Problem z kotami na ogródkach działkowych

środa, 8.7.2020 11:30 49717 155

Dzierżoniowianie poprosili naszą redakcję o interwencję w sprawie kotów, które przebywają na terenie Rodzinnych Ogródków Działkowych. Zwierzęta są dokarmiane i zostawiają odchody na grządkach oraz trawie. Prawdopodobnie najbardziej jest to odczuwane na terenie ogródków działkowych "Panorama".

Jak się okazuje koty zamieszkujące tereny ogrodów działkowych są zwierzętami wolno żyjącymi, a tym samym nie są zwierzętami bezdomnymi, ponieważ urodziły się w stanie dzikim i nigdy nie miały właściciela. Dokarmianie kotów wolno żyjących i ich przebywanie w altanach ogrodowych nie skutkuje tym, że osoba dokarmiająca jest ich właścicielem i można od niej żądać usunięcia zwierząt.

- W związku z interwencjami dotyczącymi kotów wolno żyjących przebywających na terenach ogrodów działkowych Panorama informuje, że zwierzęta te są zwierzętami wolno żyjącymi i zgodnie z obowiązującym prawem próby usuwania ich z ich naturalnego środowiska są działaniami bezprawnymi. Na terenie wielu nieruchomości w Dzierżoniowie, a także na wszystkich terenach ogrodów działkowych zamieszkują koty wolno żyjące. Zwierzęta te są elementem ekosystemu miejskiego i mają prawo do przebywania w przestrzeni miejskiej na takich samych prawach, jak inne zwierzęta wolno żyjące. W myśl ustawy o ochronie zwierząt koty zamieszkujące tereny ogrodów działkowych są zwierzętami wolno żyjącymi, a tym samym nie są zwierzętami bezdomnymi, ponieważ urodziły się w stanie dzikim i nigdy nie miały właściciela. Nigdy nie były udomowione, a jedynie dokarmiane są przez człowieka. Sam fakt dokarmiania kotów wolno żyjących, czy też umożliwienie im przebywania na danym terenie np. poprzez udostępnienie pomieszczeń gospodarczych, czy też altan ogrodowych nie skutkuje tym, że osoba ta staje się właścicielem zwierząt i można od niej żądać usunięcia zwierząt. Pomoc kotom wolno żyjącym to także nie jest prowadzenie hodowli zwierząt i nie może być traktowane jako łamanie prawa, czy też regulaminu ogrodów działkowych. Naturalnym środowiskiem kotów wolno żyjących są nasze ulice, przydomowe podwórka, opuszczone nieruchomości, piwnice, czy też ogrody działkowe i nie wolno ich z tego środowiska usuwać. Zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt, zwierzęta wolno żyjące stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu. Tak więc wyłapywanie kotów wolno żyjących w celu ich przesiedlenia, płoszenie, bicie lub straszenie ich jest prawnie zabronione. Nie można także ograniczać możliwości zdobycia pożywienia lub schronienia. Wszelkie przejawy okrucieństwa i niehumanitarnego traktowania mogą stać się przedmiotem postępowania karnego wobec osób, które nie przestrzegają praw zwierząt. Należy także zwrócić uwagę, że koty wolno żyjące są najważniejszym naturalnym ogniwem w ograniczaniu populacji gryzoni, co jest bardzo istotne w przypadku funkcjonowania ogrodów działkowych. Obecność kotów w naturalny sposób zapobiega obecności i rozmnażaniu się gryzoni, takich jak myszy i szczury, które są niepożądane na Państwa działkach. W celu ograniczania niekontrolowanego rozmnażania się kotów wolno żyjących, od wielu lat w Dzierżoniowie prowadzony jest program sterylizacji kotów wolno żyjących. Także koty przebywające na terenie ogrodów działkowych są sterylizowane, tak więc w sposób humanitarny stale ograniczana jest ich populacja. Reasumując powyższe, bezprawnym działaniem jest usunięcie ze środowiska kotów wolno żyjących. Wszystkie przejawy znęcania się nad kotami wolno żyjącymi, w szczególności bicie, trucie, płoszenie, zakładanie wnyków, itp. proszę zgłaszać do Straży Miejskiej w Dzierżoniowie, Komendy Powiatowej Policji lub do Urzędu Miasta w Dzierżoniowie - czytamy w oświadczeniu Straży Miejskiej Dzierżoniowa i Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Dzierżoniów.

Apelujemy o poszanowanie praw zwierząt wolno żyjących, ale również nie zapominajmy o zdrowiu działkowców i ich interesie prawnym. Liczymy, że zostanie wypracowany konsensus, w którym życie zwierząt nie będą zagrożone, a działkowcy będą mogli korzystać ze swojego terenu bez niemiłych niespodzianek.

Przeczytaj komentarze (155)

Komentarze (155)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Nie kazde warzywo się gotuje a samo mycie w przypadku toksoplazmozy nie wystarczy Pani Mądralińska. To samo było w zeszłym roku z bąblownicą. Umycie wodą np. jeżyn czy poziomek nie wystarczyło.
mała środa, 08.07.2020 17:46
Teraz przeszkadzają koty a niebawem będą przeszkadzać ludzie.Co te istoty wam zrobiły Zakop kilka torebek po parzonej herbacie a kotek już nie wejdzie na ogródek
AdhdPL środa, 29.06.2022 17:53
No a potem przez takie ścierwo koty umierają w męczarniach, trute paracetamolem/trutką na szczury w mielonym.
środa, 08.07.2020 17:48
wreszcie mądry wpis
Maja poniedziałek, 21.03.2022 11:51
Najlepiej wymieszać whiskas z trutką na szczury. Tak się plujecie że kotki są super, a jakby wam srały codziennie na wycieraczkę to byście się cieszyli? Żaden kot nie będzie mi srać na działce.
hahahha poniedziałek, 21.03.2022 11:54
Mniam pyszne warzywka z działeczki z toksoplazmozą od kociej kupy :)
Pp czwartek, 09.07.2020 14:30
Chyba lapsza plaga kotów jak plaga myszy
Maja poniedziałek, 21.03.2022 11:54
Pierd.olisz. Myszy łatwo się pozbyć. A koty roznoszą toksoplazmozę, nie mówiąc już o tym że nikt nie chce sprzątać ze swojego OGRODZONEGO terenu kocich gówien. Mam obowiązek sprzątania po swoim psie i sprzatam, dlaczego nie ma obowiązku sprzątania po kotach?
czwartek, 09.07.2020 22:05
Koty golić trzeba !!!!!!
Plaga zarosnietych , tfu, naturalnych dziewcząt .... Nie wyobrażam sobie
środa, 08.07.2020 15:06
Niech sobie zabierają te kotki obrończynie zwierząt.
K. środa, 08.07.2020 18:00
Nie zabiera się zwierząt dzikich, wolnozyjacych z ich środowiska debilu.
Kaja poniedziałek, 21.03.2022 11:52
To po nich sprzątaj!
środa, 08.07.2020 18:33
Kot nie jest dziki a na działkach są utrapieniem, bo srają po grządkach warzywnych,szczególnie świeżo wyplewionych.Ktoś chce takie osrane warzywa jeść? Smacznego.
środa, 08.07.2020 20:20
To jest własnie wysoki poziom kultury. Serdecznie gratuluje. Pozdrawiam
środa, 15.07.2020 08:44
A Ty kogo bronisz? swojego zasranego dupska?
środa, 08.07.2020 22:16
KOTY SĄ BARDZO NIEBEZPIECZNE.DOWODZĄ TEGO UCZENI-Z AMERYKI.I KONIEC DYSKUSJI.
Olka poniedziałek, 21.03.2022 11:52
Kocie odchodzy zanieczyszczają grządki i można zachorowac na toksoplazmozę.
Jerzy czwartek, 16.07.2020 11:18
Niestety ludzie są bardziej niebezpieczni koniec i kropka !!!
czwartek, 09.07.2020 05:49
Z naczelnym uczonym Ameryki Trumpem.
ddz środa, 08.07.2020 12:30
Ludzie to jednak idioci... Chcecie mieć szczury wszędzie??? Ale czego się po Was spodziewać jak 50% DDZ głosuje na Dudę...
Ola poniedziałek, 21.03.2022 11:50
Wole szczury niż zbieranie kocich gówien
Xd piątek, 10.07.2020 06:05
Lepszy Duda niz PO xd
Eol środa, 08.07.2020 12:39
I po co mieszasz w to politykę?
środa, 08.07.2020 14:49
wszystko jest polityką
środa, 08.07.2020 13:51
A Kaczyński tsk kocha kota!!!
środa, 08.07.2020 22:29
Kocha kota A ludzi nienawidzi. I to właśnie cec***e ludzi którzy kochają koty.
środa, 08.07.2020 13:52
* tak
środa, 08.07.2020 15:00
Z dwojga złego wole szczury bo nie sikają śmierdząco byle gdzie
Asica środa, 08.07.2020 22:48
Haha no wcale
środa, 15.07.2020 08:32
poczekaj jak będą, zobaczysz czy nie szczają i srają wszędzie gdzie popadnie, wlezą Ci do domu nawet kanalizacją...
Ktoś czwartek, 09.07.2020 21:36
Wystąpimy o petycje zlikwidowania ludzi którym wszystko przeszkadza a sami są szkodnikami natury Proste i logiczne człowiek jest jak gorzej niż zwierzę
Kaja niedziela, 06.03.2022 09:46
Puknij się w glowke
środa, 15.07.2020 12:22
bardzo trafnie !!!
działkowicz środa, 15.07.2020 14:05
A do kogo ci niedzielni działkowcy złożą protest na zniszczone grządki przez ślimaki, które zżarły wszystko co tylko napotkały na drodze? Ciekawe, czy to im nie przeszkadza? A na złodziei którzy niszczą i kradną co im się podoba?
Jares czwartek, 09.07.2020 21:15
Ostatnimi czasy na działki jest wielki boom.Widać to po remontach na ogródkach.Brama non stop otwarta i niektórzy pod pozorem przywozu materiałów,cały dzień PARKUJĄ na terenie działek swoje auta.I ten post jest efektem nowych użytkowników działek.Jak chcieliście działeczkę,bo w czasie pandemii okazało się,że nie macie gdzie wyjść,to się dostosujcie.A jak wam koty przeszkadzają to wypad do domu.Tyle w temacie.
środa, 15.07.2020 08:35
tak jest , pobrali działki prawie za darmo bo stały puste i chcą się sami panoszyć, paranoicy
I amen środa, 08.07.2020 13:32
Dokarmiane koty nawet nie spojrza na mysz A co tu o szczurach gadać więc nie pi....Cię takich głupot.
Czekają aż im ktoś nasypie do michy tak jak duża część społeczeństwa czeka na comiesięczne 500plus zamiast do roboty się zabrać.
Inna kwestia to koty na osiedlach gdzie szczają i srają gdzie popadnie często niszcząc mienie ludzi. Są w ten sposób uciążliwy problemem którego nie zrozumie ktos kto nie musi wąchac tego smrodu i jest szczęśliwy kiedy kotkowi żreć da. A kotek nawet wolnozyjacy poradzi sobie , dokarmiajac robimy /robicie/ z nich nieporadne istoty zabijając instynkty dzikich zwierząt które na świecie powinny sobie radzić same. Chcesz karmić-zabierz do domu, badż szczesliwa /y/, ciesz się ich szczęściem. Nie uszczesliwiaj tym wszystkich dookola.
Jares czwartek, 09.07.2020 21:07
No....ale się naklikałaś(eś)
czwartek, 09.07.2020 22:07
Sie naklikala, no i co ??
Boli ją to klika
Przynajmniej ma coś do powiedzenia

Zaraz u nas koty będą jak małpy w Tajlandii.
eny środa, 08.07.2020 13:41
Popieram
środa, 08.07.2020 14:58
one nie muszą spoglądać na myszy czy szczury ,wystarczy ze gryzonie poczują ich zapach a będą teren omijać z daleka
środa, 08.07.2020 22:26
Tak samo ludzie czują ich zapach i wielu on przeszkadza.
czwartek, 09.07.2020 06:05
Wielu ludziom którym przeszkadza zapach kota ciągnie za sobą o wiele gorszy smród nie zdając sobie z tego sprawy.
czwartek, 09.07.2020 22:01
Co ty wygadujesz
Koty to przekleństwo, smród i szkody
A fuj, a fuj.
Kociary to smierdziuchy z wypranymi głowami.
A fuj , a fuj .
środa, 15.07.2020 08:28
Powąchaj siebie, śmierdzący capie, zwłaszcza jak się nie wymyjesz uczciwie. Poczujesz perfumki paryskie?
A FUJ! FUJ!FUJ!
Człowiek to najgorsze stworzenie, wszystko tylko dla siebie.
Przyjdzie chwila, jakaś choroba i nie wyjdziesz nawet na działkę.
A Kaczyński woli koty od ludzi , bo one nie zrobiły Mu tylu krzywd co ludzie, i bardzo dobrze !!!
środa, 08.07.2020 15:01
W punkt!
środa, 08.07.2020 17:38
bzdury totalne! widac, ze przemawia przez ciebie uprzedzenie, bo piszesz totalne glupoty. Pozwolne sobie jednak nadmienic ze koty swoje odchody zakopuja, a faktycznym problemem sa niestety psie odchody.. ludzie nie sprzataja po psach.
środa, 08.07.2020 18:36
Zakopują,ale na grządkach warzywnych,gdzie ziemia jest wzruszana.
Zz top środa, 08.07.2020 22:17
Tak. Szczochy śmierdzące zakopują jak zeszczaja się na auto , drzwi albo nie daj boże jak na balkon uda im się wlezc. Puknij się w głowę. Koty to śmierdzący i dokuczliwe problem , zwłaszcza w zabudowanych częściach miasta. Łazą z antenami wyprostowanymi i trzepią dupami A później tylko śmierdzące kałuże zostają po nich. Zaraza. I te smierdziuchy i ludzie przez których czują się jak święte krowy, których nawet sploszyc nie można bo mocher zaraz po milicję będzie dzwonić.
Pozdrawiam czwartek, 09.07.2020 19:48
Serio ? Co za bzdury!! Mam kotkę domową, zadbaną lecz wychodzącą i ma przez całe dnie pełne miski rożnego rodzaju jedzenia. Potrafi codziennie przynieść pod drzwi mysz, ptaszka lub inne zwierzęta typu np kret. Wiec skąd stwierdzenie, ze najedzony kot nie łapie myszy ??
Kamila Świdnica środa, 08.07.2020 17:49
Dokarmiane koty łapią gryzonie dla zabawy taka ich natura. U nas na działkach debil wytruł koty i teraz nornice ryją grządki. Kot jak się załatwi stara się jak najlepiej zakopać to co zrobił. Psow się boisz na na gołębie mówisz szczury? Nie?
Ja piątek, 10.07.2020 15:08
Lepiej że są na działkach A nie w blokach bo to dopiero by była śmierdzące klęskę Kocierz już próbuje w domach trzymać nawet po kilka
:-) piątek, 10.07.2020 06:08
Z Kotami to do dzialaczek z Omczyka
Farmer piątek, 10.07.2020 00:33
Oddam kota, za darmo.
obserwator czwartek, 09.07.2020 23:38
Miasto powinno sterylizować koty za darmo
kiwka czwartek, 09.07.2020 22:51
Gdzie mogę bezpłatnie wysterylizowac kotke.Jak to załatwic?
wujo czwartek, 09.07.2020 18:07
Na naszych działkach w Bielawie naąscie lat temu bezmózgi zaczęli truć koty bo "grządki depczą" bo "na trawie srają" bo "zarazki roznoszą". Koty ginęły w męczarniach niestety nikt za to nie poniósł kary. W następnych kilku latach grządki nie były podeptane przez koty ale tak mozolnie doglądane i hodowane jarzynki jesienią były zjadane przez myszy i krety które i te piękne trawniki "upiększały" swoimi kopcami. Wydaje mi się że niektórym otworzyło to oczy i mózgowe zwoje bo teraz raczej nie niszczy się kotów a by nie rozmnażały się nadmiernie wystarczy je nie dokarmiać od wiosny do jesieni one same ograniczą swoją populację a i motywację bądą miały by się za nornicami rozglądać. Zimą proszę udostępniać im jakiś osłonięty kąt a i jakaś przekąska się im przyda. Zachęcam do myślenia a nie niszczenia wszyskiego co wam przeszkadza bo zostaniecie sami i samotni a czasem odwrócenie tego może być niemożliwe. Pozdrawiam
Działkowiec czwartek, 09.07.2020 14:03
Prosta zasada,Jeśli komuś przeszkadzają koty na działce ,niech z niej zrezygnuje.A swoje 4 litery posadzi pod blokiem , żenada jakaś koty im śmierdzą niech się sami obwochaja może to nie od kotów śmierdzi.
meow meow czwartek, 09.07.2020 03:05
Idą kotki tup tup tup.
Niosą w zębach z działek łup.
A niedobra baba z kijem
Wy*** bo zabiję.
czwartek, 09.07.2020 09:40
koty z natury są drapieżnikami i polują na szkodniki ,niestety jednak czynią nieodwracalne szkody w środowiskach ptaków wyjadają pisklęta . jedynie ograniczenie ich populacji poprzez sterylizację !.same dobre rady nic niedają !niech administracja wykaze ile sterylizacji i kto wykonał ??????? do tej pory !!!!!!! ???
ptak czwartek, 09.07.2020 10:45
Jak słusznie zauważyłeś koty są drapieżnikami! Więc ptaki,gryzonie itp są ich naturalnym pokarmem! Tak działa przyroda !
Real czwartek, 09.07.2020 10:52
Haha zabawne,odchody na grządkach! Gorszych brudasów od ludzi nie ma w całym wszechświecie ! Przeszkadzają Wam koty ,ptaki i wszystko co żyje! No oprócz tego co można zeżreć ! Słomy z butów niektórzy nigdy się nie pozbędą ! A trzymacie jeszcze świnie w wannach w domu? Człowiek ,który nie szanuje i nie pomaga zwierzętom jest wart tyle co moja poranna kupka !
Barbara czwartek, 09.07.2020 09:35
Ludzie zaczyna wam wszystko przeszkadzać, ptaki,koty psy,boicie się bakterii .Spójrzcie na siebie co takie osoby jak wy z takim myśleniem przedstawiają, kim wy jesteście? Was zwalczać jak chwasty bo nic sobą nie przedsawiacie ...
Jerzy czwartek, 09.07.2020 09:59
Ja osobiście dokarmiam dzikie i porzucone koty dzięki temu nie mam odchodów kocich na swojej działce w przeciwieństwie do sąsiadów którzy je tępią .W roku 2019 panie ze schroniska wyłapywały dzikie koty do kastracji to okaleczanie zwierząt powinny same się wykastrować i zaczipować jak psy . Nie wiem co te panie z nimi zrobiły ale jak było ponad 10 szt. to wróciło 1 lub 2 (może mają knajpę) !!!
czwartek, 09.07.2020 10:32
Dla czego na działkach jest pełno kleszczy? Koty są ich wylęgarnią. W ciągu jednego roku na kocie żerują nawet kilkanaście kleszczy. Z jednego uwalnia się od 3 tyś do 5 tyś larw. W tym roku z powodu ciepłej zimy kleszcze pojawiły się już w lutym. Niebezpieczeństwo jest wtedy gdy populacje tych pajęczaków są zarażone boleriozą. Mało ludzi którzy dokarmiają koty dba o stosowanie środków przeciw kleszczowych, bądź usuwanie ich. O konsekwencjach zarażenia boleriozą można poczytać sobie w internecie.
czwartek, 09.07.2020 11:56
Koty mają bardzo dużo kleszczy i są ich wylęgarniami Zadzwoniłem do TOZ aby otrzymać środek na odkleszczanie kotów, aby dodać go do karmy, pani powiedziała mi, że takiego lekarstwa nie otrzymam i oni z TOZ nie przeprowadzą odkleszczania kotów, bo koty nie podlegają takiej ochronie , gdyż nie płaci się za nie podatków bo są bezdomne.
kot czwartek, 09.07.2020 10:42
Pomidory Ci zjedzą te koty ! Wieśniaki!
działkowiec środa, 08.07.2020 15:49
Mam działkę właśnie w tym ogrodzie. Koty są, owszem. Czasem przyjdą i towarzyszą w pracach. Czasem przyniosą upolowaną mysz w darze. Jednak chodzą swoimi ścieżkami. W ogrodzie zwierząt jest więcej: jaszczurki, myszy, nornice, padalce, jeże, sarny i wiele gatunków ptaków. Wspomnę, że jest też całe mnóstwo owadów. Każde z tych zwierząt żyje obok siebie, obok nas. Nie zawłaszcza dla siebie planety! Tak zachowuje się tylko człowiek!
zajaczek czwartek, 09.07.2020 10:44
Brawo zgadzam sie.Najgorsi sa ludzie.Kot jest naszym sprzymierzencemw walce z myszami.
środa, 08.07.2020 22:49
Zgadzam się w 100 % .Nic dodać nic ująć. .
środa, 08.07.2020 16:11
Nareszcie jeden z nielicznych mądrych wpisów.
taka prawda środa, 08.07.2020 17:00
Brawo Racja w 100 %
Działkowiec środa, 08.07.2020 17:43
Mam na działce kotkę ,którą dokarmiam od listopada , była słaba i wątła ,dziś jest piękną kotką, wesołą , lubi się bawić ,czeka na mnie i w pełni mi ufa daje się głaskać i lubi pieszczoty. Kontakt z dzikim zwierzakiem , który zaufał człowiekowi jest pięknym uczuciem. Kochajmy zwierzaki
środa, 08.07.2020 18:39
Zmienisz zdanie jak zacznie obsrywać pietruszkę,koperek czy marchewkę.
Goni środa, 08.07.2020 19:28
To sobie umyjesz tą marcheweczke!
środa, 08.07.2020 21:10
A te cholerne ptaki jak brudzą i ile czereśniów zjadają... TRZA z nimi coś zrobić. Ludzie opamiętajcie się.
Zagorzały Działkowiec czwartek, 09.07.2020 07:34
A chwasty jak przeszkadzają!Rosną sobie gdzie chcą i atakują uprawy!Proszę władzę ROD o interwencję!Zero kotów, ptaków oraz innych zwierząt, ponadto chwastów i owadów.TO MÓJ TEREN!!!
Stonka czwartek, 09.07.2020 07:53
Mnie najbardziej w...ją biedronki
Kinka środa, 08.07.2020 13:15
koty mają zaraze i robią do doniczek
środa, 08.07.2020 16:07
jakoś od kociej zarazy prezes nie padł a kota ma w swoim domu
środa, 08.07.2020 22:27
Prezes nie padł Ale zdurnial jak cała jego banda i to właśnie od kocich szczochow
czwartek, 09.07.2020 05:56
Nie obwiniaj za to porządnego kota. Co kot winien, że ma durnego i złośliwego właściciela .Reszta ferajny prezesa sprzedała się za posady niczym prostytutki.
kris środa, 08.07.2020 22:00
dla mnie TO olbrzymi problem. śmierdzi to, wdepnąć można, bakterii w tym multum a na dodatek nie rozumiem dlaczego mam sprzątać po jakimś sierściuchu. właściciele niektórych kici, bo nie tylko są te wolno żyjące, też mają głęboko w d...., że sąsiadowi zbiera się na wymioty kiedy widzi taką niespodziankę
Lola środa, 08.07.2020 21:47
Odchoty to zaraza.Od takich kotów robi się kowit
czwartek, 09.07.2020 05:50
Kowit od takich jak Ty się robi.
czwartek, 09.07.2020 05:48
Jowita to od takich jak Ty się robi.
środa, 08.07.2020 22:45
Ludzie opanujcie się bo w przypływie emocji zaczynacie pisać głupoty, a co za tym idzie ubliżacie sobie nawzajem.
Działkowiec środa, 08.07.2020 17:35
Czy koty kradną , śmiecą, zostawiają butelki i puszki po alkoholach? Wydzierają się po pijanemu na działkach? Po sobocie stosy śmieci po grilach , radia i muzyka na regulator, że trzeba uciekać z dzialki, wrzeszczące dzieci i szczekające psy. Czy to nie jest większy problem?
środa, 08.07.2020 21:44
Wreszcie ktoś normalnie myślący.
Ddz środa, 08.07.2020 18:06
Coś się nie podoba to do kościoła
Działkowiec środa, 08.07.2020 18:20
Jestem ateistą ćwoku
bbb środa, 08.07.2020 21:40
Co za ludzie! Zwierzęta im przeszkadzają... To ich teren, jak się nie podoba, zamknijcie się w swoich "domach z betonu" i nie wyłaźcie.
Ja środa, 08.07.2020 21:17
Są dwie Panie w ddz co się kotami chętnie zaopiekuja
Działkowicz środa, 08.07.2020 21:11
Ludzie potraciliscie rozumy. Koty Wam przeszkadzają? To zapewne człowiek jako sąsiad także. Człowiek człowiekowi wilkiem. Masakra
środa, 08.07.2020 19:23
Spuście psy ze smyczy
środa, 08.07.2020 19:25
Na ciebie , czubku..
środa, 08.07.2020 19:24
Brawo !!! Wyłapywać te osoby, które nie przestrzegają tego i przekazywać w ręce Policji.
środa, 08.07.2020 19:05
Ależ ja uwielbiam zwierzęta ,koty też o ile mi nie srają i nie jszczą na wycieraczkę pod drzwiami i na drzwi,w piwnicy cuchnie jak z latryny obozowej.Szczura czy mysz widujemy od przypadku do przypadku.
środa, 08.07.2020 18:10
To chyba pierwsze rozsądne oświadczenie na tej witrynie Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Dzierżoniów. Brawo !
Ola środa, 08.07.2020 17:01
Gdybyś nie miał domu ,przeganiany z każdego miejsca bity straszny głodny. I chodził tak żeby nikt Cię nie widział .Kiedy żylbys każdego dnia w strach .chory i głodny może byś zrozumiał że on też chce żyć. Tak po prostu żyć.
środa, 08.07.2020 16:58
Ocet wlać w butelki w te miejsca co robi nie lubią zapachu octu bo ja miałam problem z truskawkami przekopywaly j gniły to zaczęły w warzywa tam też dałam siano też im przeszkadza na Internecie pisze jak pogonić koty A nie zaszkodzić im
wrc środa, 08.07.2020 16:51
Ludzie zadajcie sobie pytanie co lesze kot, czy szczury biegające po ogródkach . Najpierw robicie nagonkę na koty a zaraz będziecie płakać że szczury biegają wam po ogrodzie. Wg mnie z dwojga złego mieć błąkającego się kota na działce niż stado szczurów, ale niestety w dzisiejszych czasach to zaraz komuś będą ptaki przeszkadzać a następnie coś innego.
kociara środa, 08.07.2020 16:50
Ludzi poznajemy po ich stosunku do zwierząt. Popieram wszystkich miłośników zwierząt , cieszę się , że ktoś dokarmia zwierzęta. Sama też to zawsze robię.
Pozdrawiam wszystkich Kociarzy i Kociary.
jozek środa, 08.07.2020 12:44
jak wam nie wstyd ? nawet kotki wam przeszkadzaja
środa, 08.07.2020 14:57
Toksoplazmoza! Mówi to Panu coś????
środa, 08.07.2020 15:58
Toksoplazmoze ma co drugi człowiek na świecie a nawet o tym nie wie dowie sie tylko wtedy kiedy zrobi w tym kierunku badanie to nie moje słowa tylko lekarza od chorub zakaźnych
środa, 08.07.2020 22:37
Kto cię uczył polskiego????
Chorub????
Kocia mama środa, 08.07.2020 15:38
Ktoś tu bardzo niedoinformowany! Tokspolazmozą zarazisz się nawet WE WŁASNYM DOMU i nie potrzebujesz do tego kota.... zanim napiszesz takie brednie, poczytaj. Żal to czytać
środa, 08.07.2020 16:32
No wlasnie czytam i widze dokladnie kto jest nosicielem. A w domu sie nie zaraze bo nie mam kota
środa, 08.07.2020 16:56
Głupota nie ma jednak granic. Przeczytaj wszystko o toksoplazmozie, bo to że nie masz w domu ani w swoim otoczeniu kota ,nie oznacza, że nie możesz zarazić się toksoplazmozą. Ważne jest zapobieganie a nie likwidowanie czy przeganianie kotów.
środa, 08.07.2020 14:58
Dokładnie tak. Dzieci juz na takiej działce nie pobawią się...
środa, 08.07.2020 15:02
Proszę przeczytać w jaki sposób przenoszona jest toksoplazmoza i w jaki prosty sposób można temu zapobiec.
środa, 08.07.2020 15:03
No właśnie w odchodach głównie kotów
środa, 08.07.2020 15:04
Toksoplazmoza występuje na całym świecie i jest jedną z najczęstszych chorób pasożytniczych. Powoduje ją pasożyt Toksoplasma gondii. Przenosi się on na człowieka ze zwierząt, głównie z kotów, które są żywicielami ostatecznymi. Jest szczególnie niebezpieczna dla płodu, jeśli choruje na nią kobieta w ciąży.
środa, 08.07.2020 15:14
Odpowiedzi dotyczą w jaki sposób się przenosi i co ją powoduje, natomiast nikt nie zadał sobie trudu aby odpowiedzieć jak się ustrzec a to jest bardzo proste, wystarczy pamiętać o higienie. Nie mając kota w swoim otoczeniu przy braku odpowiedniej higieny można się toksoplazmozy nabawić. Najlepiej wytępmy koty, psy , ptaki, i inne zwierzęta bo wszystkie potencjalnie mogą przenosić choroby. Nie zapominajmy o człowieku, który też jest nosicielem wielu chorób. Niby wykształcone społeczeństwo a takie średniowiecze.
WETERYNARZ środa, 08.07.2020 13:42
KOTY PRZENOSZĄ ZARAZKI NA WARZYWA UPRAWIANE NA DZIAŁKACH! koty w swoich odchodach przenoszą bardzo wiele chorób, i nigdy, nie powinno być kotów na ogródkach działkowych, gdzie uprawia się warzywa i owoce, które następnie się spożywa. Koty załatwiają swoje potrzeby w grządkach, gdzie wszystkie te syfy z ich odchodów pochłaniane i pozostawiane są na warzywach, które później spożywamy.
100 % środa, 08.07.2020 20:45
LUDZIE PRZENOSZĄ ZARAZKI NA WARZYWA UPRAWIANE NA DZIAŁKACH! ludzie w swoich odchodach przenoszą bardzo wiele chorób, i nigdy, nie powinno być ludzi na ogródkach działkowych, gdzie uprawia się warzywa i owoce, które następnie się spożywa. Ludzie załatwiają swoje potrzeby w grządkach, gdzie wszystkie te syfy z ich odchodów pochłaniane i pozostawiane są na warzywach, które później spożywamy
środa, 08.07.2020 14:15
A o myciu i gotowaniu warzyw to "weterynarzu" słyszałeś?
środa, 08.07.2020 15:02
Nie kazde warzywo się gotuje a samo mycie w przypadku toksoplazmozy nie wystarczy Pani Mądralińska. To samo było w zeszłym roku z bąblownicą. Umycie wodą np. jeżyn czy poziomek nie wystarczyło.
środa, 08.07.2020 16:05
A jak kupujesz warzywa i owoce na targu, od rolnika, w markecie czy też osiedlowym sklepie to nie masz obaw przed toksoplazmozą czy zakażeniem bąblowcem, jakiej obróbce je poddajesz przed spożyciem?
środa, 08.07.2020 16:30
Uprawiam swoje
środa, 08.07.2020 17:06
Pewnie w szklarni zamkniętej na klucz, bo tylko w ten sposób możesz ustrzec swoje rośliny przed odwiedzinami kota. Nawet jeśli uprawiasz swoje rośliny i nie posiadasz kota to i tak istnieje ryzyko zakażenia, dlatego dla twojego dobra moja rada, poczytaj informacje na temat toksoplazmozy, zwłaszcza jak się przed nią ustrzec.
środa, 08.07.2020 20:27
Uwierz mi wiem co to jest toksoplazmoza i wiem co tego pasozyta przenosi. I sam poczytaj bo widze ze troche na ten temat pustostanem swiecisz
środa, 08.07.2020 22:24
Niewiele wiesz a i czytanie ze zrozumieniem nie jest twoja mocna stroną, oprócz tego co to jest toksoplazmoza i co ją
przenosi trzeba również wiedzieć jak można się jej ustrzec i na pewno nie jest to pozbywania się kotów ze swojego otoczenia.
Seba środa, 08.07.2020 13:35
Precz z Dudą !!!!
Jares środa, 08.07.2020 22:14
Wreszcie mądry wpis!
środa, 08.07.2020 15:52
Ja jak miałam kota, to mi sąsiadka zadźgała go czymś ostrym, bo porysował jej karoserie auta. nawet weterynarz go nie uratował :( A rozpacz dzieci nie do opisania.
środa, 08.07.2020 15:57
Twoja sąsiadka to bez wątpienia kretynka. Jak kot mógł porysowac karoserię samochodu, miał przy sobie nóż?
środa, 08.07.2020 16:58
mam nadzieje, ze ta sprawa zostala zgloszona na policje
Otto środa, 08.07.2020 16:04
Może jeszcze zlikwidować ptaki czy jaszczurki, bo też s...ją . Kot ma prawo do życia , a ludzie przenoszą o wiele groźniejsze zarazki czy wirusy . Niektóre wpisy są takie, że ręce opadają.
środa, 08.07.2020 15:54
Kiedy zajmiecie sie szczurami ktore lataja po ulicach to jest cyrk
środa, 08.07.2020 13:32
Życie wam przeszkadza bezmózgie cyborgi!
środa, 08.07.2020 19:32
:€
środa, 08.07.2020 14:57
No niestety kocura mocz niszczy i wypala wszystko co rośnie a w dodatku jest niesamowity smród! Mam to samo w ogrodzie
Diva środa, 08.07.2020 16:55
co za bzdury! skad w was ludzie tyle nienawisci?!
środa, 08.07.2020 16:57
To nie nienawiść, to niestety ciemnogród.
środa, 08.07.2020 15:06
Jakoś moim roślinom koty nie szkodzą pięknie rosną i kwitną. Dla kotów jest specjalny kącik z ich ulubionymi roślinami.
środa, 08.07.2020 16:33
Smacznego. I duzo zdrowia
Nie prdegadasz środa, 08.07.2020 12:18
A na ulicy Andersa, też pełno bezpańskich kotów, bo ludzie starszej daty dzień w dzień te koty dokarmiają. Na nic tłumaczenie...

Ona uważa, że robi dobrze, bo koty głodne nie chodzą... Chcesz kota, to sobie zaadoptuj, a nie sprowadzasz na ulicę wszystkie koty z okolicy. Do tego rok w rok pełno małych się rodzi...
środa, 08.07.2020 14:40
I co Ci kot przeszkadza na podwórku? -.-
Dowiedz sie środa, 08.07.2020 15:12
Jeden nie, ale nie 10!
środa, 08.07.2020 12:50
Czy sobie zdajecie sprawę, że bez tych kotów, to was szczury zjedzą? We Wrocławiu tak zrobili, a teraz na hurra sprowadzają koty. Wystarczy sterylizacja
Jarek Niezdarek środa, 08.07.2020 15:13
Koty szczają na was!
środa, 08.07.2020 13:07
To są koty na miarę naszych możliwości. One pokazują na co nas stać, a nie jest to nasze ostatnie słowo :). Nic mądrzejszego po tym artykule nie mogę napisać, fajny ten Dzierżoniów, skoro kilka kotów na działce nadaje się na problem na pierwszą stronę Doby.

ps. Ludzie, więcej luzu
REN środa, 08.07.2020 13:43
Paranoja już koty nawet ludziom przeszkadzają ,A NIEKTÓRZY LUDZIE NA DZIAŁKACH ODCHODY ZOSTAWIAJĄ BO TOALET NIE MA I TO DOBRZE JEST?
autorka środa, 08.07.2020 14:56
Mimo wszystko,lepsze koty,jak szczury i myszy!
środa, 08.07.2020 14:35
I- NIECH BĘDZIE ICH BARDZO DUŻO -- szczury nocą a nawet w biały dzień śmigają po osiedlach... niestety jakiś idiota potruł na naszym osiedlu bezdomne koty...żałosne!!!
HYCEL środa, 08.07.2020 13:44
Powołajmy fundację pomocy kotom. Pomagam
środa, 08.07.2020 13:05
Koty mordują ptaki,szczególnie pisklęta.
środa, 08.07.2020 14:14
To jest dzika przyroda jełopie. Pooglądaj sobie programów przyrodniczych, to odkryjesz, że jedne zwierzęta polują na inne.
Poruszona środa, 08.07.2020 14:19
A ptaki zjadaja owoce tak to juz jest wszyscy chca zyc
środa, 08.07.2020 14:23
Miasto powinno zapobiec rozmnarzaniu tych kotów. Powinny być kastrowane i sterylizowane.
Ja środa, 08.07.2020 13:40
Ludzie się robią egoistami. Wygląda na to że według niektórych, zwierzęta powinny być wyłącznie w zoo....
środa, 08.07.2020 12:51
Uwaga!. Koty maja bardzo dużo kleszczy i są ich wylęgarniami Zadzwoniłem do TOZ aby otrzymać środek na odkleszczanie kotów, aby dodać go do karmy jaką je karmię, pani powiedziała mi, że takiego lekarstwa nie otrzymam i oni z TOZ nie przeprowadzą odkleszczania, bo koty nie podlegają takiej ochronie , gdyż nie płaci się za nie podatków.
środa, 08.07.2020 14:59
Mozna kupić środek na robaki i kleszcze i smarowac grzbiet kota
senga środa, 08.07.2020 13:02
czy to taki problem czasem sprzątnąć odchody??