Bielawa najbiedniejsza w powiecie dzierżoniowskim?

czwartek, 4.8.2022 09:00 68190 291

Z opublikowanych przez Ministerstwo Finansów wskaźnikach dochodów podatkowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca dla gmin na 2022 r. wynika, że liderem pod względem dochodów w naszym powiecie jest gmina Łagiewniki. Na jednego mieszkańca przypadło tam 1952,99 zł. Najgorzej wypadła Bielawa z 1258, 78 zł. W Polsce najbogatsza jest gmina wiejska Kleszczów, a najbiedniejsza to Potok Górny.

Gminy powiatu dzierżoniowskiego w rankingu (na 2477 wszystkich miejsc):

* Łagiewniki - 582 miejsce - 1952,99 zł

* miasto Dzierżoniów - 744 miejsce - 1801,49 zł

* gmina Dzierżoniów - 929 miejsce - 1662,35 zł

* Niemcza - 1140 miejsce - 1535, 09  zł

* Pieszyce - 1481 miejsce - 1366,24 zł

* Piława Górna - 1631 miejsce - 1290, 2 zł

* Bielawa - 1700 miejsce - 1258,78 zł

Czytaj: Najbogatsze i najbiedniejsze gminy w Polsce w 2022 roku (ranking)

Przeczytaj komentarze (291)

Komentarze (291)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Niezupełnie, problem polega na tym, że kiedy inne miejsca nastawione na rozwój turystyki inwestowały w nią i rozwijały się, zgrany zespół budował drogi w polach, walczył z dewastacją nie swojego jeziora i w zasadzie sami nie wiedzieli w jakim kierunku chcą iść Trochę poszli w edukację ekologiczną, niestety łatwiej coś zrobić niż później utrzymać, zapewnić jakość i napływ klientów. Generalnie to były lata stracone bezpowrotnie. Łyżwa ruszył z tematem jeziora, trochę chaotycznie i jakby bez wyraźnego celu, prowizorycznie, ale jednak trzeba mu przyznać że temat jeziora rozwiązał, kupił drogo, ale kupił i teraz Andrzej może sobie stawiać palmy na plaży. Niemniej kilkunastu straconych lat nie da się ot tak nadrobić. W kasie pustawo, trochę pieniędzy niby na papierze pozyskał i chce budować halę sportową. Kolejny krok donikąd, bo co ta hala wniesie oprócz kosztów? Kto przyjedzie do tej krainy emerytów na imprezy sportowe czy nawet inne? Bielawa ma małe wpływy z podatków, ale nie oszukujmy się, miałaby jeszcze mniejsze gdyby nie ludzie którzy od dawna pracują np. we Wrocławiu, tylko się nie przemeldowali z różnych powodów. Kiedyś to zrobią i będzie jeszcze gorzej z budżetem. Ale władza się wyżywi, wiadomo, dlatego urzedniczy beton zostanie betonem, a urząd i jego oddziały największym pracodawcą. Oni już widzą, że jedyną ich drogą jest trzymanie się stołka za wszelką cenę. Mieszkańcy mogą to zmienić, ale czy zechcą?
Marta sobota, 25.05.2024 21:03
Chciałabym wiedzieć,gdzie podziewa się policja . Mieszkam na ulicy Wysokiej i zawsze wieczorami dzieją się dantejskie sceny przy udziale samochodów i motorów pisk darcie gumy strzelanie z rur . Nie można siedzieć spokojnie we własnym domu jest lato i trudno nie uchylić okna . Po co te asfalty i komu mają służyć, dla czubów , ćpunów,pijakom ? Dlaczego wieczorami nie ma policji , rano są,czego pilnują . Teraz jeden z czubów jeździ, wyje i piszczy samochodem , drugi rozpier.....motorem . Policji jak nie ma tak nie widać, boją się? Siedzą w krzakach ? Tylko bojące się pieski mają przerąbane , ale kogo to obchodzi ,niech zdychają na zawały, bo nikogo to nie interesuje. Szkoda mi ciszy która kiedyś tu panowała . Mam nadzieję , że ktoś mądry zainteresuje się wyciem itp na naszej ulicy . Policja śpi.
sobota, 02.09.2023 22:48
Nie wiem kto rozpuszcza takie wieści...że Hordyj wie jak...i załatwia miliony dla Bielawy ?
Prawda czwartek, 13.10.2022 09:43
Jak to Bielawa najbiedniejszą przecież Hordyj tyle miliardów załatwia z UE i nie tylko obiecanych w wyborach to jak to jest z ta biedna Bielawa ?
czwartek, 25.08.2022 22:29
Biedawa się nigdy nie rozwinie, taki mamy klimat
środa, 07.09.2022 15:09
Bielawa będzie zrujnowana po takich rządach jakie są i będzie spłacać długi przez pokolenia chyba że ich komornik zaora
wtorek, 09.08.2022 18:50
Turystyka w Bielawie? Dla porównania w samej tylko Szklarskiej Porębie jest 30,000 miejsc noclegowych dla turystów. Dziękuję za uwagę
wtorek, 09.08.2022 08:53
No i jak ma się teraz ta propaganda sukcesów do ekonomicznej rzeczywistości Bielawy? Można sobie wymyślać wizję typu modelowe miasto ekologiczne, można się szczycić jeziorem i jakimś campingiem, a fakty jakie są to wszyscy widzą.
piątek, 05.08.2022 17:39
W Bielawie burmistrzem jest dr ekonomii, 4 lata już rządzi ze swoimi radnymi, z ogromnym doświadczeniem jako wiceburmistrz za rządów Dzwiniela, a żadnego poważnego inwestora jak nie było tak nie ma i żadnych sensownych planów rozwoju miasta. Co więcej każdego dnia miasto stacza się w otchłań coraz bardziej co widać choćby w tym rankingu. Po co ta strefa ekonomiczna i obwodnica skoro nie potraficie nikogo konkretnego przyciągnąć do inwestowania? Żadna ekologia, czy turystyka jedynym ratunkiem jest odpowiednia reklama, pozyskiwanie inwestorów i tworzenie nowych miejsc pracy.
Doktor ekonomi wtorek, 09.08.2022 18:03
Jak widać po wynikach, musiał ściągać na studjach
sobota, 06.08.2022 06:52
Trudno się nie zgodzić z przedmówcą
sobota, 06.08.2022 07:41
Piszesz żeby pisać, przemysł w Bielawie to była ślepa uliczka która teraz procentuje biedą, trzeba było kilkanaście lat temu ostro pójść w turystykę to teraz mielibyśmy kurort. Teraz jest trochę za późno i widać efekty, ani przemysłu ani turystyki, jest noclegownia i emerytownia
sobota, 06.08.2022 07:53
Jaka turystyka o czym Ty piszesz. Ta śmieszna plaża i parasole hawajskie to ma być pomysł na biedę w tym mieście? W Dzierżoniowie też był przemysł, Diora, Silesiana, tysiące ludzi straciło pracę. A miasto jakoś się podniosło i jeszcze pół Bielawy tam pracuje. A u nas jakieś bzdety z modelowym miastem ekologicznym, zamiast wziąć się porządnie do roboty.
sobota, 06.08.2022 07:55
W punkt
sobota, 06.08.2022 08:52
Nie znasz się na turystyce i nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, typowe dla prostaczków bez szkoły którzy myślą że turystyka to plaża i parasol. Teraz owszem jest tu biedaturystyka, ale tylko dlatego że tacy jak ty baranku parli na przemysł, który w Bielawie upadł i nie miał szans wrócić z wielu powodów. Gdyby kilkanaście lat temu poważnie zainwestowano w turystykę zamiast robić drogi w polach, narzekałbyś że są tłumy I nie da się żyć
sobota, 06.08.2022 09:28
Przemysł upadł nie tylko w Bielawie, ale także w innych miastach. Tyle tylko, że inne miasta się podniosły, a Bielawa pozostała w maraźmie. I nie była to ślepa uliczka, bo dzięki zakładom w Bielawie pracę miało kilka tysięcy ludzi . Później nastąpiło otwarcie granic i niestety konkurencja wyparła zakłady w tym mieście. Przypomnę Ci tylko, że to za czasów obecnej ekipy Bielawie nie udało się pozyskać zbiornika tylko powędrował w prywatne ręce. Na turystyce znam się dobrze, skończyłem Wydział Turystyki i wiem, że Bielawa nigdy nie będzie ośrodkiem turystycznym z prawdziwego zdarzenia, bo po prostu nie ma odpowiednich walorów. Wystarczy popatrzeć na Karpacz, Świeradów Zdrój, Polanicę, Lądek, czy Stronie Śląskie. Jedyne co dobrze napisałeś to to, że teraz mamy biedaturystykę. Są Góry Sowie, ale turystyka koncentruje się w Sokolcu, Rzeczce, czy Srebrnej Górze. Wielka Sowa, Riese, czy szlaki rowerowe są to raczej krótkie wyjazdy, weekendowe lub jednodniowe turystów z Wrocławia i okolic.
sobota, 06.08.2022 09:33
Ty się znasz za to dobrze. Ile osób znalazłoby pracę w turystyce? Znikomy procent, a miasto liczy 30 tysięcy osób. Turystyka tak, ale jako dodatek i rekreacja dla mieszkańców. Ludzie, żeby wydawać pieniądze najpierw muszą mieć pracę i jakieś perspektywy, żeby stąd nie wyjeżdżać
sobota, 06.08.2022 10:05
Ty się za to znasz.
Kurort – miejscowość dysponująca naturalnymi czynnikami leczniczymi, do których zalicza się wody mineralne oraz właściwości klimatyczne. Warunkiem powstania miejscowości uzdrowiskowej jest występowanie walorów przyrodniczych.
sobota, 06.08.2022 11:00
Co Ci turyści mieliby robić zimą w Bielawie? Wdychać smog, czy zwiedzać spalarnię śmieci?
sobota, 06.08.2022 11:14
Dobre
sobota, 06.08.2022 10:03
Kurort? Weź encyklopedię i sprawdź co to znaczy. Brak słów...
sobota, 06.08.2022 22:53
Bielawa to kurort emerytów i jest super są wszystkie atrakcje które są potrzebne emerytom, brawo Andrzej Burmistrz na wieki
sobota, 06.08.2022 08:11
ale jaka ekologia ? Bielawa rżnie, tnie i betonuje bez względu na dobro miasta i mieszkańców. To nie ma nic wspólnego z ekologią, a jedna impreza na rok zorganizowana przez niby szkołe leśną ma wyciągnąć te miasto w rankingu dbających o środowisko ? Straty są nieporównywalne do tego co jest niby robione.
sobota, 06.08.2022 08:29
Modelowe miasto ekologiczne to taki chwyt dla mieszkańców, a prawda jest taka, że z ekologią to miasto nie ma nic wspólnego. Równie dobrze można byłoby napisać, że mamy niskie bezrobocie w mieście
sobota, 06.08.2022 10:51
O kurdę , mocne.Tylko z powrotem wybierzemy Łyżwę to wydrapiemy się z tej otchłani ,pewnie po drabinie.Przypomina to PIS i Polskę w ruinie,jak doszli do wladzy dwa miesiące później wydali miliardy złotych.Nie chcę powtórki.
sobota, 06.08.2022 11:11
Nie mocne, tylko prawdziwe. Wielu ludzi głosowało na obecnego burmistrza, bo miało nadzieję, że naprawdę coś się ruszy i będą jakieś inwestycje związane z miejscami pracy.
Jan sobota, 06.08.2022 11:39
"pomiędzy ni ma" "będzie druga Grecja" a później odzysk kradzionego vatu , lepsze ściąganie podatków i jest cud. Bo " Polska to kraj h..j dupa i kamieni kupa" to ktoś od Tuska tak powiedział, nie mówił że bogaty kraj jak sugerujesz że niby tak było. " Państwo teoretyczne" tak mowiono
sobota, 06.08.2022 11:40
Na strefie przy obwodnicy jest tylko Domino, ale prawda jest taka, że firma ta oprócz sklepu przeniosła z Dzierżoniowa do Bielawy biura i magazyny, więc nowych miejsc pracy nie przybyło. To, że powstanie obok mini centrum handlowe też chluby miastu nie przynosi. Jakieś miejsca pracy oczywiście będą, ale też w związku z powstaniem tego miejsca zamknie się w Bielawie kilka sklepów, a niektóre po prostu zostaną przeniesione w nowe miejsce. Turystyka jako dodatek w lecie ok, o ekologii nawet nie wspominam, bo to puste hasło. Bielawa MUSI przyciągnąć potężne inwestycje, bo inaczej będzie jeszcze gorsza bida z nędzą.
poniedziałek, 08.08.2022 07:59
To jest skandal i czerwona kartka dla władz Bielawy. Klęska lokalnej polityki, jak po czymś takim nic się nie zmieni to trzeba stąd zwiewać.
HORROR czwartek, 04.08.2022 11:32
Na taczce Doktorka pseudo Rzeczniczke i ta w szpilkach od Środowiska wywieźć !!!
czwartek, 04.08.2022 18:57
Atak na rzeczniczkę ? A kto to był rzecznikiem za poprzednika ? nie czasem mąż pewnej pani ? Śmierdzi prywatą na odległość .Obecna rzecznik przynajmniej jest ładniejsza.
czwartek, 04.08.2022 11:46
Taczkami będą kierować fizycy ? To kółko odpadnie.
sobota, 06.08.2022 23:59
Przecież z tego rankingu wynika, że w całym powiecie psy dupami szczekają. Kłócicie się tylko o to, gdzie szczekają najgłośniej.
niedziela, 07.08.2022 00:52
Z tego rankingu wynika, że Bielawa ma najniższy dochód na mieszkańca w powiecie dzierżoniowskim. Czego nie rozumiesz?
niedziela, 07.08.2022 09:14
Z tego rankingu wynika, że wpływy z podatków podzielone przez liczbę zameldowanych są niskie. O jakim dochodzie na mieszkańca ty bredzisz? Bieda piszczy w całym powiecie, a wy czarujcie się dalej, że jest inaczej. Każdy z olejem w głowie dawno się stamtąd zwinął, bo to umieralnia.
niedziela, 07.08.2022 08:06
Przejdź się po głównych i nie tylko ulicach Dzierżoniowa, przejdź się po terenach poprzemysłowych, przejdź się po strefie a później zrób taki sam obchód po Bielawie i porównaj te dwa miasta, które dzieli tylko 7 km a w rzeczywistości dzieli je przepaść rozwojowa. A później pisz i szczekających psach....
poniedziałek, 08.08.2022 06:20
Uważaj abyś nie wpadł do tej przepaści
niedziela, 07.08.2022 08:30
Łagiewniki 582 miejsce
Dzierżoniów 744 miejsce
Bielawa 1700
Między Bielawa, a Dzierżoniowem blisko 1000 miejsc różnicy. Miasta o podobnej liczbie mieszkańców. Jak to jest mała różnica to gratuluję poczucia humoru.
przyjaciel DONKA niedziela, 07.08.2022 12:09
Bo gdzie jeszcze ludziom tak dobrze jak tu Tylko w Pieszycach Tam bogacz i dziad i każdy ma usmiech na twarzy
niedziela, 07.08.2022 08:46
Prawda jest taka, że Bielawa jest miastem emerytów i miastem bez perspektyw. Nie robi się nic dla młodych ludzi, nie tworzy się nowych miejsc pracy. Młodzi stąd uciekają, praca jest tylko w DDZ lub na strefie. Co gorsza w mieście największym pracodawcą jest UM co oczywiście rodzi układy i koneksje. W tamtym roku zmarło w mieście 500 osób, urodziło się zaledwie 170 dzieci. Ktoś powie Covid, ok, ale w 2020 było jeszcze gorzej, bo urodziło się zaledwie 130 dzieci. Bielawa chce być miastem turystycznym. Jak jest naprawdę? Bielawa mając jezioro i góry pod nosem zarobiła z bonów turystycznych ponad 600 tysięcy złotych, a Dzierżoniów 2 mln zł. Bielawa chce być miastem ekologicznym, choć nie bierze udziału w żadnych programach wymiany pieców. Może chodzi o to, żeby turyści zimą wdychali bielawski smog? A może masz miasto będzie im robić wycieczki po nowej spalarni śmieci? Ranking o dochodach pokazuje dobitnie, że w Bielawie jest źle, nie ma pracy, a jak już jest to ludzie zarabiają praktycznie minimalna krajową. I taka jest smutna rzeczywistość i nie przesłoni jej nawet propaganda w doba, czy kolejne chwalebne wpisy burmistrza na Facebooku.
niedziela, 07.08.2022 08:47
Propaganda w doba miało być
niedziela, 07.08.2022 09:36
Pan Hordyj żyje chyba w innej rzeczywistości. Dla ludzi najważniejsza jest praca, jak tu mieszkać, płacić podatki, robić zakupy jak do pracy trzeba codziennie dojeżdżać. Dobrze jak ktoś się załapie na strefę w DDZ, większość jeździ do Wrocławia albo Świdnicy. Ile miejsc pracy powstało w Bielawie dzięki staraniom Burmistrza?
pasazer sobota, 06.08.2022 19:12
Nie ma co nazekac Grunt, ze szynobusy smigaja
Pieszyczan sobota, 06.08.2022 22:54
Jest ich za mało i za długo jadą, lepiej zlikwidować
piątek, 05.08.2022 13:21
4 lata rządzi burmistrz ze swoimi radnymi i doprowadzili do tego, że nawet Pieszyce czy Piława są bogatsze. Kończcie tą kadencję i nigdy więcej nie wracajcie!
Bielawianin piątek, 05.08.2022 13:27
Podpisuję się pod tym ja i moi znajomi też
sobota, 06.08.2022 11:02
Znowu Łyżwa i niska szkodliwość czynów ?
sobota, 06.08.2022 11:33
Łyżwa dlatego przegrał bo na siłę szukali zarzutów, niestety dla nich, zarzuty okazałe się z doopy i nie było podstaw do oskarżenia ale łatka już została przypięta. Pamiętacie zdjęcia Łyżwy z opaską na oczach? No i co z tego, że okazało się, że jest niewinny jak mleko już się rozlało. Czy każdego innego, który wygrałby z obecną władzą ma czekać ten sam los? Nagonka i opaska na oczach? "Raz zdobytej władzy nie oddamy nigdy!"- Władysław Gomułka - hasło znane z historii ale jakże prawdziwe....
sobota, 06.08.2022 11:46
Dlatego musimy udowodnić, że Gomułka jednak się mylił a tamte czasy przeszły do historii
sobota, 06.08.2022 22:38
Wyobraż sobie,że Henryk Walezy też
sobota, 06.08.2022 11:58
Tylko czy emeryci to rozumieją a tych jest w tym mieście całkiem sporo, nie wiem na pewno ale chyba więcej niż młodych ludzi?
y sobota, 06.08.2022 09:46
Panie Hordyj...,bardzo smutna konstatacja...,do czego doprowadziły Pana rządy w Bielawie... .Policzył Pan drzewa,które wycięto za Pana burmistrzowania...??? Niemały zagajnik...!!! Policzył Pan kostkę betonową,którą położono w Bielawie za Pana Burmistrzowania...??? Plac Defilad w Warszawie razy 4...!!! Smutne...,ale prawdziwe...!!!
sobota, 06.08.2022 11:37
Za Łyżwę to dopiero było super. Nie zrobl nic.
sobota, 06.08.2022 11:43
Odzyskał jezioro, zrobił basen. Na tym zresztą teraz obecny burmistrz próbuje zbić kapitał.
sobota, 06.08.2022 11:50
Dodam, że wybudował pierwsze od dziesięcioleci mieszkania komunalne, wyremontował budynki przy Strażackiej, Wolności i Brzeżnej, wyremontował ponad 100 podwórek... dużo tego było jak na 4 lata
sobota, 06.08.2022 14:30
I za to brawa dla Łyżwy. Nie miał lekko a jednak zrobił bardzo dużo
sobota, 06.08.2022 22:37
Niska szkodliwość czynów
sobota, 06.08.2022 10:38
Molu ! To Ty buchalter nie fizyk !
sobota, 06.08.2022 10:07
Jeszcze będzie spalarnia i kolejne wycinki pod halę w centrum miasta i amfiteatr w parku. Że o betonie już nie wspomnę...
sobota, 06.08.2022 10:42
No co ty.Spalarnia będzie na Placu Wolności i nic nie trzeba wycinać a halę specjalnie wybuduje się na cmentarzu .Zadowolony ?A amfiteatr specjalnie dla ciebie zbudujemy z papieru.
sobota, 06.08.2022 10:11
Kropką nad "i" jest tytuł najbiedniejszej mieściny w powiecie. Wstyd i złość, jak można było do tego doprowadzić!
Michal sobota, 06.08.2022 15:07
A nie pomyślałeś, że to właśnie w Bielawie zabrali w podatkach od ludzi naj mniej w całym powiecie. Bo im więcej pieniędzy w budżecie to znaczy, że mniej zabrano ludziom.
sobota, 06.08.2022 20:48
A kogo Bielawa zwolniła z podatków?
sobota, 06.08.2022 15:34
Michał, a jakie podatki nie zabrano ludziom?
sobota, 06.08.2022 17:20
Już nie ma obrońców p. Hordyj, ludzie jednak przejrzeli na oczy i widzą co się dzieje
sobota, 06.08.2022 22:35
Niska szkodliwość czynów,
sobota, 06.08.2022 22:15
A może to dobry doktor tylko pacjent nieuleczalnie chory?
Okrutnik sobota, 06.08.2022 22:22
Lekarstwem na problemy Bielawy są inwestorzy na strefie i rozwój turystyki, nie hala za 60 mln i inkubator budowany na siłę (początkowo 95% środków miało pochodzić z dotacji, ostatecznie wybrano drogą ofertę w przetargu i miasto musi wyłożyć 15 milionów - wystarczyłoby z nawiązką na remont ul. Wolności)
sobota, 06.08.2022 22:36
Pan doktor wyleczy budżet z kasy i będzie ok
sobota, 06.08.2022 10:20
Jest Bielawa, jest zabawa. I tyle w temacie.
sobota, 06.08.2022 22:12
Jest bal emerytów, Biedawa jest tak przesiąknięta komuszym myśleniem, że nie mogło się udać nic, ani turystyka, ani przemysł. Mentalność Bielawian, zaściankowość, życie przeszłością, sentymenty za upadłem przemysłem bawełnianym i podgryzanie każdego kto chce wprowadzić coś nowoczesnego. I tyle w temacie. A Pan Andrzej w swoim zaślepieniu dobije do tego halę i udupi mieścinę na amen.
Gość sobota, 06.08.2022 05:37
Ulice łaciate,przejść dla pieszych już nie widać. Ogólnie dziadostwo, meneli za to nie brakuje, co robi straż miejska ? Hala sportowa im się marzy, to jest gigantomania. Czas na zmiany.
sobota, 06.08.2022 10:58
Ulice łaciate bo krowy po nich chodza ?
sobota, 06.08.2022 07:48
To taktyka, doprowadza się do takiego stanu, ludzie mają dość, przed wyborami wszystko pięknie odmaluje, pokończy rozgrzebane drogi i naiwny wyborca pomyśli "o jak pięknie " i poleci oddać głos
sobota, 06.08.2022 10:24
Do najbiedniejszej gminy w Polsce na miejscu 2,477 już nie daleko.
sobota, 06.08.2022 10:45
Słyszałem ,że fizycy ze swoimi ekipami przeprowadzają się do Niemczy bo tam jest burmistrz z wizją (wizja z Dworczykiem).
sobota, 06.08.2022 10:39
I to jest dowód, że obecna władz plus radni nie nadają się do rządzenia. Nie będziemy czekać aż osiągniemy ostatnie miejsce, mamy prawo wyboru i skorzystamy z niego
piątek, 05.08.2022 17:49
Za to mieszkania w Bielawie są najdroższe w całym powiecie, ba nawet w Wałbrzychu i Świdnicy jest taniej
sobota, 06.08.2022 07:24
Bądź konsekwentny, w innym miejscu piszesz ,że z Bielawy wszyscy młodzi uciekają,tu piszesz,że mieszkania najdroższe.Wybierz w końcu co chcesz pisać bo to się dupy nie trzyma,co ty fizyk z wykształcenia?
sobota, 06.08.2022 07:42
Uciekają, bo mieszkania drogie są, a praca tylko w Dzierżoniowie lub Wrocławiu. Co do ceny mieszkań to po pierwsze mało się w mieście buduje szczególnie mieszkań gminnych, po drugie w Bielawie kupują mieszkania starsi i bogaci ludzie z Wrocławia, bo to idealne miasto dla emerytów. Niestety nie przekłada się to na wpływy z podatków, miejsca pracy i perspektywy dla młodych ludzi.
sobota, 06.08.2022 07:44
Dokl
sobota, 06.08.2022 07:48
To jest prawda. Ostatnio u mnie w klatce kupiło mieszkanie małżeństwo z Wrocławia. Na razie przyjeżdżają na weekend, za 4 lata jak zejdą na emeryturę to przyjeżdżają na stałe.
sobota, 06.08.2022 07:49
Prawda, tylko noclegownia dla emerytów, stąd ceny
Jadzia sobota, 06.08.2022 06:18
A co powiecie na to że jest budowany nowy inkubator ( Bóg sam jeden wie po co ) miasto miało na ten cel 10 000 000 a wygrała firma która zrealizuje go za 25 000 000 . Informacji z BIP Bielawa. Za 25 000 000 można by było w Bielawie chyba wiele innych ciekawych rzeczy zrobić. A tak wogole to Nas stać?
sobota, 06.08.2022 09:30
Przecież te dwa inkubatory, które już są stoją puste a wywala się kolejne miliony? Mieszkania budujcie albo remontujcie stare rudery bo wstyd, mamy XXI wiek a w Bielawie czas się zatrzymał 70 lat temu
sobota, 06.08.2022 07:43
Kolejny inkubator? Na tej wsi?
sobota, 06.08.2022 08:36
Popatrzcie jak wygląda Plac Wolności w Bielawie. To miejsce powinno być wizytówką miasta. Wystarczy trochę pojeździć po Polsce i zobaczyć jak wyglądają takie place i to w małych, czy średnich miastach. Zamiast wyrzucać pieniądze na nikomu niepotrzebną halę sportową, lepiej zrewitalizować rynek i przywrócić mu dawna świetność z korzyścią dla mieszkańców.
sobota, 06.08.2022 08:58
Ta hala będzie kotwicą Bielawy i ostatecznie pociągnie ją na dno I w sumie wisi mi to bo tak sobie wybraliście
Adaś Niezgodka piątek, 05.08.2022 20:12
Biedawa to taka Rosja w soczewce. Pozorowane działania, pijar a jak poskrobiesz paznokciem to tandeta, nepotyzm i korupcja. Hak jej w smak. Niech zdycha. Palenie gumy na obwodnicy i ciuchcia.. I w ogóle taka eko.. tym się chwala. Dobrze, że Ddz podstawia im autobusy, by mieli jak jeździć na strefę. Tyle pożytku z nich, że gmina ściąga podatki dla Dzerzej a głąby mają zajęcie i nie chuligania. Zakupy też robią w Kaufie i Biedrach. W domu to tylko Harnas, Neonówka i spać..
piątek, 05.08.2022 21:28
Ostro i w punkt
piątek, 05.08.2022 15:54
Czy przetrwanie planu Balcerowicza przez Bester nie powinno trochę podnieść poziomu Bielawy?
piątek, 05.08.2022 16:31
To już od dawna nie Bester tylko Lincoln i skala produkcji i zatrudnienia też już nie ta co kiedyś. Poziom Bielawy trudno będzie podnieść przy takich działaniach władz. Najlepiej w tej sytuacji byłoby się połączyć z Pieszycami w jakąś Pieszelawe i wegetować
DDZ piątek, 05.08.2022 15:15
Proszę o likwidację Bielawy bo przynosi wstyd dla powiatu
Prawda piątek, 05.08.2022 14:52
Jaka władza takie wpływy :-)
piątek, 05.08.2022 11:39
Zróbcie jeszcze większe opłaty w Bielawie za żłobki to na pewno przyciągnięcie młodych ludzi do siebie
piątek, 05.08.2022 11:47
Halę chcą budować, a bida w kasie aż piszczy. Szukają pieniędzy wszędzie, ostatnio kazali wspólnotom płacić za dzierżawę gruntu na którym stoją śmietniki.
piątek, 05.08.2022 11:51
Jak tak dalej pójdzie to niedługo wprowadzą opłatę klimatyczną dla mieszkańców 5 zeta dziennie na osobę za oddychanie sowiogorskim smogiem hehe
Taki mamy klimat piątek, 05.08.2022 11:48
Bo aptekarze lekarze żyją ponad stan a reszta niewolników zasowa na nich 100 musi mieć źle żeby jeden miał dobrze złote klamki Putina
Yaro piątek, 05.08.2022 08:30
Bielawa ma wszelki potencjał by osiągnąć sukces, ale nie ma szczęścia do władz. Andrzej jest bardzo sprawnym taktykiem, ale nie ma pojęcia o strategi. To nie ta liga. Boi się ludzi, nie ma wizji rozwoju miasta, pracuje od konkursu do konkursu. Nie wyszedł mentalnie ponad poziom sprawnego kierownika działu pozyskiwania funduszy. Bo po co i na co zdobywa te pieniądze - nie wie sam.

Przekleństwo polega na tym, że nie ma nikogo, kto mógłby go zastąpić. Wszyscy pouciekali, bo to miasto dla emeryta. Nie dla młodych. Tu nie ma dobrej pracy, tu zarobisz minimalne wynagrodzenie, a burmistrz z podległymi spółkami jest największym pracodawcą. To betonuje układ i skazuje miasto na niedorozwój.

Zobaczcie jak wygląda Bielawa: dolna to slamsy, górna nie lepiej. Odpadające tynki, dziurawe drogi, zawilgocone i przegniłe mury. Menele w centrum miasta pod Rossmanemm - problem nie do rozwiązania przez 10 lat.

I genialny pomysł zrobienia w Bielawie centralnej spalarni śmieci dla całego Dolnego Śląska i dalszych okolic. To by chyba ostatecznie już położyło miasto na łopatki.
piątek, 05.08.2022 13:17
No popatrz,jak rządził Łyżwa to to Bielawa kwitła,po dwóch latach już slamsy .Meneli też Hordyj sprowadził a spalarnię to nie czasem za Łyżwy zaczęto mówić ?
Yaro piątek, 05.08.2022 13:28
A co ma do tego Łyżwa? Rządzi teraz w mieście czy co? Nie sprawdził się to przegrał, słusznie i uczciwie przegrał.

Ale czy fakt, że Łyżwa przegrał, usprawiedliwia w jakikolwiek sposób Andrzeja? W sensie, że może i Andrzej nie umie, ale Łyżwa to dopiero nie umiał, że ho, ho?
piątek, 05.08.2022 13:36
Trzeba zmienić na takiego co potrafi działać szybko, skutecznie i zgodnie z PRAWDZIWYMI oczekiwaniami i potrzebami mieszkańców. Obecny burmistrz mieszkańców za bardzo nie chce słuchać i boi się z nimi rozmawiać, to czego oczekiwać. Chowa się przed ludźmi jak rysio przed laty i tak samo skończy przy wyborach.
piątek, 05.08.2022 19:24
Nie ma łatwych rozwiązań, nic nie ma na już .Rozwój to powolny systematyczny postęp.Podoba mi się koncepcja rozwoju dróg, w końcu z górną Bielawą będzie więcej niż jedna droga.Prawda kierowcy?
piątek, 05.08.2022 21:33
Nie wiem co chciałeś powiedzieć ale wypociłeś wielkie nic
piątek, 05.08.2022 22:20
Chciał powiedzieć, że potrzebuje jeszcze jednej kadencji żeby dom spłacić
piątek, 05.08.2022 13:33
Raczej po CZTERECH latach człowieku, a to wystarczający czas żeby zepsuć to co dobrze działało. A co do spalarni to Hordyj miał 4 lata, żeby definitywnie temat zamknąć!
piątek, 05.08.2022 13:54
Niech postawi u siebie pod domem i kadzi
piątek, 05.08.2022 19:26
A co tak dobrze działało i to zepsuto ? Niska szkodliwość czynów ?
Bielawa piątek, 05.08.2022 08:59
Zauważ Yaro, że te konkursy w które celuje burmistrz, kręcą się w jednym obszarze, dlatego jego sprawność jako kierownika działu pozyskiwania funduszy też jest dyskusyjna. Mam wrażenie, że te projekty są kopiowane a zmienia się tylko nazwę projektu i kwotę. Może się mylę ale takie jest moje zdanie
piątek, 05.08.2022 09:53
Yaro, trafnie napisałeś o tym kierowniku
czwartek, 04.08.2022 20:28
To Hordyj będzie likwidował Bibliotekę Miejską czy nie? Ludzie gadają na mieście ale nie wiem czy to prawda. Dla kolegi pytam...
piątek, 05.08.2022 14:45
Jak szukają oszczędności to niech zlikwidują np. Barl, spółkę która nie wiadomo czym się zajmuje ale kosztuje miasto chyba więcej niż biblioteka
piątek, 05.08.2022 15:12
To to jeszcze działa? A co robią?
piątek, 05.08.2022 18:49
Koleżankę z promocji jako prezeskę zatrudniają niejaką p.Jolę M.
czwartek, 04.08.2022 23:51
Tak się wprowadza ploty !Bo ludzie...bo kolega....
piątek, 05.08.2022 01:34
Zapytaj swojego ulubieńca Andrzeja zobaczymy czy jest w stanie odpowiedzieć z uczciwym sumieniem, ludzie swoje wiedzą to małe miasto, mają bliskich w radzie lub urzędzie, większość takich niby plotek okazuje się być nad wyraz trafna jak już wyjdzie na wierzch co i jak
piątek, 05.08.2022 13:27
Nie znam za dobrze obecnego burmistrz ale śmieszy mnie przypisywanie wszystkich plag egipskich Hordyjowi i idealizowanie Łyżwy.Przecież to na kilometr śmierdzi prywatą.
piątek, 05.08.2022 13:44
Ale o co ci chodzi, padło proste pytanie, będzie likwidować czy nie, gdzie tu prywata?
piątek, 05.08.2022 13:45
To nie plagi tylko złe zarządzanie, a za to my mieszkańcy płacimy mu grubą kasę, więc mamy prawo oceniać a nie tylko wstydzić się, że po 4 latach rządów doktora ekonomii jesteśmy najbiedniejszą gminą w powiecie. A co do Łyżwy, to miał tylko 4 lata (obecny burmistrz będzie rządził 5 lat) a i tak zrobił dużo dla mieszkańców i to się chwali. Ale nagonka na niego była taka, że musiał przegrać w tym grajdole, a teraz ludzie sobie w brodę plują i narzekają
piątek, 05.08.2022 19:17
Ja nie pluję sobie w brodę ,a ty po prostu nie umiesz przeżyć utraty władzy !
piątek, 05.08.2022 19:52
A ty umiesz realnie oceniać czy masz dług wdzięczności....?
Czytelniczka czwartek, 04.08.2022 20:38
Też słyszałam, że coś źle się dzieje z biblioteką, wstydu nie mają jak to prawda będzie. Gdzie się mamy zapisać do Dzierżoniowa?
czwartek, 04.08.2022 20:40
do Owiesna sie zapiszecie do biblioteki :)
czwartek, 04.08.2022 20:43
W Biedronce w niedzielę będą wypożyczać haha
czwartek, 04.08.2022 20:45
Typowe, zamknąć dostęp do kultury, lud ma być głupi i posłuszny
Lop czwartek, 04.08.2022 09:53
A co się spodziewaliście po nieudaczniku którego patronem był sekretarz bez matury.
czwartek, 04.08.2022 12:26
Molu , z jednego nabijacie się,że bez matury,z drugiego że doktorek.To zdecydujcie się w końcu. Aha, mają być nauczycielami fizykami.rozumię.
piątek, 05.08.2022 17:53
I uciekać z pracy przez okno!!!!
piątek, 05.08.2022 18:45
Ale to Adam D. uciekał przez okno a nie Molu
czwartek, 04.08.2022 12:32
Chyba dawny uczeń radnego M. leczy kompleksy na dobie buhahaha pała była na świadectwie jak nic buhahaha
czwartek, 04.08.2022 16:08
Problem w tym że doktorat Hordyja to poziom pracy magisterskiej.
czwartek, 04.08.2022 16:22
A gdzie można przeczytać jego pracę doktorską? Zazwyczaj takie informacje są upubliczniane wraz z innymi specjalistycznymi publikacjami
Młody i piękny czwartek, 04.08.2022 17:03
Po co to czytać to pewnie jakieś starożytne rzeczy a świat idzie do przodu i dziadkowe wypociny niech leżą w archiwum
czwartek, 04.08.2022 18:32
Ale w kampanii łyknąłeś tytuł jak młody bociek żabkę, tak co zaimponowało, że doktore rękę uścisnął. Przecież rządził z Dźwinielem i wszyscy wiedzieli jak było, ale na złość babci niech mi uszy zmarzną i teraz jest jak jest. Bida z nędzą
czwartek, 04.08.2022 19:05
Żeby zrozumieć ,trzeba umieć czytać.
czwartek, 04.08.2022 18:49
Ekspert ? może zajmiesz się pracami magisterskimi fizyków ?
piątek, 05.08.2022 17:54
Dobre!!! Nauczanie na zerowym poziomie.
piątek, 05.08.2022 08:28
Tak się kończy śmieszna wizja Bielawy miasta turystycznego. Błagam, kto tu przyjedzie, kto zostawi pieniądze, ile? Trzeba było jak Dzierżoniów nastawić się na gospodarkę i miejsca pracy. Tam strefa pełna, u nas za "inwestora" uważa się markecik, a strefa od tylu lat to...no malutka taka ona. Mam wrażenie, że jedyne co ma Bielawa to WIZJE. :)
piątek, 05.08.2022 09:50
Niezupełnie, problem polega na tym, że kiedy inne miejsca nastawione na rozwój turystyki inwestowały w nią i rozwijały się, zgrany zespół budował drogi w polach, walczył z dewastacją nie swojego jeziora i w zasadzie sami nie wiedzieli w jakim kierunku chcą iść Trochę poszli w edukację ekologiczną, niestety łatwiej coś zrobić niż później utrzymać, zapewnić jakość i napływ klientów. Generalnie to były lata stracone bezpowrotnie. Łyżwa ruszył z tematem jeziora, trochę chaotycznie i jakby bez wyraźnego celu, prowizorycznie, ale jednak trzeba mu przyznać że temat jeziora rozwiązał, kupił drogo, ale kupił i teraz Andrzej może sobie stawiać palmy na plaży. Niemniej kilkunastu straconych lat nie da się ot tak nadrobić. W kasie pustawo, trochę pieniędzy niby na papierze pozyskał i chce budować halę sportową. Kolejny krok donikąd, bo co ta hala wniesie oprócz kosztów? Kto przyjedzie do tej krainy emerytów na imprezy sportowe czy nawet inne? Bielawa ma małe wpływy z podatków, ale nie oszukujmy się, miałaby jeszcze mniejsze gdyby nie ludzie którzy od dawna pracują np. we Wrocławiu, tylko się nie przemeldowali z różnych powodów. Kiedyś to zrobią i będzie jeszcze gorzej z budżetem. Ale władza się wyżywi, wiadomo, dlatego urzedniczy beton zostanie betonem, a urząd i jego oddziały największym pracodawcą. Oni już widzą, że jedyną ich drogą jest trzymanie się stołka za wszelką cenę. Mieszkańcy mogą to zmienić, ale czy zechcą?
piątek, 05.08.2022 13:12
Panie radny, może powiesz to samo na sesji ? Radny,który jest odważny anonimowo w necie a w realu milczy nie nadaje się do współrządzenia.Jednak dobrze,że przegrali.
piątek, 05.08.2022 13:17
A ty kto? Wróżka? Przyjmij do wiadomości, że ten artykuł przeczytało ponad 10 tys. mieszkańców powiatu w tym Bielawy. Ludzie komentują a ty z uporem maniaka próbujesz wmówić, że 150 komentarzy napisał jakiś radny z tobą na zmianę...
piątek, 05.08.2022 13:22
Molu , dobrze wiesz jak się pisze komentarze i kto to głównie robi. Jak się zmobilizuje kilku zwolenników to można zostać radnym,burmistrzem a nawet posłem.
piątek, 05.08.2022 13:39
Widzę, że masz doświadczenie w pisaniu anonimowych komentarzy. Wychodzi na to, że tych kilka "pozytywnych" pisze ta sama osoba, ciekawe kto to? Andrzej? Magdalena? Dagmara? Barbara? Alicja? Odwagi! podpisz się ;)
piątek, 05.08.2022 14:46
Ty oczywiście podpisałeś się.
piątek, 05.08.2022 13:32
Można nawet prezydentem USA, nie wiem co to za mol o którym ciągle piszesz, masz kompleks jakiś? Komentować każdy może
piątek, 05.08.2022 13:17
Za rok zmiana cwaniaczku
piątek, 05.08.2022 13:19
Molu , kandydujesz ?
piątek, 05.08.2022 09:56
Myślę, że mieszkańcy mają dość betonu - dosłownie i w przenośni - i zakończą ten żałosny spektakl
piątek, 05.08.2022 11:00
No nie wiem, raczej mieszkańcy wiedzą że są w d... i co gorsza już się w niej zadomowili
piątek, 05.08.2022 09:02
Jak informuje burmistrz Bielawy na swoim facebooku na "plaży" w Bielawie zamontowano kilka palm. I Co? Zatkało?. Gdzie jeszcze jest tak fajnie, że są palmy? Na co mieszkańcom większy dochód jak mają palmy :)
piątek, 05.08.2022 11:36
a nie, przepraszam, źle napisałem, parasole, parasole hawajskie :). Korzystanie z parasola jest bezpłatne :). Dobrze, że stanie w cieniu w innych miejscach też. Jak długo?
piątek, 05.08.2022 13:08
Molu lekko się pomylił, nie palmy tylko parasole.Oczywiście jest to niezamierzone,tak się puszcza plotki.Najpierw gównoburza w necie a później sorry,to pomyłka.
piątek, 05.08.2022 13:13
Nie ośmieszaj się Magdaleno, nie ma różnicy pomiędzy palmami a parasolami hawajskimi... jedno i drugie wywołuje salwy śmiechu
piątek, 05.08.2022 13:18
Molu czuwa!
piątek, 05.08.2022 12:38
Hawajskie?.... nie wierzę, że to się dzieje naprawdę
piątek, 05.08.2022 11:53
Palma czy parasol, jeden ch... od tego kasa w budżecie się nie napełni
piątek, 05.08.2022 12:37
Jaka plaża taki parasol
piątek, 05.08.2022 09:12
Palma to im odbija, co za wioska, żenada
piątek, 05.08.2022 09:13
No tak, w tym przypadku palma jest jakby adekwatna do całej sytuacji ;)
piątek, 05.08.2022 09:26
Żałosne to...
piątek, 05.08.2022 09:27
Miałem na myśli, że pomysł na palmy jest żałosny
czwartek, 04.08.2022 13:28
Nareszcie nie Pieszyce.
czwartek, 04.08.2022 14:00
Ale patologię macie w Pieszycach największą
piątek, 05.08.2022 13:11
Odkąd pamiętam to największa patologia była w Bielawie, w całej Polsce z tego słynęła
piątek, 05.08.2022 13:13
Bo o Pieszycach wtedy nawet nikt nie wiedział że istnieją, patologia Pieszycka jest tam od pokoleń
Taka prawda czwartek, 04.08.2022 17:43
Przecież mieszkańcy Bielawy demolują przystanki w Pieszycach. I to tu jest patologią?
czwartek, 04.08.2022 20:22
Twoja stara
piątek, 05.08.2022 09:36
Lagiwniki gminna lepszą od Dzierzoniowa Kucharski won!
piątek, 05.08.2022 09:54
A gdzie komentarze o palmach na plaży? :)))))))))))
czwartek, 04.08.2022 23:39
Hordyj rządzi już 4 lata a Bielawa pod koniec jego kadencji w najważniejszych rankingach zajmuje mało zaszczytne miejsce w ogonie. Niczego dobrego dla mieszkańców nie zrobił. Kawałki ulic rozgrzebane po półtora roku i końca nie widać. Ludzie muszą szukać pracy wszędzie, tylko nie w Bielawie, bo tu pracy nie ma. Dziurawe drogi, zero nowych mieszkań komunalnych itd. W mojej ocenie najgorszy burmistrz w historii samorządu bielawskiego
piątek, 05.08.2022 08:12
Ja też uważam, że ta kadencja jest jedną z najgorszych dla Bielawy. Niech się burmistrz chwali na fb czym chce, ale my mieszkańcy mamy swój rozum i potrafimy sami oceniać.
czwartek, 04.08.2022 23:47
W mojej ocenie czyli czyjej ?Byłego burmistrza ?
piątek, 05.08.2022 01:51
Nie umiesz czytać? W ocenie mieszkańca i wielu podziela tą opinię
pieszyczanin piątek, 05.08.2022 08:40
Statystyki , procenty , rankingi ... a ja i tak wolę Bielawę
Bielawianin czwartek, 04.08.2022 20:30
Wszyscy jestescie siebie warci i hordyjodzwiniele i lyzworunomole. Bielawa potrzebuje kogos nowego ze swiezym spojrzeniem i realnymi pomyslami. A wy dziadkownia na smietnik historii marsz!
czwartek, 04.08.2022 20:36
Kamil, daj sobie siana
piątek, 05.08.2022 09:27
Przecież ma rację
Asia Goła piątek, 05.08.2022 08:06
ranking pod kątem dotacji z Państwa. Łagiewniki PiS-ory dostają kasę i my za to płacimy w sklepie. Wybory się zbliżają, rozdawnictwa ciąg dalszy...
piątek, 05.08.2022 08:15
W Dzierżoniowie rządzi PO i jakoś dotacje mają
czwartek, 04.08.2022 21:29
To miasto się nie rozwija, tylko zwija. Nie tworzy się nowych miejsc pracy, nie przyciąga inwestorów. Młodzi albo we Wrocławiu albo za granicą. Dookoła sami emeryci, dzieci tyle co kot napłakał. Wydaje się pieniądze na rzeczy, które są zbyteczne, kosztowne i ekonomicznie irracjonalne. Estetyki w mieście żadnej, dolna Bielawa wygląda jak Kabul, drogi dziurawe, w lecie pijaństwo nad jeziorem, chamstwo dookoła i tyle w temacie
czwartek, 04.08.2022 21:50
Trudno się nie zgodzić z tą oceną... dodam że górna Bielawa wygląda jak w Mogadiszu a nawet gorzej
czwartek, 04.08.2022 22:08
Niestety masz rację, a z drugiej strony to pan Hordyj to nie świeżak znikąd. Wcześniej dał się poznać, przez ok 10 lat był zastępcą burmistrza Dźwiniela i szału nie było. Ponowne wybranie go na burmistrza świadczy tylko o wyborcach i tych, którzy tak bardzo go popierali. Pamiętamy kto to był... zabrakło mi skali żeby ocenić ich postawę moralną.
czwartek, 04.08.2022 22:13
Przypomnimy im te foty przy wyborach
Kamil czwartek, 04.08.2022 22:29
Pan Andrzej sobie nagrabił u mieszkańców i druga taka akcja z wyborami nie przejdzie, potrzebny jest tylko dobry kontrkandydat (byle nie ta kobieta od mediacji, brrr, straszy z bilbordów)
czwartek, 04.08.2022 22:45
Bielawa potrzebuje burmistrza z prawdziwego zdarzenia, szefa wszystkich szefów a nie takiego jak ten co jest
czwartek, 04.08.2022 23:35
Łyżwa szeryf ? Hi,hi, hi.
czwartek, 04.08.2022 23:30
Jednak nie mogą pogodzić się z przegranymi wyborami.
czwartek, 04.08.2022 23:32
Anżej szukaj roboty, drugi raz ten numer nie przejdzie
czwartek, 04.08.2022 23:36
Molu ,zajmij się korepetycjami.
czwartek, 04.08.2022 21:21
Wprowadzili opłaty za wstęp na plażę nad jeziorem, bo gmina biedna, a halę chcą za 60mln zł budować.
piątek, 05.08.2022 09:59
Taki doktor ekonomiczny a nie może znaleźć inwestora może dlatego że prawie nikt go nie zna w świecie większego biznesu może sam niech wyłoży kasę na hale jak to taki swietny interes
czwartek, 04.08.2022 21:21
Taką mądrą mamy władzuchnę
czwartek, 04.08.2022 22:25
Przy tych cenach już pewnie za 70 milionów a za rok to i z 90 wyjdzie, wydusi z mieszkańców ostatni grosz na tą bufonadę
czwartek, 04.08.2022 23:45
Molu, powtórz ,że budowa hali to bufonada .Ty taki zwolennik sportu? Wiesz przecież ,że budowana będzie ze środków zewnętrznych ale bijesz pianę z innymi.Aż tak Cię uwiera bycie w opozycji ?
piątek, 05.08.2022 02:02
Z tymi środkami to jeszcze pożyjemy zobaczymy, Bielawy ani na tą halę nie stać, ani nie jest to rzecz pierwszej potrzeby dla mieszkańców, mieszkańcy chcą dobrych i bezpiecznych dróg w CAŁYM MIEŚCIE, ogrzewania miejskiego z ciepłowni, sprawnej kanalizacji, mieszkań komunalnych itp. Hala to zbytek który będzie generował jedynie koszty dla budżetu, przychody ich nie pokryją, nie ma szans
czwartek, 04.08.2022 19:42
Niemcza, to miasto biznesu i wielkich perspektyw i tutaj chcą żyć wszyscy powiatowi emigranci. Za rok widzę Niemczę, jako lidera.
piątek, 05.08.2022 02:11
Masz rację, A Bielawa będzie gdzieś około 2000 miejsca, jak dobrze pójdzie
czwartek, 04.08.2022 19:26
W Bielawie niema pracy co tam jest Lincoln, Ace Rico gdzie sama praktycznie Ukraina i najniszą płacą no i coś na starym Bielawie i tyle były potężne zakłady kiedyś to polikwidowali teraz pod Wrocław ludzie jeżdżą bo tam lepiej płacą a najniszą co wystarczy na opłaty
czwartek, 04.08.2022 19:30
Głosujcie nadal na "sprawdzoną ekipę" pustaki, wcale mi was nie żal, idźcie pogrzebać w śmietnikach
czwartek, 04.08.2022 19:52
Jak Hordyj z Dźwinielem wrócili do władzy to mnie już nic w tym mieście nie zaskoczy
czwartek, 04.08.2022 19:56
Zrobią spalarnie i będziesz wdychał dioksyny i furany, zaskoczony?
czwartek, 04.08.2022 20:02
Chyba palarnę opium , odezwał się chemik z bożej łaski.
czwartek, 04.08.2022 20:07
Odezwał się zwolennik spalarni śmieci w miejscowości niby turystycznej i modelowo ekologicznej z bożej łaski
czwartek, 04.08.2022 20:10
To kto w końcu buduje tą spalarnie Hordyj czy Łyżwa ,czy żaden. Ważne aby bić pianę.
czwartek, 04.08.2022 20:25
Eko buduje a władza niby jest za ale ludzie nie chcą więc jest niby przeciw ale pewnie będą kombinować jak być przeciw a spalarnie i tak zrobić, zamotane żeby prymitywny bielawianin nie załapał
czwartek, 04.08.2022 20:27
Brawo, trafna diagnoza
czwartek, 04.08.2022 23:53
Ty oczywiście nie jestes prymitywny ,he,he,he.
piątek, 05.08.2022 01:42
W przeciwieństwie do ciebie nie jestem
czwartek, 04.08.2022 13:31
Widać to po uliczach....Wolności, Frankowskiego, Chopina, Słowiańska, Sowia, Nowobielawska....wstyd!
czwartek, 04.08.2022 13:55
Niech już kończy tą kadencję, pożegnamy ich bez żalu
piątek, 05.08.2022 01:23
Pomachamy zgranemu zespołowi na pożegnanie
czwartek, 04.08.2022 13:56
A co mają zamienić na Kaczyńskiego,Macierewicza ,Rydzyka i wtedy nie będzie wstydu?
czwartek, 04.08.2022 14:03
Wstyd jest bo te ulice są w tragicznym stanie a władza ma to gdzieś i w sumie całą górną Bielawę ma gdzieś, tylko okolice jeziora będą pewnie zadbane bo tam mieszka sami wiecie kto :(
piątek, 05.08.2022 00:00
To w ciągu 2 lat szlag trafił te ulice bo za Łyżwy były idealne ?Zastanów się co piszesz.
piątek, 05.08.2022 01:25
One są w takim stanie jeszcze od rządów zgranego zespołu sprzed czasów łyżwy, wtedy mieli je gdzieś i nadal mają jak widać
czwartek, 04.08.2022 20:45
Opozycja! Gdzie jest opozycja???
czwartek, 04.08.2022 21:04
No i jak ma się teraz ta facebookowa propaganda do ekonomicznej rzeczywistości Bielawy? Można sobie wymyślać hasła typu modelowe miasto ekologiczne, można się szczycić jeziorem i jakimś campingiem, a fakty jakie są to wszyscy widzą
czwartek, 04.08.2022 21:08
Kłamstwo ma krótkie nogi a później... wszyscy się śmieją
czwartek, 04.08.2022 23:40
Bicie piany przez przegranych.To wyduście w końcu jakie to dochody miała Bielawa za poprzedniej władzy .
czwartek, 04.08.2022 23:43
Na pewno nie była ostatnia w rankingu
czwartek, 04.08.2022 23:48
To nie jest odpowiedź, to jest unik odpowiedzi.
czwartek, 04.08.2022 20:55
Jaka opozycja, kto mądry to wyjechał z tego grajdołu już dawno
Ech czwartek, 04.08.2022 20:41
Bielawianie jak sobie wybraliście tak sobie macie. Nabraliście się na doktora ekonomii to teraz płaczcie.
To co się dzieje z Bielawą to wstyd dla tego miasta i dla każdego mieszkańca.
czwartek, 04.08.2022 13:04
Spoko. Przyjadą turyści nad jezioro, zapłacą za wstęp na plażę i będziemy w czołówce rankingu.
czwartek, 04.08.2022 19:56
Fakt.Piekna ta plaża i ... jaka ogromna
czwartek, 04.08.2022 20:10
Fajna ta plaża, jakaś taka malutka i nijaka
czwartek, 04.08.2022 14:16
Ta kasa to drobiazgi, przykro mi ale muszę ocenić dzialania doktorka negatywnie, kiedyś jeszcze wydawało się że miał pomysły, teraz ma klapki na oczach i buduje folwark dla swoich, dlatego potrzebna mu ta hala, chodzą słuchy że robione są podchody pod zamknięcie biblioteki miejskiej nikt nie wie dlaczego jak niby taki wykształcony ale książki mu przeszkadzają woli halę do haratania w gałę
czwartek, 04.08.2022 19:56
Ploteczkę usiłujesz puścić ,a nuż ktoś kupi.Czego się nie robi aby wrócić do władzy.
czwartek, 04.08.2022 19:58
Kończ waść wstydu oszczędź
czwartek, 04.08.2022 19:59
Żebyś się nie zdziwił, ale wtedy będzie już za późno na reakcję
czwartek, 04.08.2022 14:23
Oho, jak zamknie bibloteke emeryty go zjedzą przecież ich nie stać na książki a dużo czytają piękny strzał w stopę haha nie będzie głosów i będzie wyjazd na taczkach
czwartek, 04.08.2022 16:45
Emeryci i tak pewnie głosują na PiS tylko gdzie jest PiS w Bielawie?
czwartek, 04.08.2022 18:36
A kto jest wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej jak nie radny z PiSu, przecież razem z Dźwinielem i Hordyjem rządzą w Bielawie
czwartek, 04.08.2022 18:41
Aaa, to takie cuda... to już wiadomo skąd bieda xD
czwartek, 04.08.2022 19:08
Prawda jest taka ,że poprzednia władza nie może przeżyć porazki w wyborach.Prawda Molu ?
czwartek, 04.08.2022 19:57
To Molu ma wtyki w Ministerstwie Finansów, które przyznało Bielawie zaszczytne pierwsze miejsce jako największa bida w powiecie?
czwartek, 04.08.2022 20:04
To ministerstwo jak zechce to ogłosi,że Suski zasługuje na Nobla.
czwartek, 04.08.2022 20:02
W punkt! Władza próbuje pisowskimi metodami przekłamać rzeczywistość. A jest ona TRAGICZNA, Biedawa jest nawet ZA Pieszycami, wstyd, dno nie do obrony
czwartek, 04.08.2022 22:12
10/10 :D
czwartek, 04.08.2022 23:33
Chodzą słuchy to inaczej wprowadzanie plotek.Utrata władzy aż tak boli ?
czwartek, 04.08.2022 14:19
plaże ? haha
Piotr czwartek, 04.08.2022 22:21
Brawo Gmina Łagiewniki !!!
czwartek, 04.08.2022 13:17
Najbiedniejsza gmina a halę sportową za 50 baniek chce budować?????
czwartek, 04.08.2022 14:10
Najważniejsze, że kolejne Dino będzie w mieście
krzysiek czwartek, 04.08.2022 18:06
gdzie te Dino ma byc ? juz budują ?
czwartek, 04.08.2022 20:12
u ciebie na podwurzu
czwartek, 04.08.2022 13:34
50 baniek to było przed inflacją
czwartek, 04.08.2022 13:47
Bo to jedyna gmina na Dolnym Śląsku,która takiej hali nie ma.Buduje się wtedy kiedy uda się ściągnąć na to pieniądze z zewnątrz.
czwartek, 04.08.2022 13:54
Ta hala jest niepotrzebna, zadłużycie już biedną biedawę na maxa i wszystko runie
czwartek, 04.08.2022 13:56
A ludzie dalej będą z WC na korytarzu korzystać jak przed wojną
czwartek, 04.08.2022 20:13
Ja o własne WC sam zadbałem a może tak do pracy i samemu się postarać.O przepraszam ,wam się należy.
czwartek, 04.08.2022 13:53
Podobno miał ściągać setki milionów taki fachowiec
czwartek, 04.08.2022 13:32
I jeszcze amfiteatr w parku na 800 osób
czwartek, 04.08.2022 14:49
w parku już podcięli dużo korzeni drzew jak chodnik przy remoncie ulicy robili. Ciekawe co konserwator na to ?
czwartek, 04.08.2022 20:00
Poprzednio pisałeś,że naturalny park zniszczyli,teraz że korzenie,na jesień napiszesz że liście grabią lub nie grabią.Żal dupę ściska za utraconą władzą.
czwartek, 04.08.2022 10:35
We Wrocławiu przybyło 163 milionerów https://doba.pl/wroclaw/artykul/wroclaws
cy-milionerzy/42613/15
można czwartek, 04.08.2022 19:21
można?
sssss czwartek, 04.08.2022 19:06
Burmistrz Hordyj zdobył w dwa lata tyle środków na rozwój miasta, co poprzedni burmistrz przez całą kadencję.
czwartek, 04.08.2022 19:54
Kiedy rządził z Dźwinielem jako zastępca to też chwalił się "niebotycznymi" środkami z Unii a w rzeczywistości to były drogi w polach, ICPE i art inkubator czyli tak naprawdę nic dla ludzi, że o rozwoju nie wspomnę
czwartek, 04.08.2022 19:15
A ile stworzył miejsc pracy w Bielawie?
czwartek, 04.08.2022 19:28
Dokładnie... zdobył kasę i ją wyda, a ile będzie z tego miejsc pracy? Kilka? Kilkanaście? Rozejdą się dla znajomków czy zwyczajny człowiek też będzie miał szansę? Wydać bez sensu pieniądze KAŻDY POTRAFI burmistrzuniu
czwartek, 04.08.2022 19:51
Na co zdobył? Niech pokaże te pieniądze bo chwalić się to każdy głupi potrafi
czwartek, 04.08.2022 19:49
Rozbawiłeś mnie do łez.... mamo chwalą nas, my ciebie a wy nas... propaganda na fb nijak się ma do rzeczywistości
czwartek, 04.08.2022 14:39
Niech jeszcze bardziej zabetonuje Bielawę, na pewno głosów mu przybędzie
Lol czwartek, 04.08.2022 15:38
*****. ***
DDZ czwartek, 04.08.2022 16:59
W Biedawie stać ich na halę za 60 baniek a są najbiedniejsi niedługo będą żebrać w Dzierżoniowie na chleb ze smalcem no ale będą mieli hale zajebiscie grosza im nie dam darmozjadom
czwartek, 04.08.2022 18:34
Wystarczy zobaczyć o 6 rano i po 14 ile samochodów wyjeżdża i wraca po pracy bo w Bielawie pracy nie ma!!!
ddz czwartek, 04.08.2022 18:48
A jak ma być praca jak tam poza marketami wszystko padło, firm nie przybywa i jest ogólnie padaka tylko burmistrz zadowolony liczy miliony na bzdurną halę, ktoś go powinien rozliczyć za takie niegospodarne pomysły puknijcie się w głowę biedawiaki jak wybieracie na ślepo
czwartek, 04.08.2022 18:52
Niech zbierają złom i nie zajmują nam miejsca pracy albo niech pisprzatajom w biedawie bo jest tam co sprzontac
czwartek, 04.08.2022 19:03
Żeby zobaczyć rano to trzeba wstać.A MOPS zasiłki wypłaca później więc nie ściemniaj jak to liczysz samochody.
Taka prawda czwartek, 04.08.2022 17:41
A w tej metodzie w której wyznacza się "zamożność" gmin czynnikiem decydującym nie są czasem wpływy do budżetu? Co z tego, że można podnieść podatki i więcej pieniędzy wpłynie do budżetu gminy jak z drugiej strony ludzie będą mieli mniej pieniędzy w kieszeni. Więcej pieniędzy w budżecie gminy, państwa = mniej pieniędzy w kieszeni obywatela.
czwartek, 04.08.2022 10:21
No i co krzykacze, którzy tak ujadali na Łyżwę? Wycie było przez 4 lata bo im się beton budowany przez "zgrany zespół" pokruszył i stracili ciepłe posadki. Macie teraz fachowca, który kawałek ulicy remontuje przez 1.5 roku, żadnej pracy bo jedyny inwestor jakiego pozyskał wybudował Dino a młodzi wyjeżdżają bo nie mają perspektyw!
czwartek, 04.08.2022 11:50
Molu, więcej pokory.Może przypomnisz jaki dochód był za Waszych rządów ?
czwartek, 04.08.2022 12:24
Przestań klepać jak głupi, tak jakby jeden Molu miał rozum i odwagę a reszta bielawian to barany, które nie potrafią samodzielnie myśleć. Za Łyżwy było na pewno lepiej niż wcześniej za Dźwiniela a teraz Hordyja
czwartek, 04.08.2022 13:53
No popatrz,Bielawa była przez 4 lata krainą mlekiem i miodem płynąca( piwem też ), aż przyszedł niedobry burmistrz i spieprzył. Tak naprawdę Molu nie możecie przeżyć przegrania wyborów.Aha, jak tam niska szkodliwość swoich czynów ?
Petent czwartek, 04.08.2022 12:23
Zwolnić polowe z MZBM ile tam nierobow siedzi tylko kawe chleja i fajki palą
czwartek, 04.08.2022 14:00
Pracuje dokładnie tyle co za poprzedniego burmistrza ,chlali i palili też ekspercie ?
ekonom dworski czwartek, 04.08.2022 11:53
Doktor i komuch są nadal na stanowiskach i kto ich wybrał ale mają pomysł spalarnia będzie chyba popłyną miliony tak jak za utratę jeziora ponad 6000000 tak rządzili
czwartek, 04.08.2022 12:22
Molu , to kiedy to Bielawa utraciła jezioro ?Jak można utracić coś czego się nie miało.Podobno przeprowadzacie sie do Kleszczowa bo tam wójt zorganizował kopalnię i elektrownię które płacą podatek.To jest najlepszy wójt .
czwartek, 04.08.2022 12:30
Mów mi Andrzej, a poza tym mogli mieć jezioro za 1,5 miliona bo za tyle kupił to prywaciarz. Później długo, długo nic aż przyszedł Łyżwa i odzyskał jezioro, wyremontował stary basen i zrobił park wodny dla dzieci, wybudował budynki komunalne, wyremontował ponad 100 podwórek i dużo innych ważnych dla miasta inwestycji... i znowu wrócił zgrany zespół i wróciło stare... Bielawa jest biedna na własne życzenie.... niestety
czwartek, 04.08.2022 13:23
Molu ,nie widzisz różnicy między mieli a mogli mieć ?Zapomniałęś dodać jaki był dochód Bielawy za waszej władzy.Pochwal się.
czwartek, 04.08.2022 12:55
Jest takie przysłowie: „CZEMUŚ BIEDNY? BOŚ GŁUPI. CZEMUŚ GŁUPI? BOŚ BIEDNY” i tyle w tym temacie
czwartek, 04.08.2022 14:08
Czemuś biedny? Boś z Biedawy hehe
Widać to po ulicach Wolności, Fr czwartek, 04.08.2022 13:27
Widać
Iwan czwartek, 04.08.2022 13:34
Dzierżoniów bogatszy od innych miast o pensje w starostwie i dochody finansowe , które wsiąkają w tych urzędach , dalej nic nie dochodzi,
Autor czwartek, 04.08.2022 10:15
Ja to się cieszę z tego że powstaje Centralny port lotniczy w Baranowie. Pamiętacie Gierka jak budował? Na koniec po kawałek sera stało się w kolejce godzinę. No bo jak. Chcą wydać 500 miliardów złotych na CPK nie mając pieniędzy? To musi się skończyć katastrofą, tylko że naszą, zwykłych pracowitych ludzi. A w Baranowie będą dalej się pasły barany. Pinokio i Jarek będą przywódcami stada.
czwartek, 04.08.2022 13:39
CPK tak jak i Pas i Szlak to inwestycje pod chińczyków i to oni będą to w znacznym stopniu finansować.
czwartek, 04.08.2022 12:24
aaaa.... to dlatego burmistrz tyle drzew wyciął w ostatnim czasie, to ten słynny Chrust + po co mają drzewa stać i utrudniać koparce robotę jak można je spalić.
Autor czwartek, 04.08.2022 09:31
A miało być tak pięknie. Wstyd.
A czwartek, 04.08.2022 10:33
Widać ilu jest nierobów żyjących z socjalu i niepłacących podatków.
Kropka czwartek, 04.08.2022 09:54
Panie doktorze czas najwyższy się pakować.
Autor czwartek, 04.08.2022 10:07
Dworczyka PiS już spakował. Najgorsze przed nami. Energia, paliwa, ogrzewanie, inflacja.