Ważne konsultacje zmian na os. Błękitnym. Zapraszamy na spotkanie

środa, 26.6.2024 10:00 26230 105

9 lipca w małej sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 5 (godz. 17.00) odbędą się konsultacje burmistrza, dotyczące zmian komunikacyjnych na os. Błękitnym. Osiedle to przejdzie przemianę podobną do tej, jaką widzimy na Kolorowym.

Przygotowywana inwestycja polegać będzie na remoncie osiedlowych dróg, parkingów, chodników, terenów zielonych i małej architektury. Powstaną dodatkowe miejsca parkingowe, zmieni się także sposób poruszania się po osiedlu autem.

Najbardziej widoczną zmianą jest propozycja przekształcenia Alei im. Majora Krzysztofa Woźniaka z deptaka pieszego na drogę publiczną. Ma to umożliwić ruch samochodowy od ul. Piastowskiej (w sąsiedztwie bloków numer 20, 17, 18, 22, przedszkola i żłobka) do małego ronda do nawracania na wysokości Alei Bajkowych Gwiazd, terenu Szkoły Podstawowej nr 5 i bloku nr 20 na os. Różanym.

Propozycja rozwiązań projektowych jest punktem wyjścia do dyskusji i dalszych prac projektowych. Do udziału w konsultacjach burmistrz zaprasza mieszkańców i osoby prowadzące na osiedlu Błękitnym lub w jego sąsiedztwie działalność gospodarczą.  

Projekt techniczny propozycji zmian komunikacyjnych na os. Błękitnym (plik PDF19 MB, ze względu na rozmiary i wygodę użytkowania zalecamy zapisanie pliku na dysku)

UM Dzierżoniów

Przeczytaj komentarze (105)

Komentarze (105)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Porzuć nadzieję. Wszystko zniszczą.
Kowalski środa, 26.06.2024 22:08
Po pierwsze wyraźnie jest napisane że jest to propozycja wyjściowa, która właśnie ma być skonsultowana i poddana ocenie. Po drugie komunikacja drogowa zaproponowana aleja Woźniaka to jeden element nowego układu komunikacyjnego, w Parku ma powstać aleja równoległa do alei Woźniaka tyle że w cieniu drzew. Wydaje mi się że warto przyjść na spotkanie i wysłuchać całości nim się napisze komentarz hejterski. Takie koncepcje są tworzone przez specjalistów różnych branż w oparciu o szerszy kontekst który właśnie poznamy na spotkaniu. Ja cieszę się że Miasto wychodzi do ludzi, pyta i chce słuchać. Komentarze w stylu ,,głupki tam pracują,, są słabe i pozbawione sensu. Pójdźmy na spotkanie, posłuchajmy, przekażmy Nasze sugestie i oczekujmy na realizację. Miłego dnia życzę wszystkim Dzierżoniowianom
czwartek, 27.06.2024 06:36
W parku powstanie aleja równoległa?Przy placu zabaw ciągle ujadających psów?Żeby znaleźć się na tej rownoległej,dziecko będzie musiało przejść przez aleję Woźniaka,pokonując ruch samochodowy.Likwidacja tej spacerowej alei,to bardzo zły pomysł.
dzierżoniowianin czwartek, 27.06.2024 14:27
Ta droga jest potrzebna durna babo, żeby karetka szybciej dojechała jak dostaniesz zawału. Do tego znikną poranne korki na Błękitnym. Będzie mniej dymu, chałasu i nerwów. Nie głosowałem na te władze, ale akurat ta koncepcja jest słuszna. Może poprzez zwiększony ruch wyniosą się szpaki z osiedla i parku.
Ddz poniedziałek, 08.07.2024 13:33
Karetka idioto nawet po tym deptaku teraz może wjeżdżać. Ulica jest niepotrzebna. Chyba że chcemy żeby więcej dzieci pod samochód wpadało.
M. czwartek, 27.06.2024 17:48
Durny chłopie, karetki jeżdżą tym deptakiem i mają do tego prawo. A korków nie będzie jak połowa rodziców ruszy cztery litery z łóżka 15 minut wcześniej. Dziecko to wyrzeczenie.
czwartek, 27.06.2024 17:54
Super! To dalej mają jeździć ze stanami ciężkimi po krawężnikach? Gratuluję inteligencji!
M. piątek, 28.06.2024 12:33
Nie - teraz będą śmigać po progach zwalniających.
piątek, 28.06.2024 13:58
Słaba argumentacja z tą karetką. Trasa dojazdu służb specjalnych może odbywać się poza wyznaczonymi ciągami komunikacyjnymi.
wtorek, 02.07.2024 01:37
Szczególnie przy bloku 20 na Błękitnym będzie mniej dymu i hałasu. Ha,Ha!
czwartek, 27.06.2024 10:57
a skąd ta wiadomość o alei w parku?
czwartek, 27.06.2024 17:55
Wystarczy popatrzyć na plan załączony do informacji.
Mieszkaniec osiedla Błękitnego czwartek, 27.06.2024 09:21
Nie pozwolmy im na to! Ten teren powinien byc dla pieszych i rowerzestow, przestanmy ulatwiac tym najbardziej leniwym. Niech park i teren wokol będzie miejscem odpoczynku i rekreacji, takich miejsc wolnych od samochodow jest coraz mniej, na Piastowskiej codziennie rajdy i nikt z tym nic nie robi, połączenie z ta droga jest totalnie niezrozumiałe. Zobaczcie za ulice co zrobili z Kolorowym, piekne zielone osiedle zamienilo sie w jedno wielkie złomowisko. Ciezko zrobilo się dla ludzi jak i zwierząt... A ci zwolennicy betonu kawalek po kawalku zabieraja nam zielen. Proszę sobie wyobrazić ze z mieszkańcami osiedla Kolorowego nie bylo konsultacji, kiedy chcieli się sprzeciwić powiedzieli im ze juz za pozno, nie da rady nic zmienic. My mamy szanse sprzeciwić się temu szalonemu pomyslowi.
Jola czwartek, 27.06.2024 17:31
Uważam że niestety jest już za późno.
Projekt przedstawiono i bedzie realizowany a mieszkańcy nie majà nic do powiedzenia .
Konsultacje zrobiono zeby nie było później ze nie było. Deptak zawsze był deptakiem i od samego poczatku jego istnienia z Diory ludzie na osiedla maszerowali. Mentalności nie zmienia żadne konsultacje ani goopie pomysły.
czwartek, 27.06.2024 14:38
Deptak nie jest miejscem rekreacji. Tereny rekreacyjne masz dalej w parku. Na zebranie przyjdziemy i pogonimy zrzędy gdzie pieprz rośnie. Dobro ogółu mieszkańców jest ważniejsze niż zramolałych geriavitów!
czwartek, 27.06.2024 15:27
to nie jest dobro ogółu. To jest dobro leniwych rodziców, którzy muszą odwozić dzieci pod same drzwi szkoły.
czwartek, 27.06.2024 15:53
Wszyscy którzy są przeciwko piszą normalne rzeczowe argumenty a ty jeden wielki krzyk i obrażanie innych świadczy to tylko o poziomie który reprezentujesz
czwartek, 27.06.2024 17:39
Jakie argumenty? Deptak ma być obok. Wystarczy umiejętnie obejrzeć projekt a nie tylko jątrzyć tym bardziej że na Osiedlu Błękitnym nic nie było robione przez lata. Mają być przejścia dla pieszych i z tego co widzę też bariery, żeby niepilnowane dzieciaki nie latały bezpańsko po ulicy. Poza tym obok jest aleja bajkowych gwiazd i tam jest wydzielone miejsce dla nich. Przybędzie także dużo miejsc parkingowych i skończy się zmora tych ludzi co pracują i po powrocie z pracy nie mają gdzie zaparkować późnym popołudniem. Przypominam, że oni także łożą na emerytury tych malkontentów. Dodatkowo będzie lepszy dojazd dla służb ratunkowych. W ostatnich czasach na Błękitnym co chwilę interweniuje Straż Pożarna, to chyba lepiej, że będą mieli lepszy dojazd i będą mogli być na miejscu kilka minut szybciej. To są argumenty, a nie jakieś biadolenie.
wtorek, 02.07.2024 01:46
Chyba się zagalopowałeś. Ci ludzie zapracowali na swoje emerytury.
Janek czwartek, 27.06.2024 17:32
Kultury odrobinę
Mieszkaniec różanego poniedziałek, 01.07.2024 10:20
Projekt bardzo ambitny ale może zamiast budować kolejne parkingi wprowadzić opłaty za parkowanie. Niektórzy „spółdzielcy” posiadają nawet po kilka samochodów, są tacy co mają 10. Jak ktoś taki zapłaci za te kilka miejsc to może mu się odechce powiększać swojej floty i nagle zrobi się więcej miejsca.
M. poniedziałek, 01.07.2024 13:32
To pewnie kułak i malwersant. Bo kto by pomyślał, że ktoś zarobił i sobie kupił?
Ramol niedziela, 30.06.2024 19:39
Zajmijcie się lepiej Dzierżoniowem po drugiej stronie rzeki bo tam miasto umiera a parki zostawcie w spokoju. Ludzie z brzegowej, nowowiejskiej, kolejowej, Sienkiewicza nie mają gdzie zakupów zrobić. O dwóch kulach dojść do galerii mogą a paniusie w samochodach pod drzwi szkoły nie mogą? Tfu!
M. sobota, 29.06.2024 20:47
W komentarzach pojawia się tez watek rajdow na ulicy Piastowskiej... Czy mozna z tym jakoś walczyc? Mam wrażenie że młodzi sa coraz bardziej bezczelni, łamią przepisy i zakłócaja cisze nocna. Czy ktos jest zorientowany w temacie i wie dlaczego wieczorem nie pilnuje porządku policja?
Mieszkanka błękitnego sobota, 29.06.2024 15:57
Nigdy się na to nie zgodzimy! Dość mamy hałasu i smrodu spalin z Piastowskiej!
M. sobota, 29.06.2024 17:13
Dokładnie!
Izabela sobota, 29.06.2024 10:33
A ile z tych osób, które muszą podjechać podjechać same drzwi mieszka na osiedlu?
sobota, 29.06.2024 19:11
Panie Burmistrzu kiedy Pan zlikwiduje OSIR?Obraz nędzy i rozpaczy.Ludzie z dziećmi muszą jeździć do ościennych miejscowości na baseny np.Absolutnie Nienowoczesny Dzierżoniów.
niedziela, 30.06.2024 16:27
To jest Azyl dla ZBOWIDowców. Oscar
niedziela, 30.06.2024 16:14
Projekt powstał przed wyborami samorządowym. Haha. Ciula zrobil was!
niedziela, 30.06.2024 16:07
Parku wybuduj market z parkingiem! Uśmiechnięta Polska!
piątek, 28.06.2024 22:46
Beton. Taki jak w Pieszyckim zabytkowym parku z którego znikają krzewy żeby lepiej wkomponować betonowy projekt Pani Burmistrz.
piątek, 28.06.2024 13:27
GDZIE LĄDOWISKO?
piątek, 28.06.2024 13:06
Paniusie musza swoje wydzieliny przywieść pod same drzwi szkoły, a drzwi szkoły trzeba poszerzyć, bo półciężarówki suvy sie nie mieszczą, a już zapomnieli, jak w Bielawie nauczycielka, rozjechała dziecko na placu szkolnym, tez takim vanem. Śmiech mnie bierze, jak paniusie muszą prawie na drabinie wchodzić do swoich suv-ów i jak jadą to głowę do nieba trzymają, bo nic przez ta wysoką maskę samochodu nie widzą, alę jadą, że ho, ho... To samo na Jasnym przy poczcie jest, paniusie wjeżdżają tymi swoimi półtirami prawie w drzwi poczty, rozjeżdżając ludzi idących po chodniku, bo obok przywożą i odbierają swoje pocieszki, z tekwondo, czy innego dziadostwa.
miejski architekt samozwańczy. piątek, 28.06.2024 12:53
Tam powinny być zrobione dwa przedłużenia - łączniki z os. Błękitnego do ul. Sikorskiego. Jedno przedłużenie od szkoły przez gwiezdny park alei do Sikorskiego, drugie przedłużenie od os. Błękitnego przy wieżowcach przez park meneli do ul. Sikorskiego i tyle.
M. piątek, 28.06.2024 12:29
Z tego projektu wygląda, że przybędzie 7 (słownie :siedem) miejsc parkingowych. Zamiast deptaka wytnie się kawał parku, żeby zrobić chodniko-ścieżkę rowerową. I to wszytko po to, żeby nie było korków? Wystarczy zrobić rondo / światła przy wyjeździe z Błękitnego na Złotą i korki znikną. Teraz wyjeżdżając w lewo trzeb czekać aż ktoś kogoś wpuści. Przecież kilka lat temu była zmiana organizacji ruchu na Błękitnym i miało być tak cudnie. Widać ktoś nie pomyślał, szkoda, że za nasze pieniądze.
Eugeniusz J. czwartek, 27.06.2024 17:44
Jeśli prawda jest jak wynika z któregoś komentarza ze dyrektorka szkoły to rodzina burmistrzowej to jak mieszkaniec bloku 24 wnoszę o zakaz korzystania przez rodziców uczniów oraz osoby przyjezdzajace na roznego rodzaju popoludniowe zajecia i zebrania z parkingo w okolicy tego bloku. Proponuję i uważam to za genialny pomysł aby na terenie s,koły zbudować dla nich specjalny parking a wjazd stworzyć od ulicy złotej/w linii prostej kilka metrów. Chcąc zaparkować popołudniu pod własnym blokiem graniczy z cudem bo zabite wszystko do ostatniego miejsca
a piątek, 28.06.2024 09:56
pani dyrektor sp5 w czerwcu odeszła na eeryture wiec nie bardzo...
czwartek, 27.06.2024 17:52
W planie są dodatkowe miejsca parkingowe dla pracowników szkoły i przedszkola oraz odwiedzających. W ogóle cały plan jest moim zdaniem przemyślany. Zabetonowanych metrów będzie wg niego niewiele więcej, bo przecież droga ma być w miejscu już zaasfaltowanym. Dodatkowo w przyszłej drodze będzie kanalizacja deszczowa co wpłynie znacząco na odprowadzanie wody podczas obfitych opadów deszczu. Teraz to wszystko spływa do niecki przed budynkami 1,2,3 i notorycznie są tam zalewane piwnice. Może Pan się przeprowadzi do któregoś z tamtych bloków i poczuje to na własnej skórze?
mieszkaniec osiedla piątek, 28.06.2024 11:29
Trzeba to jakoś pogodzić i iść na kompromisy. Uważam, że droga dojazdowa z ul Piastowskiej powinna być max do bloku nr 17. Dalej powinien zostać deptak ale ułożony z nowego asfaltu (dla rowerów, rolek i hulajnóg) i kostki dla pieszych.
Agatka piątek, 28.06.2024 07:44
Z przykrością muszę stwierdzić, że jeśli jest już gotowy plan zagospodarowania terenu, to konsultacje z mieszkańcami os. Błękitne są formalnością. Widać p. burmistrzowi i p. zastępcy bardzo podobają się betonowe osiedla. Tylko, gdzie w tym wszystkim jest miejski ekolog? Przecież zniszczono zieleń przy os. Kolorowym a teraz biorą się za kolejne miejsce. Jeśli brakuje parkingów, można zagospodarować teren za wieżowcami przy SP5 i lekko poszerzyć drogę wewnętrzną koło przedszkola. Rodzice nie muszą podjeżdżać pod bramy placówek edukacyjnych. Natomiast deptak powinien być zrewitalizowany, z nową nawierzchnią, może lekko węższą i nowymi nasadzeniami drzew.
czwartek, 27.06.2024 18:33
APEL do zmotoryzowanych mieszkańców Osiedla Błękitnego! Proszę, żebyście się stawili na tych konsultacjach i walczyli o to, żebyście dalej nie kombinowali na jakim chodniku / trawniku zaparkować po ciężkiej pracy. Garstka malkontentów chce zablokować tą inwestycję dla starego asfaltu na deptaku i nieużywanym boisku w myśl NIE bo NIE. Niektórym naprawdę ciężko zrobić kilka kroków więcej do parku gdzie są ławki, trawa i brak spiekoty od komunistycznej bitumiki.
mieszkaniec czwartek, 27.06.2024 18:53
Idąc tym tokiem myślenia, to ciężko kilkorgu rodzicom wyjść z domu 5 minut wcześniej, odprowadzić dziecko bezpiecznie do szkoły, przedszkola czy żłobka. Wrócić po auto i spokojnie pojechać do pracy? Nie rozumiem w czym problem. Jak stanie się tragedia w miejscu tak uczęszczanym przez dzieci, zaczniecie w końcu myśleć.
Monika.B czwartek, 27.06.2024 16:09
Jak można zrobić drogę publiczna z deptaka, który służy mieszkańcom, głównie dzieciom, ludziom starszym gdzie w najbliższym sąsiedztwie jest przedszkole, zlobrk, szkoła, park, aleja. Miało to być miejsce spacerowe, do odpoczynku a nie miejsce na ulicę. Zdecydowanie NIE
czwartek, 27.06.2024 17:57
A jak odpoczywasz na tym deptaku? Kładziesz się plackiem na asfalcie i wygrzewasz gnaty jak termoforem?
Mruuuu środa, 26.06.2024 17:15
Zapraszam na ul Rzeźniczą.(Tam gdzie dawna ,,Astoria,, dzisiaj straż miejska).Psia kość..zrobili płatny na Mickiewicza,to panie z banków (bidulki) zrobiły sobie parking na Rzeźniczej,cały dzień mieszkańcy tego budynku mają zablokowany parking!!! Jeszcze, zalegają do tego ,,złomy,,zbieraczy samochodów,itp.Może mieszkańcy tego budynku powinni parkować na płatnym???I co Pan na to Panie Burmistrzu?????
***** *** środa, 26.06.2024 21:18
Na kogo głoso waliście?Teraz możecie parkować na księżycu.
J wStalin czwartek, 27.06.2024 18:11
Nieważne jak ludzie głosują,ważnesię kto głosy liczy.
Darek czwartek, 27.06.2024 17:30
Na Kolorowym wykorzystali fakt ze mieszka tam dużo starszych osób, ktorzy nie byli świadomi jakie zmiany sie szykuja. Ludzie mieli maly dostęp do informacji w przeciwnym razie jestem pewien ze zatrzymalibysmy to szalenstwo. Dzisiaj mamy smrod, halas i znacząco wyzsza temperature w mieszkaniu. Apeluje di mieszkańców osiedla Błękitnego zeby przeciwstawili sie temu idiotyzmowi, my potrzebujemy jak najwięcej zieleni i miejsc do uprawiania sportu i wypoczynku. Niech miasto zacznie ścigać mieszkańców którzy maja kilka samochodów, niech placa za utrudnianie zycia innym ludziom. A ci co tak chętnie dowoza dzieci pod sama szkole, niech się zastanowia czy to naprawdę konieczne. Dla mnie to zwykle lenistwo.
czwartek, 27.06.2024 17:42
Widać ty nie masz dzieci. A może tak lepiej zlikwidować szkołę, żłobek i przedszkole bo Ci hałas przeszkadza. Zawsze możesz się wyprowadzić na wieś. Tam będziesz miał naturę pod ręką.
M. piątek, 28.06.2024 11:51
Wychodzi na to, że 30, 20 lat temu dzieci do szkoły się teleportowały. Ilu rodziców ODPROWADZA dziecko do szkoły????? Bo co? Nie ma czasu? Nie ma czasu na pobycie z własnym dzieckiem?
czwartek, 27.06.2024 16:11
Wszystkie nowoczesne miasta na świecie stawiają na parki aleje i deptaki ograniczając strefy ruchu u nas idzie to w odwrotną stronę chyba świadczy to nie o nowoczesnym miescie tylko o zaściankowym.mysleniu
czwartek, 27.06.2024 17:46
Masz chyba problemy ze wzrokiem i pamięcią? Park jest obok i został jakieś 30 lat temu rozbudowany o byłą betoniarnię w miejscu której jest teraz aleja bajkowych gwiazd.
Gg środa, 26.06.2024 16:40
Jedyna normalna promenada miejska gdzie jest spokój i dzieci mogą swobodnie biegać chcą zmienić w kolejną drogę dla złomów. Smród spalin, cieknące płyny, hałas. Droga przy szkole, żłobku i przedszkolu ? Słabo. Ja jestem przeciw. Moze strefę płatnego parkowania rozszerzyć o osiedla i połowa złomów zniknie z miasta - mniej korków, drugi potrzebnych, ciszej zdrowiej
Jozef środa, 26.06.2024 16:57
Dokładnie! Jestem mieszkancem osiedla Kolorowego i po remoncie bardzo zle mi sie tutaj mieszka. Jestem wręcz wsciekly i nie moge do dzisiaj tego zrozumieć... Zabrali nam zielen tylko dlatego ze co niektórzy posiadają po 3,4 samochody! Kazdy kto ma co najmniej 2 samochody na jedno mieszkanie powinien placic za miejsce parkingowe i to nie symboliczne kwoty, inaczej ten problem z parkowaniem nigdy sie nie skończy! My naprawde zmieniamy się w złomowisko Europy i w dodatku betonowisko. Powinniśmy przesiadać się na rowery, budowac lepsze ścieżki rowerowe, ktore beda dobrze oznaczone i nie beda przebiegać raz po lewej a raz po prawej stronie. Co do osiedla Kolorowego od dawna zastanawiam się jakim prawem te wszystkie przyczepy i busy zajmuja miejsca calkiem za darmo, psujac widok i nie tylko... Prędkość dozwolona to 20km/h a tutaj jezdzi sie co najmniej dwa razy szybciej i podobnie byloby na Błękitnym! Ludzie walczcie i nie zgadzajcie się. Przyroda jest nam potrzebna, dodatkowych miejsc mozna szukać, jest wiele złomkow do usuniecia a ci którzy mają co najmniej dwa samochody niech slono za to wygodnictwo płacą!
czwartek, 27.06.2024 18:16
To przesiądź się na rower i jedź do pracy 30 km w jedną stronę. Józek przestań się ośmieszać.
piątek, 28.06.2024 09:11
zmien prace
Zaniepokojony rodzic dzieci środa, 26.06.2024 22:42
Z miejsca spokojnego, bezpiecznego dla ludzi młodych i starszych zostanie zrobiona autostrada.
Jeśli projekt wejdzie, to będzie problem z bezpiecznym dojściem do aleji bajkowej i parku, ponieważ brak odpowiedniej infrastruktury dla pieszych i wszedzie drogi dla samochodów.
Obszar przy Szkole, żłobku, przedszkolu powinien mieć ograniczony ruch, żeby było bezpiecznie dla dzieci tam uczęszczających.
Modernizacja wedlug tego planu spowoduje tylko zagrożenia dla pieszych, a szczególnie dzieci.
Zapewne projekt przejdzie a Pan burmistrze będzie płakać jak dojdzie do krzywdy niewinnych ludzi przez zwiększenie ruchu samochodów.
czwartek, 27.06.2024 18:39
Autostrady jak piszesz nie będzie, bo przed każdymi pasami będą progi zwalniające. Wystarczy zobaczyć na plan, a później wysuwać głupie komentarze.
czwartek, 27.06.2024 18:27
Autostrada? :D :D :D Nie przesadzaj człowieku. Poza tym to w godzinach kiedy tam się będzie pojawiał większy ruch uliczny, to godziny nauki szkolnej. Dzieci wtedy powinny być w drodze / powrocie do / z szkoły lub przedszkola. Poza tymi dwoma momentami na tej drodze nie będzie dużego ruchu. Tak poza tym to wystarczy co 50 metrów zamontować progi zwalniające i po kłopocie. A co do pieszych, to pieszy też ma chyba oczy i widzi gdzie się pcha. Poza tym piesi będą w końcu mieli po modernizacji uwolnione chodniki. Tego już rodzicu nie widzisz, bo pomarudzić trzeba. A jak?
. czwartek, 27.06.2024 22:27
Może wzdłuż głównej alei będą chodniki, pasy, progi zwalniające. Natomiast takich udogodnień brakuje przy dojściu z os. Błękitnego do Aleji Bajkowej drogą między szkołą i żłobkiem oraz drogą między żłobkiem i przedszkolem. Droga między szkołą a żłobkiem to jeden z najczęściej używanych wyjść w kierunku aleji bajkowowej, różanego, itp. Wprowadzenie tych dodatkowych dróg spowoduje utrudnienie dla pieszych i niebiezpieczenstwo dla rodziców odbierających swoje dzieci z przedszkola, żłobka oraz szkoły.

Po co wprowadzać tak rozbudowany system dróg, skoro dotychczasowy byl wystarczający a ten rozbudowany będzie marnotrawstwem pieniędzy, stwarzał niepotrzebne zagrożenie dla pieszych.
Nowak środa, 26.06.2024 23:04
Aleja Wożniaka, park, bajkowa aleja gwiazd, miejsce w którym spotkać można znaczną grupę mieszkańców. Miejsce gdzie bezpiecznie można dojść pieszo. To tu powinna trwać dyskusja publiczna. To jakiś obłęd, że miasto chce stworzyć kolejną ulicę tam gdzie znajduje się największe skupisko terenów rekreacyjnych, a jedną z najstarszych alei spacerowych chce zmienić w ulicę. Dla kogo jest ten teren ? dla kierowców? czy dla rodzin, dla odpoczynku ? dla bezpieczeństwa? Na świecie tendencja tworzenia terenów rekreacji ale jak widać nie w Dzierżoniowie. Tu rewitalizuje się parki, których nikt nie odwiedza, a tereny rekreacyjne cieszące się dużym zainteresowaniem, proponuje się zamienić w ruch samochodowy. Brawo. Ja mówię NIE
czwartek, 27.06.2024 14:43
A ja mówię TAK. Precz z korkami na Błękitnym. I namawiam normalnych ludzi, którzy mają kłopoty z wyjechaniem do pracy a po powrocie problem z zaparkowaniem do przyjścia na zebranie. Zawsze jak ma być inwestycja ułatwiająca życie mieszkańcom, to znajdzie się kilka zrzęd i plują jadem na około. Koniec z tym! Miasto ma się rozwijać, a nie być skansenem!
czwartek, 27.06.2024 18:59
Miejsc parkingowych w mieście brakuje, bo prezes spółdzielni postawił blokady na osiedlach, które dumnie sterczą pionowo, w dużej mierze blokując miejsca, tylko po to aby je blokować, brak naturalnej płynności. Nad tym bym się zastanowił dlaczego to na osiedlach jest tak ciężko zaparkować. A jak niektórzy potrzebują wielkich metropolii, to zamiast innych wysyłać do lasu, proponuję przeprowadzić się choćby do stolicy dolnego śląska.
czwartek, 27.06.2024 15:50
I ta drogą ile da ci miejsc parkingowych?
Zresztą miasto nie jest dla aut tylko dla ludzi oczywiście można zrobić wszędzie drogi parkingi i autostrady tylko po co
czwartek, 27.06.2024 18:01
Park masz obok i to kilka hektarów pod drzewami. Rozumiem jakby w miejscu planowanej drogi były drzewa, ale tam jest do cholery asfalt? A co do miejsc parkingowych, to każde jest na wagę złota, żeby kierowcy nie musieli parkować na chodnikach. Tak! Żeby seniorzy mogli normalnie chodzić chodnikami a nie po ulicy. Ile miejsc? Wystarczy zobaczyć na plan, a nie zadawać absurdalne pytania.
czwartek, 27.06.2024 14:44
... a jak się nie podoba to możesz zrzędo się wyprowadzić do lasu lub w góry.
Blok 10 środa, 26.06.2024 13:33
Proponuje aby zakaz wyjazdu z parkingu pod SP5 i wieżowcem i nakaz skretu w lewo koło bloku nr 10. obowiązywał tylo od 7-16 ( kiedy największy ruch pod szkolą)
czwartek, 27.06.2024 18:20
Dlatego jak powstanie droga z nawrotem w miejscu deptaka problem na osiedlu błękitnym zniknie, bo rodzice będą mogli przywozić dzieci rano tą drogą bezpośrednio z ul.Piastowskiej, wysadzić na rondzie i płynnie na nią wrócić. Będzie mniej spalin na Błękitnym i chałasu.
środa, 26.06.2024 20:20
Chcieliście nowoczesny Dzierżoniów, to Kucharski wam pokaże co miał na myśli. Ładne tam mieliście ogródki. Na Kolorowym też było spoko. Teraz wszystko zaorają, zabetonują, a piesi będą uciekać przed samochodami.
czwartek, 27.06.2024 18:14
Ogródki na asfalcie. Chyba urojone? Buhahahaha! Zobacz sobie na plany i porównaj.
Rewucka Danuta środa, 26.06.2024 21:20
Pań Kucharski najlepiej jak z Dzierzoniowa zrobi betonową dzungle, Dzieci spokojnie się mogą bawić, jeździć na rowerkach to chcę zrobić żeby dzieci szybciej się pozabijały.Wystarczy że na Kolorowym jest sam beton,to najlepiej zniszczyć wszystko.
czwartek, 27.06.2024 18:12
Beton to masz w głowie, bo akurat tutaj już miejsce gdzie ma iść droga jest zaasfaltowane od dziesięcioleci. Teraz ma się tam pojawić kanalizacja deszczowa i przestanie ludziom podtapiać piwnice.
środa, 26.06.2024 13:24
Deptak jest jednym z niewielu miejsc gdzie można puścic dziecko zeby jechało spokojnie na rowerze. Bez przesady ze teraz trzeba wszedzie dojezdzac autami. Jest dobrze tak jak jest! Teraz rodzice chca wjezdzac do samych bram szkoły czy placu zabaw. Kogoś nieżle poniosło. Jeszcze wytnijmy park i zróbmy z niego parking
Ania środa, 26.06.2024 16:09
Brawo w pełni popieram.Wyciac wszystko i parkingi zrobić.
środa, 26.06.2024 21:31
My do szkoły chodziliśmy z kluczem na szyji, a teraz tak jak Pani pisze mamusie chcą wjeżdżać samochodem do szkoły.
czwartek, 27.06.2024 18:09
A ile w tych czasach było samochodów? Samochód był wtedy dobrem luksusowym i na przydziały. Dlatego też sam biegałem do szkoły z kluczem na szyi. Teraz samochód jest już koniecznością, bo bez niego często nie mogli byśmy pracować. Nie dziwię się rodzicom, że chcą swoje pociechy bezpiecznie dostarczyć do szkoły. Po pierwsze szkoły były kiedyś na każdym rogu, a teraz jest ich połowa mniej i niektórzy mają do nich daleko.
środa, 26.06.2024 22:05
Jezu to nie ma prawa się ziścić zabieracie wszystko w ddz co było kiedyś piękne ważne dla Dzierżoniowa wszędzie beton ludzie nie podpisujcie się pod tym jak dzieci mają się przedostac na Aleję ludzie lubią tamtędy spacerować itp no tak to fakt nowoczesny ddz ale nie funkcjonalny
czwartek, 27.06.2024 18:03
Beton już tam jest od komuny ślepcze.
czwartek, 27.06.2024 14:48
A reszta ma stać dalej w korkach codziennie rano w drodze do pracy? Proponuję sobie postać koło bloku nr 1 najlepiej w zimę i pooddychać świeżymi wyziewami z rur wydechowych.
czwartek, 27.06.2024 09:48
POMYSŁ PARANOJA

SZKODA, ZE DOPIERO po wyborach!!!mają 5 lat luzu...mogą robić co chcą, a to iebez powodu.... wiceburmistrzyni jest siostrą DYREKTORKI SP5...WSZYSTKO będzie zrobione bez zgody mieszkańców.
DLACZEGO NAM ZABRANO PRZYSTANEK PRZY APTECE GEMINI??DLA STARSZYCH TO WIELKA UCIAZLIWOSC...chyba że chodzi tu..o aptekę IWASZKO i klientelę
czwartek, 27.06.2024 14:31
Paranoję to masz w swojej makówie. Kto codziennie jeździ do pracy i z niej wraca na Błękitne to ten pomysł doceni. Tylko nieroby i ramole będą ujadać. Obok jest park i tam możecie sobie sadzać tyłki. Ławek nie brakuje.
czwartek, 27.06.2024 16:02
To chyba odwrotnie tylko ramol musi wszędzie podjechać autem mieszkam na błękitnym nie jestem ramolem ani nierobem.... jeżdżę autem .....ale pomysł uważam za beznadziejny.....
czwartek, 27.06.2024 17:44
Tak, niektórzy muszą jechać autem do pracy np. do Kobierzyc. A może ludzie mają iść na bezrobocie bo Tobie tak się podoba?
czwartek, 27.06.2024 09:11
Możecie sobie pokrzyczec czy pisac. Wszystki jest juz uzgodnione. A konsultacje to zwykła ściema. Czy przedstawiony plan wykonano za darmo?
Mieszkaniec Osiedla Błękitnego czwartek, 27.06.2024 09:37
Pełna mobilizacja mieszkańców Osiedla Błękitnego i nie tylko na zebraniu 09 lipca na godz.17 w celu wyrażenia swojej opinii, liczymy na obecność na spotkaniu radnych, którzy uzyskali mandat z Oś. Błękitnego, posłuchajcie swoich wyborców i pomóżcie im..
dzierżoniowianin czwartek, 27.06.2024 14:35
Przyjdziemy i poprzemy ten dobry projekt. Mamy już dość korków na Błękitnym. Sam na osiedlu nie mieszkasz, a deptak nie jest twój, tylko miasta. Obok masz park i tam możesz posadzić swoje 4 litery. Czapka Ci z głowy nie spadnie jak pokonasz kilka metrów więcej.
czwartek, 27.06.2024 10:04
KOLEJKĘ LINOWĄ zrobić w Dzierżoniowie nad tymi ohydnie BRUDNYMI parkami z widokiem na MENELI miejscowych, okupujących wszystkie parki w Dzierżoniowie.
Tego Irma w pobliskiej ŚWIDNICY
Mieszkanka rynku czwartek, 27.06.2024 13:33
Dokładnie tak! Albo plecak z odrzutowcem i przelatywać nad osranymi przez gołębie chodnikami. Jeśli chodzi o meneli to zapraszam do rynku, tego pięknego właśnie "restaurowanego". Ich oraz gołębi pod dostatkiem.
Mieszkanka rynku czwartek, 27.06.2024 07:40
Szkoda tylko, że Pan Burmistrz wcielając w życie projekt przerzucenia kostki brukowej w rynku spodem do góry i odwrotnie nie liczył się z jego mieszkańcami i nie zapytał co oni na to. Półtora roku przeżywania horroru życia w centrum miasta. Hałas nie do zniesienia, uniemożliwiający odpoczynek po pracy. Rzucanie kostką, walenie młotami, nie wspominając o tym, że efektów brak. Jest brzydko, linie postojowe zniknęły, zrobiono to tak, by nie wydawać na farbę. Gdzie ta zieleń?! To te parę dziur o promieniu metra pozostawione w betonozie? Dziękujemy za zgotowanie piekła mieszkańcom centrum. Oczywiście zero przeprosin za te udogodnienia, przecież w rynku mieszkają ludzie, z którymi taki Pan rozmawiać nie musi. Co innego z mieszkańcami osiedli czy domów jednorodzinnych. Wiadomo.
gość czwartek, 27.06.2024 12:24
WYBRALIŚCIE WŁODARZY TO JEST EFEKT
Mieszkanka rynku czwartek, 27.06.2024 13:28
No dokładnie! Tylko kto tak głosował? Chyba sam na siebie, ustawiane wybory....
Z poważaniem mieszkańcy osiedli czwartek, 27.06.2024 11:01
Zrobili drogę na ul. Sikorskiego A autobus numer 2 zabrali z osiedla Jasnego tylko trzeba iść na różane bo po co ludziom starszym autobus niech sobie chodzą na nogach i o kulach bo zrobili dla bogaczy parkingi po jednaj stronie i po drugiej bardzo prosimy żeby wrocil przystanek na jasnym z poważaniem mieszkańcy os Jasnego i błękitnego prosimy o pozytywne załatwienie naszej prośby
środa, 26.06.2024 14:01
Jeżeli już mowa o deptaku to tylko kawalek mozna zrobic drogi od Piastowskiej do drogi przy bloku nr 17. Dalej do bloki nr20 powinno byc jak jest . Tam jest raj dla dzieci…
czwartek, 27.06.2024 08:13
To jest bardzo dobry pomysł. Kawałek drogi jednokierunkowej od bloku 17 do Piastowskiej z nakazem skrętu w prawo (póxniej można sobie zawrócić na rondzie). Pozwoli to rozładować ruch na osiedlu.
czwartek, 27.06.2024 08:17
Pomysł podyktowany koniecznością rodziców by odwieźć swoje bombelki pod same drzwi szkoły. Tylko, że ci rodzice później są również mieszkańcami miasta i chcą korzystać z parku, alei. Moja propozycja: kawałek drogi jednokierunkowej od bloku 17 do Piastowskiej z nakazem skrętu w prawo (później można sobie zawrócić na rondzie). Pozwoli to rozładować ruch na osiedlu w godzinach szczytu. Wykonanie nowego wejścia do szkoły przy adresie Różane 20A i poprawienie tam infrastruktury przy parkingu i śmietniku tak by rodzice zaczęli odwozić dzieci od strony Różanego.
pisowiec czwartek, 27.06.2024 04:20
A gdzie nowe monopole dla nierobów+ ?!
środa, 26.06.2024 22:12
A co z rozbudowa żłobka nr 1 na osiedlu błękitny bo coś ucichło. Jest jakiś termin.
środa, 26.06.2024 18:59
Nie będzie zgody na zabranie deptaka!!!
Lepsza Zmiana środa, 26.06.2024 21:16
Bez problemu Dario i Dorotea uzbierają 66% POparcia na zabetonowanie resztek trawy.Lemingom POwiedzą że to dla ich dobra.
środa, 26.06.2024 19:02
Oby nie modernizowali Różanego,bo tu jest trochę trawników,które przerobią na parkingi.Wkoło betonoza,podusimy się!
środa, 26.06.2024 20:21
Porzuć nadzieję. Wszystko zniszczą.
środa, 26.06.2024 16:00
Kiepski pomysł z tym deptakiem
Arab środa, 26.06.2024 14:55
A co z komunikacją na nowym mieście tu mieszkają też ludzie i cisza chodzi o ulice Armi Krajowej, Piaskowa ,Dzierżonia i wiele innych
środa, 26.06.2024 14:02
Po to są konsultacje, żeby przyjść i powiedzieć co się myśli
Okrutnik środa, 26.06.2024 13:42
Daleko mi do aktywistycznego antysamochodziarstwa ale deptak powinien zdecydowanie zostać. Jest przedłużeniem Alei Bajkowych Gwiazd i powinien być co najwyżej doinwestowany (nowe oświetlenie, nowe nasadzenia, najlepiej kwiatowe, może nawet jakieś festyny), najlepiej z parkiem