Burmistrz Dzierżoniowa zaprasza wszystkich mieszkańców os. Błękitnego na bardzo ważne konsultacje [ZOBACZ WIDEO]

środa, 3.7.2024 13:00 8225 34

Władze Dzierżoniowa planują modernizację os. Błękitnego, w związku z tym 9 lipca w małej sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 5 o godz. 17.00 odbędą się konsultacje z mieszkańcami. O szczegółach mówi Dariusz Kucharski - burmistrz Dzierżoniowa. CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ważne konsultacje zmian na os. Błękitnym. Zapraszamy na spotkanie.

Przeczytaj komentarze (34)

Komentarze (32)

Odpowiadasz na komentarz:
ewk
czwartek, 01.01.1970 01:00
A ty przeprowadź się na pustynię.
Jarosław wtorek, 09.07.2024 18:33
Brawa dla mieszkańców Dzierżoniowa, którzy licznie stawili się na konsultacjach społecznych i jednoznacznie wypowiedzieli się przeciwko projektowi który zakładał przebudowę ciągu pieszo-rowerowego w drogę z ruchem kołowym.
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo. Cieszy mnie roztropność mieszkańców pod tym względem.
poniedziałek, 08.07.2024 21:06
DLACZEGO ZLIKWIDOWANO PRZYSTANEK PRZY APTECE GEMINI? TAK NIEZBEDNY DLA EMERYTÓW.
BURMISTRZ OBIECAL PRZYWROCIC PRZYSTANEK...PRZED WYBORAMI...INIC
wa wtorek, 09.07.2024 16:27
Postawić przystanki przy każdym domu.
W.P. piątek, 05.07.2024 09:50
We wcześniejszej kadencję mieli nawet fajne projekty. Teraz zagłosowałem na nich i już tego żałuję. Zobaczcie ile negatywnych komentarzy dotyczy tej propozycji. W tym i poprzednim tekście na Dobie. Jestem mieszkańcem Błękitnego i NIEZGADZAM się na taką poprawę mojego życia. Mam problem z parkowaniem,z wyjazdem do pracy przed 8 bo są korki przez przyjezdnych z innych rejonów Dzierżoniowa. To oni chcą decydować o naszym życiu? Powiedźcie o tym wszystkim waszym sąsiadom którzy nie czytają internet. Emeryci są bardzo konsekwentni i jak już się zbiorą to nikt ich z alei i parku nie ruszy.
sobota, 06.07.2024 06:33
Tak, powiemy swoim sąsiadom, żeby przyszli i wybuczeli kilku emerytów co chcą pozostałym mieszkańcom utrudniać życie. Jak się nie podoba, to się przeprowadź do lasu!
ewk wtorek, 09.07.2024 16:26
A ty przeprowadź się na pustynię.
nikt taki sobota, 06.07.2024 18:46
może sam przeprowadź się do lasu, tam będziesz miał dużo miejsca
M. sobota, 06.07.2024 08:33
no tak - buczenie to jest ARGUMENT! :/
sobota, 06.07.2024 14:02
A Wy jakie macie argumenty? Tzn Ty i twój drugi profil z których hejtujecie?
M. wtorek, 09.07.2024 13:38
Po pierwsze nie mam dwóch profili, po drugie zapoznaj się z definicją "hejtu", bo zdaje się, że nie wiesz o czym piszesz. A do meritum- zaczęły się wakacje i brak korków w godzinach porannych na Błękitnym. Wygląda na to, że ta ulica zamiast deptaka potrzebna jest tylko do odstawiania dzieci do szkoły, czyli zbudowana ma być na 15-20 minut dziennie. Bzdura totalna. Wystarczy przemyśleć w jaki sposób upłynnić ruch pojazdów WYJEŻDŻAJĄCYCH z osiedla na Złotą i po problemie - korków nie będzie także w trakcie roku szkolnego. Ilości miejsc parkingowych wg tego projektu nie przybędzie w znaczących ilościach.
Wolny sluchacz środa, 03.07.2024 23:16
Konsultacje podczas których odbędzie się udawanie że włodarze słuchają ludzi . Kto chce poudawać , że jest słuchany niech się zgłosi .
obserwator poniedziałek, 08.07.2024 14:07
święta prawda tak było na os Makowym
W.P. piątek, 05.07.2024 08:39
Idź na spotkanie,zaproś sąsiadów i zobacz co się wydarzy.
piątek, 05.07.2024 10:45
A ja pójdę i poprę ten projekt. Z niecierpliwością czekam na "argumenty" malkontentów, żeby dać im kontrę. :D
HUB sobota, 06.07.2024 15:44
Pewnie mieszka Pan w drugiej części miasta i nie korzysta z tej przestrzeni publicznej. Cóż, argumentów jest aż nadto by nie degradować tej przestrzeni publicznej.
poniedziałek, 08.07.2024 11:18
Mieszkam na Błękitnym i mam dość stania w korkach w drodze do pracy. Jak ktoś chce posiedzieć na ławce, to ma cały park obok do dyspozycji a dzieci można zabrać do alei bajkowych gwiazd. Koniec, kropka.
poniedziałek, 08.07.2024 20:50
Tee, kropka, a komu auto potrzebne na dotarcie do pracy? Tam nigdzie nie ma więcej jak trzy km, na wrotkach śmigają. Same korzyści.
poniedziałek, 08.07.2024 13:53
Nie ważne gdzie mieszka, ważne chce wjechać autem do szkoły by wysadzić dziecko.
Lepiej straż miejską lepiej zorganizowac na przejściach dla pieszych przed ósmą rano.
Obywatel czwartek, 04.07.2024 06:51
Mieszkańcy osiedla Blekitnego chcą spokoju i bezpieczeństwa, a nie ruchliwej ulicy w środku parku. Jest to chodnik dla pieszych, droga do szkoły, placu zabaw i tak ma zostać!
Kucharski łapy precz!
ULA poniedziałek, 08.07.2024 16:50
POPIERAM PANA OBYWATELA JAKO MIESZKANKA B,LEKITNEGO ,PARK MA ZOSTAC W NIEZMIENIONEJ FORMIE .
czwartek, 04.07.2024 11:24
Mieszkańcy osiedla chcą, żeby marudy wypowiadały się za siebie, a nie wszystkich. Układ komunikacyjny na Osiedlu Błękitnym trzeba zmienić już, a nie za 20 lat baranie!!!
poniedziałek, 08.07.2024 12:36
Sam jesteś, ten z różkami i nie mów za kogoś. Będzie jak zwykle, pitu pitu a i tak zrobią swoje. Niby,.. to większość ustaliła. Kit.
W P piątek, 05.07.2024 08:51
Może niech ta władza się zastanowi się co robi. Teraz dziecko może samo w miarę bezpiecznie iść do szkoły. Emeryci do parku itd a później co ? Niech ktoś zrobi pomiar ruchu pieszych w ładne dni i zabierz podpisy Za i Przeciw.Całe rodziny wędrują. Czego taka informacja nie pojawiła się przed wyborami. Ładnie zaczynajcie nowa kadencję. BRAWO.
sobota, 06.07.2024 06:29
Chodnik malkontencie będzie obok. Wróć! Nawet gdzieniegdzie dwa chodniki po obu stronach ulicy, a co ok. 50 metrów przejścia dla pieszych wyniesione na podwyższeniach w formie progów zwalniających. Wystarczy umiejętnie przeczytać plany inwestycji, a później ujadać na forach. Tak, dokładnie. Emeryci mają park do odpoczynku, a nie stary asfalt na deptaku!
sobota, 06.07.2024 15:41
Będzie jeden chodnik o szerokości 3 m, na którym ma się zmieścić obecny ruch pieszo-rowerowy, który odbywa się po aktualnej 6 metrowej alei.
Drugi chodnik? Będzie służył wyłącznie kierowcom parkującym na miejscach postojowych - więc nie próbujemy się oszukiwać że będzie to służyło innym uczestnikom tej przestrzeni.
Dla mnie ten pomysł to KPINA by przeznaczać taka przestrzeń publiczną na przestrzeń z pierwszeństwem dla samochodów.
Na całym świecie się od takich praktyk odchodzi.
poniedziałek, 08.07.2024 11:23
Nie będzie kilku malkontentów utrudniać życie reszty mieszkańców! Dlatego też mieszkańcy jak wam zależy na tym, żeby porankami auta nie stały w korku na Błękitnym i smrodziły Wam pod oknami, to przyjdźcie na te spotkanie i poprzyjcie ten projekt. Ta ulica w znaczący sposób usprawni komunikację do placówek oświatowych i zlikwiduje korki na naszym osiedlu. Od kiedy to interes kilku osób ma być ważniejszy od kilku tysięcy ludzi?
sobota, 06.07.2024 15:35
Aleja mjr Krzysztofa Woźniaka jest funkcjonującą od lat 70 trasą pieszo-rowerową, która łączy osiedla Kolorowe, Błękitne i Różane. Początkowo służyła zarówno pieszym jak i pojazdom kołowym w celu lokalnym objazdom pomiędzy południową częścią os. Błękitnego a obiektami edukacji, jednak wzrost ruchu pieszego i rowerowego skłonił do całkowitego zamknięcia alei dla samochodów.
Obecnie aleja dzięki swej szerokości na całym swym przebiegu – od ul. Piastowskiej do osiedla Różanego – 6 m stanowi bezpieczny trakt, którym mogą przemieszczać się rodziny z dziećmi, osoby starsze i młodsze. Stanowi istotną w tej części miasta przestrzeń publiczną, która jest nie tylko międzyosiedlowym łącznikiem, ale także przestrzenią do spotkań i spacerów. To tu dzieci uczą się jeździć na rowerach, hulajnogach, rolkach, deskorolkach. To tu dzieci spotykają by się bawić. To tędy rodziny mogą spacerować i spędzać ze sobą czas – 7 dni w tygodniu.
Aleja mji Krzysztofa Woźniaka nie jest tylko trasą pieszo-rowerową przebiegającą pomiędzy parkiem a budynkami osiedla Błękitnego. Tworzy, na przebiegu z południa na północ, razem z trasą pieszo-rowerową pomiędzy ul. Świdnicką i Piastowską i ciągami pieszymi na os. Różanym długą na ponad 900m międzyosiedlową oś pieszo-rowerową wyprowadzającą ruch dalej w kierunku trasy pieszo-rowerowej do Uciechowa. W drugą stronę, z północy na południe, pozwala w bezpieczny sposób przemieszczać się z osiedla Rożanego do ulic Piastowskiej i Świdnickiej, które są jednymi z głównych osi komunikacyjnych miasta.
Ponadto, aleja skupia i rozprowadza ruch pieszy z i do parku, który jest jednym z największych parków w mieście. Jest jedyną tego typu aleją w mieście. W związku z tym, należy ją utrzymać i wzbogacać o elementy małej architektury, by tworzyła jeszcze bardziej atrakcyjną i przyjazną ogólnodostępną przestrzeń publiczną.
Aleja stanowi unikalny w skali miasta element kompozycyjny, który łączy 3 duże osiedla, park, przestrzenie rekreacyjne i liczne place zabaw. Umożliwia także przemieszczanie się z dala od ruchu samochodowego pomiędzy punktami handlowymi i usługowymi. To przestrzeń, która kojarzy się mieszkańcom Dzierżoniowa jako miejsce spotkań, spacerów i zabaw.

Projekt przewiduje maksymalny program funkcjonalny dla samochodów a minimalny dla pieszych. Niedopuszczalnym jest zamiana obecnej pieszo-rowerowej przestrzeni publicznej na przestrzeń z pierwszeństwem dla ruchu samochodowego i tak bardzo zmarginalizowaną przestrzenią dla pieszych i rowerzystów – z 6 do 3 m po jednowymiarowym chodniku! Na całym świecie podejmuje się z powodzeniem liczne próby wyłączania ulic z ruchu samochodowego uwalniając je dla ruchu wyłącznie pieszego / pieszo-rowerowego i tworząc na nich atrakcyjne przestrzenie publiczne. Przedstawiony i proponowany projekt nie odpowiada żadnym standardom projektowania przyjaznych pieszym przestrzeni. To wręcz odbieranie pieszym przestrzeni do przemieszania się i spychanie ich do wąskiego chodnika, zwłaszcza w otoczeniu dużego parku. Nie spotkałem się z takim podejściem już dawno.
Niedopuszczalnym jest również sugerowanie, że chodniki łączące parkingi po jednej stronie drogi będą też stanowiły przestrzeń pieszą – nie będą, ponieważ są to ciągi pomiędzy parkingami, po której nikt prócz kierowców nie będzie chciał się przemieszczać.

Można wyjść z kompromisem i utworzyć przestrzeń współdzieloną, bez przestrzennej segregacji dla pieszych i zmotoryzowanych, gdzie samochody i piesi będą poruszać się w jednej przestrzeni, w której bezwględnym priorytetem będzie ruch pieszy.

Problem dowozu dzieci do szkoły i przedszkola można rozwiązać poprzez dojazd od osiedla Różanego. Będzie to stanowić połącznie z zewnętrznym układem komunikacyjnym przy minimalnym nakładzie inwestycyjnym w budowę drogi bez degradującej ingerencji w przebieg alei.

Pomysł karygodny i próby przedstawienia go w kolorowych barwach jest zupełnie nietrafiony
gość piątek, 05.07.2024 11:32
Panie Kucharski może tak koło swojej posesji wykonać rondo, jak to wpłynie na pańskie funkcjonowanie. ul.Kilińskiego kiedy zmodernizjecie?
czwartek, 04.07.2024 11:54
Niech w końcu wezmą się za żłobek miejski nr1 które ma już ponad 50 lat. Jest to jedyny żłobek miejski podobno miała ruszyć już budowa łącznika czyli dodatkowej grupy . Gdzie żłobek sówka sie zamyka i rodzice nie mają gdzie oddać dziecko, gdzie obydwoje pracują. A koszty prywatnego są ogromne. Nie wiem jak to się dzieje w sąsiedniej miejscowości Tj. BIELAWA są aż 2 żłobki miejskie i mogą zrobić remonty a w Dzierżoniowie nie mogą nawet jednego jedynego żłobka miejskiego wyremontować. Tylko najważniejsza teraz droga. Z parkingiem i tak będzie ciężko żeby zaparkować ponieważ jest w pobliżu żłobek przedszkole i szkoła.
An środa, 03.07.2024 18:36
Ten sam Burmistrz, który w ubiegłym roku zaprosił specjalnie do Dzierzoniowa niejaką Ochojską z jej wystawą szkalującą obrońców granicy polskiej. Był jednym z niewielu, którzy poparli Ochojską w Polsce.
czwartek, 04.07.2024 11:22
Proszę nie mieszać ogólnopolskiej POlityki do spraw które dotyczą spraw lokalnych. Ja zawszę głosuję na partie konserwatywne, ale akurat w tej sprawie wyjątkowo z Burmistrzem się zgadzam i z chęcią pójdę na to spotkanie. Trzeba dać kontrę do malkontenctwa!
M. czwartek, 04.07.2024 08:44
zapraszamy, a decyzję i tak "podejmę JA". To po kiego to mydlenie oczu?