Problem z oświetleniem na ul. Grota Roweckiego w Dzierżoniowie

czwartek, 14.11.2019 08:00 25435 57

Redakcja Doba.pl otrzymała list w sprawie oświetlenia ul. Grota Roweckiego w Dzierżoniowie. Według mieszkańców drzewa zasłaniają latarnię i spacerowanie w okresie jesienno-zimowym jest tam niebezpieczne.

- Szanowna Redakcjo. Do napisania  poniższego listu nakłoniła  mnie sytuacja panująca  na ul. Grota Roweckiego w Dzierżoniowie. Chodzi o problem oświetlenia ulicznego na całej ulicy .Problem był już opisywany na łamach portalu DOBA kilka lat temu. Do tej pory nie możemy doczekać się rozwiązania. Pragnę podkreślić iż jest to bardzo specyficzny odcinek ulicy,którą codziennie pokonuje dziesiątki dzieci, starszych osób jak również osób wracających z pracy porą wieczorową. Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy szybko zapada zmrok, dzieci często kilku letnie zmuszone są pokonywać pieszo drogę ze szkoły do domu w całkowitych ciemnościach. W trosce o dobro mienie i zdrowie mieszkańców naszej ulicy proszę o pozytywne rozpatrzenie naszej  prośby oraz nadanie biegu sprawie - czytamy w liście do redakcji Doba.pl.

Dzierżoniowski magistrat odnosząc się do wskazanego problemu stwierdza, że z jednej strony mieszkańcy chcą przeprowadzenia prac dotyczących przycięcia drzew, a z drugiej wielu uważa takie działania za ich niszczenie.

- Dwa lata temu na prośbę mieszkańców te drzewa zostały przycięte. Spotkaliśmy się wtedy z licznymi zarzutami, że taka przycinka spowoduje ich zniszczenie. Jak widzimy, tak się nie stało. Część mieszkańców tej ulicy chciałaby, aby drzewa były częściej i mocno przycinane, bo w mieszkaniach jest ciemno. Część uważa, że tak nie powinno być, bo w mieszkaniach latem jest bardzo gorąco. I każda strona ma swoje racje. Obowiązujące prawo mówi, że drzewa można przycinać poza okresem lęgowym ptaków - od września do marca - jednak nie częściej niż raz na pięć lat. Rzeczywiście oświetlenie chodnika znajdującego się po prawej stronie drogi (w kierunku 11 listopada) jest nieco słabsze ze względu na rozrastające się korony drzew. Docelowym rozwiązaniem jest wymiana oświetlenia i zamontowanie nowych lamp poniżej korony drzew. Naturalnym momentem takiej wymiany jest czas modernizacji drogi, którą planujemy. Trudno zgodzić się z opinią, że panuje tam całkowita ciemność, choć to kwestia odczucia. Faktem jest, że na chodniku po drugiej stronie drogi jest znacznie jaśniej - mówi Doba.pl Rafał Pilśniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Dzierżoniowie.

Życzymy Urzędowi Miasta i mieszkańcom wypracowania wspólnego stanowiska w opisywanej sprawie.

Przeczytaj komentarze (57)

Komentarze (57)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Chyba mamy dwie ulice Bohaterów Getta, na tej na której ja mieszkam, wszystkie po przycięciach mają się świetnie.
kazik poniedziałek, 18.11.2019 10:32
Projektant przebudowy schodów na Grota Roweckiego niejaki Zadrożny (mieszkaniec tej ulicy) do bani. Chyba nie zadał sobie nawet trudu, aby oglądnąć to co będzie projektował.
Czytelnik czwartek, 21.11.2019 22:56
Oj oj. Jaki mało elegancki komentarz. Posługiwanie się nazwiskiem to trochę słaby sposób na konkurencje.
kazik niedziela, 24.11.2019 00:42
Nie jestem z konkurencji panie Czytelnik – projektant.
Katarzyna poniedziałek, 18.11.2019 10:33
Zgadzam się.
Gość poniedziałek, 18.11.2019 10:20
Parkingi na os. Kolorowym. Jasnym i Rozanym oświetlone i nikt nie ma pretensji. Tu dzicz najlepiej po ciemku by mieszkala
czwartek, 14.11.2019 10:35
Tak.Wysokie drzewa i duże korony powodują, że na parterach jest ciemno.
Kto mieszka wyżej to ma inne zdanie, bo mu to nie przeszkadza.
piątek, 15.11.2019 21:12
Drzewa i krzewy należy przecinać mądrze, a nie tak głupio jak zrobił to pewien starszy pan na os Złotym 3, zeszpecił krzewy lilaków bo zrobił to bez wiedzy fachowej.
sobota, 16.11.2019 07:10
Pomyśl, wolisz żeby całą noc latarnia świeciła ci w okno? Jak założą ledy to firanka nie pomoże.
Gość sobota, 16.11.2019 14:39
Kup sobie rolety. Na ulicy powinno być bezpiecznie dla osób.
kasztan piątek, 15.11.2019 20:25
Ciemnota-kazde dzewo prodokuje ,,TLEN"
Gość piątek, 15.11.2019 18:10
Ciemność, dla złodziej.
piątek, 15.11.2019 16:38
Zostawcie te drzewa tylko starym prukwam przeszkadzam bo nie widzom co się dzieje na ulicu kto idzie i jak ubrany siedzom całymi dniami w oknach i filujom a to ten taki a ten owaki i tak był ubrani a ten tak a ten to do kościoła nie chodzi
czwartek, 14.11.2019 11:27
Mieszkam tu, nie jest tak ciemno jak na zdjęciach, może Doba zacznie sprawdzać informacje. Największym problemem tej ulicy są skłóceni ludzie.
Gość piątek, 15.11.2019 18:08
Doba ma ci pomóc załatwić problem z ludźmi? Temat jest o oświetleniu!
Katarzyna czwartek, 14.11.2019 16:30
To chyba mieszkasz na oświetlonej części ulicy. Przejdź się po godzinie 21 stroną numerów parzystych!
czwartek, 14.11.2019 17:21
Zostawcie drzewa w spokoju.
czwartek, 14.11.2019 21:07
Kucharz się nie powstrzyma. Jak widzi zielone to aż mu się piła motorowa w kieszeni otwiera.
piątek, 15.11.2019 07:59
zmień taktykę, na tej daleko nie zajedziesz, bo akurat tylu drzew nigdy nie przybywało tak szybko w mieście
piątek, 15.11.2019 09:59
Przybyło sporo młodego "szczypiorku", który będzie wartościowym drzewostanem za kilkadziesiąt lat. Te drzewka nijak nie zastępują mnóstwa starych, dużych drzew, które niemal każdego dnia są wycinane. Potężne drzewa które przeżyły Hitlera i Stalina padły pod piłą za kucharza.
piątek, 15.11.2019 10:16
No właśnie, gdyby nie to za kilkanaście czy kilkadziesiąt lat byłby spory problem. Może nie wiesz, ale drzewa nie są wieczne, starzeją się, chorują, nie są odporne na zanieczyszczenia. Oczywiście masz problem i nie podoba Ci się usuwanie drzew zagrażających bezpieczeństwu, ale jakby mała gałązka zarysowała Twoje auto to byś wrzeszczał, że skandal. Za to odpowiada burmistrz. Przyjdź, weź na siebie konsekwencje nie dbania o bezpieczeństwo i hulaj dusza, ale nieeeeeeee napisać coś bez wiedzy ze jest bez sensu to łatwo
piątek, 15.11.2019 12:57
Może nie wiesz, ale drzewa żyją 100,200,300 i więcej lat. Te miejskie średnio mniej o połowę ale dzięki ich niszczeniu przez różne inwestycje i bezmyślne działania niekompetentnych ludzi w tym mieście nie dożywają nawet 1/4 tego wieku, a te które przetrwały wojnę i stanowią największą wartość są usuwane z niewiedzy i strachu przed poniesieniem konsekwencji za coś co teoretycznie mogłoby się wydarzyć. Część drzew faktycznie może stanowić zagrożenie, ale o tym nie decyduje się zza biurka, a często można uniknąć wycinki zajmując się nimi w odpowiedni sposób.
piątek, 15.11.2019 13:09
Wiele razy widziałem wycinkę drzew dużych, dorodnych i całkowicie zdrowych. Pień po przerżnięciu zdrowy i piękny jak z obrazka. A powód wycinki zwykle ten sam: nieprzemyślane inwestycje miejskie. Przy ich okazji robi się jeszcze jedną rzecz: drzewa na które nie ma decyzji o wycince uszkadza się tak, że za jakiś czas decyzja staje się konieczna i wycinkę się robi. Taka jest polityka w tym mieście.
piątek, 15.11.2019 14:15
nie da się zrobić wycinki bez opinii dendrologa, wiem bo sam musiałem taką zdobyć żeby usunąć drzewo na swojej działce. rozumiem, że jesteś dendrologiem?
piątek, 15.11.2019 15:59
Musiałeś zdobyć i zdobyłeś. Burmistrz też zdobywa, nie ma z tym problemów.
piątek, 15.11.2019 14:18
Proszę pokazać opinię dendrologa na wycinkę dużego jesionu zaznaczonego do wycinki na Kolorowym. Ten jesion to jedynie reprezentatywny przykład skrajnej ignorancji. Jest i było tego duuużo więcej.
piątek, 15.11.2019 09:12
Panie rzeczniku, niemal każde drzewo zostało zniszczone na skutek przeprowadzonych przycinek, a właściwie usunięcia całych koron czego część z tych drzew nie przeżyła i co w dodatku jest złamaniem obowiązującej wtedy i teraz ustawy o ochronie przyrody. Proszę się nie wypowiadać na temat o którym nie ma Pan zielonego pojęcia.
piątek, 15.11.2019 10:18
Chyba mamy dwie ulice Bohaterów Getta, na tej na której ja mieszkam, wszystkie po przycięciach mają się świetnie.
piątek, 15.11.2019 12:50
To na B.Getta w Dzierżoniowie rosną jakieś drzewa ?
mieszkanka piątek, 15.11.2019 11:21
Przycięcie drzew to jedna sprawa natomiast te lamy w ogóle nie daj światła...zastanawiam sie czy nie nadeszłą pora na ich wymianę? Na ul. 11 Listopada równiez panują ciemności chcoć drzew jest tam mniej a lamy po prostu nie swieca tak jak powinny.
czwartek, 14.11.2019 17:56
Czytam i widze ze niełatwo być burmistrzem
piątek, 15.11.2019 10:01
No, niełatwo. Więc jak ktoś nie potrafi to nie powinien.
piątek, 15.11.2019 10:11
Zgadzam się, dobrze, że mamy takiego co potrafi i miasto się fajnie zmienia.
piątek, 15.11.2019 13:10
LOL!
Lubię drzewa piątek, 15.11.2019 00:17
Dajcie spokój drzewom - kupcie latarki. W upał można odetchnąć dzięki nim. I zdobią naszą ulicę.
czwartek, 14.11.2019 21:44
Problem jest też na ul.Bielawskiej, część latarni wogóle się nie świeci a jedna na skrzyżowaniu z ul.Piłsudskiego non stop mruga od kilku miesięcy.Ostatnio nawet jakiś człowiek z walizką chodził i sprawdzał ale widać,że nie zna się bo nic nie naprawił-szkoda,bo te latarnie są od czasu remontu drogi czyli nowe,dwupoziomowe ale co jak nie świecą jak należy
czwartek, 14.11.2019 21:17
Problemem tej ulicy nie są drzewa, tylko te wąskie skwery zapełnione po brzegi psim stolcem.
czwartek, 14.11.2019 21:11
Nażekaczka zapomniała, że w okresie jesienno zimowym liście z drzew spadają, więc lampy będą lepiej doświetlać chodniki niż wiosną i latem.
Anna czwartek, 14.11.2019 21:01
A dlaczego między 7 i 8 godziną rano, teraz, kiedy jest jeszcze ciemno i dzieci idą do szkoły, ludzie do pracy, główne ulice nie sa oswietlone - chocby ulica Piłsudskiego, Batalionów, czy Ząbkowicka??? Czy musi się coś stać, aby było inaczej???
mieszkaniec tej pechowej ulicy czwartek, 14.11.2019 17:44
Chroń nas Boże przed modernizacją drogi i tym zdolnym projektantem
robiliście chodniki zapomnieliście o zjazdach robicie schody ale między budykiem nr 32 zamiast schodów zrobiliście zjazd to wszystko wskazuje
na to że zamiast obniżyć lampy to je wytniecie albo drzewa Dlaczego robicie na przekór mieszkańcom , a od strony wejść po niewielkim deszczu powstaje jezioro ponieważ brak odpływu
Tadek czwartek, 14.11.2019 22:49
50 lat nic nie było a teraz źle to idź tam gdzie są schody
Zbyszek czwartek, 14.11.2019 18:28
Dlaczego Radni z Grota Roweckiego nie wspierają ani nie pomogą mieszkańcom
brak zaangażowania obojętność o co chodzi
czwartek, 14.11.2019 18:58
Pierdołami sie zajmujecie,są powazniejsze sprawy
Tadek czwartek, 14.11.2019 13:07
Obniżenie latarni tak jak w parkach ledy postawic i po problemie ulice mogą oświetlać sobie samochody
mruuuczek fajny czwartek, 14.11.2019 19:14
Dokładnie.Kiedy lampy by im świeciły w okna jak mi, to też by narzekali.A postawienie niskich lamp led jak w parku przy ,,Zbyszku,, wystarczyło by w zupełności. Pozdrawiam
czesiekm czwartek, 14.11.2019 12:53
mieszkam na grota od urodzenia i jest ok ludzie zawsze byli i są małostkowi niech się wyprowadzą problem to błoto na podwurkach nie mozna chodzic
fw czwartek, 14.11.2019 18:08
czesiekm.Ortografia!!!
czwartek, 14.11.2019 18:59
fw Interpunkcja :)
Katarzyna czwartek, 14.11.2019 16:28
Problemem nie jest błoto a odwodnienie, którego nie chcą nam zrobić. Kiedyś usłyszałam szacunkowy koszt 600tyś. Pociągnięcie tego do rzeki. No ale miasto ma inne inwestycje. A u nas nie mieszkają wpływowi ludzie, lub chociaż zgrani w tej sprawie, by naciskać, ponaglać, być upierdliwym.
Problemem nie są te sprawy, lecz brak ich rozwiązania. Ciemno jest, to fakt. Jak w d... Ale gdyby jakiegoś radnego cos tam spotkało, to szybciutko oswietlono by ulicę, chodnik i podwórka.
czwartek, 14.11.2019 17:18
ja tu nie mieszkam ale codziennie przechodzę i widzę, że robione są chodniki, zjazdy i zejścia do budynków, wiecie że są też inne części miasta i inni mieszkańcy, trochę słabe te ciągłe narzekania i pretensje
Katarzyna czwartek, 14.11.2019 16:41
Panie rzeczniku prasowy Urzędu Miasta w Dzierżoniowie, Rafale Pilśniak, na kiedy planowana jest modernizacja ulicy Grota Roweckiego? Jaki jest plan pracy? Oraz w sumie po co modernizacja tej drogi? Proszę (!) umieścić w planie pracy wykonanie odwodnienia od strony podwórek wspólnot o parzystych numerach.
Jeśli będzie modernizowana droga, prosimy o postawienie hopków zwalniających gdzieś w 1/3 i 2/3 jezdni. Oraz wymianę przyłączy burzówek na większy rozmiar. W razie pytań w tym temacie, prosimy zwołać zebranie a my i zarządcy z DZBM pojawimy się, by wyjaśnić o co nam chodzi.
Jednak na dziś to my prosimy o odpowiedź na powyższe pytania.
Pozdrawiam
Katarzyna Ś.
p czwartek, 14.11.2019 15:42
Obecny Burmistrz obiecał obniżyć lampy podczas spotkania z mieszkańcami w dawnej szkole nr 3 , to było ze 4 lata temu a temat nadal niezrealizowany podobnie jak parkingi dla części pobliskich ulic
Tomczak Elżbieta czwartek, 14.11.2019 15:21
Jest ciemno to fakt. A latarnie są w dolnej partii mocno skorodowane. Wiecie czym to grozi przy silnych wiatrach. Prosimy o zainteresowanie się tym problemem za nim dojdzie do nieszczęścia. Dziękujemy za szybką interwencję. Mamy listopad a problem wciąż nie jest rozwiązany. Pozdrawiam.
... czwartek, 14.11.2019 11:16
Latarnie obniżyć i zostawić te biedne drzewa które będą nas chronić przed smogiem elektromagnetycznym
Anna czwartek, 14.11.2019 13:48
Latarnie są zniszczone przez rdzę dziury są że jak komuś spadnie podczas wiatru na auto, lub dojdzie do tragedii to może będzie zrobione ten fakt też był zgłoszony
czwartek, 14.11.2019 10:55
Problem poruszony w artykule dotyczy wielu ulic w Dzierżoniowie, a wystarczy dokonać korekty korony drzewa tylko w okolicy lampy oświetleniowej.
Ddz czwartek, 14.11.2019 10:35
A może wystarczy wyciąć tylko te drzewa które rosną bezpośrednio pod latarnią
czwartek, 14.11.2019 10:43
A może wystarczy przejść na druga stronę jezdni zamiast wycinać drzewa?