Rondo na skrzyżowaniu ulic Batalionów Chłopskich i Kopernika otwarte [WIDEO]

piątek, 7.12.2018 11:28 116170 171

6 grudnia zostało otwarte po remoncie rondo na skrzyżowaniu ulic Batalionów Chłopskich i Kopernika w Dzierżoniowie. Natomiast dzisiaj, tj. 7 grudnia został przywrócony ruch komunikacji miejskiej.

Zobaczcie, jak prezentuje się nowe rondo z lotu ptaka.

Przeczytaj komentarze (171)

Komentarze (171)

Odpowiadasz na komentarz:
mgr inż.
czwartek, 01.01.1970 01:00
Przejechałem się przed chwilą po tym rondzie. Moje wrażenie: rondo jest "nieczytelne" i dalekie od prostoty. Żeby po nim prawidłowo się poruszać, trzeba je wcześniej poznać. Mało kto, pierwszy raz wjeżdzając na to rondo, przejedzie je prawidłowo. To jest nadmiar nadgorliwości przy projektowaniu tego ronda i stworzenie skomlpikowanego ronda, w miejscu, gdzie takiej potrzeby nie było (komplikacji ronda). Całość - ogromna nadgorliwość i skomplikowanie rozwiązania komunikacyjnego. W praktyce, idea tego ronda zaniknie, a oznakowanie poziome nie będzie przestrzegane. Jest to ładne rondo, ale nie praktyczne. Przerost formy, nad treścią. To tyle.
Katarzyna piątek, 07.12.2018 11:52
DLACZEGO WJAZD I WYJAZD DO/Z PRZEDSZKOLA JEST TAK UTRUDNIONY?! jadąc od strony bielawy muszę okrążyć rondo i wtedy mogę wjechać na teren przedszkola. natomiast nakaz skrętu w prawo wyjeżdżając z pp1 nie pozwoli mi jechać od razu np.w stronę rynku czy ul. kopernika. Robię teraz niepotrzebne kilometry. Kto wymyślił takie rozwiązanie ruchu? przecież ten 2 wjazd/wyjazd oddalony od ronda mógłby być już z obustronnym skrętem. PROSZĘ TO POPRAWIĆ.
piątek, 14.12.2018 02:49
A nie da się zawrócić przy skręcie w lewo do przyszłej galerii? Są tam dwa pasy..
piątek, 07.12.2018 16:07
Nakaz jazdy w prawo jest przy wyjeździe z Lidla, przy wyjeździe z Diorowskiej w Świdnicką itp. Normalna sprawa. Chodzi o to żeby mały potok poprzeczny nie kolidował z dużym podłużnym. Zawrócisz sobie na najbliższym skrzyżowaniu. Jak nie potrafisz do wyrzuć prawo jazdy i sprzedaj samochód.
piątek, 14.12.2018 03:01
Ale to nie jest autostrada aby robić takie ograniczenia... Powinny być możliwości wyjazdu z parkingów i większych budynków w obie strony. Normalnie to nie ma dużego ruchu, tylko czasami...Linia narysowana na środku, trochę większej woli i nie utrudniać życia ludziom; było dobrze a jest źle.. Macie swoich "nowoczesnych" radnych to niech teraz prostują to czego Kucharz nie dopilnował..
sobota, 08.12.2018 07:45
nie kapujesz o co chodzi. przy tych opisanych przez ciebie marketach jest tłok i tylko jeden wyjazd przy rondzie. natomiast tu przy pp są dwa. i jeśli ten drugi, bliżej bielawy byłby z innym oznakowaniem, to uwierz że korków nie było by, a pracownicy i rodzice mieliby łatwiejsze poruszanie się.
nie dotyczy to ciebie, to po co się udzielasz? skoro nie umiałbyś ustąpić takiej osobie, to sam wyrzuć prawo jazdy. pewnie jeździsz nieuważnie.
WSL poniedziałek, 10.12.2018 13:01
Chciałbym poznać osobę, która w tym wątku Katarzynę i jej podobne osoby gasi po kolei jak pety i postawić mu piwo. Pięknie zaorane. Chapeau bas.
mieszkaniec wtorek, 11.12.2018 15:36
Pani Katarzyno! Można byłoby zrobić skręt do przedszkola od strony Bielawy(i tym samym wyjazd z przedszkola w lewo (rozdzielić pasy linią przerywaną) ale tylko w przypadku gdyby miejsca parkingowe przed Silesianą BYŁY WCIĘTE w trawnik bliżej chodnika i był udrożniony prawy pas jezdni bez martwych pól. Wtedy pas bliżej środka mógłby spełnić taką funkcję do skrętu w lewo (tak jak jest po drugiej stronie ulicy). A tak na pasach ruchu zrobiono trochę miejsc parkingowych i kicha:). ps. A nie może Pani zawrócić przy wyjeździe z przedszkola na skrzyżowaniu z Wierzbową?
Mieszkańcy Dzierżoniowa piątek, 07.12.2018 12:11
Dobrze my pozostałe 99% mieszkańców poświęcimy się i będziemy stali w korkach zanim Ty skręcisz do przedszkola, bo Tobie nie chce się na rondzie zawrócić.
piątek, 07.12.2018 13:16
Czytaj ze zrozumienie szanowny Mieszksncu nie chodzi o wjazd tylko o wyjazd z parkingu( o ile mozna to parkingiem nazwac). Rzeczywuscie osoby opyszczajace ten teren maja nakaz jazdy w prawo co utrudnia troche sprawe jezeli ktos chce jechac w innym kierunku.
p piątek, 07.12.2018 14:19
aha, i wyjezdzajac z parkingu chcąc skrecić w lewo bedziesz stał z 5min i czekał aż ktoś Cię wpusci, a za Toba 10 innych osob ? nie lepiej skrecic w prawo i zawrocić na rondzie ? chyba latwiej wykonać prawoskręt niż skręcic w lewo w godzinach szczytu ?
Ile metrów musisz nadrobić ? 100m ?
Dlaczego przy wyjezdzie z kauflanda jadąc na ulicę Świdnicką masz nakaz jazdy w prawo ? wlasnie z tego samego powodu, bo jeden z drugim chciał skręcic w lewo i reszta za nim czekała 5min w korku.
Bardzo dobrze zrobili.
Katarzyna piątek, 07.12.2018 14:27
nic nie rozumiesz i nie czytasz ze zrozumieniem. skręcając w prawo a chcąc jechać w lewo - do ronda ślepcze! - musimy jechać w kierunku bielawy. tam by zawrócić (chcąc jechać np.do rynku) jeśli się uda należy skręcić na na skrzyżowaniu lub spróbować wjechać w podwórko. jeśli nie będzie dużego ruchu, nie ma z tym problemu, ale zazwyczaj od 15 jest tam taki ruch, że korek murowany. więc skoro mam skręcić w prawo, by za chwilę szukać miejsca do zawrócenia, to lepiej zrobić ten drugi wjazd/wyjazd z kierunkiem w obie strony. ten, który jest dalej od ronda.
piątek, 07.12.2018 20:22
Ty kobieto naucz się czytać ze zrozumieniem, bo Ci "chłop" wytłumaczył jak krowie na rowie dla czego, a Ty daje swoje !!!
Ygh sobota, 08.12.2018 02:05
A można to było w jednym zdaniu opisać
Katarzyna piątek, 07.12.2018 14:34
dokładnie ten "Mieszkańcy Dzierżoniowa" nie kapuje o co chodzi. ponaglę, jeśli ten jeden wjazd/wyjazd będzie dostępny z obu stron, to nie będzie źle. głupio gada zawsze ten, którego problem nie dotyczy.
ciekawe co by powiedział, gdyby codziennie musiał robić te bzdurne metry, lub szukać miejsca do zawrócenia, nie robiąc koreczka. ot mądrala.
piątek, 07.12.2018 20:23
lepiej żeby codziennie 99% mieszkańców stało 5/10 minut w korku bo 1% nie może zrobić 100m więcej. Ogarnijcie się ludzie
sobota, 08.12.2018 08:02
tak
masz kalkulator? pomnóż sobie razy2 potem razy odpowiednią ilość dni w mies. dodaj do mies.zużycia paliwa. oblicz sobie przy dzisiejszej cenie paliwa i będziesz wiedzieć, po co nie chcę robić nadkilometraż. jak sobie kupię butlę na gaz, to będę miała w 50% w dupie. po dochodzi jeszcze kwestia dodatkowego czasu przy wyjeździe w lewo z przedszkola. szukanie miejsca do zawrócenia.
ogarniesz się wtedy gdy będzie to twoją codziennością?
sobota, 08.12.2018 08:12
300 metrów extra przez 20 dni w miesiącu to 6km. Zaokrąglimy do 10 żeby bardziej cię ośmieszyć. Zuzycie paliwa wyniesie w zaokrągleniu do góry 1 litr. 5 zlotych. 5 ZŁOTYCH. To cie zrujnuje , nie polecisz na Seszele w te wakacje.
piątek, 14.12.2018 02:20
Nie masz racji!!
Ponieważ do ronda jest wiecej niżi 300m a często jest zablokowane bo jedzie pociąg... Poza tym jest źle zaprojektowane od ul. Wierzbowej. Praktycznie duży odcinek prawego pasa jest wyłączony z ruchu bo zrobiono na ulicy parking dla 4 !! pojazdów i oczywiście z przodu i z tyłu martwe strefy, ale dalej 15m to parking jest wcięty w trawnik i chodnik i pas wolny..To wszystko przed budynkiem Silesiany... Teraz wyjeżdżają z parkingu przecinają skos m. pola , środek... A nie wystarczyło linie przerywaną na środku? Tak jest po drugiej stronie ronda koło parkingu dla busików: jest wjazd na parking, wyjazd, wjazd do netto i wszystko gra, A przecież to taka sama ulica. Teraz marsz do swoich radnych i działać!!! Choć było czasu aby szefowie Dekonu i przedszkola wcześniej zapoznali się z projektem i interweniowali.
sobota, 08.12.2018 08:20
dodaj czas spieszących się do pracy
już nie potrafisz?
sobota, 08.12.2018 08:53
Najwyżej zostanie ci minuta mniej na porannego peta. Będziesz zdrowsza.
sobota, 08.12.2018 09:14
nie znając mnie piszesz takie bzdury. co za prosty człowiek
sobota, 08.12.2018 12:40
Prosty a raczej niedouczony człowiek to taki, który zdania zaczyna małą literą.
piątek, 07.12.2018 14:32
Idź do kuchni
piątek, 07.12.2018 14:35
a ty do piwnicy
Dobas piątek, 07.12.2018 15:32
A może tak piechotą ,co niektórzy wjechali by do środka przedszkola lub szkoły na Kopernika.
piątek, 07.12.2018 20:45
Zaparkuj pod Netto i się przespaceruj
.. piątek, 07.12.2018 20:57
Normalna sprawa, z Majstra na Bielawę też trzeba pojechać na Dzierżoniów i potem zawrócić. Zapraszam do Wrocławia na nauki.
sobota, 08.12.2018 07:37
Ale Majster to nie przedszkolem
sobota, 08.12.2018 10:22
A Katarzyna to nie kierowca.
Katarzyna sobota, 08.12.2018 10:33
więc kim jest Katarzyna wg ciebie?
sobota, 08.12.2018 13:34
Nierozgarniętą, roszczeniową pieniaczką.
Katarzyna sobota, 08.12.2018 07:38
w pierwszej kolejności pomyślałam że Dzierżoniów robi się na Wrocław. umiem jeździć, a Wrocław nie uczy jeździć, tylko szaleć po tych ich drogach lub stać w korkach. tyle wrocławian wcina się lub jeździ ponad dozwoloną prędkość, więc Wrocław nie jest godny polecenia nauki jazdy.
babcia piątek, 07.12.2018 21:58
A może tak troche spacerku droga pani , bo niedlugo rodzice dzieci z przedszkola będą jezdzic po chodniku ,a potem po przechodniach,po dzieciach idących do szkoły aby podjechać ze swoją pociechą pod same drzwi przedszkola.
Wiem jak jest bo chodze codziennie przed 8 rano z dzieckiem do szkoły i często spotykam się chamstwem rodziców przedszkolakow.
Katarzyna sobota, 08.12.2018 07:53
droga babciu.
ja spacerowałam, gdy rondo było nieczynne. parkowałam na kopernika. Jednak ja mam na 9, a 90% rodziców odprowadza dzieci na 8rano. więc idąc tym tropem: gdzie zaparkować na kopernika wraz z odprowadzającymi dzieci do szkoły przed 8 rano by skrócić drogę? bo do netto musiałabym tak czy siak objechać rondo.
babciu nie dojeżdżasz do przedszkola, to nie wiesz jak wielu rodziców, spieszy się do pracy. i wielu musi dorabiać metraże przy wjeździe i wyjeździe. a co do jazdy po chodniku, to pewnie nie będą już jeździć, bo rondo już udostępnione.
a chamstwo można było napomnieć.
poniedziałek, 10.12.2018 11:42
Na pewno bierzesz pińcet plus. Kup sobie helikopter i po kłopocie.
Autor sobota, 08.12.2018 10:50
Potwierdzam , w okolicach przedszkola i szkoły jest dramat .
Katarzyna sobota, 08.12.2018 08:18
Ja popieram wszystkie inwestycje Dzierżoniowa. i uważam,że to rondo jest potrzebne. jednak mała popraweczka znaku pionowego przy 2 wyjeździe, powtarzam drugim (tym najbardziej oddalonym od ronda) nie była by problemowa.
bo korek się zrobi, gdy o 15 będzie tłum wracających ze strony bielawy, rodzice odbiorą dzieci i będą chcieli jechać w lewo, a tym samym będą zmuszeni zawrócić na skrzyżowaniu dalej lub wcześniej we wjeździe do firm...
ale ja na to nie mam wpływu, tak jak tu śmiejący się ze mnie, których sprawa nie dotyczy w ogóle, też nie mają na mnie wpływu.
pozdrawiam.
ci co mi każą wyrzucić prawo jazdy, bo chyba sami nie baczą na innych - uważajcie na drodze, bo będę tamtędy jeździć od pn do pt ;) hihih
miłego dnia
ja już zostawiam ten temat
sobota, 08.12.2018 10:19
Myślący kierowca pojedzie w prawo do ronda czeskiego i tam sobie spokojnie zawróci. Tępa dzida będzie kombinowała "na skrzyżowaniu dalej lub wcześniej we wjeździe do firm" i tak będzie tracić swój czas i wkurzać innych kierowców. No ale rozumu w Rossmannie nie kupisz.
sobota, 08.12.2018 10:31
wzajemnie nierozumny człeku
driver sobota, 08.12.2018 09:51
Daleko masz? Faktycznie przejechać te 100 metrów więcej jest mega wysiłkiem dla kierującego. Ileż to kalorii trzeba zużyć na wykonanie trzech ruchów więcej kierownicą i pięć ruchów więcej pedałami w samochodzie. Niestety są takie "księżniczki" co chciały by ze swojego salonu wjechać bezpośrednio samochodem do sklepu lub w inne miejsce. Ręce opadają jak się czyta takie bzdury!
sobota, 08.12.2018 10:30
jestem ekonomiczną matką szanującą swój czas i pieniądz. a nie "księżniczką" wyjeżdżającą z salonu do sklepu lub w inne miejsce.
ręce ci opadają, to po co piszesz? dotyczy cię bezpośrednio ta sprawa?
poniedziałek, 10.12.2018 10:17
Faktycznie 30 sekund więcej Cię zbawi ekonomistko :D :D :D Lepiej się nie ośmieszaj, bo wykonując lewoskręt i tak musisz przepuścić tych jadących przeciwnym pasem i w większości przypadków szybciej Ci będzie pojechać tak jak znaki nakazują. Dodatkowo lewoskręt w tym miejscu, to duże utrudnienie dla ruchu szczególnie w czasie przyjazdów i wyjazdów z przedszkola. Wiem, bo mieszkam koło szkoły i codziennie rano są korki na Błękitnym na pół osiedla, a co dopiero by było na głównej drodze. Bardzo dobrze rozwiązano tą kwestię, a Ciebie nie zbawi te 30 sekund więcej dziennie.
sobota, 08.12.2018 11:22
Skoro jesteś ekonomiczną matką, to nie trać czasu na pisanie takich bzdur na dobie. Naprawdę nikogo nie obchodzą twoje śmieszne problemiki.
niedziela, 09.12.2018 21:39
Jakie kilometry chyba coś ci się pomieszało a z przedszkola ten pierwszy wjazd co jest też do dykonu nigdy nie można było wyjechac skręcajac w lewo.Sama popraw swoją znajomość przepisów ruchu drogowego
Katarzyna czwartek, 13.12.2018 21:58
nie o pierwszy tylko drugi mi chodzi. czytaj ze zrozumieniem. przepisy znam i wg poprzedniego oznakowania ten D R U G I wjazd/wyjazd był dostępny jako wyjazd w prawo i lewo oraz jako wjazd z bielawy w lewo. bo to,że jadąc od młyna to wiadomo,że skręcamy tylko w prawo. eh... jak wy nie umiecie czytać o co mi chodziło. Dlatego też dobrze by było, by ten właśnie wjazd/wyjazd pozostawić z oznakowaniem obustronnym. Ale nie ważne... :) Ja daję sobie radę, choć inni spieszący się do pracy jadąc ze strony bielawy w kierunku rynku, po odprowadzeniu dziecka muszą znów skręcić na bielawę i tam kombinować z zawróceniem. nie zrozumieliście a się rzucacie i głupoty piszecie. mi chodziło o ułatwienie choćby wyjazdu ludziom odprowadzającym/odbierającym swoje dzieci do/z przedszkola. ale ci, których ta sprawa nie dotyczy zawsze mają najwięcej do powiedzenia.
piątek, 14.12.2018 02:36
Masz rację!!! Jak się poprawia drogi to nie po to aby robić coś upierdliwego dla ludzi. Było dobrze a spi..li to . Teraz ludzie i tak będą jeździć po staremu po końcówce martwej strefy i po podwójnej linii na środku (widzę że tak jest i nie dziwię się). Interweniować u Kucharza i radnych, nie odpuszczać i być upierdliwym!! Mają ludzi za nic?
piątek, 07.12.2018 14:42
Teraz proponuję jeszcze rozrysować jak się po nim jeździ, bo Polacy jak widzą ronda gdzie jest więcej niż jeden pas wokół wysepki, to z automatu cofają się do etapu ucznia szkoły jazdy...
piątek, 14.12.2018 01:49
Po to jest video, tam już śmigają po nim pojazdy i b. dobrze to widać. Lepszego rysunku z ruchem pojazdów nie trzeba.Ale są jeszcze analfabeci którym się wszystko miesza bo jeżdżą po wioskach a tam rond nie ma:)
czwartek, 13.12.2018 22:07
:-D
Czytelnik piątek, 07.12.2018 12:56
Chyba białych kostek zabrakło do skończenia chodnika przy mostku do Netto (PKS). Ciekawie wygląda tam ten ciąg dla pieszych.
piątek, 14.12.2018 00:33
Czasu zabrakło! A teraz rozlatuje się ten czarny na wierzchu luźny żwirek po ulicy i po chodniku. Paskudne wykończenie ale chyba odebrane...
mgr inż. sobota, 08.12.2018 23:17
Przejechałem się przed chwilą po tym rondzie. Moje wrażenie: rondo jest "nieczytelne" i dalekie od prostoty. Żeby po nim prawidłowo się poruszać, trzeba je wcześniej poznać. Mało kto, pierwszy raz wjeżdzając na to rondo, przejedzie je prawidłowo. To jest nadmiar nadgorliwości przy projektowaniu tego ronda i stworzenie skomlpikowanego ronda, w miejscu, gdzie takiej potrzeby nie było (komplikacji ronda). Całość - ogromna nadgorliwość i skomplikowanie rozwiązania komunikacyjnego. W praktyce, idea tego ronda zaniknie, a oznakowanie poziome nie będzie przestrzegane. Jest to ładne rondo, ale nie praktyczne. Przerost formy, nad treścią. To tyle.
sia czwartek, 13.12.2018 22:14
Dobre do nauki jazdy. Zwłaszcza przed wyjazdem do Wrocławia. Poza tym jest naprawdę bardzo ładne.
skołowany sobota, 08.12.2018 23:48
Oznakowanie ronda bez sensu. Jadąc ul. Batalionów Chłopskich, od strony młyna, lewym pasem, mam do wyboru /zgodnie z oznakowaniem poziomym/ jazdę na wprost albo skręt w lewo,a przecież na rondo można wjechać tylko W PRAWO!!! Oznakowanie zaprojektował ignorant w temacie. Może głos zabierze POLICJA DROGOWA.
niedziela, 09.12.2018 00:11
Na wjeździe na rondo nie skręcisz w lewo bo na rondzie jedzie się okrężnie. Skręt w lewo na znaku poziomym i nad jezdnią dotyczy jazdę w lewo po objechaniu koła w tym przypadku wjazd do "hiflajfu". To samo jest jak jedziesz np. od silesjany na ul. Kopernika czy do netto. Panimajesz?
niedziela, 09.12.2018 09:00
Co poniektórzy powinni mieć cofnięte prawo jazdy i kursy doszkalające jak widać. Jak nie ogarniają, to niech tam nie jeżdżą jak to dla nich takie skomplikowane. Na Piastowskiej jest takie samo rondo i od jego oddania do użytku nie było tam nawet stłuczki.
niedziela, 09.12.2018 21:32
Dokładnie jestem za. ..
niedziela, 09.12.2018 10:08
Na piastowskiej są trzy prostackie ronda i żadne z nich nie jest takie, jak to koło młyna przgłupie.
tak tak niedziela, 09.12.2018 10:22
dokladnie
niedziela, 09.12.2018 15:19
Tak, ale tu mamy do czynienia z rondem o DWÓCH pasach ruchu(aby było więcej przepustowe), można jechać na rondzie jednocześnie OBOK siebie, a tamte ronda to jeden jedzie za drugim
niedziela, 09.12.2018 15:56
Na Piastowskiej na skrzyżowaniu ze Złotą jest rondo turbinowe podobne do tego nowego, tylko nieco mniejsze, przygłupie.
niedziela, 09.12.2018 18:54
To jest, co najwyżej pseudo turbinowe rondo, a raczej bardziej zastosowano tam prawoskręty, i tak tam ludzie się totalnie gubią, a korków to nie rozladowało, a co dopiero na tym koło młyna. Przerost formy nad treścią, jak wcześniej napisałem.
niedziela, 09.12.2018 08:57
Użyłeś w swoim komentarzu 8 razy słowa "rondo". Gratulacje! :D
niedziela, 09.12.2018 13:00
Jakie skomplikowane rondo. Dwa pasy dochodzą do ronda o dwa pasy odchodzą z niego (batalionów chłopskich) plus zjazdy na netto, Kopernika i hi-life. Gdzie tu ku...a skomplikowanie. Nie potrafisz jeździć to oddaj prawko i nie stwarzaj zagrożenia. Skomplikowana to jest twoja pisanina. Rondo jest proste i czytelne trzeba tylko na znaki spojrzeć i tyle.
niedziela, 09.12.2018 15:38
Bardzo prosto wytłumaczyłes: dwa pasy najeżdżają na rondo i wyjazd jest na dwa pasy! Tak jest. To rondo jest b. przepustowe czy kierowcy się nauczą z tego korzystać? Po czasie
niedziela, 09.12.2018 16:56
Panie inteligencie:) Idea tego ronda polega na tym że duży ruch pojazdów z trzech stron: z Kopernika, Batalionów od strony młyna i od strony Bielawy można rozładować przez JEDNOCZESNY wjazd tych pojazdów z dwóch pasów dojazdowych na dwa pasy na rondzie (tak mogą jechać na rondzie OBOK siebie) . Zjazd z ronda w te ulice też jest na dwa pasy. To jest bardzo przepustowe rondo, wręcz przyszłościowe jak ilość pojazdów zwiększy się. Tyle w temacie
niedziela, 09.12.2018 19:00
No niestety, te dwupasmowe zjazdy niosą za sobą wysoce kolizyjne miesca w punktach przecięcia się zjazdu w prawo z lewego pasa ronda i ewentualnie jadącego na wprost prawym pasem ronda pojazdu, w przypadku, gdy ten nie skręca w prawo.
niedziela, 09.12.2018 21:51
Nie ma miejsc kolizyjnych. Z prawego pasa możesz jechać tylko na wprost lub w prawo a z lewego na wprost lub lewo. Nie ma jak jechać w lewo z prawego pasa bo wjechałby na wysepkę czy to jadąc od Dzierżoniowa na Bielawę czy odwrotnie. Jeżeli by tak zrobił to jest kierowcą który nawet po podwórku nie powinien jeździć.
niedziela, 09.12.2018 22:24
Będąc na rondzie, z lewego pasa skręt w prawo, kiedy prawym pasem będzie jechał na wprost - tak jest napisane, tam są miejsca kolizyjne, nie ma nic o skręcaniu w lewo. Od kiedy na rondzie skręca się w lewo - debilizm.
poniedziałek, 10.12.2018 09:53
Jak będzie jechał na wprost to jedzie na Batalionów a żeby jechać na netto czy Kopernika MUSI jechać lewym pasem bo prawy w tamtym kierunku nie idzie.
wtorek, 11.12.2018 15:15
Człowieku! Nie zmyślaj sytuacji których nie ma na rondzie! TU NIE MA DWÓCH KOŁOWYCH pasów, To rondo turbinowe: wjeżdżasz na pas wewnętrzny a wyjeżdżasz na zewnętrzny. Nie ma miejsc kolizyjnych jeśli ustawisz się na pasie wjazdowym jak nakazują znaki poziome na jezdni, poza tym jest znak ustąp pierwszeństwa przy wjeździe, strzałka w lewo znaczy że można zawrócić na rondzie lub skręcić w ulicę(wjazd) po lewej stronie od kierunku najeżdżania do ronda. Popatrz sobie na mapkę wyżej lub przejedź się i nie wymyślaj więcej historyjek, inteligencie od siedmiu boleści...
środa, 12.12.2018 00:06
Człowieku! Twoje znaki poziome, po pierwszym przypruszeniu śniegiem, nie będą widoczne, wtedy nici z twoich znaków, lini ciągłych twego przedmówcy i znika czar bezkolizyjności tego skrzyżowania zwanego rondem. To samo będzie po pół roku, kedy linie ciągłe, przerywane ulegną zatarciu. Samo życie. Zobaczysz wtedy, ja ludzie będą jeździć i zobaczysz jak to wygląda w praktyce. Cała idea tego ronda "bezkolizyjnego" jest utopią. Życie i tyle.
środa, 12.12.2018 01:10
A jak się jeździ na innych drogach w zimie gdy nie widać znaków na jezdni? Ma być wtedy kolizyjnie? Tak będziesz usprawiedliwiał przed drogówką kolizję? Nie osmieszaj się, tyle osób tłumaczy ci cierpliwie a ty zamiast zrozumienia dalej brniesz w swoją głupotę i upierdliwość.. Nie męcz ludzi swoim maniackim uporem i brakiem wyobraźni. Jak jesteś kierowcą to przejedź się po rondzie na wszystkie sposoby...może wreszcie coś zrozumiesz. Amen
wtorek, 11.12.2018 17:34
Jak jedziesz w koło w ruchu okrężnym to nie skręcasz w lewo? Debilizm...
wtorek, 11.12.2018 17:30
Są tylko DWA zjazdy w prawo z wewnętrznego pasa: zjazd w kierunku Bielawy(bezkolizyjny) i zjazd w kierunku "młyna"(bezkolizyjny). Innych zjazdów z wewnętrznego pasa nie ma!!! Chyba że" specjalnie" będziesz wjeżdżał tak aby łamać przepisy i jeździć przez linię ciągłą. Może też być "geniusz" który wjeżdża z lewego pasa(strzałka na jezdni w lewo l na wprost) a później chce np. skręcić w Kopernika czy do Netto.. Musi objechać rondo inaczej łamie przepisy (przekracza linię ciągłą), w ostateczności przepuszcza tych co jadą po prawej stronie i skręca w prawo (choć tak nie wolno!), do kolizji nie dojdzie. Widziałem tych "geniuszy"i dlatego profilaktycznie "drogówka" winna tu zaglądać!!!
Bezpiecznej i mądrej jazdy życzę!
piątek, 07.12.2018 16:51
Bielawianie się cieszą, mogą bezproblemowo przyjeżdżać do miasta na zakupy
Autor sobota, 08.12.2018 06:31
Jest piękne. Chcę się żyć bez PiS .
wtorek, 11.12.2018 16:14
Tęsknisz do złodziejskich rządów? Nie wiesz dlaczego przegrali wybory? A może wiek emerytalny dla ciebie jest za niski? To pracuj sobie do śmierci... a może gospodarka się wali? A może sądy lepiej pracowały kiedyś? A może lubisz esbeków i komuchów, albo sam się z tego środowiska wywodzisz i zostałeś "skrzywdzony", choć ich ofiary żyją w większości w nędzy. Albo nie odpowiada Ci biało czerwona i hymn bo to takie faszystowskie... chcesz ograniczenia suwerenności Polski jak proponuje Merkel ? To chętnie to zrobią ich ulubieńcy którzy wznoszą do nich modły. Nic za darmo nie jest i Zachód polską gęś nie będzie za darmo tuczył. Mamy znowu kiedyś walczyć o Niezawisłą, bo mamy pokolenie ludzi którzy nie mają poczucia wspólnoty narodowej, tylko powiedzenie "jakoś to będzie", ONI nam dadząitd
środa, 12.12.2018 20:03
100/100
sobota, 08.12.2018 09:58
A w czym Ci PiS przeszkadza? W wyłudzaniu VAT-u?
sobota, 08.12.2018 15:50
VAT jest już passé, teraz PiS kupuje banki po złotówce.
poniedziałek, 10.12.2018 10:26
Chciałeś dodać banki z gigantycznym zadłużeniem, co z resztą nakazuje Unia w swoich dyrektywach. I nie PiS, tylko państwo Polskie. Coś słyszałeś że dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele :D
poniedziałek, 10.12.2018 10:37
PiS odbił Dolny Śląsk i od razu po Polsce wysyp pięknych i praktycznych inwestycji drogowych,BRAWO
poniedziałek, 10.12.2018 13:00
Ha ha! Matołku, sprawdź sobie kiedy ruszył przetarg na budowę ronda. A podpowiem, że to trzeci etap zaraz po remoncie Batalionów przed Wierzbową i w okolicy Ząbkowickiej.
wtorek, 11.12.2018 21:51
Dawno i nie prawda,liczy sie tu i teraz,pa
hm wtorek, 11.12.2018 18:37
rondo ok,tylko czemu dali 3,5t koło dworca PKP w jedna strone mogło byc jak było wczesniej obco krajowcy jadacy od Bielawy czy Łagewnik na strefe, tam sie gubia
dezerter poniedziałek, 10.12.2018 07:58
W podzience dla naszych dzielnych,zwartych i gotowych funkcjonariuszy,za ich poswiecenie i odwagę,szczegolnie w krytycznym okresie drogowym w poczatkach listopada.Nadaje inwestycji nazwe "Rondo L4"
piątek, 07.12.2018 17:46
Ten teren po jakiś zakładach rozebranych to prywatny czy gminny? Jakas inwestycja jest tam planowana?
piątek, 07.12.2018 18:09
Na znakach drogowych jest napisane, że tam znajduje się centrum handlowe.
Walerian Domanski piątek, 07.12.2018 19:05
Tam był olbrzymi zakład włókienniczy "Silesiana". Produkowal dla ZSRR za grosze. Teraz go zaorali. Inwestycji nie bedzie jak długo będzie PiS u włądzy.
MH piątek, 07.12.2018 22:15
A gdzie "kupujcie moje książki"?
sobota, 08.12.2018 10:08
Tak "skazali" w TVN i Pan Walek rozpowszechnia te fejki. Pod kopułką tych szarych komóreczek nie za wiele zostało, co widać po komentarzach jegomościa.
sobota, 08.12.2018 10:15
Problem w tym, że w TVN takich bzdur nie mówią, ten tłuk sam to wymyśla.
poniedziałek, 10.12.2018 10:21
Faktycznie. Tam takich nie mówią. Mówią za to gorsze bzdury i hailują na zlecenie.
Jerzy sobota, 08.12.2018 17:01
Dzięki PIS owi to Ty jesteś na świecie a jeśli chodzi o Silesiane to produkowała z takich komponentach jakie przyznali tz. z byłego ZSRR i prawie wszystko szło do Bielawy na wykańczalnie i śmietankę spijał Bieltex i Bielbaw ale niestety takie były układy.A jeśli chodzi o tereny byłego oddziału Silesiany Nr.4 przy ul. Batalionów to za czasów PO i spółka sprzedali prywaciarzowi i prawdopodobnie tak jest do dziś ale to inny temat .
sobota, 08.12.2018 18:39
Drogi Panie upadała za czasów Millera a została sprzedana w 2005 roku za czasów AWS z Kaczyńskimi i Marcinkiewiczem na czele (obecnych PISo- szkodników), więc nie pleć bzdur tylko do lektury.
sobota, 08.12.2018 20:44
Bzdura! To sprawka Balcerowicza i Lewandowskiego. Obecnie ten drugi jest w PO i przeprowadzał przekształcenia własnościowe (czytaj wyprzedaż majątku narodowego), a ten pierwszy zniósł cła na sprzęt elektroniczny. Wtedy też się dorobili miliardów wg. nowych złotych Panowie z ArtB sprowadzając do polski grube tysiące telewizorów z Korei firmy GoldStar (obecnie LG). Także sam nie pisz bzdur, bo mało wiesz.
niedziela, 09.12.2018 09:14
I dobrze się stało, bo byśmy do dzisiaj oglądali telewizję na lampowych Aladynach i Szeherezadach.
poniedziałek, 10.12.2018 10:23
A ktoś Ci mówił, że jesteś kretynem? Diora produkowała w tym czasie nie gorsze telewizory od GoldStara.
sobota, 08.12.2018 13:50
Te "jakieś" zakłady to była Silesiana. Słyszałeś o czymś takim, czy to równie tajemniczy termin co Diora?
sobota, 08.12.2018 15:18
Nie jestem z dzierzoniowskiego wiec pytalem, bo jak widac z gory to olbrzymi teren, napewno go ktos zabuduje. Kwestia czy na jakies osiedle czy centrum handlowe. O Diorze slyszalem, ba nawet mam radio Śnieżka .
sobota, 08.12.2018 15:46
Jest plan budowy w tym miejscu dużego centrum handlowo-usługowego. Plan jest od dawna i, moim zdaniem, na planach się skończy.
Matka boska okienna sobota, 08.12.2018 15:33
Ale jaja ... Dzierżoniowianie - czytam te wasze lajki i nie mogę uwierzyć, że tak się tym rondem podniecacie. Ha , ha, ha . Świdniczanin
Thug life sobota, 08.12.2018 23:22
Tak mają w Dzierżoniowie cieszą się z małych rzeczy, i myślą że ludzie nie mają ich za nic.
powaga niedziela, 09.12.2018 10:26
wolał bym w Owieśnie juz mieszkac niz w Świdnicy
D.Z. sobota, 08.12.2018 15:47
Macie takie?
sobota, 08.12.2018 21:44
Nie mają, Świdnica sygnalizacją świetlną stoi
poniedziałek, 10.12.2018 10:19
I korkami.
matka boska okienna niedziela, 09.12.2018 20:49
A wy dalej o tym rondzie ... Zbudowali je na ruinach jakiegoś dużego zakładu a do pracy wożą was autokarami do Wrocławia. Dobra zmiana /zamiana . Świdniczanin
AŁTOR niedziela, 09.12.2018 19:16
MAM NADZIEJE RZE NAZWANO JE IM JAROSŁAWA POGROMY KOMÓNY
sobota, 08.12.2018 23:30
To jest chore rozwiązanie, skomplikowane rondo, zamiast prostoty.
niedziela, 09.12.2018 17:26
Ideą ronda jest rozładowanie ruchu na ul. Bat. Chłopskich, Kopernika. Dlatego są dwa pasy najeżdżające z tych ulic na rondo i wyjeżdżające z ronda na te ulice. Można wjechać równocześnie na rondo i tak samo zjechać. Rondo będzie b. przepustowe i przyszłościowe gdy przybędzie więcej staruszków z Zachodu:)
niedziela, 09.12.2018 08:54
Sam jesteś chory.
Ortograf piątek, 07.12.2018 14:47
Dzisiaj byłem świadkiem jak z Kopernika pewien jegomość chcąc pojechać do netto po prostu skręcił w lewo... Nie na około, tylko pod prąd... Ludzie głupieja widząc takie ronda...
niedziela, 09.12.2018 16:43
Jak jest na pasie o ozn. poziomym w prawo, w lewo lub na wprost to oznacza że POWINIEN wjechać na lewy pas ronda(bliżej środka). Z tego pasa może zjechać we wszystkich kierunkach nikogo nie blokując, OBOK niego na rondzie mogą jechać inni. To rondo ma za zadanie przepuszczać dużo więcej pojazdów niż zwykłe 1pasmowe
Drogowiec sobota, 08.12.2018 04:28
Skoro oznakowanie poziome wskazuje strzale w lewo, wiec tak zrobil. Nie pierwszy I nie ostatni: )
sobota, 08.12.2018 06:46
A znak informujący o ruchu okrężnym to pies?
niedziela, 09.12.2018 12:33
Ja też byłam świadkiem,jak z ul.Kopernika do Netta pojechał pod prąd,doszłoby do potrącenia pieszego.Nazwa pasowałaby "Gwieżdziste".AM.
niedziela, 09.12.2018 15:27
Debil pojechał pod prąd bo nie wie że na rondzie obowiązuje ruch okrężny (przeciwny do ruchu wskazówek zegara)
niedziela, 09.12.2018 10:04
Jedno z ładniejszych skrzyżowań jakie widziałem.Brawo!
Artur niedziela, 09.12.2018 03:38
Rondo jest super, brawo DDZ
DDZ-nin sobota, 08.12.2018 17:32
A kiedy odbędzie się odsłonięcie muralu na Diorowskiej? Jest bardzo ładny i nawiązuje do historii tego miejsca.
niedziela, 09.12.2018 09:09
Skoro piszesz że jest ładny, to znaczy że go widziałeś. To co tu odsłaniać?
piątek, 07.12.2018 15:23
A kiedy termin otwarcia dworca dla komunikacji miejskiej i dalekobieżnej ?
Kolejarz sobota, 08.12.2018 04:25
Przez dalekobiezna rozumiesz Jaworzyne czy Kamieniec?
niedziela, 09.12.2018 08:35
Pospieszny z Dzierżoniowa do Warszawy.
sobota, 08.12.2018 10:13
DZIERZONIOW NASTRAJA POZYTYWNIE
sobota, 08.12.2018 19:19
Czy ktoś wie co z tym rajdem samochodowym, który odbywał się 02.12.(w niedzielę), na drogach w śród pól, między Dobrocinem a Uciechowem. Co tam się stało?
weteran sobota, 08.12.2018 17:48
,,Silesiana"byla prywatna i teren tez jest???
Włókniarz sobota, 08.12.2018 15:20
Tam był zakład włókienniczy Silesiana który wraz z oddziałami zatrudniał kilka tysięcy pracowników i aż się prosi aby to rondo nasiło jego nazwę
sobota, 08.12.2018 12:04
Świetne rondo, super - brawo Dyzio.
piątek, 07.12.2018 18:37
Jakoś w też można zrobić rondo dwupasowe a w Bielawie trzeba było wyłączyć pas z ruchu malując ciągłą linie
sobota, 08.12.2018 10:12
Zaraz Pan Walerian Ci odpisze, że w Bielawie ówczesne lewicowe władze przynajmniej robiły inwestycje. W tym przypadku zainwestowali w farbę i kogoś, kto tą linię namaluje żeby zrobić kierowcom dobrze :D
piątek, 07.12.2018 20:41
A jaka nazwa ronda? Skoro mamy już Gruzińskie to proponuję Uzbekistańskie albo Azerbejdżańskie.
sobota, 08.12.2018 10:05
Już pisałem - Rondo Nowoczesnego Pulpeta!
Walerian Domanski piątek, 07.12.2018 19:03
Zeby tak jeszcze kilka fabryk wybudowali zagraniczni inwestorzy. Ale PiS odstrasza inwestorów zagranicznych. Nacjonalizuje, wraca do PRL-u. Zle tos ię skończy dla Polski.
driver sobota, 08.12.2018 10:01
Faktycznie. Mercedes pod Jaworem to przecież polski inwestor :D Smiech na sali jak się czyta takie bzdury :D :D :D Idź się lecz człowieku. Może terapia p.t. "Życie bez TVN-u" Ci pomoże.
Nie Walerian Domanski piątek, 07.12.2018 20:05
Po co nam zagraniczni inwestorzy, co w Polsce nie ma inwestorów. Najlepiej sprzedać wszystko zagranicy i stać się wyrobnikiem tzw zachodu. Nigdy!
piątek, 07.12.2018 21:35
No to chodź tu, polski inwestorze, i wybuduj u nas fabrykę która zatrudni choć setkę pracowników. Masz taką kasę? Nie, ty się z daleka wymądrzasz a goowno możesz.
piątek, 07.12.2018 22:41
To tak samo jak ty, wymądrzasz się a goowno możesz.
sobota, 08.12.2018 06:47
Niewiele mogę, dlatego nie piszę "po co nam zagraniczni inwestorzy".
MH piątek, 07.12.2018 22:28
Jak na razie to efektem tych zagranicznych inwestorów jest stan obecny Silesiany, Premetu, DFK, Bielabawu, Diory, Bieltexu, BOBO, 9-Maja.
piątek, 07.12.2018 23:07
Małe miasto a rondo za rondem zaplątac sie można
poliu sobota, 08.12.2018 09:27
a to na światłach i lewoskrętach wolisz stać
driver sobota, 08.12.2018 09:46
Chodź delikatnie pisząc nie przepadam z naszymi władzami, to akurat w tej kwestii popieram ich dwoma rękoma. Ronda są najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o skrzyżowania. Nikt nie patrzy na to, że w Dzierżoniowie bardzo zmalała ilość wypadków z powodu wymuszenia pierwszeństwa (przykład ul.Piastowska/Złota), gdzie kiedyś zdarzały się tam bardzo poważne wypadki drogowe, ze śmiertelnymi włącznie. Dodatkowo ronda są oszczędnym wariantem w porównaniu do skrzyżowań w sygnalizacją świetlną, gdzie trzeba ponosić koszty za zużycie energii elektrycznej jak i serwisu. Niestety jest też łyżka dziegciu w tej beczce miodu. Niektórzy kierowcy powinni się mocno doszkolić jeżeli chodzi o poruszanie się na rondach. Nagminne jest olewanie sygnalizowania zmiany kierunku jazdy (zjazd z ronda) przez co inni użytkownicy zastanawiają się, co dany osobnik ma zamiar wykonać. Niektórzy kierowcy wręcz się boją (bez urazy - szczególnie kobiety) wjeżdżać na rondo, póki wszyscy z niego nie zjadą. Wszystko to powoduje korki.
mieszkaniec sobota, 08.12.2018 07:06
Rondo super i myślę, że spełni swoją rolę. Ktoś pytał po co , cały świat rondami stoi , a jeszcze podobało mi się , że nawet u Arabów przed każdym rondem progi zwalniające : ))
gtfo piątek, 07.12.2018 17:08
Satanistyczne symbole w rondzie?
piątek, 07.12.2018 22:58
Zgłoś do Świetej Inkwizycji!
piątek, 07.12.2018 22:41
Rondo ok!Jaka ulga w jeździe po mieście z ilością tyłu aut.
kierowca piątek, 07.12.2018 18:43
Tyle tu miejsca że tylko patrzeć jak zaczną parkować tak jak 11 listopada
i innych ulicach które tylko z nazwy są dwukieunkowe
piątek, 07.12.2018 12:08
Wyglada MEGA
Warto było czekać.
piątek, 07.12.2018 21:37
Z wysoka wygląda nieźle. Z bliska widać niechlujstwo.
tak tak piątek, 07.12.2018 17:44
100 % Racji Jest super najladniejesze rondo w DDZ
ddz piątek, 07.12.2018 12:31
dobrze wygląda gadacie...to pierwszego dzwona!!!, "podwójne" rondo, będą jaja;-)
piątek, 07.12.2018 20:53
Drugi pas zamalują paskami i będzie ok. !!!!
piątek, 07.12.2018 21:33
To nie Bielawa za rządów Rujnowicza.
byly kierowca zawodowy piątek, 07.12.2018 13:26
Jak taki kierowca jak ty bedzie tak jezidzi jak piszesz to napewno tak bedzie. To jest pardzo dobre rozwiazanie tylko trzeba umiec sie zachowac na takim rondzie i bedzie bez dzwona jak to ujeles.
Xyz piątek, 07.12.2018 13:01
Bardzo ładnie wygląda brawo. Jakiego imienia jest nowe rondo ?
piątek, 07.12.2018 20:47
Zaproponuj coś... może księdza Jankowskiego?
piątek, 07.12.2018 21:22
nie lepiej Kiszczaka
Dyziek piątek, 07.12.2018 15:55
kota Filemona:)
piątek, 07.12.2018 16:02
Takiego samego jak większość skrzyżowań w mieście - czyli żadnego.
piątek, 07.12.2018 16:20
Rondo jest dobrze wykonane i nie ma się czego czepiać, bo i po co.
piątek, 07.12.2018 12:30
W biedawie nigdy nie bedzie takiego :)
Tom. piątek, 07.12.2018 12:53
Bravo !!!!!!!!!! Bardzo ładne :-]
Alex piątek, 07.12.2018 13:04
Rondo turbinowe, super sprawa. Warto bylo czekac.
piątek, 07.12.2018 14:42
Biedawa ma lepsze rondo takie z paskami
piątek, 07.12.2018 12:17
cip cip taś taś kici kici
piątek, 07.12.2018 12:11
dobrze to wygląda
piątek, 07.12.2018 11:46
zdjęcia takie , ze oczopląsu idzie dostać :D
piątek, 07.12.2018 11:32
wow