Spalarnia w Dzierżoniowie? [WIDEO]

wtorek, 3.3.2020 12:00 85602 234

W ostatnich dniach mieszkańców Dzierżoniowa rozpala temat budowy spalarni na terenie dzierżoniowskiej ciepłowni. Zawiązała się grupa, która zamierza zablokować inwestycje. Do problemu odniósł się Dariusz Kucharski, burmistrz Dzierżoniowa. Zapraszamy do zapoznania się z poniższym oświadczeniem.

                                      Oświadczenie burmistrza Dzierżoniowa

Szanowni Państwo

W zawiązku z informacjami pojawiającymi się w ostatnich dniach w przestrzeni publicznej, mówiącymi o tym, że na terenie dzierżoniowskiej ciepłowni ma powstać instalacja do spalania RDF-u, przekazuję Państwu, co w najbliższym czasie wydarzy się w tej sprawie.

Zakład Energetyki Cieplnej złożył do miasta formalny wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na zlokalizowanie przy ul. Złotej instalacji do termicznego przetwarzania paliwa RDF. Informacja o tym dostępna jest na stronach Biuletynu Informacji Publicznej. Złożenie takiego wniosku obliguje urząd do przeprowadzenia postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami i taki składający się z wielu etapów proces się rozpoczął.

Podkreślam, że żadna decyzja w tej sprawie nie zapadła i zapewniam, że nie zapadnie bez wcześniejszych konsultacji z mieszkańcami. Szczególnie z osobami mieszkającymi w sąsiedztwie ciepłowni.

Uważnie obserwuję toczącą się w internecie dyskusję i chętnie porozmawiam z każdą ze stron.

Uważam, że ze względów społecznych nie jest to dobre miejsce dla tego typu inwestycji. Jednak formalną, wiążącą decyzję mogę wydać dopiero po wypełnieniu całej przewidzianej w takiej sprawie procedury, a to jeszcze potrwa. Jest więc dużo czasu na spokojną rozmowę i wysłuchanie wszystkich zainteresowanych tą sprawą.

Na pierwsze spotkanie informacyjne, jeszcze przed rozpoczęciem formalnych konsultacji, zapraszam Państwa w czwartek 12 marca, o godzinie 17.00 do sali koncertowej Dzierżoniowskiego Ośrodka Kultury.

Proszę o udostępnianie tego komunikatu, by dotarł on do jak największej liczby mieszkańców.

  Dariusz Kucharski
burmistrz Dzierżoniowa

Przeczytaj komentarze (234)

Komentarze (234)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
to jest takie pieprzenie Kucharskiegi i jego ekipy --- zrobia co zamierzaja -- sprawa troche uciichnie, opadna emocje i zwyciezy zlo konieczne
wtorek, 03.03.2020 21:14
Panie Burmistrzu, bez względu na decyzję w sprawie spalarni, proszę zapomnieć o następnej kadencji. Towarzystwo doradców też niech już zaczyna się rozglądać za nową pracą. Błąd który pan popełnił przy obecnej sprawie zaprocentuje za 3 lata a te ponad 2 tys osób serdecznie panu podziękuje
niedziela, 08.03.2020 17:15
Najlepiej to zlikwidować ciepłownię niech lemingi ogrzewają i myją ciepła wodą uzyskaną z gazu lub prądu jak ma ogromną część mieszkańców miasta. Takie wnoscie ekologiczne postulaty to będzie sprawiedliwie w stosunku do innych nie z blokowisk
niedziela, 08.03.2020 17:03
Nie szantażuj bo się zesrasz z emocji nowoczesny lemingu (młody zrozumialec z blokowiska)
wtorek, 03.03.2020 22:09
Amen :)
kola środa, 04.03.2020 14:54
Ciemnota. Spalarnia jest eko.
Wiedżmin - k czwartek, 05.03.2020 23:55
Ty jasny PISZĘ DO CIEBIE DUŻYMI LITERAMI , MOŻE ZROZUMIESZ SĄ EKO SOLARY DO OGRZEWANIA DOMÓW I PRĄDU W DOMACH I JEST DOTOWANE PRZEZ UNIĘ , NIE TRZEBA ZEZWOLEŃ TYLKO PIENIĄDZE I CHĘCI . dlaczego spalarnia budzi takie emocje , bo to jest następny kant , PO stacji zapleśniałej , następny kant starostwa , burmistrza i prezesa sm .
niedziela, 08.03.2020 17:06
Nastepny kant PO dobrze powiedziałeś cha cha
Jac środa, 04.03.2020 19:26
Taka eko jak ty mądry
Autor wtorek, 03.03.2020 22:31
Opanujcie się. Bez zezwolenia nie zacznie budować. To jest pomysł. Najpierw konsultacje. I będzie po temacie.
wtorek, 03.03.2020 22:39
Jak to juz stoj !?
Obserwator wtorek, 03.03.2020 23:21
Czlowieku, to już stoi gotowe do użycia, chodzi tylko o pozwoleniens spslanie odpadów.
bk sobota, 07.03.2020 23:22
Jak to dumnie brzmi CZŁOWIEKU . Bursztynowa Komnata wywieziona przez Niemców w roku 1945 z Królewca , w roku 1942 była wyceniona na 50 milionów dolarów w złocie . Tej komnaty nie było i tak nasi zarządcy załatwili spalarnię . Tylko ciekawe jakie mają udziały ?????????????
wtorek, 03.03.2020 15:23
Ciemnota znów boi się nieznanego. A nieznanego jest dużo, bo ciemnota jest ciemna i nie ma o niczym pojęcia. Istna Konopielka.
bk sobota, 07.03.2020 23:10
A co tobie mamona rozjaśnia oczy , wiemy , że budowana jest spalarnia .
piątek, 06.03.2020 19:59
Rozumiem spalarnie śmieci. Ale w centrum osiedli? Chyba kogoś pogięło??? Wiecie jakie szkody poczynicie? Ludzie kupują mieszkania za grubą kasę i po otwarciu spalarni, za owe lokale nikt nie da nawet 50% tej ceny. Jesteście stuknięci, czy jak? Jest jeszcze jedna strona medalu. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę!
środa, 04.03.2020 08:26
Jeśli Burmistrz to podpisze może pożegnać się z następną kadencją
T środa, 04.03.2020 08:35
Nie będzie następnej kadencji, wyjeżdża z ddz. Zgodnie z planem. Namaszczony następca już jest.
czwartek, 05.03.2020 18:55
A kto jest namaszczony?
wtorek, 03.03.2020 22:28
POZWOlenie budowlane gdzie jest ?! Decyzja ?od tego trzeba zaczac
czwartek, 05.03.2020 18:33
Akurat to na koncu!
dobosz miejski czwartek, 05.03.2020 05:54
Coś to nie po kolei, panie Kucharski. Najpierw miasto wydało zgodę na wybudowanie spalarni w i jej lokalizację w infrastrukturze miejskiej. Po jej wybudowaniu i odtrąbieniu w lokalnych mediach tego " sukcesu ",właściciele ZEC-u składają formalny wniosek o "wydanie decyzji o jej środowiskowych uwarunkowaniach" Chyba powinno być w odwrotnej kolejności. Najpierw zgoda z dopuszczeniami i zezwoleniami a potem realizacja inwestycji. Praktycznie, od samego początku budowy tej inwestycji zatrudnieni w ZEC-u pracownicy mówili o budowie spalarni nie tylko biomasy ale również odpadów. Taka informacja poszła w miasto.
wtorek, 03.03.2020 15:33
PANIE KUCHARSKI , PROSZĘ ZAINTERWENIOWAĆ W SPRAWIE WYSYPISKA PRZY DWORCU KOLEJOWYM , SMRÓD ,ROBACTWO ,SYF
środa, 04.03.2020 20:23
To prawda. Wysypisko przy dworcu odstrasza nawet podróżych. Jest smród, mnóstwo much a za chwilę będą szczury. Mam pytanie do włodarzy naszego miasta. Po co inwestowało w takie centrum skoro teraz śmierdzi tak że podróżni i nie tylko oni muszą ten syf wdychać
Radny wtorek, 03.03.2020 17:16
Wysypisko przy Sowiogórskim Centrum Przesiadkowym zostanie w najbliższym czasie zlikwidowane. Decyzja już zapadła. Pozdrawiam
Jojo wtorek, 03.03.2020 19:33
Gdzie tą decyzję można przeczytać?
Nie radny wtorek, 03.03.2020 19:49
Decyzja juz zapadla .Wysypisko zostanie przepalone na os złoty?!
boliistęka wtorek, 03.03.2020 15:58
zorganizuje spotkanie pogadamy zawnioskuje tryb formalny procedury prawne 5 lat mini wysypisko się zapali i problem się rozwiążę
Joker wtorek, 03.03.2020 16:52
Sortownia odpadów,a nie składowisko,wysypisko...!!!!
Najlepiej gadać nie wiedząc..
Dariusz Kucharski środa, 04.03.2020 10:58
Burmistrz Dariusz Kucharski okłamuje wszystkich
w tym Zniszczył porządne przedszkole "Pod Tobolą " na Osiedlu Błękitnym .
Ale czego się nie robi żeby znaleźć posadę dla koleżanki .
Co innego obiecuje Pracownikom przedszkola a co innego czyni .
Tak samo będzie ze spalarnią .
NIGDY WIĘCEJ NIE ZAGŁOSUJEMY NA TEGO PANA
A PRZEDSZKOLE I TAK OBRONIMY
środa, 04.03.2020 16:43
W woj świętokrzyskim wybudowali spalarnię to nawet ksiądz poświęcił
środa, 04.03.2020 10:52
Niestety naszym miastem i powiatem rządzi grupa kilkunastu osób chcących decydować o wszystkim. Mam tu na myśli osoby na stanowiskach i tzw. "doradców". To się w głowie nie mieści jaka pycha wkroczyła na salony. Stanowiska dla "zupełnie przypadkowo wybranych" - oczywiście po konkursach, żeby nie było. Do tego śmieci, "termiczne przetwarzanie odpadów" itd. Zastanawia mnie kto tu jest dla kogo? Suweren dla grupy czy grupa dla suwerena. Członkowie grupy zamieniają tylko lokalizację i dalej rządzą zza biurka. Brak mocnej opozycji skutkuje tym, że członek grupy używa stwierdzeń "niestety jakaś grupa..." itd. Z miesiąca na miesiąc wygląda to coraz bardziej dramatycznie.
środa, 04.03.2020 11:30
Ludziom już otworzyły się oczy... pamiętajcie - pycha kroczy przed upadkiem...
Ja środa, 04.03.2020 11:57
Dokladnie
środa, 04.03.2020 14:43
Pod kominem będzie najczystsze powietrze więc proponuję wybudować tężnie propylenowe i kauczukowe oraz postawić ławeczki pod ciepłownią.
środa, 04.03.2020 10:13
Ta spalarnia Przystronie to już jest pewna ???
Alex środa, 04.03.2020 10:25
oczywiscie o spalarni w Łagiewnikach cisza!!! Nasze władze nie widzą problemu!!!
środa, 04.03.2020 11:51
Zapytaj wójta lagiewnik który się dziwnie ukrywa i przewodnicząca rady gminy która jak sprawa była zalatwiana była w radzie gminy może coś odpowie chociaż watpie
Krzysiek środa, 04.03.2020 14:59
Decyzja Wójta gm.Łagiewniki pana Szpota jest z 2012 roku, a plany - zmiana w 2006. Zerknij kto był wtedy.
wtorek, 03.03.2020 13:49
W żadnym mieście w Polsce nie ma spalarni na osiedlu gdzie mieszka tysiące ludzi i są szkoły przedszkola
wtorek, 03.03.2020 14:02
Są,, np w Warszawie
wtorek, 03.03.2020 15:27
Akurat w pobliżu komina powietrze jest najczystsze, ale żeby to pojąć to trzeba było do szkoły chodzić a nie kamieniami w nią rzucać.
środa, 04.03.2020 13:24
To wszyscy zamieszkają pod kominem , będą chodzić na spacer z dzieckiem pod komin ciepłowni czy na plac zabaw na Różanym .Pomyśl trochę ten syf będzie w całym Dzierżoniowie i okolicznych miejscowościach.Będzie spalane wszystko i dużo bo to największa kasa większa niż handel narkotykami.
wtorek, 03.03.2020 15:37
dokladnie racja ! ale inni tego nie pojmą
Tom wtorek, 03.03.2020 17:42
Pieniactwo i tyle. Jak się komuś nie podoba spalarnia to niech sprzeda mieszkanie i kupi sobie w Bielawie, Ząbkowicach czy Świdnicy. Palić i nie pytać!
środa, 04.03.2020 13:16
Proponuję Ciebie pierwszego wrzucić na ruszt ......
środa, 04.03.2020 11:52
Jak rozwiązała to Szwecja? Warto poczytać bo przodują jeśli chodzi o spalarnie.A jakość powietrza u nich bardzo dobra.

Tak czy siak śmieci będą naszym coraz wiekszym problemem i za rok dwa ceny za za odpady wzrosną i czy wtedy jesteśmy gotowi zapłacić np 400 zł/mc bo nasze śmieci zechce Szwecja ponieważ nie ma już swoich??
Tak czy siak..może dziś odpowiedzmy sobie na pytanie
jak dbamy o mniejszą produkcje śmieci?
No i zacznijmy wprowadzać zmiany w swoich nawykach (siebie też mam na myśli)
Jestem ciekaw co robicie w tym zakresie. Jestem ciekaw bo mam nadzieję się zainspirować od Was i poszerzyć swoje działania na rzecz mniejszej produkcji śmieci . Ja poza innymi działaniami ( segregacja, ,kompostowanie itd) wprowadziłem nawyk nie używania wcale jednorazowych reklamówek, a na owoce i warzywa zawsze mam woreczki z tkaniny ( zauważyłem że Lidl wprowadził takie woreczki - ale można uszyć ze starych firanek np ..wiem że ktoś w Dzierżoniowie szyje takie ze sznureczkiem) Piszcie co Wy robicie - Gdyby np na targowisku wprowadzić zakaz używania woreczków i reklamówek.. już śmieci było mniej.... czyż nie?
środa, 04.03.2020 12:07
Ze Szwecji nie brał bym wzorców ale producenci powinni płacić za produkowanie śmieci tj. parówki jedynki , śledzik na raz, woda mineralna w plastikowych butelkach , mleko w kartonach itp.itd. To producenci żywności powinni zająć się śmieciami a nie konsument .Spalarnie tak ale nowoczesne pod kontrolą w przyzwoitych odległościach od mieszkańców.W Polsce wiadomo jak jest , układy ,przekręty , łapówki a szary człowiek na końcu nic nie ważny.
CZLONEK SPOLDZIELNI środa, 04.03.2020 10:20
Prosze panstwa dochodzi jeszcze sprawa naszych mieszkan . Niestety ceny nieruchomosci na osiedlach obniza sie ,GDYZ NIKT NIE CHCE MIESZKAC W POBLIZU SPALARNI NAWET NAJBARDZIEJ EKO......NIE WPOMNE O TRANSPORCIE CIEZKIM, KTORY BEDZIE DOWOZIL MATERIAL DO SPALARNI. Uwazam ,iz spoldzielnia mieszkaniowa ma to wnosie . Sprzedala mieszkania na os. Teczowym swoje zarobila i tyle.Teraz spadek wartosci mieszkan ich nie interesuje.!!!!!!!SKANDAL BO Z JEDNOSTKA NIKT SIE NIE LICZY...
środa, 04.03.2020 10:27
Tak to prawda ludziom wcisnęli za krocie nowe mieszkania na Lawendowej pod ciepłownia .Skandal !!!!!!!
środa, 04.03.2020 11:38
Walne w spółdzielni za niedługo, będzie w końcu frekwencja i podejmiemy odpowiednie uchwały odnośnie zarządu i rady, już nie mają nawet poparcia wśród pracowników.
środa, 04.03.2020 10:47
Ciekawe gdzie prezes i jego rozeznanie w temacie ?
Mel środa, 04.03.2020 11:10
Szczęśliwcy, toz to zdroj
środa, 04.03.2020 10:10
puk puk radni PIS, miejscy i powiatowi, ludzie potrzebują pomocy!
środa, 04.03.2020 10:45
Trzeba im nalać oleju do głów? Dorze się składa, bo Adrian ogłosił, że olej znacznie potaniał.
środa, 04.03.2020 10:14
Pukaj do radnych PO i Piorunowego OBS oni rządzą.
CZLONEK SPOLDZIELNI środa, 04.03.2020 10:32
CENY MIESZKAN SPADNA W DZIERZONIOWIE BO KTO CHCE MIESZKAC OBOK SPALARNI DOTYCZY TO WSZYSTKICH OSIEDLI
środa, 04.03.2020 10:40
Bredzisz, członku.
środa, 04.03.2020 10:45
Prawdę mówi, nikt w sąsiedztwie spalarni nie chce mieszkać. Ceny pójdą w dół.
środa, 04.03.2020 10:39
Koniec rządów Platformy Obywatelskiej w Dzierżoniowie miarka się przebrała !!!!!
środa, 04.03.2020 10:35
https://www.money.pl/gospodarka/miliardo
we-straty-i-tysiace-ofiar-najnowszy-rapo
rt-pie-pokazuje-jak-czarne-jest-nasze-po
wietrze-6484910358755457a.html
środa, 04.03.2020 10:24
W Dzierżoniowie wszystko jest projektowane tak jak obwodnica miasta ,albo kolej przeszkadza albo przewody energetyczne ,bo te przeszkody pojawiają się nagle .Strach pomyśleć gdyby była zgoda na uruchomienie oficjalne spalarni odpadów komunalnych .
środa, 04.03.2020 10:05
To będzie spalarnia odpadów komunalnych ale nie tylko naszych z Dzierżoniowa to będą również śmieci z Niemiec z całej Europy. Zdrówka wszystkim .
ciekawy wtorek, 03.03.2020 14:12
Nowoczesna spalarnia emituje mniej spalin niż obecna .......więc przeciwnicy chcą aby było dalej gorzej ???
wtorek, 03.03.2020 14:14
to efekt braku wiedzy, o takich sprawach powinno się uczyć w szkole, było by zdrowiej i taniej, ale do tego potrzebna jest świadomość
wtorek, 03.03.2020 14:29
Skąd wiesz, że mniej? Ludzie jakiś czas temu wpieprzali sól drogową, na świecie taki Volkswagen ukrył prawdziwą emisję silników diesel, a tu co, wszystko pod mikroskopem będą sprawdzać, żeby czyste spaliny szły? Pozwólcie im wybudować spalarnię a będzie "wolna amerykanka", a RDF to tylko na początku wrzucą. Później już nikt nie zobaczy co się tam pali.
środa, 04.03.2020 10:53
Taaa..., zły Volkswagen ukrył przed ciemniakami, że silnik spalinowy emituje spaliny. A oni myśleli że z rury wydechowej leci górskie powietrze. Co za barany...
środa, 04.03.2020 11:00
Ciemnota Polaków-efektem nauczania w szkołach religii zamiast chemii,fizyki,biologii,ciemnotą łatwiej manipulować.
środa, 04.03.2020 11:04
ciemnotę sam wciskasz, z ciepłowni zaraz sanatorium zrobisz.
środa, 04.03.2020 11:45
Mniej cię podtruje jak kotłownia miałowa.
mieszkaniec wtorek, 03.03.2020 20:09
No i oczywiście spalarnia na miejscu a opłaty za śmieci coraz większe pomimo iż zostają wykorzystane do ogrzewania osiedla. A po drugie to teraz nie mamy śmieci w pojemnikach za które płacimy krocie. Segregacja plastików makulatury i Bio na własnych kompostownikach . Paliwo też potaniało . Zamiast zmniejszać opłaty to tylko drożeją pomimo coraz to mniejszych ilości .A przecież można wywozić teraz śmieci raz na miesiąc i wtedy będą mniejsze koszty. Można ? ale po co jak lepiej oszukiwać ludzi ile się da i wymuszać takie kwoty. Mniej osób to mniej śmieci a nie mniej osób to droższe śmieci .
wtorek, 03.03.2020 20:14
Spalarni jeszcze nie ma a ty już chcesz liczyć korzyści? Niezłe.
mieszkaniec środa, 04.03.2020 07:46
Ciekawe spalarni nie ma a auta ze śmieciami tylko obracają na teren kotłowni . Baju baju cwaniaczki mafijne. Mam nie jedno zdjęcie jakie tam auta przywożą śmieci i wyjeżdżają pusto
środa, 04.03.2020 11:37
Wrzuć te zdjęcia do internetu niech wszyscy mieszkańcy zobaczą na własne oczy kto nas truje najwięcej .
środa, 04.03.2020 07:27
Taka spalarnia powinna mieć swoją oczyszczalnię ścieków bo toksyczne ścieki po chłodzeniu dostaną się do gruntu. Współczuję tym, którzy mają swoje studnie w pobliżu
M. środa, 04.03.2020 11:17
W skład RDF-u wchodzą osady z oczyszczalni ścieków - kółko się zamyka
środa, 04.03.2020 09:05
Tak trzeba głosować na Platformę Obywatelska mamy piękna obwodnicę ,przez środek miasta puszczona autostrada trująca wszystkich mieszkańców ,mamy strefę że śmierdzącym Metzelerem więc czas na spalarnie odpadów komunalnych w centrum miasta.Najlepsza lokalizacja na spalarnie to Rynek 1 w Dzierżoniowie.
środa, 04.03.2020 10:50
Gdzie ty masz autostradę w środku miasta? Idź do lekarza, bo te omamy doprowadzą cię do obłędu.
środa, 04.03.2020 09:44
Najlepiej, jakby "nie było niczego". Mamy autostradę, mamy strefę, mamy markety, wszystko złe. Najlepiej jakby szumiały drzewa i biegały sarny. Ale to jest miasto, mieszka tu trzydzieści tysięcy ludzi, którzy muszą jeść - kupować jedzenie, wyrzucać śmieci, jeździć na zakupy i do pracy no i gdzieś pracować. To są systemowe rozwiązania, by wspólna przestrzeń była przyjazna człowiekowi i jak najbardziej ekologicznie zorganizowana.
wtorek, 03.03.2020 13:42
Lepiej późno, niż wcale. Pomijam czy spalarnia jest ok czy nie. Niech wypowiedzą się specjaliści. Nie mogę zrozumieć tego, że wniosek w Urzędzie leży kilka miesięcy i burmistrz nie jest w stanie poinformować o tym mieszkańców!!! Kto go wybierał? Chyba mieszkańcy! Radni mają uchwalać plan zagospodarowania przestrzennego. Co w nim ma być? Jakie ma być przeznaczenie działek za ciepłownią? Kto jest ich właścicielem? Miło, że burmistrz w końcu wydał z siebie jakieś zdanie. Czy musiała zjawić się telewizja? Czy blisko 2100 osób musiało się zebrać na FB? W oświadczeniu jest, że żadna decyzja nie zapadła. Pożyjemy zobaczymy. Dla mnie ktoś tu się sam zaorał. Trzy głosy mniej za 3,5 roku panie burmistrzu!
Dzierżoniowianin środa, 04.03.2020 10:28
Największy opad osadów od emitera (komina) następuje od 500 do 1200 m. Czyli najwięcej pyłów będzie osadzało się na Błękitnym, Różanym i Jasnym.
wtorek, 03.03.2020 18:25
Kolejne 4 głosy też mniej. Nigdy więcej.
wtorek, 03.03.2020 14:28
bunia zaorał jego rzecznik - a co spalarni - opad z komina nie występuje obok komina tylko kilka do kilkudziesięciu km dalej. ze względu na uwarunkowania (wiatry z zachodu) protestować powinni mieszkańcy Piławy i tamtych okolic bo to ich głownie dotyczy problem. pod spalarnia bedzie za to większy tłok transportu ciężkiego i to powinno irytować mieszkańców.
wtorek, 03.03.2020 18:29
Piława się opadu nie boi, bo on się nie przebije przez ochronną warstwę pyłu z kamieniołomu.
środa, 04.03.2020 09:16
Ciemnota myśli że zrobią palenisko do którego wrzucą stare opony i połamane meble,w życiu nie słyszała o przepisach ekologicznych obowiązujących e U E.To PIS truj Polaków brudnym i drogim węglem fundując nam 50 tys.niepotrzebnych zgonów rocznie.
środa, 04.03.2020 10:08
43 tys umiera z powodu palenia węglem,drobna pomyłka kolego
Zirytowany środa, 04.03.2020 09:00
A doba jak zwykle stronnicza.
Dlaczego usuwa komentarze?
Bo są nie na rękę Burmistrzowi?
Ale jak trzeba Burmistrza sfotografować na tle wykonanej inwestycji, do której nota bene nie przyłożył ręki, bo wszystko zrobili niedocenieni pracownicy to wtedy dobra pierwsza do publikacji.
Pogratulować.
środa, 04.03.2020 09:46
Ktoś miał dostać łapówkę?
środa, 04.03.2020 09:28
Co na to prezes Spółdzielni?
Abc wtorek, 03.03.2020 19:49
A dym a domków jednorodzinnych na os. Zielonym, Młodych i innych kominów to wam nie przeszkadza?
środa, 04.03.2020 09:45
Dobra uwaga na Zielonym nie ma czym oddychać, powietrze jak prosto z komina ale Straż miejska tutaj nie zachodzi
wtorek, 03.03.2020 20:06
Masz rację ja na os. Tęczowym czasami nie mogę okna w domu otworzyć taki smród.
środa, 04.03.2020 07:38
Straz Miejska powinna tam sie przejsc wieczorem, tragedia!
Toja wtorek, 03.03.2020 15:25
Mieszkańcy Dzierżoniowa produkują śmieci ale najlepiej śmietnisko ulokowali by na wsi.Jak najdalej od siebie.Macie śmieci to przerabiajcie je u siebie a nie podrzucajcie innym,czyścioszki?
wtorek, 03.03.2020 16:01
Nie na wsi tylko na obrzeżach miast A nie w centrum
Danek środa, 04.03.2020 09:23
Centrum to jest przy rynku,ciepłownia jest na obrzeżu miasta ale w centrum osiedli ,domków jednorodzinnych i ogródków działkowych ,wiosna się zaczyna,tam pewnie by też zebrał dużo podpisów ludzi starszych którzy nie mają dostępu do internetu
wtorek, 03.03.2020 16:43
Wszyscy mówią o Dzierżoniowie a co z Przystroniem tam ma powstać palarnia gdzie 50 tirów dziennie będzie przywozić śmieci i to będzie spalane do Dzierżoniowa też dojdzie bo smród i negatywne powietrze rozchodzi się w obrębie 30 km
A wtorek, 03.03.2020 18:55
Więc po co budować kolejna spalarniw w Dzierżoniowie, wyslimy te 18 tirów z Dzierżoniowa tam. A w ddz niech zostanie jak jest
wtorek, 03.03.2020 21:36
Sprostuję, 250tys ton ma być spalane docelowo w przystroniu czyli około 70 ton dziennie, smród i zanieczyszczenia to już promień 50km czyli sprawa dotyczy dzierżoniowa. Edukujcie sie. Barcelona i inne miasta rezygnują ze spalarni.
środa, 04.03.2020 08:20
Źle policzyłem.. to dokładnie 684tony dziennie spalonego rdf czyli plastiku, tekstyliów i gumy.
spalacz środa, 04.03.2020 09:00
a zastanowiłeś się chociaż raz nad ilością wyrzucanego przez Ciebie plastiku, tekstyliów i gumy?
bolo wtorek, 03.03.2020 16:23
Mieszkałem parę lat w Wiedniu nieopodal spalarni i jakoś też blisko domów i nic nie było czuć .
aaa środa, 04.03.2020 08:33
w Wiedniu jest najnowocześniejsza spalarnia w Europie a nie takie g...wno przerabiane ze zwykłego komina. Tylko filtr założą albo i nie.Co to ma być?
wtorek, 03.03.2020 17:17
Mieszkałes tam w pwnicy bo było najtaniej
środa, 04.03.2020 07:27
A co na to pan radny Adam Bagiński mieszkaniec osiedla kolorowego piękna przyszłość tego osiedla.
środa, 04.03.2020 07:30
Chyba pustyni a nie osiedla...
Gh środa, 04.03.2020 07:22
A gdzie weto radnych z sasiadujacego z ciepłownia osiedla. Radosławie Drabczyk, jakie jest Pana stanowisko w tej sprawie i Pana Rudnickiego. Czas na konkretne decyzje, bycie radnym to nie tylko WOŚP, złota przystań czy psie podwórko.
środa, 04.03.2020 07:30
Dlaczego nie pytasz innych radnych o zdanie? Wymieniasz akurat dwóch radnych, którzy od czasu do czasu zabierają głos lub organizują coś dla mieszkańców. Co robią inni? Widziałeś kiedyś aktywność innych radnych burmistrza?
środa, 04.03.2020 07:23
Ciekawe czy pan kolinko prezes spółdzielni mieszkaniowej w Dzierżoniowie powiadomił przyszłych lokatorów ulicy Lawendowej znajdującej się przy ciepłowni w Dzierżoniowie o planach budowy ciepłowni która będzie spała odpady komunalne bardzo piękne inwestycja Oby tak dalej radni Dzierżoniowa
środa, 04.03.2020 07:21
Polskie normy dla takich spalarni praktycznie nie istnieją więc pomyślcie na co sobie może pozwolić właściciel tej ciepłowni. Będzie on przekonywał że to eko i nikt nie będzie mógł mu udowodnić, że w rzeczywistości dymy i odpady po takim spalaniu są trujące i radioaktywne
Ktoś wtorek, 03.03.2020 23:30
Tylu tu pieniaczy a zero wiadomości na ten temat nieświadomość równa się głupota a to gorsza jak koronawirus
E. środa, 04.03.2020 07:14
A każdy kto prezentuje merytoryczne zdanie w dyskusji a nie w opcjonalna naparzanie zostaje wydalony z grupy. Himalaje hipokryzji. Tam nikt niczego nie chce wyjaśniać tam na tym fp na FB chodzi tylko o gownoburze, a część adminów nawet nie potrafi podpisać się imieniem i nazwiskiem.
ignite wtorek, 03.03.2020 22:33
To ma być ten nowoczesny Dzierżoniów?
środa, 04.03.2020 06:54
Tak ! To właśnie jest nowoczesny Dzierżoniów ! I bardzo dobrze !
Józek z Uciechowa wtorek, 03.03.2020 23:21
GŁOSOWALIŚTA na " NOWOCZESNY DZIERŻONIÓW " - TO MACIE GO . . .
środa, 04.03.2020 00:52
Ktoś wie po co była straż w poniedziałek na Słonecznym w Bielawie?
środa, 04.03.2020 06:52
No nie wiem. A po co była ?
Ktoś środa, 04.03.2020 00:56
Polityka ech polityka wszystko pod publiczkę
środa, 04.03.2020 06:50
Spalarnia „pod publiczkę” ???
środa, 04.03.2020 06:50
Ciekawe czy p.Kolinko prezes spółdzielni powiadomił o planach Wszystkich przyszłych mieszkańców ul.Lawendowej przy ciepłowni.Co najmniej 72 rodziny będą szczęśliwe że zapłacili krocie za mieszkanie przy spalarni odpadów .proponuje w pobliżu otworzyć duża chlewnie taka na 5 tysięcy świń.Brawo władze Dzierżoniowa więcej takich pomysłów a ludzie nie będą wyjeżdżać.
mateo środa, 04.03.2020 06:34
Pieniacze zawsze są na NIE
wtorek, 03.03.2020 23:40
Istotą nowoczesności jest poparte wiedzą podejście do tematu, a nie obawy podyktowane strachem. Władze mówią, że będą rozmawiać, że nic bez mieszkańców, warto przyjść na takie spotkanie, posłuchać i powiedzieć o swoich racjach. To jest pozytywne. Mieszkańcy jednoczą się w ważnej dla społeczności sprawie, to też jest pozytywne. Wszyscy mieszkamy w jednym mieście, nikt nie chce zanieczyszczeń, tworzenie w tej sytuacji podziałów jest śmieszne, a wykorzystywanie jej do celów politycznych żenujące. Jeszcze raz powtórzę - nowoczesność to wiedza, a nie strach przed nieznanym.
wtorek, 03.03.2020 23:18
Wystarczy ze w kazdy piatek ze strefy oczyszczają filtry i smierdzi chemią na pół miasta.Tego burmistrz nie widzi?Komu pan zapewnił ze spslarnia powstanie?Takim.jest pan gospodarzem miadta.
Józek z Uciechowa wtorek, 03.03.2020 23:14
Gdzie jest Greta i zieloni faryzeusze ? Weszli w koalicję z partią PaO i cicho siedzą . . .
wtorek, 03.03.2020 23:03
Nitk nic nie wiedzial ?
wtorek, 03.03.2020 23:00
Super material tvs 2018 rok ,,Inwestycje w dzierżoniowskiej ciepłowni,,
wtorek, 03.03.2020 23:01
???????????
zbulwersowany mieszkaniec wtorek, 03.03.2020 22:55
Burmistrz niby chce rozmawiać, ale jak ucichnie sprawa to przepcha spalarnie.A radni udają że nic nie wiedzieli.... tylko jak ogłaszanie sukcesu to wiedzą gdzie się znaleźć na pierwszym planie, jak problem nagle nagle cisza, bezstronność, tak żeby się nie narazić. Ludzie sami muszą protestować. NOWOCZESNY WSTYD.
parafianka wtorek, 03.03.2020 13:50
Zamiast spalarni,zbudujmy jeszcze jeden kosciol!W centrum Wiednia jest wielka spalarnia i ikomu to nie przeszkadza!Ale my zamiast ekologicznych dzialan,wolimy modlitwy i procesje!
środa, 04.03.2020 07:12
Kochaniutka ona nie jest w centrum tylko na obrzeżach Wiednia tam jest inny ład i porządek oraz kultura ludzi w tym państwie jeżeli nie wolno to nie wolno a w tym państwie i mieście jedna osoba decyzyjna powie że wolno i tak będzie i cienia szansy żeby z nimi wygrać przerabiałem ten temat zrobią z ciebie pieniacza człowieka rządnego zemsty
Ktoś środa, 04.03.2020 00:57
Prawda ciemnogród
Turysta wtorek, 03.03.2020 23:28
Przeprowadź się do Wiednia. Do meczetu też blisko.
parafianin wtorek, 03.03.2020 13:59
Spalarnia jest ważnym ogniwem eko "gospodarki obiegu zamkniętego". Jeśli ktoś zajmuje się odpadami - to super jeśli będzie miał gdzie spalać paliwo produkowane z odpadów. Aby "GOZ" był szczelny - to powinien być w systemie także szpital i zakład POgrzebowy...
wtorek, 03.03.2020 15:12
Tak zrobić spalarnię w kościele na skałkach he he
wtorek, 03.03.2020 23:40
Nie ma już Skałek, wszystko zrównane z ziemią łącznie z wykarczowaniem starych drzew. Po cichaczu opylili ten teren Stasiowi i już stoją pierwsze garaże. Coraz więcej kwiatków w tym Darkowym ogródeczku zaczyna kwitnąć...
Mieszkaniec rynku wtorek, 03.03.2020 15:17
Nasi cudowni Radni też cisza na FB jak tak to każdy jeden wspomaga orkiestrę , kwiatki sadzi ,spotkania organizuje a tutaj cisza czyżby nie pomyśli naszych urzędasów że ktoś zaczął temat drążyć.
Mieszkaniec środa, 04.03.2020 06:59
Od wczoraj nagle każdy dostał weny autorskiej jak oni dbają o Dzierżoniów.
Odrazu oświadczenie na fb napisał Jarosław R.
Czyżby po oświadczeniu Burmistrza każdy dostał odwagi do pisania
Duszony przez Kucharskiego wtorek, 03.03.2020 18:19
p, Kucharski zapomniał pan że p. Kolinko jako Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej chciał przejąć kotłownię i obniżyć koszty ogrzewania dla mieszkańców na co pan nie wyraził zgody, tylko oddał kotłownie p.Drozdowskiemu i co, kto smaruje ten jedzie.To że kotłownia jest usytuowana po zachodniej stronie Dzierżoniowa i wiatry wiejące na teren Dzierżoniowa wieją z kierunku zachodniego w 75%, tego tumany projektanci nie wzieli pod uwagę in teraz mamy cały czas smród z kotłowni, strefy i będzie jeszcze ze spalarni. Glosujcie na takiego burmistrza to Was podusi bo sam wybudował się za kotłownią od strony Świdnicy i do niego smród nie dochodzi, brawo Kucharski!
sekretny środa, 04.03.2020 06:00
Jesteś w błędzie, nie było nigdy i nie ma nadal żadnego konfliktu pomiędzy p. Kolinko i p. Drozdowskim. Są od dawna zblatowani wspólnotą interesów i nie tylko.
Pisoff wtorek, 03.03.2020 20:10
A jak by kotłownię przejął Kolinko to by wiatry wiały w inną stronę. Brswo Ty
wtorek, 03.03.2020 20:12
Naprawdę czujesz smród z kotłowni? To chyba mieszkasz na 40. piętrze.
Kda wtorek, 03.03.2020 21:25
W gminie łagiewniki powstanie spalarnia. 250tys ton rocznie, nie nie pomyliłem się. koło 750ton odpadów bedzie spalane dziennie, promień skażenia to 50km. Pomóżcie nam to zablokować
wtorek, 03.03.2020 23:15
Za tydzień będzie to już elektrownia atomowa :) Czytajcie ooś i jakie są pozwolenia ale po co jak można wprowadzić w błąd ludzi.
wtorek, 03.03.2020 14:11
A niech budują Ale po za miastem
wtorek, 03.03.2020 23:09
Za miastem nie ma sieci ciepłowniczej :)
wtorek, 03.03.2020 14:16
Tyle terenu w koło miasta
wtorek, 03.03.2020 14:23
Co z tego, że zrobią koło miasta jak dym bez problemu będzie cię truł. NIE dla spalarni!
wtorek, 03.03.2020 14:25
Popieram ....Nie dla spalarni
kaban wtorek, 03.03.2020 21:16
Smieci do sasiada BYL NIE NA MOIM PODWORKU
Bamber wtorek, 03.03.2020 19:44
Szkoda tylko, że Pan „Paweł Dzierzoniowianin” nie chce się przedstawić prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Dość że „fake” konto to i imię zmyślone. Skoro walczy w tak słusznej sprawie to powinien dumnie podpisywać się imieniem i nazwiskiem. Niestety, ale my sami zaśmieciliśmy Ziemię, więc skutki musimy ponosić- pampersy się nie ulotnią. Ponadto jak chce się mieć czyste powietrze to nie buduje się domu przy ruchliwej drodze, gdzie jeździ masa starych diesli o zgrozo bez filtra Dpf, a do tego za plecami pole gdzie rolnicy opryskują chemikaliami.
Więc Panie Pawle pora rozpocząć akcje „Stop Opryskom” i nie interesują mnie opinie, że te opryski są dopuszczone- NIE BO NIE!! Nie będą nas truć rolnicy.
Powodzenia
Jojo wtorek, 03.03.2020 22:52
Bamber.Masz mózg???To zacznij go używać.
wtorek, 03.03.2020 22:17
Gdzie jest starosta on pozwala na budowe ? Gdzie jest tablica informatyczna inwestora ?
Autor wtorek, 03.03.2020 22:34
Do Starosty nie dotarł żaden wniosek, to co ma rozpatrywać.
wtorek, 03.03.2020 22:37
A pozwolenie na budowe ?! To co samowola rozbiórkowa pół kotłowni + budowa nowej ?
wtorek, 03.03.2020 22:03
Obywatelu kucharski jakiegoś śmiertelnika z ul.Nowowiejskiej będziecie poniewierać w nowoczesnym sądzie co z tymi spalarniami co z przemysłem gumowym tego miasta ludzie czy wy macie sumienie
wtorek, 03.03.2020 22:25
Witam takie wlasnie sa teraz dzialania medi ,sensacja ( cierpienie ludzi i komentarze ). Slyszy pani co chce i kiedy ! A reszta po cichu jest robiona
wtorek, 03.03.2020 22:12
Prawo budowlane jest takie : najpierw jest wiosek i później decyzje. A teraz juz jest po wszystkim . Tylko podpis
Gal wtorek, 03.03.2020 21:21
JEDNAK TO NASZE TROJMIASTO Z WIEKSZOSCI WYPOWIEDZI TO CIEMNOGROD .RDF-em JEST OPALANE WIEKRZOSC CEMENTOWNI NA SWIECIE SPALANIE JEST W TAK WYSOKIEJ TEMPERATURZE ZE PRAKTYCZNIE WYTWARZA NIEMALZE PARE .ALE DLA WIEKRZOSCI TO SPALARNIA SMIECI .
eco wtorek, 03.03.2020 21:59
cementownie nalezą do dużych koncernów, nie pozwolą sobie na zanieczyszczenia czy łamanie przepisów , kto był w cementowni to wie jakie są inwestowane tam pieniądze i jak funkcjonują procedury oraz przepisy BHP , a tutaj prywatny inwestor, który posiada sortownie, skojarzenia nasuwają się same, chociaż nie muszą być prawdziwe....
M. wtorek, 03.03.2020 21:36
Surowce do produkcji RDF:
-odpady komunalne,opony, odpadowe rozpuszczalniki i pozostałości po destylacji rozpuszczalników, tworzywa sztuczne, pozostałości z demontażu samochodów, papier i karton, odpady zwierzęce, przepracowane oleje (oleje odpadowe), trociny i drewno odpadowe, masa włóknista z zakładów papierniczych, osady ściekowe, słoma, tekstylia (głównie dywany).

Z opracowania: Grzegorz WIELGOSIŃSKI Politechnika Łódzka Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska

Dziękuję uprzejmie:/
wtorek, 03.03.2020 22:05
Samowola budowlana ? Inspekcja Budowlana i Starostwo ? !Gdzie jest ? !Gdzie jest decyjza o pozwoleniu budowy ?! I wniosek o budowie ?!POZWOLenie na budowe ?
wtorek, 03.03.2020 22:24
Tam króluje obłuda oni uczestniczą niegodziwcy w drogach krzyżowych na Wielką Sowę modlą się i twierdzą ze z ich twarzą i sumieniem jest wszystko ok
wtorek, 03.03.2020 21:24
To samo bedzie co na kolejowej prosze dzwonic np.prosze czekac na poloczenie .prosze czekac po 15 latach prosze czekac po 20 abonamet zajety
wtorek, 03.03.2020 20:08
Oczywiście, jestem za ! Bardzo dobry pomysł !
Jaro wtorek, 03.03.2020 19:46
Najlepsza inwestycja w DDZ Popieram
Klon wtorek, 03.03.2020 21:02
Jaro... wyluzuj . Twoje poglądy sa bardzo różne na przełomie czasów. Spójrz w lustro i zapytaj się gdzie już nie byłeś , co mówiłeś i co zrealizowałeś. :0
RDF wtorek, 03.03.2020 22:08
Ktoś tu leczy kompleksy :) wystarczy poczytać FB i nie trzeba patrzeć w żadne lustro. Wszystko jest tam napisane :)
Wanda wtorek, 03.03.2020 21:16
Nie zgadzam się na spalarnię w pobliżu mojego domu.
autor wtorek, 03.03.2020 21:17
Nowoczesna spalarnia nie emituje spalin, a tylko sam smród.
(Rademenes) wtorek, 03.03.2020 21:12
Dariuszu... to było ostatnie siódme życzenie...
wtorek, 03.03.2020 21:57
Gdzie pozwolenia budowlane wisiał?
wtorek, 03.03.2020 21:55
Witam kto wydal decyzje budownana na taki cos ?
Autor wtorek, 03.03.2020 19:49
Przecież śmieci z marketów trzeba gdzieś ulotnic i do tego jest spalarnia
Mafia smieciowa wtorek, 03.03.2020 19:58
Tak i ja za to zaplace :za smieci plus ciepla woda i ogrzewanie . Plus smog i 400 much na oknie pozdrawiam
wtorek, 03.03.2020 20:16
Te muchy to dlatego że majty dawno nie prane.
wtorek, 03.03.2020 20:54
Widze ze odawna masz ten problem bo rozpoznajerz przyczyne . auuuu kompleksy od dzieciństwa
wtorek, 03.03.2020 20:29
Na Kilińskiego smród i pełno much. Ktoś zrobił sobie wysypisko śmieci na placu . Jak to możliwe?
wtorek, 03.03.2020 19:46
Lasek w stronę włók pełen śmieci A ekolog olewa sprawe
zirytowany mieszkaniec Dzierżoni wtorek, 03.03.2020 15:16
To bardzo przykre, że doba jest tak stronnicza.
Gdzie artykuł dotyczący porannego spotkania?
Promuje tylko Burmistrza, który nie ukrywajmy nie ma jaj.
Za to fotografować się na ukończonych inwestycjach, to jest pierwszy. A doba to opisuje.
Domyślam się za to, że spotkanie informacyjne w dniu 12 marca, będzie przez dobę bardzo przychylnie na korzyść Pana Burmistrza opisana.
Żal.
Obiektywna wtorek, 03.03.2020 22:17
Celna uwaga. Doba jest stronnicza. Również w tej sprawie.
Krzykacz wtorek, 03.03.2020 14:12
ja tylko mam nadzieje ze Ci wszyscy krzykacze, przeciwnicy spalarni po tym proteście, również wezmą sie za pokarm sprzedawany w marketach.
Przeszkadza im dym z komina ale parówki czy mięsko (zresztą owoce i warzywka tez) z marketów spozywają bez zastanowienia... a w głównej mierze to spozywany pokarm jaki nam serwują przyczynia sie do wycieczek na oddziały onkologiczne... pozdrawiam
wtorek, 03.03.2020 21:52
To prawda z tą onkologią
wtorek, 03.03.2020 15:10
Śmieszny jesteś co ma piernik do wiatraka żywność kupując masz prawo wyboru nikt ci nie każe kupować nie zdrowej żywności masz kasę to kupujesz zdrową żywność a tutaj niestety wszyscy będziemy truci
Autor wtorek, 03.03.2020 17:24
Zadnej spalarni na osiedlu ni bedzie!
kaban wtorek, 03.03.2020 21:14
smieci do lasu
J23 wtorek, 03.03.2020 16:02
Dlaczego Drozdowski wraz z Kolinką nie umieszczą tej spalarni w Pieszycach przecież Drozdowski ma tam odpowiedni teren i co najważniejsze nie po środku osiedli. Mieszkańcy osiedli Nie dajcie się omamić żadnym obietnicą , ze nie będzie nic Czuć te bajki niech Kucharski wraz z Kolinką i Drozdowskim włożą sobie między bajki . A tak na logikę jak Kucharski mógł w ogóle podjęć ten temat i uważać że jest to bezpieczna inwestycja dla mieszkańców osiedli!!!
wtorek, 03.03.2020 19:07
Pewnie, najlepiej podrzucić zgniłe jajo do Pieszyc:(((
wtorek, 03.03.2020 17:16
Dalej głosujcie na tę grupe trzymającą władzę w Dzierżoniowie
wtorek, 03.03.2020 16:18
Dlatego, że spalane śmieci będą ogrzewały wasze domy i wodę.Za to możecie podziękować tow. piorunowi, gdyż na propozycję aby kotłownia była własnością miasta i spółdzielni mieszkaniowej podjęto decyzję inną
wtorek, 03.03.2020 16:28
Spalarnia w Pieszycach? Czyli do smrodu z Coopera chcesz dodać spaliny ze spalarni? Przecież do Dzierżoniowa wieje wiatr z zachodu, od strony Pieszyc.
Gumka wtorek, 03.03.2020 19:28
A dalej Cooper/Metzeler smrodzi? Czuć na Złotym?
wtorek, 03.03.2020 20:10
Nie bo osad chyba juz tak uszczelnil okna ze nie czuć w domach ? !
Aaa wtorek, 03.03.2020 17:11
Ja mieszkam kolo cieplowni i na spalarnie nie zgadzam sie
wtorek, 03.03.2020 20:07
Teraz ciepłownia produkuje więcej szkodliwych substancji niż nowoczesna, ekologiczna spalarnia.
wtorek, 03.03.2020 20:05
Dlaczego ?
wtorek, 03.03.2020 17:15
A ja mam ciepłownię koło twojego domu i nie zgadzam się żebyś tu mieszkał. Szach-mat!
wtorek, 03.03.2020 16:36
Ciemnota uważa że spalanie miału jest ekologiczne,w całej Europie funkcjonują spalarnie śmieci a powietrze 100 razy czystsze niż w Polsce.
Borys wtorek, 03.03.2020 16:59
Dokładnie, ciemnogród pojęcia nie ma tylko plotami żyje, wodę z kranu bez filtra piją a tutaj będzie im śmierdzieć.
wtorek, 03.03.2020 19:29
Tylko ciemnota bez pojęcia protestuje.
wtorek, 03.03.2020 18:03
Dzierzoniowie rzadzi SITWA STAROSTWO GMINNA UM KOLESIOSTWO
wtorek, 03.03.2020 16:23
to jest takie pieprzenie Kucharskiegi i jego ekipy --- zrobia co zamierzaja -- sprawa troche uciichnie, opadna emocje i zwyciezy zlo konieczne
wtorek, 03.03.2020 16:26
Zwycięży nie zło tylko prawo i rozsądek. Decydować musi rozum a nie histeria i ignorancja.
JAR-CO wtorek, 03.03.2020 18:31
Wystarczy smrodu ze strefy ekonomicznej.Miasta walczą ze smogiem a chcą nas truć innym syfem.Mamy piękne widoki na góry i lasy a gdzie czyste powietrze? Zostanie nam kapeć w gębie.
wtorek, 03.03.2020 18:29
To już nie trzeba będzie palić śmieciami w domu?
wtorek, 03.03.2020 18:31
Wspólne spalanie śmieci integruje!
wtorek, 03.03.2020 18:36
Sortować! Palić! Zalegalizować!
wtorek, 03.03.2020 18:39
Pięknie burmistrz, dba o ochronę środowiska A gdzie zieloni!!!! Człowiek się nie liczy bo daleko do wyborów włodarzy.Można mamić a zrobią co zechcą..
33 wtorek, 03.03.2020 18:47
Śmieci śmieciami a co z chemtrails które są regularnie rozpylane i nad naszym dzierżoniowskim niebem.

Co z nadajnikami 5G których będzie coraz więcej i coraz gęściej ?

O tym już nie myślicie?
wtorek, 03.03.2020 17:16
Od maja oczyszczalnia ścieków ma awarie mieszalnika.Szambem śmierdzi w promieniu 2km.Teraz będą budować bio-oczyszczalnie pod oknami mieszkań na Nowowiejskiej.
Już są zbierane podpisy w celu zablokowania tej inwestycji.
Kto to buduje takie coś 150m od budynków mieszkalnych.Nawet śmietniki nie potrafią ustawić dalej niż 10m od okien mieszkań.
Pora coś z tą samowolą lokalnego "rządu" zrobić.
Klon wtorek, 03.03.2020 17:13
Proszę rozsądnych ludzi o nie komentowanie i nie udzielanie się w poniższych komentarzach. Taki właśnie jest cel tego artykułu, aby w przyszłości podważyć brak wspólnego zdania większości mieszkańców. Tu polityka nie ma nic do rzeczy. Chodzi o nasze i naszych dzieci wspólne przyszłe dobro. Sprawa musi się oprzeć o merytoryczny wspólny dialog między (władzą i społeczeństwem). Każdy każdemu patrzy na ręcę. Tylko wtedy wspólny interes może zostać osiągnięty.
wtorek, 03.03.2020 17:16
Jak prowadzić "merytoryczny dialog" z ludźmi, którzy nie mają pojęcia o niczym ale pienią się bez powodu?
wtorek, 03.03.2020 17:55
ILE SMIECI SYFU SKLADUJECIE ZA DWORCEM KOLEJOWYM W MIESCIE TO SA RZADY TYLKO STOLKI WAS OBCHODZA I KASE DOIC!
wtorek, 03.03.2020 14:12
Nowoczesna spalarnia w nowoczesnym Dzierżoniowie gdzie smród spalanych śmieci da się lubić.Jestem za.
wtorek, 03.03.2020 15:51
Już czuć sosnowe zrębki a co dopiero śmieci
wtorek, 03.03.2020 16:29
To nie sosnowe zrębki, to twój sąsiad spala w kopciuchu stare okna i palety.
wtorek, 03.03.2020 18:28
sosnowe zrębki ???????????? oj katarek chyba mamy !
wtorek, 03.03.2020 15:43
uwierz mi nic nie poczujesz To nie "metzeler"
Doliniarz wtorek, 03.03.2020 18:25
Bardzo dobrze że powstaje spalarnia będzie gdzie śmieci palić i jeszcze ciepło z tego będzie i śmieci będą znikać z osiedlowych śmietników
mieszkaniec tego śmierdzącego mi wtorek, 03.03.2020 17:48
Z jednej strony smród z strefy a z drugiej z spalarni i tak Dzierżoniów stanie się nowoczesny i ekologiczny tylko pogratulować
wtorek, 03.03.2020 18:28
NIE Z STREFY TYLKO ZE STREFY NIE ZSPALARNI TYLKO ZE SPALARNI NAUCZ SIE PISAC TY MIESZKANCU TEGO SMIERDZACEGO MI
wtorek, 03.03.2020 14:35
Nie tylko Piława Ale i Pieszyce by wdychaly dym z spalarni
wtorek, 03.03.2020 15:35
Biedulek naucz się stron świata pieszyce i pilawa a spalarnia pod wlokami kocham tych ludzi a samolot z pielgrzymką rozbije się o ławkę pod blokiem?
kol wtorek, 03.03.2020 17:54
autor. Naucz się ortografii!
wtorek, 03.03.2020 17:50
Panie Kucharski milczal od wrzesnia wtedy do UM wplynela dokumentacja!!!
Ja wtorek, 03.03.2020 17:42
Kasa się nie zgadza w Cieplowni jak śmieciami chcą palić
wtorek, 03.03.2020 16:18
W miastach sprzeciw mieszkancow , na wsiach sprzeciw , ale to mieszkancy te smieci produkuja , malo tego czesto wrzucaja , gdzie popadnie a smieci tez trzeba utylizowac , chyba , ze ci zacni mieszkancy wola tonac w smieciach w towarzystwie szczorow
wtorek, 03.03.2020 17:06
za odbiór śmieci płacimy ciężkie pieniądze. Teraz będziemy wdychać smród ze spalarni i ponosić coraz wyższe koszty za c.o. i ciepłą wodę (komuś trzeba będzie doliczyć koszt budowy spalarni)
Były pracownik wtorek, 03.03.2020 17:03
Inwestycja w ciepłowni jest prowadzona od miesięcy, konsultacje po fakcie, dobre sobie
wtorek, 03.03.2020 17:08
Racja, kilka miesięcy temu słyszałem, że w ciepłowni będzie spalarnia śmieci. Decyzje już dawno podjęte, a kuchar udaje, że będzie konsultacje robił. ŚMIECHU WARTE.
wtorek, 03.03.2020 16:16
Palić nie pytać !
wtorek, 03.03.2020 15:33
Proponuję wywóz śmieci do lasu lub na polne drogi,tak jak w Piławie Górnej.Od 2 lat okolice Piławy to istny śmietnik.Ale władza ma się dobrze.
wtorek, 03.03.2020 15:09
Hej mieszczuchy ze wsi Dzierżoniów niedawno była akcja spalarni w gminie lagiewniki dlaczego się nie odezwaliscie?To jest powiat w którym mieszkacie wasze dzieci lepsze?To 500 plus odmowcie bo mieszkacie w niby mieście jedź na wieś dzierzoniowiaku to zobaczysz porządek a nie śmietniki w miescie powiatowym syf i bród
wtorek, 03.03.2020 15:14
Prawda może powiat by na to zareagowal w lagiewnikach ze spalarnia nabrali wody w usta
wtorek, 03.03.2020 15:08
No tak burmistrz z towarzystwem jak zwykle nie ogarnia co się dzieje. Gdyby nie ta aferka, to by wszystko ładnie przeszło. Po jakimś czasie działaności spalarni ludzie by się zorientowali i co ? I Darek był by jak zwykle bardzo zdziwiony i z uwagą przyglądałby się całej sytuacji.
Ekolog wtorek, 03.03.2020 14:34
https://pl.wikipedia.org/wiki/Spalarnia_
odpadów