Co to jest CRM?

poniedziałek, 24.4.2017 20:21 1294 0

Co to jest CRM?

CRM jest skrótem od angielskiego Customer Relationship Managment. Jest to narzędzie, który służy do zarządzania relacjami z klientem. System CRM złożony jest z różnych modułów które służą do nawiązywania współpracy i stanowią wewnętrzne wsparcie dla firmy. Porządkują i katalogują wszystkie niezbędne informacje, dzięki czemu tworzona jest swojego rodzaju baza danych, która dotyczy konkretnych klientów.

Moduły CRM

Specyfika CRM pozwala na wykorzystanie wielu różnych modułów. Obiekty tego typu zajmują się różnymi aspektami dotyczącymi klientów. Baza kont gromadzi podstawowe informacje dotyczące nazw firm, adresów, nazwisk, telefonów, notatek oraz uwag. W zakładce dotyczącej potencjalnych klientów gromadzone są natomiast informacje na temat przyszłych konsumentów. Niezwykle ważnym obiektem jest moduł działania, który zapisuje wszystkie zadania, spotkania, telefony i maile opisujące komunikację z klientem. Moduł dotyczący szansy na sprzedaż zawiera wszystkie czynności umożliwiające osiągnięcie celu i dokonanie transakcji z klientem. Zakładka kontraktu zawiera wszystkie umowy zawarte z konsumentami oraz historię współpracy z poszczególnymi klientami. W materiałach sprzedażowych gromadzone są z kolei materiały towarzyszące sprzedaży, np. referencje, szablony, ankiety czy prezentacje.

Konkurencja i marketing

W branży sprzedażowej nie powinno się lekceważyć konkurencji. Dlatego w systemie CRM znajdują się również moduły odpowiedzialne za kontrolowanie działań firm o zbliżonym profilu. Umieszcza się dane dotyczące wszystkich poszczególnych konkurentów, pozwalające na zbadanie współpracy innych firm oraz możliwości połączenia tego faktu z większymi szansami na sprzedaż. Takie rozwiązanie może znacząco zwiększyć powodzenie firmy oraz jakość i ilość zawieranych transakcji. W systemie CRM znajduje się także zakłada odpowiedzialna za obsługę list marketingowych. Odpowiada ona za wszelkie działania marketingowe, zarówno ich segregowanie, jak i planowanie. Służy również do tworzenia list marketingowych w formie tymczasowej oraz stałej. Wdrożenie systemu CRM w firmie może przynieść o wiele więcej korzyści. Kluczowe jest wybranie odpowiedniego modelu CRM oraz dopasowanie go do wymagań firmy.

Tekst powstał przy współpracy z http://www.chromecrm.com/
https://cdn.pixabay.com/photo/2016/08/04/21/31/berlin-1571046_960_720.jpg

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek