na targu proponuje alkohol za głosowanie na Łyżwę, jeżeli to prawda to powinna się tym zająć policja bo to i niezgodne z prawem i ustawą o wychowaniu w trzeźwości i zapobieganiu alkoholizmowi jak ktoś bywa na targu i zauważy to niech wzywa policję do takich degeneratów
niedziela, 14.10.2018 21:27
Bzdury piszesz to nie o pana Łyżwy
niedziela, 14.10.2018 21:34
Tak słyszałem to tak ostrzegam i tyle
:) piątek, 12.10.2018 11:12
Jeden z kandydatów na burmistrza celując w kolano spektakularnie strzelił sobie w plecy.

Napisał na fb: Po odbyciu 2 miesięcznego stażu przygotowawczego, w trakcie którego poznałem zakład od podszewki (chodzi o BIELBAW), zostałem przyjęty do Działu Marketingu. W ciągu 3 lat pracy w tej komórce, do moich podstawowych obowiązków należało: promowanie marki, promowanie produktu, opracowywanie analiz rynkowych oraz planów marketingowych firmy.

Cóż, nie jestem pewien, czy to wyszło Bielbawowi na dobre. A teraz ten sam człowiek ma ochotę wziąć się za promowanie Bielawy. OMG! Ratunku!
Rykoszet sobota, 13.10.2018 09:12
Jakim trzeba być idiotą aby sadzić że uczciwa praca wielu osób zatrudnionych w Bielbawie miała jakikolwiek wpływ na decyzję o likwidacji zakładu.Niestety tacy się zdarzają bo brakuje im mądrzejszych argumentów a stołek pod d...ą się pali.
piątek, 12.10.2018 12:07
Ten kandydat ma zrobiony doktorat nauk ekonomicznych, jest specjalista od pozyskiwania środków z UE. Jest inteligentnym i dobrym człowiekiem a Wy za wszelka cene chcecie mu dokopać bo sie boicie o swoje stołki
piątek, 12.10.2018 13:45
Być może jest nawet supermanem, świętym i chodzącym ideałem - OK.
Ale odpowiada za własną przeszłość i dobrze jakby się ustosunkował do głupich i niepotrzebnych działań władzy. Było ich sporo. Np: dlaczego pozwoliliście Kwietniowi rozebrać Bielbaw? Skoro podstawą tej decyzji był podatek od nieruchomości trzeba go było zwolnić z podatku - tak czy siak miasto nic z tego nie miało - a teraz byłyby hale do wynajęcia czy kupienia. Największą bolączką dla rozwoju przedsiębiorczości w Bielawie jest obecnie brak hal produkcyjnych. Po co doprowadziliście do ich rozebrania?
Proszę nie pisać, że kandydat wtedy pracował lub nie jako zastępca, skoro był zastępcą to odpowiada za decyzje burmistrza jak za swoje.
Takich pytań jest sporo, jeżeli przedstawia się przeszłość jako tryumfalny marsz bez jednej zmarszczki na wizerunku, to coś mi fest zgrzyta.

Acha. To nie chęć dokopania. Wprost przeciwnie, troska o fakty.
piątek, 12.10.2018 13:48
Powtarzasz się z tym pozyskiwaniem środków gdzie się tylko da. Daj sobie spokój
piątek, 12.10.2018 12:19
Taaak??? to podaj tytuł jego pracy doktorskiej :) :) :) CZEKAM z utęsknieniem :) :) :)
sobota, 13.10.2018 13:02
Jeśli nawet Ci poda tytuł to co, będziesz ją studiował?
sobota, 13.10.2018 13:08
Tak! Czekam na tytuł pracy doktorskiej A.H!!!
Mieszkaniec piątek, 12.10.2018 13:12
Bielbaw upadł bo tak chciały ówczesne rządy wszystko sprzedać za grosze bo po co zachodowi konkurencja człowieku większej głupoty nie mogłeś napisać. PAN Hordyj jest ok. Nie pisz głupot cała Polske "sprywatyzowali " czytaj rozkradli i taka jest prawda .
sobota, 13.10.2018 07:19
Dokładnie, Pan Andrzej jest spoko a przeciwnicy wychodzą z założenia że jak się kogoś obrzuci błotem to zawsze coś się przyklei i nie żałują sobie, tyle że kiepska to strategia i nikt rozsądny nie traktuje tego poważnie. Pan Andrzej Hordyj to człowiek wykształcony i na poziomie idealnie przygotowany aby zarządzać Bielawą tak abyśmy byli z tego miasta dumni, chociaż nie będzie to łatwe zadanie patrząc na obciążenia i zaległości które zostawią obecni "cudotwórcy". Ja jednak wierzę że Pan Andrzej da radę bo lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.
sobota, 13.10.2018 08:12
Nowa Ruda nie była dumna, skoro został zwolniony. A z obciążeniami i zaległościami to mylisz osoby. Pan Łyżwa zmniejszył zadłużenie o 10 milionów. TYLKO Burmistrz Łyżwa !
sobota, 13.10.2018 11:45
i gadaj tu z takim, może w zeszłym roku "zmniejszył", a teraz zwiększył na maxa a liczy się efekt końcowy - zadłużone miasto, łyżwa nie ma mojego głosu
sobota, 13.10.2018 11:51
Tylko burmistrz Łyżwa - dobry mąż i skromny człowiek
sobota, 13.10.2018 12:05
"skromny"
niedziela, 14.10.2018 12:09
Tylko uczciwy Pan Łyżwa
niedziela, 14.10.2018 17:44
Tylko nie Łyżwa a czy uczciwy to już każdy ma swoje zdanie
niedziela, 14.10.2018 19:58
Tylko uczciwy i dobry burmistrz Łyżwa, dbający o swoich wyborców .
niedziela, 14.10.2018 20:49
"uczciwy" i "dobry" i "dbający" (przed wyborami)
czwartek, 11.10.2018 21:27
Łyżwa rezerwuj sobie etat w szkole niedługo się przyda. Dlaczego urząd miejski z naszych podatków płaci dobie za publikację jakichś spraw TBS? Bo chyba doba nie zamieszcza tego charytatywnie? Lepiej pilnuj jak te jednostki miejskie działają a nie propagandę siejesz przedwyborczą.
sobota, 13.10.2018 07:26
Słyszałem że już zarezerwował :) Czy to prawda?
sobota, 13.10.2018 08:14
Nie martw się . Wszyscy idziemy za Burmistrzem Łyżwą na drugą kadencję.
sobota, 13.10.2018 09:15
Nie wszyscy. Ja , moja rodzina i znajomi na tego człowieka nie zaglosujemy
sobota, 13.10.2018 09:40
Co ty nie powiesz
sobota, 13.10.2018 11:43
ja, moja rodzina i znajomi również, my wybieramy Andrzeja
sobota, 13.10.2018 11:45
Tylko Łyżwa
sobota, 13.10.2018 16:48
Tylko nie Łyżwa
niedziela, 14.10.2018 11:56
Tyko PAN ŁYŻWA!!!
stary komunista piątek, 12.10.2018 08:42
Jak mnie ktoś obrazi to poproszę sąd by sprawca przeprosił mnie poprzez pocałowanie na pl. Wolności pod sową w d u.pe. I to w dzień a nie po zmroku by wszyscy widzieli.
nie stary nie komunista sobota, 13.10.2018 07:02
Jakby takie dawali wyroki to do Pana Hordyja ustawiłaby się gigantyczna kolejka osób z obozu łyżwiarzy i calowaniu w tyłek nie byłoby końca bo tyle hejtu widzę wylanego. Jestem w szoku że to się dzieje i jak to możliwe że taki promowany na uczciwego kandydat Łyżwa nie potrafi powstrzymać swoich zwolenników przed takimi brudnymi zagrywkami. No chyba że z tą uczciwoscią to tylko taka wyborcza propaganda a sam popiera te działania? Kto wie?
sobota, 13.10.2018 07:34
Skoro Hordyj jest takim idealnym kandydatem to dlaczego Bielawa tak wygląda po 10 latach jego m.in. rządów? Jak zaczynali rządzić w Bielawie to rzeczywiście kwitło, były zakłady pracy... ale jak padł przemysł i trzeba było pomyśleć to.... no właśnie, dzisiaj widać jaką Bielawę zostawili...
sobota, 13.10.2018 08:07
Do Pana Łyżwy też by była bardzo długa kolejka od zwolenników kontrkandydata i nawet tzw. telewizja bezstronna.
sobota, 13.10.2018 20:20
Ale u Łyżwy to chyba tylko kolejka do lizania tyłka od jego przydupasów?
tr czwartek, 11.10.2018 23:02
Czemu doba wykasowala ten komentarz ze strony? Nie ładnie oj nieladnie!!!
sobota, 13.10.2018 12:09
pomyliłeś telewizję
Hull piątek, 12.10.2018 15:43
Kandydat na burmistrza Marcin Rak i przedsiębiorca Piotr Rak to dwie różne osoby. Tekst ukazuje się 9 dni przed wyborami. Przypadek ?
piątek, 12.10.2018 17:07
Oczernianie konkurencji to typowe chwyty łyżwiarzy wystarczy poczytać różne wątki, nie cofają się przed niczym
piątek, 12.10.2018 19:46
A to ci spryciarze... zmusili 'innego' Raka, żeby nakłamał i przegrał w sądzie, aby docelowo oczernić 'prawdziwego' Raka tuż przed wyborami xD
Może zaczniesz pisać książki szpiegowsko-kryminalne? Bo talent do tworzenia teorii spiskowych masz wybitny :)
Wychodzi też na to, że w spisku musiał brać udział sąd, który akurat tuż przed wyborami wydał taki, a nie inny wyrok xD
Toż to złamanie niezawisłości! WOLNE SĄDY, WOLNE SĄDY!!
ROTFL
piątek, 12.10.2018 20:31
jesteś taki głupi naprawdę czy udajesz? przecież to oczywiste że wykorzystali zbieżność nazwisk do oczerniania, nikt nie twierdzi że kogoś zmuszali do kłamania, to już ci się pewnie ubzdurało w tej pustej głowie
piątek, 12.10.2018 21:52
Łooo matko, no i trafiła mi się polemika z gimnazjalistą :/
Postaram się więc w prostym języku odpowiedzieć:
- sugerujecie powyżej (we dwóch/dwoje), że całe to oświadczenie wynikające z wyroku sądu jest skutkiem specjalnego działania Łyżwy i jego sztabu wyborczego -
"oczernianie" Raka, "przypadek" z opublikowanym tekstem.
- obydwoje/obydwie pomijacie oczywiście podstawowy fakt, że opublikowane oświadczenie wynika bezpośrednio z prawomocnego wyroku sądowego i z tego względu do prawdy ciężko jest go powiązać z trwającą kampanią wyborczą,
- jakiś lokalny "pajacyk" naopowiadał bzdur w pseudo-tv i musiał za to przeprosić, a Wy próbujecie z tego sklecić kolejną pseudo-aferę o nieczystych zagraniach obecnej ekipy i oczernianiu konkurencji,

do tego, jak to zwykle u Was bywa - dowiedziałem się, że "jestem głupi, albo udaję", albo mam "pustą głowę"

Jeśli tak ma wyglądać strategia kampanii wyborczej Pana Raka, to już się uśmiałem.
Może by tak jakieś konstruktywne propozycje, realny program? Zamiast nieudolnej próby szukania czarnej dziury tam gdzie jej nie ma?
piątek, 12.10.2018 21:59
Ohhh.. nie zauważyłem - najwyraźniej z tym gimnazjum nieco Cię przeceniełem ;)
Nikt nikogo nie zmuszał i nic nie ustawiał ;)
Nie zauważyłbyś ironii nawet gdyby wyskoczyła z żywopłotu i ugryzła Cię w nogę..
Tym się jednak nie przejmuj - z wiekiem zaczniesz dostrzegać takie niuanse w tekście pisanym xD
Pozdro i do szkoły!
piątek, 12.10.2018 23:45
tak, wiem - dopiero w poniedziałek ;) spokojnego 'łikendu' xD
Wyborca sobota, 13.10.2018 06:47
Widzę że piszesz i sam sobie odpowiadasz zalecam psychiatrę. A ironię trzeba umieć wyrazić, wtedy i gimnazjaliści zrozumieją, ja im mogę doradzić jedynie żeby porozmawiali z rodzinami jakie zdanie o nich ma osoba z obozu łyżwiarzy plująca na dobie. Sami ocenią czy warto głosować na takie dno jakie sobą reprezentujesz w imieniu swojego kandydata. Gimnazjalistom życzę miłego weekendu a Tobie skutecznego leczenia.
piątek, 12.10.2018 18:30
Na bezrybiu i rak rybą.
Każdy rak chodzi wspak.
czwartek, 11.10.2018 23:26
Dziwne. Sprawa dotyczy pana Raka i TV Sudeckiej, a pluje się na Hordyja.
piątek, 12.10.2018 18:19
Przecież Piotr Rak to nie Marcin Rak i te osoby nie mają ze sobą nic wspólnego.
piątek, 12.10.2018 19:50
Te same geny.:(
piątek, 12.10.2018 22:57
Pewnie stare powiązania sprawdzonej ekipy, to i takie wnioski.
Wszyscy pamiętają, to i nic w przestrzeni publicznej nie ginie :)
czwartek, 11.10.2018 23:46
Masz na myśli wielkie okulary i piękny uśmiech na plakacie?
piątek, 12.10.2018 00:25
Sprawa nie dotyczy Hordyja a wmieszali go w artykuł. Brzydkie zagrywki przedwyborcze
piątek, 12.10.2018 17:32
Jak myślicie kto najbardziej czuje się zagrożony przez Andrzeja Hordyja? Moim zdaniem komitet pana "bogobojnego i uczciwego", nie uważacie? Tylko czy takiemu "uczciwemu" komitetowi przystoi opluwanie kontrkandydata? A gdzie miłość bliźniego? Gdzie uczciwa konkurencja? Do czego się jeszcze posuną? A może robi to ktoś inny kto bardzo nie lubi Pana Hordyja? Tyle pytań i domysłów a tak mało odpowiedzi........
piątek, 12.10.2018 17:51
Nikt
piątek, 12.10.2018 18:27
Ciekawe z kogo biora przykład
piątek, 12.10.2018 13:07
Nikomu nieznana Tamara Chrorąży (ulubienica Hordyja), z ostatniego miejsca na portalu samorządowym, awansowała w ciągu doby na pierwszą pozycję w całym okręgu nr 2 , wyprzedzając nawet uwaga: Andrzeja Hordyja!. Czyżby to dlatego, że jej "narzeczony" jest informatykiem? Wiemy że wystarczy pozmieniać ustawienia proxy, aby móc głosować niezliczoną ilość razy... Czy ktoś powinien się zająć tym "miarodajnym" rankingiem, gdzie manipulację w obozie Łyżwy też widać gołym okiem? Wszyscy liderzy pozostałych okręgów to płotki od Łyżwy..
Obserwator piątek, 12.10.2018 14:01
Sam jesteś nikomu nieznany, Pani Tamara pracowała wiele lat w Urzędzie Miejskim w Bielawie, była kierownikiem referatu od pozyskiwania środków, który w przeciwieństwie do tego który jest teraz - działał i pozyskiwał masę pieniędzy na różne inwestycje w mieście. O ile mi wiadomo, nadal zajmuje się projektami i ma w tym bardzo duże doświadczenie. Bardzo mocna osoba w komitecie Hordyja więc trzeba dyskredytować, tak? Co do portalu na który mało kto wchodzi i mało kogo obchodzi, jeżeli nie odpowiadają Ci wyniki śmiesznego głosowania a "wystarczy tylko pozmieniać proxy", to zmieniaj i "wygrywaj", kandydacie, kto Ci broni? Obejrzałem to i tam nawet Ryszard Dźwiniel niby startuje na burmistrza, taki to portal. Nawet chyba wygrywa z jednym z kandydatów, to musi boleć :D
Koleżanka piątek, 12.10.2018 16:47
Pani Małgosiu Panie Andrzeju czy Pani Tamara to najpewniej tylko koleżanka czy łą czy ich bliższe relacje? Czy prawdą jest że Pan Andrzej zwłaszcza po alkoholu lubi kleić do płci pinnej? Proszę odpowiedzieć Panie kryształowy
Wyborca piątek, 12.10.2018 17:04
Innych argumentów już nie masz idioto tylko takie insynuacje? Jeżeli myślisz że forma pytajaca uratuje cie przed sądem to się grubo mylisz. Panie Andrzeju niech Pan tego tak nie zostawia. Atakowanie rodziny i znajomych to już dno i chyba niżej nie można upaść, musi Pan walczyć o swoje prawa! A jak Pan wygra to wyrwać te chwasty i wywalić z miasta raz na zawsze!
piątek, 12.10.2018 17:17
Popieram i do pierdla z hejterami a nie jakieś przeprosiny bo to jest wchodzenie z butami w czyjąś prywatność i takie bezczelne kłamstwa powinny być surowo karane
Priorytet czwartek, 11.10.2018 23:22
Polska... Zamiast się jednać...działać... Robić postęp wspólnymi siłami... Lepiej obrzucać się g***m i robić pseudo afery... Kiedyś mama często mi powtarzała "bądź mądrzejszy i odpuść, bo zniżysz się do ich poziomu" widocznie to powiedzenie umarło razem z inteligencją i przyzwoitością... Robienie kariery na gnojeniu rodaka... Brawo...
piątek, 12.10.2018 08:37
z tego co tu widzę ta władza co jest teraz nie pojedna nikogo, bo ona tylko ma na celu obrażać, poniżać, brać nie dawać, wymyślać różne historyjki, a jeszcze mają odwagę dalej się pchać do władzy ,WSTYD,
mieszkaniec piątek, 12.10.2018 13:47
taaaak, bo to obecna władza opowiadała bajki o przetargu i kręciła gównoaferę w lokalnej telewizji...
co mieli zrobić? przytaknąć kłamcy i siedzieć cicho?
sprawa zakończyła się tak, jak się powinna zakończyć w cywilizowanym świecie - wyrokiem sądu, który jak widać jednoznacznie stwierdził kto jest kłamcą i manipulatorem
piątek, 12.10.2018 15:11
Obrażanie to można obejrzeć na sudeckiej, tak że mylisz osoby
TV Kłamczuszki piątek, 12.10.2018 07:17
Panie Pachura biorąc pod uwagę że to już nie pierwsze kłamstwo udowodnione w sądzie przypuszczam że większość artykułów może być kłamliwych mijającym się z prawdą. Więc jako dziennikarz jest Pan niewiarygodny i Pańska TV też.
piątek, 12.10.2018 13:52
Hordyj-Kaczyński, Pachura-kurski. Zero prawdy tylko manipulacja
bielawa piątek, 12.10.2018 08:33
Kłamczuszka to ty jesteś, zrób sobie kawkę , zapal fajkę i nie zapomnij o lekach, nie wpisuj bzdur i nie siej zamentu...
Idiokracja się wkrada piątek, 12.10.2018 09:23
Przecież sąd orzekł że Raku kłamał a u Nowaka sąd orzekł że Pachura kłamał więc ty odstaw leki matole
czwartek, 11.10.2018 22:48
To niech mi udowodnią że przetarg nie był ustawiony??
czwartek, 11.10.2018 23:02
juz udowodniono w sadzie!
czwartek, 11.10.2018 23:09
O to to...:)
czwartek, 11.10.2018 23:05
Od czasu jak p.Dzwiniel i p.Hordyj stracili stolki w TV Sudety trwa caly czas nagonka na obecna wladze. Juz nie wiedza jakie klamstwa wymyslic zeby tylko na nich zaglosowano. Nawet tesciowa p. Hordyja zaangazowano do filmikow puszczanych w lokalnej TV.
czwartek, 11.10.2018 23:01
Wyrok jest prawomocny ?
murzyn czwartek, 11.10.2018 19:02
Każdy wie jakie są przetargi, więc po co te przeprosiny. Bo co ,był papierek?
czwartek, 11.10.2018 19:58
Będziesz drugi w kolejności przepraszał
czwartek, 11.10.2018 22:44
Kazdy wie, ze przetargi to ustawki, robione pod konkretne firmy.
czwartek, 11.10.2018 20:36
Na drugi raz się zastanowi,nim....
czwartek, 11.10.2018 20:22
W kampanii nie ma czasu na sądy ale jak się skończy to posypią się sprawy za oszczerstwa i pomówienia....
Next czwartek, 11.10.2018 19:51
Nie
czwartek, 11.10.2018 20:14
jak nie jak to jest mąż kuzynki P.Masykowej
czwartek, 11.10.2018 19:37
CZY ABY TEN PAN PIOTR TO NIE RODZINA MASYKOWEJ
Hoho czwartek, 11.10.2018 18:13
Ale jajca..