Co dalej ze zbiornikiem "Sudety"?

środa, 27.5.2015 13:31 179232 114

Do 31 maja obowiązuje umowa na dzierżawę zbiornika „Sudety”, jaką w 2014 roku zawarł poprzedni burmistrz Bielawy z właścicielką obiektu. Na mocy umowy, od czerwca minionego roku, miasto zobowiązane było przekazywać każdego miesiąca na konto przedsiębiorcy ponad 50 tysięcy złotych. Oprócz tego Bielawa ponosiła koszty związane z podatkami, bieżącym utrzymaniem zbiornika oraz jego naprawami. Przez cały okres trwania umowy (12 miesięcy) Bielawa wydała na ten cel około 600 tysięcy złotych.

Biorąc pod uwagę ogromne koszty dzierżawy i wydatków towarzyszących, obecny burmistrz Piotr Łyżwa podjął decyzję o nieprzedłużaniu tej niekorzystnej dla miasta umowy. Co więcej Urząd Miejski w Bielawie po wnikliwej analizie prawnej powyższej umowy, zdecydował o skierowaniu do Prokuratury zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i działania na szkodę finansową gminy Bielawa przez poprzedniego burmistrza miasta.

Należy podkreślić, że ze względu na trudną sytuację finansową, miasto nie jest w stanie spełnić oczekiwań właścicielki, która kwotę sprzedaży zbiornika ustaliła z poprzednim burmistrzem Bielawy na poziomie 7 mln złotych.
W związku z tym, że na wspomniany zakup miasto musiałoby zaciągnąć zobowiązanie bankowe, to cała transakcja, łącznie z obsługą zaciągniętego długu, kosztowałaby blisko 11 mln złotych. Należy podkreślić, że realna wartość obiektu, ustalona przez rzeczoznawcę to około 3 mln złotych.

Dla naszego miasta wydanie tak dużej sumy oznaczałoby rezygnację z realizacji inwestycji w kolejnych latach, brak środków na wkład własny do projektów unijnych oraz przede wszystkim utratę płynności finansowej.
Przy niebezpiecznie wysokim zadłużeniu gminy, wynoszącym obecnie około 42 mln złotych, na tak drogi zakup Bielawy po prostu nie stać. Z tym stwierdzeniem jednogłośnie zgodziła się także obecna Rada Miejska Bielawy, która w uchwale budżetowej na 2015 rok, zapisała na odkupienie zbiornika Sudety maksymalnie 3 mln złotych.

- Zdaję sobie sprawę, że kwestia zbiornika jest ważna dla wielu osób. Niemniej jako burmistrz muszę dbać o interesy całego miasta i o jego budżet, który znajduje się przecież w bardzo trudnym stanie. Jestem przekonany, że Bielawa może kupić zbiornik za cenę, która jest adekwatna do jego wartości – twierdzi burmistrz Piotr Łyżwa

Dlatego też podczas spotkania z właścicielką zbiornika „Sudety”, które odbyło się 30 kwietnia 2015 roku, przeprowadzono rozmowy dotyczące ustalenia realnej kwoty odstępnego, którą miasto byłoby w stanie zapłacić. Kolejne spotkanie z właścicielką obiektu ma się odbyć się w przyszłym tygodniu.

Równolegle z prowadzonymi działaniami w kierunku przejęcia przez miasto zbiornika „Sudety”, władze Bielawy realizują prace na rzecz reaktywacji nieczynnego od kilku lat basenu w sąsiedztwie zbiornika.

Jest to obiekt, który niegdyś cieszył się dużą popularnością w okresie letnim, nie tylko wśród mieszkańców Bielawy. Dlatego też ponowne uruchomienie basenu będzie ciekawym uzupełnieniem oferty rekreacyjnej miasta. Bielawa będzie więc systematycznie wykonywać prace inwestycyjne na tym obiekcie. Zgodnie z założeniami basen powinien zostać uruchomiony najdalej w następnym sezonie letnim.

Wstęp na basen będzie bezpłatny.

Źródło: UM Bielawa

Przeczytaj komentarze (114)

Komentarze (114)

Odpowiadasz na komentarz:
Janek z jajami
czwartek, 01.01.1970 01:00
artykuły pisze teraz Łukasz Masyk, najpierw wierny pies Dzwiniela, a teraz wibrator Runa i Łyżwy. Sprzedał się jak panienka w koguciku, ale co tam stanowisko jest, pensja jest, więc będę bruzdzil teraz na Dzwoniela. Jaj nie ma, twarzy nie ma, dupe sprzedał, to teraz wstyd się nawet podpisać.
czwartek, 26.05.2016 17:21
mam kartę ale podoba mi się to że każdy może łowić ryby z kartą czy bez ,gratuluję
środa, 10.06.2015 10:23
łyżwa nie ma jeziora spie.....aj ze stanowiska ,wędkarze mają już dość ,
niedziela, 07.06.2015 14:12
Co za idiota sprzedaje prywaciarzowi taki obiekt ?
środa, 27.05.2015 16:57
Dobrze, że nowy burmistrz zgłasza do prokuratury podejrzenie o popełnienie przestepstwa niegospodarnowsci i dzialanie na szkodę miasta poprzednika, który głośno się chwalił w mediach, że zbiornik Bielawa odzyskała. Lecz na prawdę nie odzyskała go i płaciła haracz po 50 tys. zł miesiecznie przez rok, bo burmistrz bał sie przegranej w wyborach. Pomimo znanej kwoty zadłużenia miasta (na ponad 40 mln zł) zgodził się rok temu na wydatek z kasy Bielawy 7 mln zł (!) na kupno zbiornika. A mógł kupić zbiornik w 2006r. od syndyka za 1,5 mln zł, to zaniechał kupna, choć Rada Miasta mu na to zezwalała.
To skarajna niegospodarność!!!
.... środa, 27.05.2015 18:33
Przeczytaj zapis obrad z 2006 roku !! i zobaczysz jak Oni mu na to pozwolili.. nie wiesz nie pisz proste.. poczytaj to sie dowiesz ja czytalem i wiem i glupot nie wypisuje ..dziekuje bardzo..
środa, 27.05.2015 23:15
“Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą”. “Im większe kłamstwo, tym ludzie łatwiej w nie uwierzą”. “Absolutnym prawem państwa jest nadzorowanie kształtowania się opinii publicznej”. Nieśmiertelne słowa, prawda? Przypomniały mi się w piątek, kiedy powiatowe media jak jeden mąż cytowały informację pana rzecznika Burmistrza Bielawy dotyczącą Zbiornika Wodnego “Sudety”.

Pan rzecznik jest miłym człowiekiem i profesjonalistą, dlatego w obliczu nadchodzącego “kryzysu zbiornikowego” perfekcyjnie przygotował swojego szefa do obrony. I to do obrony przez atak. Zanim ktokolwiek zadał pytanie dlaczego Gmina Bielawa nie doprowadziła do skutecznego przejęcia Zbiornika już w 2006 roku, informacja rzecznika przesądziła, że to wina radnych. Radnych, którzy upoważnili burmistrza do zaoferowania za zbiornik symbolicznej kwoty, lub wartości zaległych podatków. Następnym celem ataku stali się nabywcy Zbiornika. Na fejsowym profilu pana Burmistrza wręcz wypowiedziano im wojnę.

Profesjonalne urzędowe informacje zapewne brzmiały tak przekonująco, że nikt nie zadał sobie trudu sięgnięcia do protokołu z sesji bielawskiej Rady Miasta z sierpnia 2006 roku, o której w komunikacie wspomina sam pan rzecznik. W tymże zainteresowani dostrzegliby zapewne, że Rada Miasta, na wniosek komisji budżetu i finansów, jednogłośnie upoważniając burmistrza do złożenia oferty zakupu Zbiornika zaleciła, aby ta ROZPOCZYNAŁA się od przejęcia nieruchomości za symboliczną kwotę lub za wartość należnych gminie od spółki podatków, a nie na tej propozycji kończyła! Aby wiernie przedstawić intencje radnych zacytuję fragment protokołu: “Radny Sławomir Waś stwierdził, że cena spółki wynosi 1,5 mln. Intencją wniosku Komisji było upoważnienie Burmistrza do negocjacji od kwoty zobowiązań wobec gminy do tych 1,5 mln. Proponował poprzeć stanowisko Komisji. Jest wyważone, daje poparcie Burmistrzowi w negocjacjach.”

Od przyjęcia stanowiska Rady do utraty szansy przejęcia zbiornika przez Bielawę minęło ponad 1,5 miesiąca. Zwołanie w tym czasie sesji nadzwyczajnej w celu podniesienia maksymalnej sumy zobowiązań zaciąganych przez burmistrza zajęłoby max. 7 dni. Można to było zatem zrobić 6 razy. Zwłaszcza, że w tym samym czasie odbyła się sesja nadzwyczajna w sprawie zwrócenia się do RIO o zbadanie ewentualnego przekroczenia dyscypliny finansów publicznych przez burmistrza przy inwestycji w skrzywioną obwodnicę. Syndyk spółki “Zbiornik Wodny Sudety” jasno określił swoją cenę w ogłoszeniu, które do dziś wisi na na jednym z powiatowych portali internetowych. Obecnie Gmina ustami swojego przedstawiciela deklaruje gotowość zapłacenia za Zbiornik ok. 3,5 mln złotych. A presja społeczna jest tak duża, że bielawianie usprawiedliwią wydanie nawet 5 milionów lub więcej. Czyli ówcześni nabywcy zbiornika otrzymają zwrot inwestycji co najmniej na poziomie 133%. Dodając kwoty uzyskane z trzyletniej dzierżawy od miasta można zaryzykować stwierdzenie, że zarobią ponad 20% rocznie. Nie do osiągnięcia w żadnym banku! Mam nadzieję, że ta spora “górka” nie będzie w przyszłości inwestowana przez nich w jakąkolwiek kampanię wyborczą na naszym terenie.

Zbiornik Sudety jest przedmiotem różnych transakcji od 1999 roku, kiedy Powiat Dzierżoniowski nabył go pod pozorem ratowania upadającego “Bieltexu” za 18,3 mln zł. To więcej niż dziś żąda się za niego razem z planem zagospodarowania (oferta Krakinwest – 13,6 mln). Oprócz Banku Zachodniego zadowolone z tej transakcji były także spółki “BBS” i “Bawełna Dolnośląska”. Aby ta transakcja była możliwa to Zarząd Bielawy kierowany przez obecnego burmistrza zdjął ze Zbiornika ok. dwumilionową hipotekę. To właśnie wtedy Bielawa straciła wpływ na losy Zbiornika. Potem m.in. powstała powiatowa spółka, która upadła, a jej syndyk przy udziale Rady Wierzycieli sprzedał w 2006 roku nieruchomość za 1,5 mln. zł. Bielawa była reprezentowana w tej Radzie, ale już nie z 2 milionami złotych, tylko ok. 50 tysiącami wierzytelności. Po “Bieltexie” zostało w Bielawie tylko rondo.

Trzymam kciuki, za “odzyskanie” Zbiornika dla bielawian i Bielawy. Pan burmistrz, a także jeden z wiceprzewodniczących obecnej Rady Miasta, w 2006 roku Starosta Dzierżoniowski, mają dużą wiedzę i doświadczenie w sprawach okołozbiornikowych. Mam nadzieję, że Przewodniczący Rady Miasta także nie zgodzi się na kłamstewka dotyczące roli radnych Bielawy w 2006 roku. Oczekuję jego głosu. Był wszak wtedy przewodniczącym komisji, która wniosła pod obrady Rady stanowisko w sprawie Zbiornika. A jeśli nawet nie będzie miał odwagi by go zabrać, to znajdzie się na tę okoliczność jeszcze jeden cytat z mistrza urzędowej propagandy i oświecenia publicznego Josepha Goebbelsa: “Pewnego dnia kłamstwa zawalą się pod własnym ciężarem, a prawda powstanie”.
veco czwartek, 28.05.2015 09:27
Dziekujemy za przypomnienie kto i kiedy sprzedal zbiornik-teraz czas go odzyskac -a burmistrzowidedykuje jeszcze jeden cytat->jak sie nie wie dokad sie idzie to nigdzie sie nie dojdzie-z dzialan urzedu wynika ze nie maja zadnych pomyslow na bielawe -tylko korzystac z koryta zgodnie z zasada -teraz k-wa my-
czwartek, 28.05.2015 08:34
A jednak to R. D. winien jest zaniechania kupna zbiornika, co wyraźnie udowodnił pan radny S. Waś w powyżej cytowanym artykule "Kłamstewko zbiornikowe". Zatem proszę już nie powtarzać kłamstwa powtsrzanego przez 2 lata przez byłego burmistrza, że nie miał możliwości zakupu zbiornika za 1,5 mln zł w 2006 rolu. Miał negovjacje rozppcząć od kwoty 50 tys. zł a nie na niej zakończyć. Ponadto ukrył przed radnymi informację, że jest chętny na zakup zbiornika za 1,5 mln zł i nie zapytał na sesji Rady Miasta, czy RM wyraża zgodę na zakup za taką cenę. Mógł to zrobić, a nawet powinien, a tego nie zrobił. Ciekawe dlaczego na 2 mies. przed wyborami oddał walkowerem zbiornik nowym właścicielom?!
wtorek, 02.06.2015 12:00
Witam znamy przypatki gdzie urzedy , za 5 zl. niszcza ludzi , zabieraja caly dorobek zycia. Albo wsadzaja do wiezienia. A tu takie MILIONY. Podatnikow POSZLY .... GDZIE i NIC . SKANDAL. MUSZA ZA TO ODPOWIEDZIEC,i TO SZYBKO. Wstyd.
piątek, 29.05.2015 23:05
to jest własność prywatna debile z urzędu miasta i będzie mógł robić co zechce z jeziorem ,powinnismy być wdzięczni dżwinielowi że doprowadził do ugody ,nie ma zasiek na wysokiej i wstydu na całą polskę ,a łyżwie dać łopatę jak będą zasieki i szlabany ,
janusz niedziela, 31.05.2015 12:52
Sorry ale to chyba ty jesteś debilem skoro nie znasz historii powstania tego obiektu i za czyje pieniądze został on wybudowany a każdy kto przyczynił się do tej sytuacji powinien zrobić zrzutę i odkupić go od mafij,bo chyba niema innego rozwiązania.noto pa debilu.
myślenie nie boli czwartek, 28.05.2015 11:27
skoro tyle osób chce zbiornik to może zgodzą się na podniesienie podatków , na zbiórkę funduszy tak z 360 zł od osoby, wtedy będzie jezioro. Tylko czy warto na 3 tygodnie w roku bo tyle jest gdzieś słońca do plażowania. No nawet niech będzie miesiąc.
Janusz niedziela, 31.05.2015 12:44
Ten zbiornik już raz był zbudowany za społeczne pieniądze wypracowane przez zakłady bawełniane w Bielawie i nie tylko więc moim zdaniem należy do społeczności pow. Dzierżoniowskiego.Skoro raz już nasi ojcowie za to zpłacili to chyba starczy.A ten kto go sprzedał powinien to odkręcić i ponieść wszystkie koszta osobiście
darecki sobota, 30.05.2015 19:06
Podatki od nieruchomości zostały podniesione już w o 30% jeszcze za rządów poprzedniego Burmistrza, kiedy zaczął się cały cyrk ze spuszczaniem wody itd. Przecież chodziło jedynie o wyrwanie kasy od miasta, czyli de facto od podatników. Gdyby właścicielowi zależało na "inwestycjach", to od samego momentu kupienia zbiornika byłoby coś widać. To wszystko śmierdzi na kilometr, a jak to od lat widać w polskiej rzeczywistości "prawnej" - zarobił i tak ten kto miał zarobić. Wiadomo też kto za to wszystko zapłaci.
Nie zdziwiłbym się, gdyby za jakiś czas opchnięto wieżę na Wielkiej Sowie...
niedziela, 31.05.2015 11:27
Interes życia, kupić za 1.5 mln sprzedać za 7 mln.
niedziela, 31.05.2015 11:13
łyżwa wypieprzaj jak nie będzie jeziora
niedziela, 31.05.2015 11:16
już małolaci nie mogą się doczekać wakacji ,
Autor W niedziela, 31.05.2015 09:08
A kto wyceniał zbiornik przed przetargiem i który syndyk-komornik to prowadził? Tam są pieniądze z tego przekrętu. I tych cwaniaków do prokuratury, a nie "sprawdzony zespół" ratujący się przed wyborami.
sobota, 30.05.2015 17:25
potrzeba jakiegoś młodego energicznego burmistrza nie bojącego się wyzwań ,a nie starego bojącego się nauczyciela trzymającego się sułtanny ,
sobota, 30.05.2015 17:50
to prawda, Łyżwa się nie sprawdza
jadhen sobota, 30.05.2015 15:18
Nastała pora na rozliczenie byłych włodarzy miasta i posłów z naszego regionu za niecne pozbycie sie zbiornika prawda panowie Dźwinel czy Jedoń ?
sobota, 30.05.2015 15:34
Włodarzy powiatu i ówczesnych posłów ok. Dżwiniel nie miał nic wspólnego ze sprzedażą zbiornika. Wbijcie sobie to do zakutego łba. Może jakiś grzech zaniechania,w co tez watpię .Tworzenie spiskowych teorii to wasza domena.
środa, 27.05.2015 21:14
A tak obiecywaliscie podczas wyborow i co?! Nie poradziliscie sobie z tym tematem.Zadanie przeroslo pana Lyzwe i Runowicza. Najgorsze jest to ze ciagle szukacie winy w Dzwinielu a sami nie potraficie nic dobrze zalatwic
bielawianin sobota, 30.05.2015 14:02
dokładnie! Cała kampania się na tym opierała.... Chciałem zapytać co szanowny Pan Łyżwa zrobił do tej pory?? cokolwiek? Czy dalej będzie gadał głupoty że sprząta po wcześniejszym burmistrzu?
sobota, 30.05.2015 14:53
Jedyne co zrobił w sprawie zbiornika ,to odebrał pełnomocnictwa adwokatowi ,ktory bardzo dobrze znał sprawę .
sobota, 30.05.2015 12:39
i dalej hałas o zbiornik, Buczkowa kupiła to ma, był przetarg więc dlaczego miasto wtedy się nie postarało? zbiornik poszedł za śmieszną cenę, a burmistrz wtedy się tłumaczył, że nie ma kasy aby podbijać stawkę ale 600 tys rocznie miał na dzierżawę pffffff interes życia zrobił. Śmieszy mnie ten temat, gdyby to moje było tak samo bym sobie nie życzyła żeby mi ktoś łaził po moim terenie.
arek24 sobota, 30.05.2015 09:20
ile by kosztowało wybudowanie takiego nowego zbiornika ?
bielawianin piątek, 29.05.2015 20:39
Tak na marginesie to zbiornik jest czescia systemu przeciwpowodziowego i
jako taki powinien miec glowny zarzad w Warszawie.
bielawianin piątek, 29.05.2015 20:33
zrobic porzadek z ta slaska mafia
piątek, 29.05.2015 18:24
nie ma jeziora nie ma łyżwy prosto i na temat ,,
Adam Struś środa, 27.05.2015 21:48
Sądzę,że Łukasz Masyk rzecznik poprzedniego burmistrza Dźwiniela powinien za wszelkie kłamstwa i przeinaczenia znaleźć się w prokuraturze.
Trzeba punkt po punkcie zacytować jego kłamstwa i przeinaczenia.
Obietnice w imieniu burmistrza byłego a przytaczane jego ustami powinny znaleźć swój finał w sądzie i nie wiem czemu Piotr Łyżwa nie zwolni zaraz tego nikczemnika, który swoją osobą robi mu czarny PR.
Aby rządzić miastem trzeba wymieść śmieci,patrz Adam Mickiewicz - Pan Tadeusz.
czas na zmiany piątek, 29.05.2015 08:36
A co on jeszcze tam pracuje nie ma lepszych fachowców co dla żoneczki ukłon żeby popierała włądze tak jak zatrudnia sie na strazników mieskich byłych zomowców

Łyżwa jest burmistrzem pzrejściowym tak jak Komorowski następne wybory mobilizacja i wybierzemy mądrego burmistrza ludzie głosujcie na wyborach przekonała się butna PO i trzeba ruszyć wiecznych skamieniałych radnych i działaczy bielawskich
Gość piątek, 29.05.2015 07:27
Nie sam burmistrz decydował o sprzedaży .
piątek, 29.05.2015 06:37
Czytaj ze zrozumieniem,Rys do prokuratora a negocjacje trwaja.
xxx czwartek, 28.05.2015 21:47
a jak po co zbiornik dachy ciekną wiecie gdzie
czwartek, 28.05.2015 19:56
znowu wojewoda ,prokuratura , telewizja wrocławska ,wszystko było przerabiane ,własność to własnośc ,co za idioci w tym urzędzie pracują
czwartek, 28.05.2015 19:35
zbiornik miał być bielawy w tym roku ,co jest grane ?? ,wypieprzyć łyżwe ,referendum
Zatroskany czwartek, 28.05.2015 17:39
Autorom tej ciekawej dywagacji proponuję aby skierowali do Prokuratury doniesienie o podejrzeniu przestepstwa w sprawie dziwnego i niezrozumiałego wzrostu długu publicznego miasta Bielawa mimo podjecia zdecydowanych działań ograniczajacych całkowicie inwestycje i projekty unijne,mimo maksymalnego ograniczenia wydatków bieżących i wyjatkowo oszczednej polityki kadrowej w UM Bielawa.Doceniając uczciwość,trud i starania decydentów UM w ograniczenie deficytu należałoby wskazać winnych których upatruję w Sprawdzonym Zespole Dźwiniela który dezawuuje wszelkie wasze poczynania.Nalezy podjąć zdecydowane działanie w tym kierunku bo w innym przypadku problemy te mogą się ciągnąć przez całą kadencję ze szkodą dla tak zaangażowanych prominentnych pracowników UM.
czwartek, 28.05.2015 19:17
To oczywiście ironia i sarkazm? Bo jakże by inaczej.
czwartek, 28.05.2015 15:51
Proponuję założyć fundację na rzecz ratowania zbiornika. Niech każdy odda w podatku 1%, plus zbieranie do puszek w czasie wakacji i regałowiska. Na molo puszka , na plaży puszka, koło portierni puszka, i na wałach puszka , obok moczykiji puszka. Jeszcze pare osób zarządu się przy tym utrzyma.
:-) :-) czwartek, 28.05.2015 18:36
Bardzo dobry komętarz popieram i wielu moich znajomych też
sobota, 30.05.2015 15:40
Co popierasz gamoniu? "Komętarz"? I Twoi znajomi tez popierają " komętarz"? Zajmijcie się nauką języka polskiego.
Ale jaja!!! czwartek, 28.05.2015 11:56
wydali 600 koła na nieswoją własność i jej utrzymanie!!! BRAWO!!! I po roku czasu, ani miasto ani ludzie nic z tego nie mają (prócz MINUS 600 koła w kieszeni miasta).
Przecież to są jaja!!!
Mnie to osobiście boli, bo pracuję i płacę podatki na "takie super interesy."
Bieltex czwartek, 28.05.2015 00:26
Ale bezprawie panuje jeden cwaniak stawia sie miastu a urzedniki w imie jakiegos durnego prawa-bezprawa bezradni.
Uchwalcie sobie nowe prawo ,ze dobro wiekszosci ludzi jest prawem.
Ustalcie zasade wspołzycia społecznego .
Ktos z tej chciwosci powinien wypic jeszcze wode z jeziora.
czwartek, 28.05.2015 06:54
Nie cwaniak tylko właściciel. Piszesz takie bzdury, że aż przykro czytać.
czwartek, 28.05.2015 11:46
sam minister spraw wewnętrznych oświadczył
Anna środa, 27.05.2015 15:05
Panie Łyżwa
sam Pan nie wierzy w to co Pan mówi!!!!!
Proszę nie traktować wszystkich mieszkańców jak idiotów!!!!!
O jakim niebezpiecznym zadłużeniu Pan mówi ?? Bielawa jest w tej kwestii "średniakiem" co łatwo sprawdzić! A wskaźniki można poprawić pozyskując np środki zewnętrzne !! Tylko kto ma w Pana ekipie na to pomysł. To jest ABC samorządowca !!
Powodzenia życzę w napełnianiu basenu wodą ze strumienia !!
czwartek, 28.05.2015 11:01
A co nie można napełnić basenu wodą ze strumienia???
czwartek, 28.05.2015 10:39
Kto to pisał
Zdegustowany bielawianin czwartek, 28.05.2015 09:27
Po wnikliwej analizie sadzę że całe to towarzystwo wzajemnej adoracji,które nie ma pojecia o zarządzaniu i wprowadza w błąd opinię publiczną powinno wysłać się na przymusowe leczenie do psychiatry - jak można takie bzdury publikować? Kto to firmuje?Dobo skończ z przypadkowymi wypowiedziami anonimowych osób z UM w Bielawie.Niech krętacze mają się odwagę podpisać pod tym co mówią.
środa, 27.05.2015 17:24
Dlaczego autor artykułu się nie podpisał?
Janek z jajami czwartek, 28.05.2015 08:11
artykuły pisze teraz Łukasz Masyk, najpierw wierny pies Dzwiniela, a teraz wibrator Runa i Łyżwy. Sprzedał się jak panienka w koguciku, ale co tam stanowisko jest, pensja jest, więc będę bruzdzil teraz na Dzwoniela. Jaj nie ma, twarzy nie ma, dupe sprzedał, to teraz wstyd się nawet podpisać.
czwartek, 28.05.2015 08:32
Niektorzy dusze sprzedadza dla pieniedzy.Masyk teraz awansowal. Jest kierownikiem promocji, redaktorem naczelnym wiadomosci.
janek środa, 27.05.2015 19:53
Wszytkie pisma z urzedu do ludu sa "no name". Latwo jest pisac pomowienia i oczerniac innych i sie nie podpisac. Ktos nie ma odwagi? Pani rzecznik? A moze pan Masyk? Aaa moze Rujnowicz? Prosimy nastepnym razem laskawie sie podpisac
środa, 27.05.2015 14:23
Durny naród znowu kupi te kłamstwa, ludzie jaki basen, jakie jezioro, skoro Buczek kazał spuścić wodę.
czwartek, 28.05.2015 07:19
Basen też Buczka ale kit
środa, 27.05.2015 14:19
Jeden przesrał w Bielawie zbiornik (meszka jeszcze?) drugi ciepłownie w Dzierżoniowie . Jeden rocznik razem z prezesem Pzw
czwartek, 28.05.2015 07:17
Nie prezes a śmieciarz
czwartek, 28.05.2015 07:24
I właśnie takie szkodniki są u władzy
czwartek, 28.05.2015 07:33
W Owieśnie wodę nawoził zrywką asfaltową ,myślał że ryby będą szybciej rosły
KONDOMINIUM czwartek, 28.05.2015 02:37
Chcecie zbiornik ? Niech wezmą kolejny kredyt bu zadłużyć dalej miasto.
środa, 27.05.2015 22:32
Sprawa zbiornika przerosła obecnych włodarzy nie mają pomysłu jak rozwiązać problem i jak rozmawiać z buczkami to trzeba wszystko zwalić na poprzednika
środa, 27.05.2015 23:00
Przerosla obecnych wlodarzy? A czy to Ci obecni wlodarze sprzedali zbiornik? Czy moze piastujacy 12lat urzad pan Ryszard i jego wspolpracownicy sa odpowiedzialni za to? Mamy nowego burmistrza ktory
przyszedl na rozpiep...ne podworko po poprzednikach i to on jest winien za 12laetnie bledy poprzednikow? Dzieki Bogu ze Rysiek juz nie zadzi miastem. Moze teraz miasto sensownie ma szanse na rozwoj
środa, 27.05.2015 23:42
Te mądralo ,wysil sie odrobine i dowiedz sie dokładnie jak naprawdę wygląda sprawa zbiornika . Może dzięki temu ,(jeżeli oczywiście jesteś w stanie to ogarnąć)przestaniesz bełkotać .
czwartek, 28.05.2015 07:25
Sam sie lepiej dowiedz. Zamiast wywalac miliony za obiekt ktory zadnych zyskow pienieznych nieprzynosi to czemy tych pieniedzy nie zainwestować w basen i obiekty okoliczne ktore dostarczały by jakies pieniadze do miasta chocby pole namiotowe oraz odpowiednie zaplecze ktore przyciagnelo by ludzi do tego miasta. A nie na zasyfiony zbiornik ktory nikomu nie potrzebny. Popieram. Po co placic i dzierzawic cos na co nas nie stac i co jest nie rentowne.
czwartek, 28.05.2015 14:34
Juz widzę zapelnione pola namiotowe w Bielawie i taplacych sie w zaszczanym basenie turystów . Puknij sie w łeb . Nie wszystko musi być rentowne. Po to mieszkańcy płaca podatki ,zeby włodarze dbali o tereny rekreacyjne służące mieszkańcom. Zbiornik pełni tez inna role. Poczekajmy na kolejna powódź i przekonamy sie na własnej skórze. Nierentowne są szkoły ,przedszkola,teatry,biblioteki,drogi,śc
ieżki rowerowe,park itd. Zaorać wszystko w cholerę .
czwartek, 28.05.2015 20:32
Od kilku lat odbywał sie w Bielawie bieg na wieże ,fajna imprezka . Średnio ponad sto uczestników ,większość spoza Bielawy. W jakimś stopniu promująca miasto . W tym roku poraz pierwszy sie nie odbędzie decyzja rady parafialnej. Wiecie kto jest w radzie parafialnej? m.in. Milosciwie panujący Łyżwa . No coments. Pałujcie sie lyzwowcy dalej. Całkiem nieźle wam idzie.
środa, 27.05.2015 15:16
Jak wam nie wstyd dobo pisac takie propagandowe smieci ?
środa, 27.05.2015 22:21
Masz racje ,Doba cytując Łyżwę pisze propagandowe śmieci.
środa, 27.05.2015 20:07
burmistrza odwolac juz go bysmy nie wybrali
środa, 27.05.2015 21:07
Poprzednik przegral wybory przez marazm kolesiostwo i zbiornik-Pan-wybral te sama droge -i koniec bedzie ten sam z wieka szkoda dla miasta
ali środa, 27.05.2015 20:50
jak zwykle obiecanki tak jak duda
ałtor środa, 27.05.2015 14:06
Bardzo mądre posunięcie o nieprzedłużaniu umowy. Sam bym postąpił tak samo.
bac środa, 27.05.2015 14:27
popieram, od początku te umowy dzierżawy były z kosmosu
środa, 27.05.2015 14:51
To ,ze ty byś postąpił tak samo ,to wcale nie znaczy ze to mądre posunięcie . Trochę skromności .
środa, 27.05.2015 20:17
Bo jesteś lizus Łyżwy,,,,,,,
środa, 27.05.2015 19:50
Zbiornik temat zastępczy? Co dalej?
Alojz środa, 27.05.2015 18:51
daje wam to rozwiązanie gratis -co jak zrobić z owym zbiornikiem Sudety

rozwiązanie to przyniesie zysk , ściągnie turystów, da pracę kilku osoba,

Liczący 800m wyciąg nart wodnych znajdujący się na jeziorze Drwęckim w Ostródzie jest z najciekawszych atrakcji turystycznych w regionie. Konstrukcja składa się z pali umocowanych do dna jeziora. Do pali zamocowano pylony z kratownicy, na których została rozpięta sieć lin, do których podpina się narciarza. System silników napędzających wyciąg jest sterowany elektronicznie z brzegu. Jest to bezpieczny i wygodny sposób jazdy na nartach wodnych, dzięki temu, że płynie się po stałej trasie. Łatwiej także przyswoić sobie technikę pływania na nartach wodnych korzystając z wyciągu niż płynąc za motorówką. Z wyciągu jednocześnie może korzystać 7 do 9 osób. Na brzegu zlokalizowano zaplecze dla narciarzy z przebieralnią, natryskami i wypożyczalnią sprzętu. Cały czas nad bezpieczeństwem korzystających z wyciągu czuwa instruktor i ratownik. Rocznie z wyciągu korzysta około 40 tys. narciarzy wodnych.
veco środa, 27.05.2015 19:16
A prirytetem miala byc przedsiebiorczosc i walka o nowe miejsca pracy-teraz widac ze to dotyczylo tylko kolesi-czynielepiej stracic takiego burmistrza niz jezioro bo burmistrza mozna zmienic a jeziora nie
bielawianin środa, 27.05.2015 18:17
Czy władze nie zdają sobie sprawy z tego, że reaktywacja basenu na terenie "SUDETÓW" to ogromne koszty? Skąd weźmie się no to pieniądze? Widać tu demagogię i absolutny brak wiedzy, dotyczącej zarządzania miastem. Ale nie ma się czemu dziwić, zważywszy grono "fachowców", którymi otoczył się nowy władca.
środa, 27.05.2015 18:52
Czytam twoje wypociny, oswiec nas ekonomisto i przybliz twoj punkt widzenia, a nie lakonicznie ferujesz ekonomiczne wyroki
środa, 27.05.2015 18:52
wszyscy ładnie obiecuja a nas w nas w nosie maja
środa, 27.05.2015 18:48
łyżwa spadaj ze stanowiska jak jeziora nie będzie ,
środa, 27.05.2015 18:13
latem park do dupy ,teatr do dupy baseny kryte i niekryte też do d...y,tylko jezioro
:-) :-) środa, 27.05.2015 17:29
Dlaczego nie zrobią zbiurki pieniędzy albo nie poszukaja sponsorów
Dzierżoniowianin :) środa, 27.05.2015 17:24
... a co z galerią w Dzierżoniowie?!
Niech reporterzy portalu doba.pl się dowiedzą :)
kolezanka środa, 27.05.2015 16:37
Łukaszu Masyk, przykro mi, że zniżam się do tego poziomu, ale po przeczytaniu powyższego artykułu na usta ciśnie sie pytanie: jak Ty się z tym czujesz? Potrafisz jeszcze spojrzeć w lustro, czy podobnie jak Twoja żona dawno straciłeś już twarz?
środa, 27.05.2015 17:07
Lukasz nie ma sie co wstydzic byla chwila wstydu i jestes kierownikiem promocji ciepla posadka zonka chorongiewka ludzie niedlugo zapomną. Na razie nie mogą na Was patrzyc ale kiedys im przejdzie a Wy się nachapiecie
środa, 27.05.2015 20:00
Polityczna para roku. Niesamowita metamorfoza i zdolnosc do asymilacji.
wwww środa, 27.05.2015 20:39
To prawda, żałosne:)))
czwartek, 28.05.2015 08:04
Jakby nie było, Lukasz, siegnales dna, z urzędu jeszcze Ci w twarz nikt tego nie powie, ale takim ludziom jak ty napluc w twarz to mało. Nie mówiąc o twojej bezzebnej zoneczce, która już sama nie wie komu ma wlazic w dupe.
czwartek, 28.05.2015 11:41
oni myślą ze teraz kariere robią,on w urzędzie, ona w polityce Maja swoje 5 minut a ludzie z otoczenia widzą i sie śmieją.
piątek, 29.05.2015 22:08
Ta " polityczna " para roku i ich zachowanie w pełni legitymizuje powiedzenie ,ze
"Polityka to wyjątkowa qrva ,bez żadnych zasad "
życzliwy sobota, 30.05.2015 21:06
Śmieją? A może skręca ich z zazdrości bo nie tak sobie zaplanowali
czwartek, 28.05.2015 11:34
Ale z ciebie debil :)
młody środa, 27.05.2015 21:50
Chorągiewka a nie chorongiewka i nie patrzyć a patrzeć. Imbecylu.
Bielawianin środa, 27.05.2015 15:41
I jak zwykle były same obiecanki. Jedno z głównych haseł wyborczych było odzyskanie zbiornika. Większość miast w Polce ma zadłużenia. Kupcie ten zbiornik bo w końcu przepadnie, a potem Panie Łyżwa postaw na stołku jakąś jedną chociaż kompetentną osobe i zacznijcie pozyskiwać pieniądze z zewnątrz albo inwestycje, które będą przynosić przychód. Jak będziecie dalej tak rządzić to nie będzie jeziora a dług i tak będzie rósł albo zaniedbacie Bielawę na wszystkim oszczędzając, żeby tylko spłacić dług! Wsiąść się do roboty!! W końcu my wszsyscy dajemy na Wasze pensję!
środa, 27.05.2015 16:50
Przecież to poprzedni burmistrz głośno się chwalił w mediach, że zbiornik Bielawa odzyskała. i guzik z tego wyszło. A mógł kupić go w 2006r. od syndyka za 1,5 mln zł, to zaniechał kupna, choć Rada Miasta mu na to zezwalała.
A pozyskane pieniadze przez poprzednią ekipę poszły na ronda i Iinkubatory oraz Leśne Szkoły i fontanny i tragicznie zadłużyły miasto, bo miejsc pracy żadnych nie przybyło. Nawet z tą nową strefą ekonomiczną.
Taki jest faktyczny efekt "kompetentnej" byłej władzy, co 16 lat zmarnowała dla Bielawy, a tylko kilku cwaniaków nabiło swe kabzy.
środa, 27.05.2015 16:49
został łyżwa tylko burmistrzem że zbiornik będzie bielawy ,
środa, 27.05.2015 16:47
znowu zasieki na wysokiej ,wstyd
J środa, 27.05.2015 16:29
Towar jest warty tyle ile ktoś chce za ten towar zapłacić...
Ktoś daje 3 mln PLN i jak nie znajdą kupca za więcej to jest to warte 3 mln PLN.

Kupią za 7 mln PLN i będzie lament że ponad 2 razy przepłacone....
środa, 27.05.2015 16:25
i słusznie! 3 bańki chcą niech biorą jak nie to nie
środa, 27.05.2015 16:15
A co, dali byscie 7 baniek za to? Szczerze? Gdyby to były wasze pieniądze? Tym bardziej że wycieniono obiekt na 3?
środa, 27.05.2015 15:34
Może zamiast dni bielawy władze miasta zorganizują wspólne spuszczanie wody z jeziora
środa, 27.05.2015 15:12
Obiecywało się i teraz się nie dotrzymuje słowa czyli trzeba honorowo podać się do dymisji a nie czekać na referendum
Bb środa, 27.05.2015 15:08
Z zadłużeniem to nowa ekipa przegina ono jest na poziomie 38,6% przy maksymalnym 60%. Trzeba było zacząć od rozmowy z Buczkiem jeszcze w grudniu 2014r a nie czekać ze spotkaniem do 30kwietnia.No to teraz Buczek dyktuje warunki.Co dalej panie Łyżwa a miało być tak pięknie. Uruchomienie basenu to mrzonki.
środa, 27.05.2015 14:03
Wejście na basen nie powinno być bezpłatne bo w Polsce jet tak, że jak coś jest bezpłatne to znaczy, że nie moje i nie muszę o to dbać.
Także opłata choćby symboliczna ale powinna być.
środa, 27.05.2015 14:58
Bo niby jak płace to moje ? Z opłata ,czy bez i tak bedą sczac w basenie. Dopiero jak płaca to robią sie paniska. Zapłaciłem to robię co chce. Nie znasz mentalności rodaków ?
środa, 27.05.2015 15:24
Nie, to nie tak jak płacę to moje ale jak płace to mam większy szacunek do tego. Z tym laniem do basenu to w sumie masz rację.
żenada rysia hudegoryja i pachoł środa, 27.05.2015 14:10
komuch przesrał i trzeba go rozliczyć a tak po za tym gdzie jest łódka
zaginiona
środa, 27.05.2015 14:49
Sprawa " łódki " ponoć wyjaśniona . Okazało sie ze chodzi o jakiś sr...ny ponton, ktory sie odnalazł. Tak sie robi propagandę i sieje plotki.
środa, 27.05.2015 14:44
No jasne ,reaktywują basen a Buczki obok spuszczą wodę i zrobią wysypisko śmieci . Rekreacja jak ta lala. A raczej RAKreacja. A jak ciekawie będzie przy obfitych opadach. To dopiero będzie rekreacja ,nawet basen nie będzie potrzebny, bo do domów wpław będziemy płynąć.
środa, 27.05.2015 14:29
Nepotyzm i niekompetencja w urzędzie sięga zenitu. Następna w kolejce na zatrudnienie czeka Kantarkowa, córka Kwasnika!
środa, 27.05.2015 14:28
Runowicz niedługo wyprowadza cię w kajdankach