Burmistrz Dzierżoniowa zaprasza wszystkich mieszkańców os. Błękitnego na bardzo ważne konsultacje [ZOBACZ WIDEO]
Władze Dzierżoniowa planują modernizację os. Błękitnego, w związku z tym 9 lipca w małej sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 5 o godz. 17.00 odbędą się konsultacje z mieszkańcami. O szczegółach mówi Dariusz Kucharski - burmistrz Dzierżoniowa. CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ważne konsultacje zmian na os. Błękitnym. Zapraszamy na spotkanie.
Przeczytaj komentarze (34)
Komentarze (32)
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo. Cieszy mnie roztropność mieszkańców pod tym względem.
BURMISTRZ OBIECAL PRZYWROCIC PRZYSTANEK...PRZED WYBORAMI...INIC
Lepiej straż miejską lepiej zorganizowac na przejściach dla pieszych przed ósmą rano.
Kucharski łapy precz!
Drugi chodnik? Będzie służył wyłącznie kierowcom parkującym na miejscach postojowych - więc nie próbujemy się oszukiwać że będzie to służyło innym uczestnikom tej przestrzeni.
Dla mnie ten pomysł to KPINA by przeznaczać taka przestrzeń publiczną na przestrzeń z pierwszeństwem dla samochodów.
Na całym świecie się od takich praktyk odchodzi.
Obecnie aleja dzięki swej szerokości na całym swym przebiegu – od ul. Piastowskiej do osiedla Różanego – 6 m stanowi bezpieczny trakt, którym mogą przemieszczać się rodziny z dziećmi, osoby starsze i młodsze. Stanowi istotną w tej części miasta przestrzeń publiczną, która jest nie tylko międzyosiedlowym łącznikiem, ale także przestrzenią do spotkań i spacerów. To tu dzieci uczą się jeździć na rowerach, hulajnogach, rolkach, deskorolkach. To tu dzieci spotykają by się bawić. To tędy rodziny mogą spacerować i spędzać ze sobą czas – 7 dni w tygodniu.
Aleja mji Krzysztofa Woźniaka nie jest tylko trasą pieszo-rowerową przebiegającą pomiędzy parkiem a budynkami osiedla Błękitnego. Tworzy, na przebiegu z południa na północ, razem z trasą pieszo-rowerową pomiędzy ul. Świdnicką i Piastowską i ciągami pieszymi na os. Różanym długą na ponad 900m międzyosiedlową oś pieszo-rowerową wyprowadzającą ruch dalej w kierunku trasy pieszo-rowerowej do Uciechowa. W drugą stronę, z północy na południe, pozwala w bezpieczny sposób przemieszczać się z osiedla Rożanego do ulic Piastowskiej i Świdnickiej, które są jednymi z głównych osi komunikacyjnych miasta.
Ponadto, aleja skupia i rozprowadza ruch pieszy z i do parku, który jest jednym z największych parków w mieście. Jest jedyną tego typu aleją w mieście. W związku z tym, należy ją utrzymać i wzbogacać o elementy małej architektury, by tworzyła jeszcze bardziej atrakcyjną i przyjazną ogólnodostępną przestrzeń publiczną.
Aleja stanowi unikalny w skali miasta element kompozycyjny, który łączy 3 duże osiedla, park, przestrzenie rekreacyjne i liczne place zabaw. Umożliwia także przemieszczanie się z dala od ruchu samochodowego pomiędzy punktami handlowymi i usługowymi. To przestrzeń, która kojarzy się mieszkańcom Dzierżoniowa jako miejsce spotkań, spacerów i zabaw.
Projekt przewiduje maksymalny program funkcjonalny dla samochodów a minimalny dla pieszych. Niedopuszczalnym jest zamiana obecnej pieszo-rowerowej przestrzeni publicznej na przestrzeń z pierwszeństwem dla ruchu samochodowego i tak bardzo zmarginalizowaną przestrzenią dla pieszych i rowerzystów – z 6 do 3 m po jednowymiarowym chodniku! Na całym świecie podejmuje się z powodzeniem liczne próby wyłączania ulic z ruchu samochodowego uwalniając je dla ruchu wyłącznie pieszego / pieszo-rowerowego i tworząc na nich atrakcyjne przestrzenie publiczne. Przedstawiony i proponowany projekt nie odpowiada żadnym standardom projektowania przyjaznych pieszym przestrzeni. To wręcz odbieranie pieszym przestrzeni do przemieszania się i spychanie ich do wąskiego chodnika, zwłaszcza w otoczeniu dużego parku. Nie spotkałem się z takim podejściem już dawno.
Niedopuszczalnym jest również sugerowanie, że chodniki łączące parkingi po jednej stronie drogi będą też stanowiły przestrzeń pieszą – nie będą, ponieważ są to ciągi pomiędzy parkingami, po której nikt prócz kierowców nie będzie chciał się przemieszczać.
Można wyjść z kompromisem i utworzyć przestrzeń współdzieloną, bez przestrzennej segregacji dla pieszych i zmotoryzowanych, gdzie samochody i piesi będą poruszać się w jednej przestrzeni, w której bezwględnym priorytetem będzie ruch pieszy.
Problem dowozu dzieci do szkoły i przedszkola można rozwiązać poprzez dojazd od osiedla Różanego. Będzie to stanowić połącznie z zewnętrznym układem komunikacyjnym przy minimalnym nakładzie inwestycyjnym w budowę drogi bez degradującej ingerencji w przebieg alei.
Pomysł karygodny i próby przedstawienia go w kolorowych barwach jest zupełnie nietrafiony