[WIDEO] Szlabany w górze, pociąg na przejeździe [AKTUALIZACJA]
Do niebezpiecznego zdarzenia doszło 4 grudnia ok.godz. 12 na przejeździe kolejowym przy ulicy Bystrzyckiej w Świdnicy. Kierowców od tragedii, dzielił dosłownie włos.
- Sytuacja ta jest nie do pomyślenia. Co by było gdyby w tym czasie najechał autobus lub cysterna przewożąca materiały ropopochodne czy niebezpieczne? Przecież ul Bystrzycka to jedna z wylotowych dróg ze Świdnicy - relacjonuje nasz Czytelnik i na dowód wysyła redakcji nagranie.
Widać na nim wyraźnie pociąg towarowy, który jedzie torowiskiem przy ulicy Bystrzyckiej, podczas gdy szlabany znajdują się nadal w górze. Gdyby którykolwiek z kierowców nie zachował należytej ostrożności, mogłoby dojść do tragedii.
Tylko w październiku na polskich przejazdach i przejściach kolejowych doszło do 16 wypadków i kolizji. Cztery osoby zmarły, dwie zostały ciężko ranne. W ciągu dziesięciu miesięcy 2017 r. doszło do 177 wypadków i kolizji na przejazdach/przejściach (o 17 więcej niż w analogicznym okresie 2016 r.), w wyniku których zginęło 35 osób (o 4 osoby mniej niż w analogicznym okresie 2016 r.), 23 zostały ciężko ranne (o 10 osób mniej niż w analogicznym okresie 2016 r.).
Na razie nie wiadomo, dlaczego rogatki były podniesione podczas przejazdu pociągu. O wyjaśnienie tej sytuacji poprosiliśmy rzecznika PKP PLK Mirosława Siemieńca oraz koordynatora akcji "Bezpieczny Przejazd", Damiana Górskiego.
- Niezamknięcie rogatek spowodowane było usterką urządzeń rogatkowych. O usterce tej zostały powiadomione drużyny pociągowe. Wprowadzono zwiększony reżim bezpieczeństwa – tj. ograniczono prędkość pociągów na przejeździe do 20 km/godz., a przed przejazdem maszyniści są zobowiązani do wielokrotnego podawania sygnału dźwiękowego „Baczność”. Usterka zostanie usunięta w dniu dzisiejszym. Przy okazji przypominamy, że żadne z zabezpieczeń nie zagwarantuje 100-procentowego bezpieczeństwa, jeżeli użytkownicy przejazdów będą ignorować obowiązujące znaki drogowe i sygnalizację oraz nie będą przestrzegać podstawowej zasady zachowania szczególnej ostrożności przy przekraczaniu skrzyżowań drogowo-kolejowych- wyjaśnia Bohdan Ząbek z Zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
***
Przeczytaj komentarze (14)
Komentarze (14)
Ustawa – Prawo o ruchu drogowym
Art. 28.2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo DAWANY SYGNAŁ ZABRANIA WJAZDU NA PRZEJAZD.
Ale ci sami kierowcy stosują się do zakazu wjazdu na skrzyżowanie drogowe przy włączonym czerwonym świetle, gdyż obawiają się kolizji z innym autem. Brak im wyobraźni o skutkach kolizji z pociągiem ?!
A jezeli były sprawne, to dlaczego ktos taki pracuje na kolei i naraza zycie ludzi?????