Rodzice ogromnie rozgoryczeni radnymi i burmistrzem Bielawy Andrzejem Hordyjem!

czwartek, 5.3.2020 08:00 138737 374

Bielawianie coraz bardziej przekonują się że wykreowany wizerunek władz ich miasta nie ma pokrycia w rzeczywistości. Bielawa liczyła na nowe ekonomiczne otwarcie, a na razie czuje rozgoryczenie sposobem zarządzania gminą. Ostatnio mieszkańcy oburzeni byli wysokimi opłatami za odbiór śmieci, teraz  zirytowania nie kryją rodzice Żłobka Publicznego w Bielawie. Patrz TUTAJ. Zapraszamy do zapoznania się z listem do redakcji Doba.pl i wpisem burmistrza Bielawy.

                                              List do redakcji Doba.pl

Dnia 29.01.2020 roku Rada Miasta Bielawa zatwierdziła uchwałę w sprawie wprowadzenia stałych opłat za pobyt dziecka w żłobku publicznym w kwocie 390 zł miesięcznie.

Jako rodzice naszych dzieci jesteśmy oburzeni decyzją pana burmistrza oraz radnych. Uważamy, że uchwała ta jest niezwykle krzywdząca. Szczególnie bulwersuje fakt, że rodzice zostali poinformowani o podwyżkach parę dni przed wprowadzeniem stałej opłaty (nowe opłaty obowiązują od 1 marca br.). Pytanie dlaczego ta zmiana została wprowadzona z dnia na dzień, a nie np. od nowego naboru, czyli od września? I czy musiała być ona aż tak wysoka?

Obecnie stała opłata będzie wynosić 390 zł, bez względu na fakt, czy dziecko będzie w żłobku, czy nie. Dzieci w żłobku często chorują, więc dotychczas wielkim plusem było odliczanie kosztów za nieobecność dziecka w placówce. Należy przy tym pamiętać, że rodzice dodatkowo ponoszą koszty za leki, dostają niższe wynagrodzenie na L4, a niejednokrotnie poprzez absencję są pozbawieni dodatkowej premii przez pracodawcę.

Do kosztu 390 zł trzeba jeszcze doliczyć opłatę za wyżywienie w kwocie 6,50 zł/dzień. Więc jeśli dziecko będzie obecne w placówce 22 dni w miesiącu rodzice ponoszą dodatkowy koszt w kwocie 143 zł. Czyli razem opłata miesięczna za żłobek wyniesie 533zł! W tym momencie jest to kwota zbliżona do oferty żłobków prywatnych.

Pan burmistrz chwali się na swoim oficjalnym profilu, że miasto w ramach dotacji programu Maluch plus otrzyma ponad 250,000 zł dotacji. Warto zauważyć, że jest to kwota o ponad 100,000 zł wyższa niż kwota poprzedniej dotacji. Tym bardziej bulwersuje fakt przenoszenia kosztów na najmłodszych mieszkańców miasta! Niestety miasto nie chwali się już w jakiej kwocie dotuje prywatne żłobki oraz czy dofinansowanie to odbywa się także w ramach programu Maluch plus?

W najbliższym czasie miasto planuje wybudować halę sportową. Koszt tej inwestycji wyniesie od 20 do 30 mln zł. Miasto już zleciło projekt na kwotę blisko 600,000 zł!  Dlatego nas rodziców irytuje fakt, że szuka się oszczędności tłumacząc to olbrzymim deficytem budżetu miasta w kwocie prawie 14 mln zł.! W związku z tym, czy my rodzice naszych dzieci musimy ponosić koszty za wyborcze obietnice pana burmistrza? Czy tak powinna wyglądać oferta miasta skierowana do młodych bielawian?

Czy pan burmistrz i miejscy radni naprawdę nie widzą tu żadnej sprzeczności? Miasto chce budować halę za miliony, a nie ma pieniędzy na publiczne żłobki? Gdzie tu logika i zdrowy rozsądek?

Pragniemy także przypomnieć, że podwyżki w żłobku zostały już wprowadzone w styczniu tego roku. Rodzice świadomie wybrali ofertę żłobka publicznego, bo dotychczas oferta ta była dużo korzystniejsza od oferty prywatnej.

Miasto planuje niedługo otworzyć kolejny publiczny żłobek w mieście. Pytanie tylko po co, skoro opłaty w nim będą zbliżone do opłat w żłobku prywatnym, a miasto jak twierdzi pan burmistrz nie ma funduszy, żeby dopłacać potrzebną kwotę. A z tego co nam wiadomo prywatna placówka na chwilę obecną nie posiada pełnego obłożenia. Innym ciekawym aspektem może być fakt, że miasto wprowadziło stałą opłatę z obawy, że wówczas zbyt mało osób skorzystałoby z oferty prywatnej?

Chcielibyśmy na końcu dodać, że sprawy nie odpuścimy i w najbliższym czasie zaskarżymy uchwałę do odpowiednich instytucji.

            Z wyrazami szacunku,
Rodzice dzieci ze Żłobka Publicznego w Bielawie

                             Wpis burmistrza Bielawy na portalu społecznościowym

Nowe zasady uiszczania opłat w Żłobku Publicznym.

29.I.2020 r. Rada Miejska Bielawy podjęła uchwałę nr XX/191/2020, na mocy której wprowadzone zostały zamiany w zasadach dotyczących ponoszenia opłat za pobyt dzieci w Żłobku Publicznym.

Dotychczas opłaty za miejsce w żłobku uiszczane były na podstawie uchwały nr 4/26/14 z 30.XII.2014 r. W jej myśl, jeszcze w styczniu br., za pobyt dziecka w tej placówce opiekuńczej rodzice płacili:

- za 1 godzinę – 0,1 % minimalnego wynagrodzenia tj.
2.600 zł x 0,1% = 2,60 zł

- za 1 dzień (8 godzin)
2,60 zł/godz. x 8 godz. = 20,80 zł

- za 1 miesiąc (22 dni robocze)
20,80 zł/dzień x 22 dni = 457,60 zł

Jeśli dziecko nie chodziło do żłobka (np. z powodu choroby), to rodzice za okres jego absencji, nie pokrywali kosztów zarówno wyżywienia, ale także i czesnego. W efekcie, jeśli maluszek był nieobecny przez cały miesiąc, jego opiekunowie nie uiszczali żadnej opłaty.

W myśl nowych regulacji, miesięczna opłata za pobyt dziecka w Żłobku Publicznym jest stała i wynosi obecnie 15% minimalnego wynagrodzenia tj.

2.600 zł x 15% = 390 zł

W przypadku choroby dziecka rodzice ponoszą opłatę czesnego w pełnej kwocie, natomiast zasady rozliczenia za wyżywienie pozostają bez zmian (tzn. jest ona pomniejszana za każdy dzień absencji dziecka).

Dodać należy, iż Gmina Bielawa realizując cel operacyjny nr 7.1. „Utrzymanie i rozwój kompletnego systemu edukacji oraz opieki nad dziećmi w wieku 0 – 18 lat, obejmującego zarówno placówki publiczne, jak i niepubliczne, w celu umożliwienia młodym rodzicom podejmowania zatrudnienia”, wydatkuje z budżetu znaczne środki na tworzenie i utrzymanie infrastruktury społecznej przeznaczonej dla najmłodszych mieszkańców.

W roku 2019 na utrzymanie Żłobka Publicznego wydatkowano w sumie 1.212.739,82 zł.

Z kolei po stronie dochodowej zaksięgowano:
- z tytułu opłat za pobyt dziecka - 203.193 zł
- z tytułu opłat za wyżywienie - 91.893 zł

Pozostała część kosztów tj. 917.653,82 zł, finansowana jest ze środków budżetowych.

Dzięki skutecznemu aplikowaniu o środki zewnętrzne udało się ją pomniejszyć w roku 2019 o kwotę 167.358 zł, która pochodziła z rządowego programu MALUCH+. Zatem ostatecznie, Bielawa stwarzając warunki rodzicom do oddawania dzieci pod wykwalifikowaną opiekę i podejmowania zatrudnienia, wydała z własnych środków 750.295,82 zł.

Rok 2020, z uwagi liczne podwyżki, będzie jeszcze bardziej „bolesny” dla budżetu gminy.

Pamiętać należy, że aby zrównoważyć budżet, a jednocześnie sfinansować wszystkie niezbędne wydatki, w tym na utrzymanie Żłobka Publicznego, zaprojektowano roczny deficyt na poziomie 13.950.632 zł.

Biorąc pod uwagę powyższe, Rada Miejska Bielawy jednogłośnie (tj. w stosunku 21 „za”, 0 „przeciw” i 0 „wstrzymujących się”) podjęła wspomnianą wyżej uchwałę, na mocy której rodzice oddający dziecko do żłobka gminnego zostali zobligowani do partycypowania w kosztach jego utrzymania także podczas nieobecności ich pociech na zajęciach.

Warto również przypomnieć, że od roku 2019 Gmina Bielawa realizuje zadanie inwestycyjne polegające na utworzeniu w budynku przy ul. Wolności 39, Żłobka Publicznego nr 2. Jego wartość opiewa na kwotę 3.627.183,00 zł, z czego 2.280.000 zł pochodzić będzie z rządowego programu MALUCH+. Uruchomienie tej placówki zaplanowane jest na 1.VI.2020 r.

Przeczytaj komentarze (374)

Komentarze (374)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Obstawiam, że w pierwszej kolejności podrożeje komunikacja, bilety na basen i opłaty za przedszkole
A.G środa, 11.03.2020 09:29
Ludzie nie można mieć wszystkiego za darmo !!! Trzeba się cieszyć, że są miejsca, bezpieczne, przyjezne, w których można pozostawić dziecko i spokojnie pójść do pracy. Żłobek jest instytucją, która wymaga rozwoju, inwestycji i pokrywania stałych kosztów !!! Państwo/miasto daje za darmo szkoły, studia ... cieszmy się tym i nie szukajmy dziury w całym !!!
piątek, 13.03.2020 19:52
A czy ktoś coś chce za darmo? Za darmo miałeś naukę i jak widać nie skorzystałeś, bo nie umiesz nawet czytać ze zrozumieniem
zorientowany czwartek, 12.03.2020 20:23
Sprawdźcie kto przygotowywał projekt na dotacje dla prywatnego żłobka w Bielawie , a wtedy zrozumiecie w jakim celu są podwyżki w publicznym
piątek, 13.03.2020 14:27
Spokojnie, wojewoda już jest poinformowany o sytuacji
wtorek, 10.03.2020 10:10
Nie rozumiem podejścia rodziców, macie pretensje do Pana Burmistrza o podwyżki, ale są one wymuszone przez nasz rząd, do góry poszły zusy, opłaty eksploatacyjne, każdy z nas może je odczuć w swoim gospodarstwie domowym, każdy rodzić dostał 500 +, więc w czym problem? Jak wybraliśmy tak mamy, to nie pretensje do Burmistrza tylko do rządu
wtorek, 10.03.2020 11:34
Miasto dostaje na ten cel dotacje z ministerstwa, więc nie zwalaj na rząd. Dotacja jest dużo większa niż poprzednio. Opłata za żłobek w chwili obecnej przekracza świadczenie 500plus, więc argument nietrafiony
poniedziałek, 09.03.2020 21:41
Proponuje zmianę hasła miasto ekologiczne na miasto przyjazne młodym BUHAHAHA
xxl poniedziałek, 09.03.2020 20:56
Mówiłam ze jeszcze będziecie plakać za Łyżwą! Tak źle rządził a dlugi miasta malały a ten znowu planuje budżet z wysokim deficytem i mimo to ciągle płacze że brakuje pieniędzy. Dobrze wam tak naiwni bielawianie, dalej tesknijcie za władza komuny!
poniedziałek, 09.03.2020 21:00
Nikt za nim nie tęskni, zresztą zagłosował za nowymi opłatami, więc wszystko po staremu
poniedziałek, 09.03.2020 16:15
Wstyd panie burmistrzu, żeby szukać oszczędności kosztem dzieci
poniedziałek, 09.03.2020 10:38
Ale zauwazyliscie, ze rodzice, ktorzy serio pracuja i ich dziecko jest w zlobku 8 godzin, zalozmy, ze 2 miesiace w roku jest chore, a miesiac nie placi sie czesnego, bo zlobek jest zamkniety zaplaca rocznie 170 zl wiecej, natomiast tu miesiecznie tyle wiecej zaplaca Ci, ktorzy tylko zajmuja potrzebne miejsce i przyprowadzaja dziecko na 3 godziny albo w ogole raz w tygodniu, zeby tylko zajmowac miejsce wrazie w? Jak dziecko choruje miesiac w ciagu roku (najczesciej sa to choroby trwajace tydzien, 4 miesiace w roku w sezonie grypowym), to rodzice po zmianach zaplaca rocznie 250 zl mniej. Hm..
poniedziałek, 09.03.2020 12:02
Bzdury piszesz
https://zwierciadlo.pl/zdrowie/
dlaczego-w-zlobkach-i-przedszkolach-dzie
ci-tak-czesto-choruja
poniedziałek, 09.03.2020 14:18
Nie wszystkie dzieci sa non stop chore, moje dzieci w ciagu roku opyszczaly moze ze 2-3 tygodnie, wiekszosc znajomych raczej wiecej niz tydzien w miesiacu przy chorobach nie spedza. Moze warto troche poczytac w bardziej profesjonalnych mediach na temat zdriwego trybu zycia takze wsrod maluchow. Tym bardziej, ze rodzice zdrowych dzieci do tej pory za Was placili.
poniedziałek, 09.03.2020 16:08
No jak oddajesz chore dzieci do żłobka to nie dziwota, że pozostałe są chore. To, że Twoje dziecko nie choruje to nie znaczy, że inne nie mają do tego prawa. Nikt za nas nie płacił, idąc takim debilnym tokiem myślenia to wszyscy płacili co płacą podatki
poniedziałek, 09.03.2020 21:40
Uu.. ktos sie zdenerwowal.. tak placimy wszyscy, tylko dlaczego rodzice zdrowych dzieci maja placic wiecej? A moze zabierzmy wynagrodzenie personelowi, jak 1 dziecko z grupy bedzie chore, albo usunmy z listy, skoro nie trzeba tego miejsca utrzymac? Kazdy mierzy swoja miara, moje dzieci nawet z katarem zostawaly w domu, a i tak nie wyszlo nigdy wiecej niz miesiac w ciagu roku. Debilny tok myslenia, to uwazanie, ze socjal (bo tak malezy nazywac utrzymywanie miejsca dla 1 bombelka, kosztem wszystkich, jak sam Pan zauwazyl) jest rzecza swieta i "mnie sie nalezy", wszystko idzie w gore, skoro Panie ze zlobka zarabiaja najnizsza, to ich wynagrodzenia tez poszly w gore, wplywy z podatkow w dol (brak podatku dla mlodych i nie zrekompensuja tego wplywy z podwyzszenia minimalnej krajowej), to chyba nie sadzicie, ze wiecznie cena bedzie taka sama. No chyba, ze kosztem pogorszenia uslug. Rozumiem, ze rodzice, ktorych dziecko jest zdrowe i spedza w zlobku 9 godzin to zli rodzice, bo maja zdrowe dzieci, wiec im wrecz nalezy jeszcze podwyzszyc stawki? Walczycie o swoje dziecko, wiec niech rodzice ktirzy przez brak zmian wyjda na tym zle tez zawalcza.. zawsze mogliscie wypracowac z wladza kompromis, np. placenie czesci czesnego za samo utrzymanie miejsca jak dziecko jest chore (np polowy), ale nie bo to trzeba miec wszystko nie dajac od siebie nic (bo ktos kogo stac na dziecko nie zauwazylby podwyzki o 70 zl), nie wypominalby kosztow leczenia (tak od wiekow wiadomo, ze dzieci moga-nie musza, ale moga chorowac i chyba przy tak waznych decyzjach kalkuluje sie takie podstawowe leki w koszty- nie mowie o powaznych chorobach, gdzie np. leczenie to miesiecznie tysiac). Zastanowcie sie jak zrobic, zeby wszyscy rodzice dobrze na tym wyszli, a nie tylko poletatowcy.
obecny poniedziałek, 09.03.2020 08:48
ciekawi Są czy Środki Publiczne są przekazywane zgodnie z prawem, dlatego powołano Urząd Wojewody, aby nadzorował Miasta.
niedziela, 08.03.2020 22:45
Ile to już było w Biedawce zapowiedzi referendum i za Dźwiniela i za Hordyja i na straszeniu się skończyło...więc i teraz będzie tak samo. Andrzejek obsadził już wszystkie możliwe stanowiska we wszystkich instytucjach miejskich swoimi ludźmi, więc oni teraz nie oddadzą stołka, tylko zmobilizują całe rodziny i znów wygra Jędrek
niedziela, 08.03.2020 21:54
narzekaliście na łyżwę to teraz macie,do tej pory pan burmistrz nie wiele wniósł w bielawie
niedziela, 08.03.2020 22:35
Łyżwa też zagłosowsł za zmianą, więc wcale nie lepszy
Tyk czwartek, 05.03.2020 18:18
Gdzie można poczytać jak wysokie dotacje od UM dostają prywatne przedszkola bo nigdzie nie ma tych informacji.
czwartek, 05.03.2020 19:07
Dobre pytanie
czwartek, 05.03.2020 19:17
Zadnycg. Kazda dotacja jest na dziecko, a nie na przedszkole, czy zlobek, a chyba kazdy podatnik powinien byc traktowany tak samo, skoro doplacaja dzieciom, ktorym sie udalo znalezc miejscy w publicznym, to reszcie dzieci tez nalezy sie dotacja, bo ich rodzice tez pracuja i placa podatki. W tym momencie pokazujecie jak bardzo nie macie pojecia o wszystkim.
Rodzic czwartek, 05.03.2020 21:20
Skoro tak to we wszystkich przedszkolach powinno się płacić tyle samo bo prywatne to jest wtedy gdy sobie ktoś wybuduje i ma a u nas to sprywatyzowane czyli dane dyrektorom za czasów Dzwinela .I ta głupota trwa nadal .W tych przedszkolach też jest stała opłata a w publicznych nie .Taka to sprawiedliwość
Gt czwartek, 05.03.2020 21:44
Jak wysokie dotacje burmistrz przeznacza na dzieci w przedszkolach prywatnych? Gdzie są te dane widoczne?
niedziela, 08.03.2020 08:17
Czesne za zlobek bez doplaty w ddz za zeszly rok to 750 zl (pewnie w bielawie kwota taka sama), rodzice placa z dofinansowaniem 399 zl, wiec doplata to 351 zl miesiecznie, na tomiast doplaty do utrzymania zlobka publicznego za zeszlu rok to jakies 850 zl miesiecznie (kwota ktora poszla z budzety podzielona na 90 dzieci i 12 miesiecy). Przez to, ze niektore dzieci sa na liscie, a fizycznie ich nie ma (bo mama da raz w miesiacu jak idzie na tipsy, a za reszte dni nie placi- miejsce zajete, urzad musi je utrzymac).
niedziela, 08.03.2020 08:55
Te 850 to oczywiscie na 1 dziecko, jakby ktos ze wzoru nie skumal
Mama czwartek, 05.03.2020 10:48
Jestem mamą dziecka ze żlobka.
Ludzie, czy Wy uważacie, że Wam się należy wszystko za darmo w tym kraju?
Nie będę oszczędzała na żłobku. Owszem zdażają się choroby i absencje dziecka. Ale dlaczego właśnie wtedy mam nie ponosić kosztów żlobka? Przecież to jest instytucja, która nie jest zamykana, bo akurat mojego/Twojego dziecka tam nie ma?
Nie pomyślałeś o tym??
Tak! Solidarnie płacę za każdy dzień, czy jest czy nie ma.
Bo płacę za instytucję, która dalej funkcjonuje.
Tak jak płacę za konserwację windy, chociaż z niej nie korzystam!

Jeśli te dodatkowe pieniądze będą wykorzystane w żlobku, czy na wynagrodzenia, czy na inne inwestycje to jestem ZA! Panie ze żlobka robią kawał dobrej robty. Przychodzą tam codziennie i zajmują się naszymi pociechami. Ufam im, powierzając swoje dziecko.

Korzystam ze żlobka ponieważ jestem PRACUJĄCĄ mamą, ponadto dostaje dodatkowe świadczenie od Państwa. Naprawdę stać mnie żeby zapłacić za żłobek stałą kwotę.
Tak samo stać mnie żeby zapłacić za przejazd autobusem, bilet do kina i wejście na basen.
Co za naród!
Wszyscy oburzeni, wszystko się należy! Do roboty ostatni!
Tylko wymądrzanie na FB i portalach! To każdy potrafi.
Koron czwartek, 05.03.2020 19:46
W końcu mądry komentarz. Każdemu z tych malkontentów, narzekaczy dałbym poprowadzić swój własny żłobek, przedszkole. Ciekawe z czego by zapłacili swoim pracownikom jakby połowa dzieci została w domu (przyp. koronowirus). Sami chcą podwyżek ale jak najmniej płacić. Posłuchajcie dlugopisa, ceny rosną bo ludzie więcej zarabiają
Mieszkaniec Bielawy czwartek, 05.03.2020 10:52
O pierwszy raz się spotkałam z osobą, która zadowolona jest z podwyżek.
czwartek, 05.03.2020 10:58
To nie podwyzka Damielu.
Mama czwartek, 05.03.2020 11:04
Skoro dziecko choruje, a rodzic ma pretensje, że musi placić, pomimo tego, że dziecka nie ma w żlobku, wypadałoby zrobić analize ilu jest takich rodziców, których dzieci chorują ok. 50% dni w miesiącu i czy skala tych kosztów jest duża, i czy naprawdę obciąży znacząco budżet rodziców? Wątpie.
Bo pamietajmy, że dziecko ma 2 rodziców. A tak przynajmniej w teorii powinno byc.
Rodzice dzieci żlobkowych w teorii to 25-35 latkowie.
390 zł/2 rodziców = 195/rodzic.
Naprawdę?
Rodziców nie stać na taki koszt!
Wstyd. To co robią Ci młodzi ludzie?
.. sobota, 07.03.2020 20:12
te Matematyk , a może 533pln i nie wciskaj że budżet domowy oszukasz licząc na rodzica :D
Rodzice nie mają pretensji że muszą płacić jak dziecko chore, mają uzasadniony żal że tam gdzie żyją, z dnia na dzień uchwałą zmienia im się standard życia ,a może i nawet teraz ich nie stać będzie na żłobek
Ja czwartek, 05.03.2020 11:51
Ja jestem zadowolony i to bardzo
czwartek, 05.03.2020 10:58
Ja żeby pracować muszę jedno dziecko oddać do żłobka a drugie do przedszkola i nie stać mnie na takie podwyżki bo burmistrz na pensje dla pracowników od państwa a na utrzymanie placówki są takie programy jak Maluch+ więc nie opowiadaj bzdur droga fanko obecnego burmistrza bo jeszcze bardziej podgrzewasz atmosferę.
Mama czwartek, 05.03.2020 11:09
Nie jestem niczyją fanką. nie podgrzewam atmosfery tylko wyrażam swoje zdanie.
Inflacja wzrosła, ceny wzrosły, nic na to nie poradzimy.
A wskazywanie na dodatkowe inwestycje i wycieranie się dobrem naszych dzieci jest dla mnie podgrzewniem atmosfery.
Zeżryjmy cały budżet, a jak!
Nalezy nam się!


P.S
20 mln. na halę to bardzo mało, nie wiem jak w dzisiejszych czasach chca zrealizować inwetscję takim tanim kosztem (koszty pracy i materialow znaczaco wzrosly). W mojej opinii inwetsycja niedoszacowana.
Koszt takiej hali poiwnien się zamknąć w 50 mln.

To tyle.
czwartek, 05.03.2020 11:18
Proszę wziąć pod uwagę fakt, że inwestycja na siebie nie zarobi, przez kolejne lata my i nasze dzieci będziemy do tego dopłacać. Poza tym lokalizacja w centrum osiedla to irracjonalny pomysl
czwartek, 05.03.2020 11:21
Ciekawe kiedy pan burmistrz zrealizuje swój kolejny genialny pomysł czym jest ASTROBAZA
sobota, 07.03.2020 00:00
Będą radni latać astrobazom w kosmos
czwartek, 05.03.2020 11:15
Gdyby tak było to droga pani to również nie mam nic przeciwko. Ale od opiekunek wiem, że podwyżki nie są przewidziane. Pewne jest, że będą mieć więcej pracy bo żłobek będzie musiał być czynny np. w takie dni jak między świętami. Dotychczas była na to lista, na którą trzeba było się zapisać. Możliwe że też będa wydłużone godziny pracy jak w żłobku prywatnym. Gratuluję podejścia, cieszy się pani z wszystkiego co daje władza. Z takim podejściem do daleko nam do pozytywnych zmian.
Mama czwartek, 05.03.2020 11:33
A skąd autor: wie, że cieszę się z wszystkiego co daje władza?
Cieszę się, że póki co mogę się swobodnie wypowiedzieć, tak jak autor - więc korzystam z tego przywileju.

Drogi autorze, stwierdzam fakt. Inflacja to fakt, wzrost kosztów utrzymania w Polsce to fakt.
Tego nie zmienimy. Takie są brutalne prawa ekonomii
Drogi autorze, wiedz, że bez inwestycji, na samej konsumpcji żadna gospodarka daleko nie pojedzie.
A pomysły jakie są takie są.
Cięzko ocenić, Skoro jeszcze nie są zrealizowane
Nie obarczę za wszystko winą władzy, Ufam i apeluję, żebye nie była skorumpowana. A ich pomysły i realizację ocenię przy następnych wyborach.

W tej chwili pozostaje mi żywić nadzieję, że pieniądze z podwyżki w żlobku zostaną dobrze i mądrze skonsumowane.
Chciałabym żeby zawody służące moim dzieciom zarabiały godnie i żeby żlobki/przedszkola i szkoły również się rozwijały.
Ale wiem też, że praw rynku nie zmienimy - nie ma nic za darmo!

Ale malkontenctwo i wszechobecne narzekactwo można zmienić, tylko niektórym tak żyje się lepiej.
czwartek, 05.03.2020 12:00
Zatem w szkołach, też trzeba wprowadzić czsne, no tak bynajmniej wynika z pani wypowiedzi. Brawo
czwartek, 05.03.2020 11:24
A pani Mama uważa, że ile może zarabiać młoda dziewczyna która ma małe dziecko? To jest najniższa krajowa i nawet z 500+ jak odejmiesz opłaty za mieszkanie, wodę, gaz i śmieci (też po podwyżce) to już ledwo na życie wystarcza. A jak dziecko zachoruje to ma wybór - kupić jedzenie albo leki dla dziecka. Więc proszę nie wyjeżdżać ze swoimi pouczeniami bo dobrze wiem kto tak zaciekle broni pana Hordyja... na pewno "pracująca mama", która w pracy ma czas na czytanie doby
czwartek, 05.03.2020 11:28
inteligetny czlowiek decyduje sie na dziecko jak go na to stac, wiec zarabie niezle, pod warunkiem, ze jest inteligentny.
czwartek, 05.03.2020 11:39
Z taką "yntelygencją" niestety mamy teraz do czynienia, gratuluję toku rozumowania... nie zapomnij zgasić światła jak ostatni młodzi ludzie wyjadą z tego miasta
Autor czwartek, 05.03.2020 11:44
Dziecko ma mamę i tatę. To obowiązek mężczyzny żeby partycypował w kosztach utrzymania dzieckia i wspomagał finansowo jego matkę.

A nie wszystko młoda mama to młoda mama tamto.
Młoda mama niech pracuje i korzysta ze swoich praw, jak ojciec nie płaci to niech płaci alimenty na dziecko i łozy na jego utrzymanie.
czwartek, 05.03.2020 11:52
Dokładnie, dla tego żłobek publiczny rozwiązywał problem opieki nad dzieckiem między innymi w takich rodzinach. A teraz rzuca się im kłody pod nogi. Drodzy czytelnicy 500+ nie rozwiązuje wszystkich problemów finansowych
czwartek, 05.03.2020 13:22
Ale 500+ jest NA DZIECKO, a nie na opłaty.
-666 czwartek, 05.03.2020 15:02
:) 500+ nie jest na dziecko tylko jest na to by pewna partia socjalistyczna wygrała wybory a że większość to durnie więc się udało i to już po raz drugi i kto wie czy nie wygra po raz trzeci jak np. obieca 700+. Jeśli rząd mówi że da ci 500zł to oznacza że w podatkach zabierze ci 500zł + koszt urzędników którzy sprawdzą czy należy ci się te 500zł i na urzędników którzy prześlą ci te 500zł. Są ludzie którym to się opłaca a są to ludzie bezrobotni, reszta traci pieniądze na takich rozdawnictwach bo opłaca nie tylko 500zł na swoje dziecko ale także na dzieci bezrobotnych, patologii i meneli.


Z pustego nawet doradca Tuska premier Morawiecki nie naleje co najwyżej może ukraść uczciwym by dać patologii i to się właśnie dzieje.
autor czwartek, 05.03.2020 20:58
juz ci ukradnie jak sie nie zna to sie nie mowi glupstw a moze zazdrosc
Matka czwartek, 05.03.2020 17:06
500 zł .jest na dziecko,,,,,,tak na żłobek ,przedszkole czy dodatkowe zajęcia , więc nie płaczcie.Nie do kładzenia 500 zł na głowę,,,A wyżywić musicie za swoje to wasz zasrany obowiązek.
Qqqq czwartek, 05.03.2020 18:05
Ale o co Ty masz teraz pretensje? Młoda mama, okej to młoda. Praca na produkcji to wypłata na rękę ok.2500, plus zwrot podatku dla młodych to ok.300 i 500+ to na prawdę tak mało? Wystarczy dobrze gospodarować pieniędzmi. To pracodawca tez nie powinien płacić za dzien abstynencji, w końcu Cię nie ma :)
mama czwartek, 05.03.2020 14:10
Z jednej strony uważam że dobrze że wprowadzili stałą opłatę (może trochę za wysoka). Często jest tak, że maluszka nie ma w żłobku kilka miesięcy, rodzic trzyma miejsce bo może zacznie zaraz chodzić i nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów a w tedy zajmuje miejsce innym dzieciom, których rodzice pracują i czekają w kolejce.
czwartek, 05.03.2020 14:13
Pani Rak?
Jola czwartek, 05.03.2020 18:25
Brawo. Moje dzieci są już dorosłe ale chodząc do żłobka czy przedszkola też płaciliśmy wtedy za to że dziecka nie było. Ludzie by chcieli wszystko za darmo. Jak ich nie stać na żłobek to niech zatrudniają nianię to zobaczymy wtedy jak będą płakać płacąc jej.
piątek, 06.03.2020 13:25
Burmistrz pewnie z siebie zadowolony. 20,000 odsłon, 300 komentarzy i burzliwa debata o żłobkach. Brawo
sobota, 07.03.2020 19:08
Oj pewnie tak
sobota, 07.03.2020 15:15
Było wiele osób, które powoływały się na przypadek opłat za żłobek we Wrocławiu. Twierdziły one, że we Wrocławiu są tak kosmiczne ceny i ludzie jakoś nie narzekają. Otóż Moi Drodzy, sprawdziliśmy. I co się okazuje? Że jest TANIEJ niż w Bielawie! Na stronie Wrocławskiego Zespołu Żłobków widnieje informacja, że od stycznia tego roku jest nowa opłata w wysokości 2,34zł za godzinę! Przypominamy, że u nas przed wprowadzeniem stałej opłaty od 1-go marca była ustalona na dzień 1 stycznia 2020 stawka godzinowa w kwocie 2,60zl za godzinę! Jak nie wierzycie to odsyłamy do załącznika.

http://www.wzz.wroc.pl/
pl/zmiana-wysokosci-oplat
sobota, 07.03.2020 17:34
Sprawdziłem i potwierdzam, we Wrocławiu jest taniej niż w Bielawie!!!! Skoro tak jest to oznacza, że ktoś kłamie w żywe oczy... czy burmistrz i radni oszukują mieszkańców przepychając podwyżki?
A sobota, 07.03.2020 12:59
CZY BEDZIE JAKIS PROTEST? KTO OFICJALNIE ZBIERA PODPISY
sobota, 07.03.2020 15:36
Na początku artykułu jest link. Proszę w niego kliknąć i wejść na stronę
sobota, 07.03.2020 13:20
Nikogo to nie interesuje.Zrób sobie plakat i stań przed urzędem.
Góral sobota, 07.03.2020 15:25
Bredzisz, wiele osób zainteresowanych jest sprawą i wcale tak szybko nie przycichnie jak pewno liczycie z Panem z telewizji podkarpackiej 1
sobota, 07.03.2020 09:10
każdy chce mieć własne dzieci, aby mu chowało społeczeństwo
Mieszkaniec czwartek, 05.03.2020 16:18
To samo z dopłatami do zmiany ogrzewania wszystkie miasta się zgłosiły do programów, oprucz Bielawy. Bielawa odsyła do programu czyste powietrze. Pojechałam na spotkanie w gminie bo nie łapie się na czyste powietrze a Wójt powiedział że Bielawa jako jedyna się nie zgłosiła by ludziom dopłaty na wymiany kopciuchow robic. Haha ekologiczna Bielawa śmiech, ale kawiarenka w parku do wdychania smogu jest z kaczkomatami hihi
sobota, 07.03.2020 14:29
Projekt się teraz rozpoczął, Bielawa ma w dupie mieszkańców. Burmistrz nie zgłosił Miasta
piątek, 06.03.2020 06:58
Z tą ekologią w tym mieście to już jest istny kabaret. Podobno nowa hala ma być ekologiczna. No ciekawe, ciekawe
czwartek, 05.03.2020 16:21
Bielawa nie przystąpiła do tego programu jeszcze za kadencji pana Łyżwy, więc pretensje do niego.
czwartek, 05.03.2020 23:47
Hordyj rządzi już ponad rok a wy z pretensjami do Łyżwy odsyłacie? Włącz myślenie człowieku
czwartek, 05.03.2020 16:31
To prawda, miasto nie ma żadnego programu. Ekologia tylko na papierze
om czwartek, 05.03.2020 19:57
Powiedzcie gdzie jest prywatny żłobek w tej cenie co podaliście, bo ja z wyżywieniem płace 900-1000 zł w zależności do miesiąca (w tym stawka za jedzenie 15zł/dz)
Olo czwartek, 05.03.2020 20:01
Gdzie w Warszawie? Bo tu w Bielawie 1000 to połowa pensji.
czwartek, 05.03.2020 20:17
No to pojechałeś po bandzie. A nie czasem z 2,000 zł płacisz?
sobota, 07.03.2020 08:53
Bez dofinansowania i w bielawie i w ddz sa takie ceny, tyloo, ze burmistrz i w ddz i bwa dal dofinansowanie na czesne w prywatnych zlobkach dla mieszkancow, zeby wrownac szanse na powrot do pracy rodzicow. Niestety tym, co tak tu placza tez to przeszkadza, bo jak to inny bombelek tez moze moec dotacje, tylko jego bombelkowi sie nalezy.
czwartek, 05.03.2020 20:47
https://doba.pl/ddz/artykul/nabor-do-now
ego-zlobka-zyrafka-w-bielawie/36131/0/no
a123
sobota, 07.03.2020 08:54
Cena zawiera dotacje i dotyczy tylko mieszkancow bielawy, bez dotacji z urzedu miasta dla dziecka z bielawy cena to ponad tysiac zlotych.
czwartek, 05.03.2020 20:49
Cena podana to 399zł
xxxxx piątek, 06.03.2020 00:56
Chcecie wypłat jak na Zachodzie a opłaty jak w Indiach. Brawo panie Burmistrzu
piątek, 06.03.2020 06:54
No tak w Bielawie to mamy zarobki jak na Zachodzie. Bardziej bym powiedział, że ceny jak na Zachodzie, a zarobki jak w Indiach
piątek, 06.03.2020 21:11
Idz na kurs, zostan spawaczem, zrob uprawniejia na koparke, albo przeciski sterowane, ogarnij sie, to bedziesz zarabiac wiecej. Ciezko sie wziac za siebie? Sa ludzie co normalnie zarabiaja, tylko oni zamiast plakac na dobie, ze im zle "dej, bo mnie sie nalezy" robia cos, zeby zylo im sie lepiej. Nie potrafisz znalezc dobrej pracy, nie jestes w niczym dobry, to po co bierzesz sie za rodzicielstwo?
sobota, 07.03.2020 08:44
No ok i miej sobie ta minimalna krajowa po tej smiesznej pewnie sicjologii, bo ja np tez mam magistra, prace w zawodzie i dobra wyplate, tylko studia to bylo rozwijanie pasji, a nie przedluzenie dziecinstwa.
piątek, 06.03.2020 21:23
Nie po to kończyłem studia, żeby zasuwać na spawarce tak jak ty!
piątek, 06.03.2020 22:22
Chyba online studia,a co w praktyce umiesz?koło od roweru napompować?
piątek, 06.03.2020 21:23
Teraz porównajcie mieszkańców Dzierżoniowa z mieszkańcami Bielawy... w Dzierżoniowie mieszkańcy wiedzą, że burmistrz jest dla nich a nie odwrotnie i nie boją się głośno o tym przypominać a przede wszystkim jednoczyć. A w Bielawie... rzucą byle co a gawiedź bije brawo i cieszy się jak .... blaszką
piątek, 06.03.2020 22:20
Niestety taka prawda :(
bielawianka1111111111 piątek, 06.03.2020 22:45
Nie zapominaj, że Dzierżoniów jest Powiatem i ma inne dotacje np na budżet obywatelski.
sobota, 07.03.2020 08:42
Bielawiance dedykuję piosenkę Dawida Podsiadło "Małomiasteczkowy"... z nikłą nadzieją, że zrozumie podtekst :/
sobota, 07.03.2020 07:36
Bielawianko1111 tylko potwierdzasz przepaść kulturową i mentalną pomiędzy Dzierżoniowem i Bielawą
Jadzia piątek, 06.03.2020 22:12
Jedyna szansa dla tego miasta to relatywnie tanie żłobki i przedszkola, darmowa komunikacja, niskie opłaty. Inaczej nikt z młodych nie będzie chciał tu mieszkać i zostaną sami emeryci. Czy to tak trudno zrozumieć?
sobota, 07.03.2020 08:41
Żłobki i tak sa tansze niz w Świdnicy i innych miastach, jakos nikt ze swidnicy sie tu nie przeprowadzil, a dlaczego? Bo czlowiek nie sama praca i zlobkami zyje, mlodzi uciekaja np do wroclawia, bo tam maja co robic, a tu mieliby tylko dziedziec na lawce z browarem.
radny piątek, 06.03.2020 22:01
Burmistrz Chorydej sobie nie radzi, czas na referendum aby go dowołać ,żałuję ze na niego głosowaliśmy.
autor piątek, 06.03.2020 22:28
popieram !
cccccc piątek, 06.03.2020 22:47
Burmistrz robi dobrą robotę, tylko ty nie chcesz tego dostrzec
wujek Witek sobota, 07.03.2020 07:27
Jeżeli jest taki dobry to obroni się w referendum. Pamiętamy jak potraktował pracowników opieki socjalnej, a teraz rodziców małych dzieci. Regionalna TV-Pis będzie piała na jego cześć, tak jak ogólnokrajowa szczujnia pieje na cześć Adriana i spółki.
sobota, 07.03.2020 00:03
Hala w Biedawie to zbytek i beznadziejny pomysł który trudno obronić ale i tak pójdą w zaparte i zrobią i będą nowe długi
Góral sobota, 07.03.2020 07:14
Czy wy wiecie co my robimy ta halą? My tą halą otwieramy oczy niedowiarkom, którzy twierdzą, że Bielawa to miasto które wymaga inwestycji w stare poniemieckie budynki i niższych kosztów utrzymania żłobków, a nie hali dla Bielawianki, która nie liczy się w żadnym sporcie /może poza kobieca piłką/
piątek, 06.03.2020 20:28
Dobrze to wymyślili. Hala w mieście gdzie nic się nie dzieje będzie jak znalazł. Seniorzy zagwarantują pełne obłożenie, bo młodzi wyjadą z tej pipidówy z prędkością światła
piątek, 06.03.2020 21:51
Dzierżoniów ma trzy hale
piątek, 06.03.2020 22:05
Chyba na strefie
my piątek, 06.03.2020 21:36
Doicie pracujących na 500+ i jeszcze żądacie darmowych przedszkoli i żłobków ?
piątek, 06.03.2020 21:50
Jakich darmowych cymbale, naucz się czytać ze zrozumieniem i nie siej fermentu
BWA czwartek, 05.03.2020 09:30
Chcieliście macie teraz nie skomleć
bielawianka1111111111 piątek, 06.03.2020 22:43
Tym, co nie widzą zmian na lepsze radzę iść do okulisty.
piątek, 06.03.2020 15:58
https://doba.pl/ddz/artykul/brak-zaufani
a-do-andrzeja-hordyja-odwolanie-ze-stano
wiska/7409/17
piątek, 06.03.2020 17:23
Pamiętamy :)
Autor piątek, 06.03.2020 15:03
Dlaczego "obiektywna" telewizja podkarpacka nie informuje o sprawie? Czy dla tych samych powodów dla których przemilczała wznowienie śledztwa w/s Bielawianki?
lol piątek, 06.03.2020 15:21
Bo nie ma o czym, paru krzykaczy, którzy sobie w życiu nie radzą pokrzyczy, pokrzyczy i przestanie.
piątek, 06.03.2020 16:13
Mylisz się i to bardzo
piątek, 06.03.2020 17:22
Lokalna tv nakrzyczała się za czasów Łyżwy... a teraz... żenada
Autor piątek, 06.03.2020 15:33
Lol, cieszy mnie, że sobie radzisz, ale istotą problemu nie są krzykacze, ale przyczyna podwyżek opłat, tym bardziej, że nie pierwsza w tym roku. Nie wszyscy czytają dobę. Ponadto ci, jak ich nazywasz "krzykacze", są takimi samymi mieszkańcami i płatnikami jak ty i maja prawo do swobodnej wypowiedzi.
czwartek, 05.03.2020 21:41
Gdzie można podpisać listy w sprawie referendum w Bielawie?
czwartek, 05.03.2020 21:47
Już jest ponad 1000 podpisów a jeszcze nic nie jest oficjalnie ogłoszone. Spokojnie, wszystko w swoim czasie :)
piątek, 06.03.2020 14:34
Marta, daj spokój...
czwartek, 05.03.2020 22:34
Leśne dziadki z krasnalami zbierają głosy.
czwartek, 05.03.2020 22:46
I leśne dziadki z krasnalami zrobią referendum a tobie mina zrzednie Gandalfie
czwartek, 05.03.2020 23:22
Trzech frustratów tutaj robi dym. Temat zdechnie jak każdy na tym "portalu".
piątek, 06.03.2020 01:18
Rajtuzy zalatały? Do wszystkiego trzeba się dobrze przygotować ;)
Grażynka piątek, 06.03.2020 09:06
Pytanie brzmi, dlaczego władza nie koncentruje wysiłków na obniżeniu kosztów utrzymania dzieci w przedszkolach, a za to planuje milionowe inwestycje w halę sportową? Wielu dostawców produktów dla dzieci usprawiedliwia podwyżki tym, że rodziców stać bo dostają 500+. Obecnie te pieniądze maja znacznie mniejszą siłę nabywczą niż 5 lat temu, bo koszty utrzymania poszybowały w górę. Robię zakupy prawie codziennie i jestem przerażona wzrostem cen. Słyszałam, że wkrótce ceny prądu ponownie wzrosną, aż strach pomyśleć co się stanie jak przyjdzie kryzys!
piątek, 06.03.2020 09:17
Witamy w realnym świecie, gdzie pieniądze nie biorą się znikąd, a o zgrozo, trzeba je zarobić. Ponoszenie 75% kosztów żłobków przez gminą to nie jest koncentracja wysiłków? To ile ma być 100%, 120%? OK, może i tak, zgadzam się, ale to już rola państwa, niech kombinuje i dopłaca. To jest problem w skali całej Polski, nie jednej biednej Bielawy. Samorząd tego nie dźwignie.

Co do hali to zgoda. Wg mnie niepotrzebna.
Grażynka piątek, 06.03.2020 10:05
Każda podwyżka to porażka władzy. Wiadomo, że od 5 lat koszty utrzymania rosną, prąd drożeje, żywność drożeje itd. W takiej sytuacji władza powinna robić coś, aby obniżać koszty funkcjonowania żłobków i przedszkoli na przykład przez ich łączenie, zmniejszanie ilości budynków które trzeba utrzymywać, ogrzewać , oświetlać itd. Zamiast kilku małych można stworzyć 2-3 duże przedszkola. Jeżeli będą bobrze zarządzane, wówczas oszczędności pojawią się na pewno. Zamiast tego, widzimy plany budowy hali za kilka milionów, w której być może nikt nie będzie ćwiczył bo dzietność nie rośnie. Koszty utrzymania hali obciążą budżet gminy bo takie obiekty z zasady na siebie nie zarabiają. Parodia cyrku proszę państwa !
piątek, 06.03.2020 14:30
Można wszystkie dzieci spędzić do jednego przedszkola, a jak się je równo poukłada wartstwami to nawet jeden pokój wystarczy.
piątek, 06.03.2020 09:37
Wladza pizyskala srodki z unii z programu maluch plus. Dzieki temu placicie mbiej. Ale najlepiej byloby zeby bylo za darmo
Po piątek, 06.03.2020 09:41
Jakie mniej, proszę się wczytać, i czytać ze zrozumieniem.
piątek, 06.03.2020 10:04
O, madka Grażynka odkryła istnienie inflacji. Tylko jeszcze nie do końca rozumie jej przyczyny. A to polityka rządu i szatanie kasą daje impuls do wzrostu inflacji. Wypuszczanie na rynek ogromnej masy pieniędzy bez pokrycia musi powodować spadek ich wartości. Można sobie pisać różne ustawy, ale praw natury nie zmienisz, ekonomii też to dotyczy.
Grażynka piątek, 06.03.2020 10:20
Nie próbuj mnie obrażać bo raczej ci się to nie uda. Inflacja jest skutkiem wzrostu cen i zbyt szybkim wzrostem płac w stosunku do wydajności pracy.
Oczywiste jest że rząd wydaje za dużo na różne "plusy" i chce nadrobić 30 lat w ciągu 4. Powinna być równowaga między inwestycjami a programami społecznymi. Tutaj wszystkie pieniądze idą na zasiłki, a brak jest prawdziwych inwestycji na przykład w drogi i autostrady. Rząd wprowadza nowe podwyżki i nowe podatki. Na przykład zabierze nam 20% wartości środków zgromadzonych w OFE na opłatę przekształceniową. To prawdopodobnie ok. 20 miliardów złotych. Kto tu jest złodziejem?
Nnn piątek, 06.03.2020 08:41
Również jestem rodzicem dziecka w żłobku. Pierwsi po moje 500 zł zapukali przedsiębiorcy podnosząc ceny pieluch i artykułów dziecięcych. Później dołączyli wszyscy organizatorzy imprez sprzedając lody i wate cukrową za 10 zł. Wszystkie zajęcia dla starszych dzieci dodatkowo płatne - sport, robotyka...coś co powinna zapewnić szkoła. Ale szkoła mówi, że nie ma. Że mam ja, bo dostaje...
Teraz zapukali ci z samorządu. Szukają oszczędności w żłobkach i przedszkolach, bo uważają że ja rodzic mam - to muszę płacić. A ja rodzic chętnie oddam to 500, bo sprawiło ono, że wszyscy z góry zakładają, że mnie na wszystko stać. Ja młody rodzic jestem winny problemów nauczycieli, przedsiebiorcow, emerytów i osób bez dzieci.

Już raz były prywatyzacje przedszkoli w Bielawie. I po co, nikomu na dobre to nie wyszło? To władza powinna sprawować kontrolę nad placówką publiczną. Przedszkole i żłobek mają być publiczne. I nie można obarczać wszystkich rodziców dodatkowymi opłatami. Moze powinny być za symboliczną 1 zł. Może to skłoni ludzi do przeprowadzki do Bielawy, gdzie władza pomaga młodym i np. oferuje bezpłatne żłobki? We Wrocławiu nie ma miejsc w żłobkach publicznych. Więc może tym też zachęcić młodych? Słuchajcie, gmina zadba o wasze dzieci, macie pociąg, drogę możecie spokojnie dojechać do pracy. Może w te stronę niech idzie Bielawa? Moze niech Bielawa bedzie sypialnia Wrocławia z wszystkimi udogodnieniami. A dlaczego nie?
piątek, 06.03.2020 09:13
Publiczne, nie znaczy całkiem darmowe. Jak patrzę w wyliczenia, to darmowe są w 75% - bo tyle płaci do twojego dziecka gmina, a ty płacisz za swoje jedynie 25 % kosztów. To chyba uczciwy podział? Czy wolisz sprawiedliwie pół na pół?

I jeszcze jedno. Dlaczego sądzisz, że mamy (my, mieszkańcy Bielawy) utrzymywać twoje dziecko w 100%? Jeden powód.
Autorka piątek, 06.03.2020 09:25
A dlaczego nie płacimy za szkoły? Jeden powód ? Skoro nie płacimy za szkoły to dlaczego mamy płacić za przedszkola?
piątek, 06.03.2020 10:06
Celna uwaga, należy wprowadzić odpłatność za naukę.
piątek, 06.03.2020 13:31
Bo szkoły są obowiązkowe, a żłobek to dobrowolna usługa.
Proste.
Autorka piątek, 06.03.2020 14:20
Brednie. A mam jakieś wyjście jeżeli muszę pracować? Nie, więc żłobek jest obowiązkowy.
piątek, 06.03.2020 14:26
Nie jest obowiązkowy, za nieposłanie dziecka do żłobka nie ma kary. Poza tym możesz dać je pod opiekę babci czy innej krewnej albo wynajętej niani. Możesz też rzucić pracę, ona także nie jest obowiązkowa.
Barti piątek, 06.03.2020 09:28
W jakich 100 procentach. Przecież rodzice do tej pory też płacili i to nie małe pieniądze, za żłobek. To czasami było więcej niż w publicznych przedszkolach, a nawet prywatnych. Nie w porządku jest to moim zdaniem, że coś się ustala z dnia na dzień, bez żadnych konsultacji. Rodzice zostali poinformowani ogłoszeniem na tablicy, z dnia na dzień. Jeżeli żłobki nie przynoszą zysku, a same straty, to po co następny otwieramy. W Bielawie są dwa, a i tak z tego co mi wiadomo, nie mają pełnego obłożenia?
piątek, 06.03.2020 09:30
Skoro my przedsiebiorcy dostalismy po tyłku za te wasze 500+ (podwyzka minimalnej, podwyzka ZUS, podwyzka podatkow) to dlaczego mamy nie siegnsc do Twojej kieszeni? Jak Ty sięgasz do naszej to jest fajnie prawda? Nie chce utrzymywac Twoich dzieci w żłobku. Sorry
piątek, 06.03.2020 13:41
Jak cię nie stać na firmę to ją zamknij i zatrudnij się na umowę o pracę
piątek, 06.03.2020 09:40
Pani by chciala zeby zlobek byl max za 100 zl. Czynny od 6 do 19 rowniez w soboty.Do tego powinna pani miec basen, kino, przejazdy autobusem, szynibusem za darmo. Bo się należy. A co.
ja piątek, 06.03.2020 13:20
Dzieci są priorytetem, a hala tylko kaprysem
Mieszkaniec bielawy czwartek, 05.03.2020 09:21
Najlepszy burmistrz bielawy
piątek, 06.03.2020 13:54
Hordyj nie nadaje sie do rzadzenia Urzedem Miasta nie odpisuje na pisma a to jego obowiazek zachowuje sie ja fircyk
piątek, 06.03.2020 13:18
Władze Bielawy . Kto rządzi. Chyba mała wersja Rancza . Wilkowyje bis..romek
czwartek, 05.03.2020 18:49
Też uważam że najlepszy... Partacz!
czwartek, 05.03.2020 12:46
samochwala.
czwartek, 05.03.2020 12:48
Najgorszy i nigdy więcej!!!
czwartek, 05.03.2020 14:27
A zgadnijcie, który radny zagłosował za, a parę lat temu sam zabiegał o to, żeby stałej opłaty nie było?
czwartek, 05.03.2020 15:41
Pewnie Możejko
Józef piątek, 06.03.2020 12:37
Ten radny,to akurat pierwszy podpisał jak zbierali podpisy,za likwidacją straży miejskiej, po czym na sesji zagłosował inaczej , o ile pamiętam pan który walczy w tej sprawie, również wówczas był bardzo aktywny co do likwidacji.
Teraz niech wujka Krzysztofa zapyta, dlaczego tak zagłosował wcześniej i teraz .
Bliższa droga :)
piątek, 06.03.2020 13:35
No i po co te żale? Wyborcy ocenili i wybrali na drugą kadencję, więc twój lament niepotrzebny
trebor piątek, 06.03.2020 12:17
Premier ma 70 h. pod Wrocławiem, naczelny szeryf bierze 4 pensje, wierchuszka pis-u w europarlamencie bierze pensje w znienawidzonych euro.
Ale nas wydymali !
piątek, 06.03.2020 11:38
Drodzy czytelnicy! Nie rozumiecie istoty problemu. Nie chodzi o to by wcale nie płacić ani o to by płacić mniej. Dotychczasowy sposób naliczania był dobry, był na miarę żłobka publicznego. Wprowadzenie opłaty stałej sprowadza go do rangi żłobka prywatnego. Należy się więc zastanowić czy chcemy publicznego szkolnictwa czy jego prywatyzacji bo to jest do tego pierwszy krok.
piątek, 06.03.2020 12:05
Nieprawda, to był chory system. Nieuczciwy, dyskryminujący i poniżającyponiżający rodziców dzieci które nie dostały się do żłobka
piątek, 06.03.2020 12:07
Nie chodzi tu o system przyjmowania do żłobka, tylko o naliczanie oplat
piątek, 06.03.2020 12:08
Sposób rekrutacji nie uległ zmianie, dzieci będą przyjmowane na tych samych zasadach
ZaPis piątek, 06.03.2020 11:25
Narodzie!!Nie oddawajcie dzieci do żłobków! Jeśli nie musicie.WYCHOWUJCIE ICH!BADZCIE Z NIMI!
piątek, 06.03.2020 09:36
500+ macie? 300+macie, socjake macie? Becikowe? Karte duzej rodziny? Jeszcze zlobek ma byc za darmo?
Nie jest wam wstyd?
Dlaczego z naszych podatkow mamy finansowac wasze dzieci.? Ja swoje dzieci odchowalam. Nikt mi nie dopłacał. Dlaczego nam doplacac do waszych dzieci?!
Nnn piątek, 06.03.2020 12:48
Nie jest nam wstyd. Dlaczego rodzic we Francji, Niemczech, Anglii moze dostawać socjal nawet gdy pracuje, a ja polski rodzic nie? Czy gorzej pracuję? No tak, my Polacy to tylko emerytom niemieckim tyłki wycierać i Anglikom piwo podawać. I proszę poczytać historię. Zakłady nie padły przez rozdawnictwo. Chcieliśmy wolnej gospodarki to mamy. Śmietankę spijaja inne kraje.
piątek, 06.03.2020 13:07
solidarność pokoleniowa
Cichutko piątek, 06.03.2020 11:16
Kolonie ,wczasy, paczki imprezy z różnych okazji żłobki przedszkola wyprawki dostawałas??????Grosze dopłacałas do kolonii .Obłuda przemawia przez ciebie!!!? Zapomniałaś jak KORZYSTALAS!!?????O innych rzeczach nie wspomnę!I zapewne posiadalas Aż jedno dziecko!
Cichutko piątek, 06.03.2020 11:10
A Bielbawu jak zaprowadzili dzieci to kto DOPŁACAŁ???????Więc nie pisz bzdur że nikt ci nie dopłacał wtedy dopiero był socjal!!I rwaliscie kasę !
piątek, 06.03.2020 11:13
Był socjal i tamto państwo (PRL) zbankrutowało. Głupcy nie wyciągnęli wniosków i powtarzają te same błędy. Oj, będzie bolało.
piątek, 06.03.2020 11:17
Człowieku nie dzięki temu zbankrutowało!!
piątek, 06.03.2020 10:48
Nie każdy chciał te 500 plus. Dali 500 plus a rodzice musza teraz 3 razy tyle wydawac bo kazdy uważa że rodzice maja za dużo.
Maja piątek, 06.03.2020 11:12
Chwileczkę 500plus itd dał rząd PiS a podwyżki takie jak te wprowadzają komuchy którzy trzymają się stołków no ale cóż przez wybory takich osób cierpią inni
piątek, 06.03.2020 11:11
A kogo obchodzą rodzice albo dzieci? Chodziło o kupienie głosów, interes się udał, PiS rządzi. Reszta jest nieważna. A za wszystko zapłacą te dzieci i ich dzieci, bo za te szaleństwa kiedyś trzeba będzie zapłacić, za darmo nic nie ma.
Antoni M. czwartek, 05.03.2020 15:08
Wystarczy popatrzeć na obrady rady miasta. Zastanawiające jest po co w tak malej miejscowości tylu radnych. Czym tam można zarządzać jak handel , przemysł skurczył się do minimum, ludzi ubywa corocznie. W składzie rady same "osobliwości" wciąż te same.Gdyby trzeba było poświecić czas dla miasta jako wolontariat to pewnie nie byłoby tam żadnego człowieka. Tylko kasa się liczy a za nic się nie odpowiada - to można posiedzieć.
piątek, 06.03.2020 13:06
takie są wyniki demokracji.
OjciecBrajana piątek, 06.03.2020 09:39
Ludzie, wy się cieszcie, że nie liczą tego od mojej wypłaty (10000). Dopiero byłoby narzekactwo jakby trzeba było zapłacić 1500 zł + wyżywienie
OjciecBrajana piątek, 06.03.2020 09:45
Chciałbym sprostować, bo nie doczytałem ustawy. Skoro miało być od brutto to żłobek powinien być po 2100. Tym bardziej się cieszcie.
Xyz piątek, 06.03.2020 10:08
Ludzie chcieliście dzieci to za nie płaćcie dostajecie 500+ na dziecko to akurat na żłobki a jak wam się nie podoba to siedźcie w domu z dziećmi a to że wasze dzieci nie pójdą do żłobka bo są chore to nie znaczy że opiekunki też mają wolne muszą tam iść trącić swój czas
piątek, 06.03.2020 08:33
Bardzo dobrze ze rodzic ma placic nawet gdy dziecko nie chodzi do żłobka. Pprzeciez budynek trzeba ogrzać kazdego dnia tak samo dla innych dzieci. Przeciez pensje dla pracowników zlobka trzeba wyplacic taką sama w kazdym miesiącu. Przecież nie zgasi sie czesci świateł w budynku tylko dlatego ze kikoro dzieci nie przyszlo, zeby zaoszczedzic na prądzie. Ludzie zrozumcie. Zlobek ma koszty STALE. Trzeba placic je co miesiac z pieniedzy ktorre placa rodzice. Koniec kropka.
Ha ha ha piątek, 06.03.2020 08:33
Mieszkańcy i rodzice, czyli 4 aktywne osoby i łącznie 33 obserwujących posty na Facebooku. Wszystko drożeje, kasa z 500+ 300+ zasiłki, socjale, ale dać im wszystko za darmo najlepiej.
piątek, 06.03.2020 08:26
Trzech niedowartosciowanych panow bije piane,. Robią aferę zeby tylko zaistniec i zeby tylko dogrysc. Wyluzujcie bo ludzie sie z was śmieją
czwartek, 05.03.2020 21:04
Dlaczego opłata stała 390 zł została wyliczona jako 15% z kwoty 2,600zł? Przecież to jest najniższa krajowa, ale BRUTTO
piątek, 06.03.2020 10:14
Może jeszcze odliczyć czynsz, rachunki za prąd i gaz, wydatki na fryzjera i tipsy?
czwartek, 05.03.2020 21:14
To jest dobre pytanie
czwartek, 05.03.2020 21:34
Podbijam, czekamy na odpowiedź
czwartek, 05.03.2020 21:44
390 zł stałej opłaty za żłobek zostało wyliczone jako 15% minimalnego wynagrodzenia, czyli obecnie 2,600zł. Tylko, że jest to kwota BRUTTO! Gdybyśmy teraz z kwoty 390 zł zrobili kwotę netto to wyjdzie nam kwota około 270 zł. I to jest realne 15% z minimalnego wynagrodzenia na rękę! A w tym przypadku stosując takie wyliczenie wychodzi prawie 22%, a nie podane 15%. Jak dla mnie różnica bardzo duża!
czwartek, 05.03.2020 21:49
Takich zmanipulowanych informacji jest dużo więcej
czwartek, 05.03.2020 22:06
To nie jest manipulacja tylko ukazana rzeczywista skala tej podwyżki
czwartek, 05.03.2020 22:47
Manipulacja dotyczy ogłoszonej 15% podwyżki w rzeczywistości dużo wyższej
Zdegustowany piątek, 06.03.2020 08:02
Dopiero teraz doczytałem o co afera, przed podwyżką było 457 zł miesięcznie, po podwyżce uwaga: 390 zł miesięcznie. Tak, to nie błąd, jest taniej.

Podejrzewam, że aferę robi z góra z 15 osób piszących po 30 komentarzy naraz - rodziców, którzy blokowali miejsca w żłobku zapisując dziecko we wrześniu i sporadycznie z niego korzystających. Nie wiecie egoiści, że inni rodzice chcieliby też zapisać swoje dzieci? I nie mogą, bo nie ma miejsc?

Fajnie korzystać z możliwości posłania dziecka do żłobka i nie płacić za tę możliwość. Kufa, głęboka komuna, bo się należy, za darmo mnie się należy.

A zresztą, płacimy wam za wasze dzieci w postaci stałego zasiłku 500 zł. Z naszych podatków na wasze dzieci. Na żłobek wystarczy. I jeszcze wam źle?
Zolo piątek, 06.03.2020 08:56
Tak tylko jak dziecko było chore np 2 tygodnie to płaciłeś 200 zł. A teraz jak dziecko będzie chore 2 tyg. to płacisz 390 plus 100 za wyżywienie i wychodzi 490 zł. To pytam gdzie taniej?
piątek, 06.03.2020 09:08
A czemu dziecko zaraz ma być chore? Nie potrafisz zadbać? Co z ciebie za rodzic? Jak moje dzieci chodziły do żłobka płaciło się też stałą opłatę za pobyt i zmienną za wyżywienie. A jak tylko dziecko miało katar to jeszcze zanim wyszłaś z budynku panie już pędziły z powrotem z dzieckiem bo zaziębione nie miało prawa przebywać w grupie i zarażać inne dzieci. Nawet ściągały mnie telefonem z pracy aby szybko odebrać dziecko z katarem. I nie było za wiele chorób.

A na poważnie to jak z wczasami - wykupiłeś - ponosisz koszty niezależnie czy pojedziesz czy nie, bo np. złapałeś grypę.
piątek, 06.03.2020 08:21
Nie jest taniej, bo do tej opłaty trzeba dodać opłatę za wyżywienie w kwocie 6,50zł/dzień. Czyli wychodzi grubo ponad 500zł.
piątek, 06.03.2020 08:30
No fakt, skandal, nie dają jeść za darmo. Konstytucyjne prawo do darmowego żarcia łamią. No to krzyczymy na raz, dwa trzy: KON STY TU ... czego Pan/Pani nie krzyczy?
piątek, 06.03.2020 08:08
Podwyżka od stycznia wyniosła 10%. Stawkę za żłobek wylicza się według wzoru 1 godzina=0,1% z 2,600zł, czyli 2,60zł za godzinę. Jeżeli w poprzednim roku pensja minimalna wynosiła 2,350zł to już od stycznia mamy podwyżkę za opłaty w wysokości 10%.
piątek, 06.03.2020 08:27
Acha, czyli masz pretensje, że w Polsce wynagrodzenia wzrosły? Bo przecież przed podwyżką/obniżką opłat stawki też były odniesione do minimalnej pensji. I gdyby nie uchwała, to wzrosłyby jeszcze więcej, bo jak piszesz opłata wzrosłą o 10%, ale minimalne już o 15,6%.

Pomyśl chwilę, policz, to nie boli. Wolisz płacić więcej o 15% czy o 10%? O co walczysz?
tur czwartek, 05.03.2020 23:06
Za darmo to już było.
Panie w żłobku za czapkę śliwek nie będą pracować. A czy dzieci będzie 5 czy 50 wypłatę trzeba im wypłacić w 100%.
Czy to takie trudne do zrozumienia?
piątek, 06.03.2020 00:13
No właśnie problem w tym, że w stosunku do pań w żłobku nic się nie zmieniło. Panie dalej pracują za czapkę śliwek, więc wprowadzenie stałej opłaty nic im nie dało. Czy to takie trudne do zrozumienia?
piątek, 06.03.2020 07:32
A ja głupi myślałem że mają minimalne, jak większość Bielawian. Mówisz, że śliwkami płacisz i w śliwkach zarabiasz?
Gratuluję
Jarko piątek, 06.03.2020 07:30
Jak mamy być tak eko to zrobic darmowy transport autobusami cześć ludzi wybierze komunikacje darmowa zamiast jedzic autami proste nie...
Ojtam piątek, 06.03.2020 07:20
Zamiast 500 plus, doinwestować żłobki i szkoły ! Po problemie !
piątek, 06.03.2020 00:27
Po co była straz w poniedzialek na slonecznej w bielawie?
piątek, 06.03.2020 06:55
Na wycieczce
piątek, 06.03.2020 01:17
Napisz w końcu po co była bo my nie wiemy!!!
Tadek czwartek, 05.03.2020 23:32
Ja chcieć kolejkę do Srebrna góra dawać mnie tu kolejkę panie burmistrz i koniec z obwodnicą
piątek, 06.03.2020 00:26
Tak i przystanek na Sowiej. Później turyści dojdą na piechotę do szlaków na Leśnym Dworku. Jest tylko jeden mały problem. Na ul. Nowobielawskiej brak chodnika!
Góral czwartek, 05.03.2020 23:42
My tu gadu gadu a ceny rosną jak szalone !
piątek, 06.03.2020 00:27
Olej potaniał, nie słyszałeś?
Prawda czwartek, 05.03.2020 23:47
Szkoda że burmistrz policzył kwotę brutto nie netto ale w sumie chcieliście tego cymbała więc go macie brawo wy :-)
czwartek, 05.03.2020 19:03
Dopiero będzie dym jak astrobaza w powstanie. Hala to przy tym pikuś
piątek, 06.03.2020 07:00
Chcemy astrobazy jeszcze w tej kadencji!
Tr czwartek, 05.03.2020 21:46
Astrobaza to kosmiczny pomysł na potrzeby wyborów!!!
Bielawianin czwartek, 05.03.2020 21:48
I jak tu teraz przepić 500+ jak trzeba zapłacić za swoją pociechę
piątek, 06.03.2020 06:52
Licz swoje, a nie czyjeś. Zasuwaj na te 500 plus i nie marudź. Z alkoholu państwo ma podatek, więc nie jest tak źle. To, że ty byś przepił to jeszcze nie znaczy że ktoś inny jest taki głupi jak ty
czwartek, 05.03.2020 19:15
Podwyżka za śmieci, podwyżka za przedszkole... co jeszcze Hordyj z radnymi nam zafundują? Tak źle jeszcze nigdy nie było!
czwartek, 05.03.2020 19:19
Mniejsze wplywy do budzetu, bo mlodzi podatku nie placa, wzrost wynagrodzen, bo trzeba minimalna sztucznie podniesc, podwyzki dla nauczycieli, no tak, to sie nie liczy, bo pieniadze na drzewach rosna, wystarczy pozbierac.
czwartek, 05.03.2020 19:19
Obstawiam, że w pierwszej kolejności podrożeje komunikacja, bilety na basen i opłaty za przedszkole
czwartek, 05.03.2020 19:53
Wybrałeś Populizm i Socjalizm to masz.
wujek Witek czwartek, 05.03.2020 20:19
Jeszcze podwyżki czynszu nie było, taka mała podpowiedź dla urzędu jak nas jeszcze mocniej oskubać, hahahaha
czwartek, 05.03.2020 23:09
My od stycznia mamy podwyzke czynszu...
Lop czwartek, 05.03.2020 20:31
Pretensje proszę mieć do rządu a nie do samorządu, to dzięki nim mamy te wszystkie podwyżki, z czegoś trzeba mieć na te ich plusy, myśleliście że pieniądze to skąd się biorą z powietrza, ludzie zacznijcie myśleć.
mieszkaniec czwartek, 05.03.2020 23:43
Pieniądze biorą się z naszych podatków
Ht czwartek, 05.03.2020 21:42
Tak to już jest przed wyborami Hordyj obiecywał ze będzie eldorado a Bielawianie dali się nabrać na piękne słowa w lokalnej telewizji. Wiadomo było ze za Hordyja będą podwyżki i pewnie na tych podwyżkach nie koniec.Dosc już rządów Hordyja!!!!!
czwartek, 05.03.2020 21:55
Uwierzyłeś lokalnej tv? Zapomniałeś co było za Dźwiniela jak Bielawa mlekiem i miodem płynęła a rzeczywistość była tragiczna? Później 4 lata szczucie na Łyżwę i znowu miód i mleko nastało... ludzie, gdzie wy mieliście rozum?
czwartek, 05.03.2020 21:44
Placa minimalna poszla do gory wiec oplata za zlobek poszla do gory. Przecież panie ktore tam pracuja musza z czegos dostac wypłatę
Lubie Bielawe czwartek, 05.03.2020 20:56
Ja się więcej spodziewalem po burmistrzu. Myslałem: młody, konkretny facet da radę i podniesie miasto z dołka!!! Ale wyszło jak zawsze: kasa się liczy!!! Poza tym fajnie byłoby wspierać lokalny biznes, a nie dawać zarabiać pseudo biznesmenom spoza powiatu, na wyremontowanych za nasze podatki najpiekniejszych miejscach w miescie!!! Droga na osiedlu podgórskim też dziwnie powstała przy okazji przeprowadzki burmistrza właśnie na remontowaną ulicę! Fontanna prawie cały zeszły sezon czekała na naprawę i do dzisiaj czeka, a takie oczko w głowie burmistrza!!! Szkoda tej Bielawy, bo jakby trafił się jej gospodarz umiejący postarać się o inwestora, to miasto mogłoby wygrać z karpaczem, szklarska i zielencem razem wzietymi, bo mamy atrakcje na lato( jezioro, basen, cegielnie, wiele imprez) oraz na zime ( niewykorzystane góry, ktore az sie proszą o trasy biegowe, stok itp.) Ludzie żyliby z turystyki i gastronomii, a nie zasuwali na taśmach jak w obozie karnym!!! Ale przecież burmistrz wszystko może ( chyba dla swoich)
czwartek, 05.03.2020 21:51
Niewiarygodne, że znając jego rządy przez 10 lat za czasów Dźwiniela miałeś takie wyobrażenie. Niestety, teraz przez takie myślenie będziemy się męczyć jeszcze przez prawie 4 lata, no chyba że wcześniej będzie referendum i skończymy tą farsę
czwartek, 05.03.2020 21:06
Zgadzam się w 100%. Miasto nie potrafi nawet takiej atrakcji jak jezioro odpowiednio zagospodarować, a halę chcą za miliony budować.
Realista czwartek, 05.03.2020 21:10
Obecne rządy w naszym mieście to farsa. Nowy-stary układ w spółkach gminnych to kpina z wyborców którzy chcieli Hordyja bez kolegów, a ten ich po wyborach powyciągał z szafy. Ale ludzie, litości z tymi opłatami. NA TO macie jałmużnę pisiorkową 500+. A nie fajeczki, piwko i raty w providencie...
czwartek, 05.03.2020 21:12
Nie mierz wszystkich swoją miarą
czwartek, 05.03.2020 14:35
Otrzymujecie przeciez 500 plus.Wlasnie na tego rodzaju oplaty.Dzis mlodzi rodzice wychodza z zalozenia,ze im sie wszystko nalezy za darmo.
autor czwartek, 05.03.2020 21:10
ciesze sie ze mamy taki rzad i ci rodzice dostaja na na dzieci te 500i inie zazdroszcze im bo nie wiadomo jak dlugo sie utrzyma inni nie dadza
czwartek, 05.03.2020 14:37
A ty dostajesz 13 emeryturę
Asia czwartek, 05.03.2020 18:01
Jezu ludzie weźcie nie przesadzajcie, wy to najchętniej byście wszystko za darmo chcieli.
Dostajecie 500 plusy, świadczenia i pracujecie wiec już bez przesady, ze to jest taka tragedia. Wiecznie wam mało i ile nie dać to mało a jak trzeba zapłacić to wiecznie ból.
Obiektywna z innej gminy czwartek, 05.03.2020 21:35
Popieram w 100%. To niby jest drogo ....cieszcie się ludzie, że macie publiczne placówki I macie gdzie dziecko zapisać. Każdy ma prawo wyboru , zawsze możecie wynająć nianię albo zostać z dzieckiem w domu. Mnie szlag trafia jak ciągle gmina ma dopłacać. Mi osobiście szkoda jest czasu na sianie takiej propagandy.
czwartek, 05.03.2020 19:11
Mamy się cieszyć z podwyżek?
czwartek, 05.03.2020 19:43
Ktoś wie po co była straż w poniedziałek w bielawie na słonecznej?
czwartek, 05.03.2020 19:44
Tak.
czwartek, 05.03.2020 19:16
Obrońcy burmistrza. Jedyne co potraficie to tylko wszystkim liczyć ich 500 plus. A prawda jest taka, że większość z was pracuje w urzędzie i nawet nie macie odwagi głowy podnieść, bo boicie się, że stracicie robotę.
czwartek, 05.03.2020 19:05
Zmienicie zdanie po Regałowisku, jak wam burmistrz festiwal rozmontuje
czwartek, 05.03.2020 19:10
No właśnie, te "prześpiewane" w dwa dni 600000 zł dałbym na żłobki.
czwartek, 05.03.2020 18:33
Do wszystkich matek które tak narzekają czy któraś z was próbowała kiedyś iść do pracy? Może praca rozwiązała by w części wasze problemy.
czwartek, 05.03.2020 18:40
Akcje nakreca nauczyciel, ktory przed chwila plakal o podwyzke
czwartek, 05.03.2020 19:01
Uważaj, żebyś ty nie płakał w sądzie za takie pomówienia
czwartek, 05.03.2020 17:22
Co prujecie mordy! Za darmo to było przed 1989 rokiem. Teraz jest kapitalizm i trzeba bulić.
czwartek, 05.03.2020 17:29
Mordę to ty prujesz w necie, anonimowy bohaterze
czwartek, 05.03.2020 17:57
A Ty prawicowy kmiocie szkolony na oazach też się nie podpisujesz.
czwartek, 05.03.2020 14:33
Ludzie, ponad 500 zł miesięcznie za dziecko w publicznym żłobku w takiej prowincjonalnej dziurze jak Bielawa, gdzie największym pracodawcą jest Urząd Miasta to jest normalne? Puknijcie się w głowy radni z burmistrzem i zastanówcie jaki prezent zafundowaliście mieszkańcom
czwartek, 05.03.2020 17:49
Oni na głowy poupadali, żeby taką opłatę wprowadzić. No to teraz my im pokażemy, że wybierając ich daliśmy im mandat zaufania i biorą diety w naszym imieniu a nie odwrotnie!!!
klo czwartek, 05.03.2020 14:51
W takich samych "dziurach" jak Bielawa w całej Polsce płaci się podobnie, niech się ludzie zastanowią czy ich stać na potomstwo i zapewnienie wszystkich potrzeb. Dzieci są przyprowadzane do żłobka brudne, w niezmienianej odzieży, ale najważniejsze, że mama ma zrobione pazurki i brwi.
czwartek, 05.03.2020 14:51
Trafione 10/10
czwartek, 05.03.2020 14:35
Pięknie napisane, brawo
Tak czwartek, 05.03.2020 16:38
Napisz teraz do biedronki ze ziemniaki i cebula podrozaly a później ze chleb i mydło. Minimalna poszła w górę wiec trzeba pokryć place pan z tej instytucji nic nowego. Stara uchwała była w 2014 roku ! Od tego czasu najniższa krajowa wzrosła znacząco
czwartek, 05.03.2020 17:06
Olej potaniał za to
czwartek, 05.03.2020 14:40
Miasto nie potrafi toalet nad jeziorem uruchomić, a bierze się za budowę hali
czwartek, 05.03.2020 17:08
Prawda
Szabo czwartek, 05.03.2020 17:04
Nie chcesz prac pieluszek lej na brzuszek
llll czwartek, 05.03.2020 15:22
Na FB widać kto rozpętał tą burzę, były rany Wojciechowski i Pan Polański, pierwszy nie wiem jaki ma w tym cel, pewnie taki, że już radnym nie jest i trzeba jakoś zaistnieć- a rodzicem dziecka żłobkowego nie jest, pan Polański pewnie podatny na sugestie innych-patrz pana Wojciechowskiego.
czwartek, 05.03.2020 15:26
Haha, ale się uśmiałem. Burzę to rozpętały władze miasta nie licząc się ze zdaniem rodziców
czwartek, 05.03.2020 15:47
Nie ma co się śmiać tylko płacić czesne Panie P. Jest jedną zasada rodzice oddając dziecko na 8 h zyskają, a ci co odbierają np o 14 godz. Stracą i to boli Pana który tak walczy
czwartek, 05.03.2020 15:31
A mnie nikt o zdanie nie pytał kiedy przyznawał 500+, 300+, 13 emerytury, 2600 minimum, pracuję, płace podatki i jeszcze mam płacić za czyjeś dzieci w żłobku bo rodzice nie potrafią sami zarobić na ich utrzymanie.
czwartek, 05.03.2020 15:40
No popatrz za szkoły też płacisz, za urzędnikówcw gminie, za szpitale też. Rodzice dostają 500 plus to prawda, ale miasto też dostaje dotacje na utrzymanie żłobków. A jak Ci halę wybudują z Twoich podatków to też będziesz zadowolony?
czwartek, 05.03.2020 15:52
A co się tak tej hali czepiacie, najlepiej to zaorać Bielawę, na halę burmistrza stara się o dotację i pewnie ją dostaniemy.
czwartek, 05.03.2020 16:27
Dotacja max 80%, resztę zapłacą mieszkańcy. Mówi się, że ta hala może nawet 50mln kosztować. Czyli miasto dopłaci 10 baniek. A później ja utrzymaj ogrzewanie, sprzątanie, remonty. To nie basen, że sprzedasz bilety i zarobisz. I kto później będzie za to płacił? Mieszkańcy, najwyżej się podwyżki dołoży i już
czwartek, 05.03.2020 16:36
i tak powstają plotki, ktoś luźno rzucił kwotę 50mln a wy będziecie powtarzać
Weźcie się ogarnijcie drodzy rod czwartek, 05.03.2020 16:25
Zdziwienie ze trzeba płacić za opiekę nad dzieckiem ? A jak za drogo to polecam zatrudnić za te pieniądze opiekunkę na cały dzień ;) Masakra co za roszczeniowi ludzie , jak was przerasta koszt opieki to było sobie tych dzieci nie robić !!! Ja tez chciałabym żeby ktoś mi płacił za opiekę np nad moim psem kotem kurą bo mi się należy bo przecież mam i to tez kosztuje !!!!
czwartek, 05.03.2020 16:29
Zapytaj burmistrza ile zarabiają panie w żłobku? Żeby jeszcze te podwyżki szły do nich to ok, ale do darmozjadów? Co to to nie!
czwartek, 05.03.2020 16:19
550 zł za żłobek prywatny GDZIE???????
eks mieszkanka Bielawy czwartek, 05.03.2020 15:43
Od kilku lat mieszkam w Dzierżoniowie i nie żałuję!
czwartek, 05.03.2020 15:32
Chcieliście Hordyja to macie Hordyja
Ja czwartek, 05.03.2020 14:42
Także ja na pana Hordyja nie zagłosuj.Myslalam że w moim wieku i coś będzie lepiej, a tu coraz gorzej .
Lala czwartek, 05.03.2020 14:58
Nie nadaje się w ogóle na burmistrza..
Bezpartyjny czwartek, 05.03.2020 14:57
Najlepszy, chyba się ktoś myli pisząc takie rzeczy...
Ludzie z miasta wybrali takiego burmistrza ( oczy zamydlil kademu przed wyborcami) i teraz widac skutki, a później ludzie maja pretensje... daleko nie szukając wszyscy w Adm czy Urzędzie Miasta są po znajomości zatrudnieni, bo inaczej ciężko się dostać o czymś to chyba świadczy....
-666 czwartek, 05.03.2020 14:45
Socjalizm zawsze powoduje podwyżki cen, myśleliście że 500+ dla meneli i patologii oraz
inne rozdawnictwa socjalno kolesiowskie są finansowane z kieszeni tych co to dają? Dobry premier Morawiecki doradca Tuska da wam wszystko za darmo i jeszcze zapłaci 500zł na dziecko?
To pochodzi z waszych kieszeni i kosztuje więcej niż jakby każdy płacił za prywatne przedszkola i żłobki, bo państwowy aparat biurokaratyczny kosztuje bardzo dużo. Ale wy wolicie mieć publiczne przedszkola, publiczne żłobki, publiczną edukację, publiczną służbę zdrowia, publiczne emerytury no to macie fajnie prawda? :) Domy publiczne też chcecie mieć czy lepsze są jednak prywatne :).


Jeśli zwiększa się rozdawnictwa socjalne to zwiększa się podatki by finasować te rozdawnictwa i dlatego płacicie więcej i będziecie płacić coraz więcej czy to w opłacie za przedszkole, w opłacie za prąd, śmieci, ubezpieczenie samochodu, dentystę, chleb, papier toaletowy itp., itd. Komunista Hordyj zrobił to w sposób tani mógł to zrobić drożej
podnosząc kilka innych opłat wyszłoby na to samo a wy byście nie zauważyli. Tak samo jak nie zauważacie związku między 500+ a drobnymi podwyżkami podatków i różnych opłat.
czwartek, 05.03.2020 09:33
Bardzo zdrowa postawa burmistrza. Stała opłata jestem za. Moje dziecko chodzi do złobka i nie widzę w tym problemu. Jak komuś nie odpowiada może zmienić złobek!
Mieszkaniec czwartek, 05.03.2020 20:49
Szkoda,ze taka zdrowa postawa pana burmistrza nie byla w stosunku do opiekunek swiadczacych uslugi opiekuncze ,ktorym obiecał umowy o prace i póżniej się wyparł tłumacząc się,że bardzo podroży to koszty i biedne kobiety nadal jadą na śmieciowych umowach,a burmistrz się w pismie tłumaczył,że żle go zrozumiały
Xyz czwartek, 05.03.2020 10:40
Moje też chodziły do żłobków i przedszkoli publicznych, a nigdy wcześniej nie było stałych opłat, tylko w zależności, czy dzieciaczek był czy nie. Uważam, że do końca nie jest to dobra decyzja. Krzywdzi obecnych i przyszłych rodziców żłobkowiczów.
czwartek, 05.03.2020 10:13
Rodzice, niby dorośli ludzie, a ze zdziwieniem odkrywają, że posiadanie dziecka kosztuje. Ciekawe cz tak samo awanturują się w sklepie gdy chcą od nich pieniądze za pieluszki czy żywność dla dzieci.
Mieszkaniec czwartek, 05.03.2020 10:19
Jeżeli żłobek jest publiczny, to dlaczego trzeba płacić tak jak w prywatnym. Być może niedługo zostanie wprowadzona stała opłata za przedszkola publiczne, w celu oszczędności w mieście.?
czwartek, 05.03.2020 15:41
Publiczny to nie znaczy darmowy. Uczciwa zasada jest prosta: korzystasz - płacisz.
Klo czwartek, 05.03.2020 16:45
Właśnie korzystasz- płacisz. A jak nie korztyasz, to też płacisz. Cały miesiąc chory, bo w żłobku tak bywa, też płacisz- 390 zł. Nie tak powinno być w publicznych żłobkach czy przedszkolach. Tym bardziej że miasto szczyci się pozyskanymi dotacjami na żłobek, a funduje z dnia na dzień stałą opłatę.
czwartek, 05.03.2020 15:43
A czy ktoś neguje fakt, że nie trzeba płacić? Skoro miasto dostaje dotacje to uczciwa zasada mówi nie funduje podwyżek
czwartek, 05.03.2020 16:25
Jakby nie było dotacji to by ci pensji nie wystarczyło na opłacenie żłobka czy przedszkola. Płacisz małą część kosztów i jeszcze ci źle?
czwartek, 05.03.2020 16:32
W tej dziurze bez perspektyw ponad 500 zł za żłobek to mała część kosztów? Chyba na głowę upadłeś, to nie Wrocław, żeby takie ceny robić
czwartek, 05.03.2020 16:39
Dostajesz od Państwa 500 + to je przeznacz na opłatę czesnego z żłóbku, ale jak ktoś sobie zrobił z 500+ sposób na życie no to trudno.
Mieszkaniec czwartek, 05.03.2020 16:47
Zaproponuj to też rodzicom, które mają dzieci w przedszkolach publicznych. Na pewno się ucieszą.
czwartek, 05.03.2020 16:45
Dzięki za instrukcje
czwartek, 05.03.2020 20:01
Dziura czy nie dziura, jest budynek który trzeba utrzymać, ogrzać, oświetlić itd. Są pracownicy którym trzeba płacić pensje. Jest też wiele innych kosztów.
Nie mieszkaniec czwartek, 05.03.2020 10:33
Bo w domach publicznych się po prostu płaci i już. Dzieci też się szczepi przeciw WZWB, a to jest wirus choroby wenerycznej. Po 4 latach i tak nie ma przeciwciał wytworzonych szczepieniem. Byle zarobić. Taka polityka.
czwartek, 05.03.2020 11:19
Prosze sie rozpedzic i baranka o sciane. Kazde dziecko ma prawo do takich samych doplat bez wzgledj na rodzaj zlobka, wiec prosze sie czepic sanych siebie, ze dostajecie wiecej.
zadowolonyDDZ czwartek, 05.03.2020 12:13
Droga Redakcjo! Proszę, o upublicznienie listy rodziców, którzy podpisali się pod listem. Moje dziecko chodzi do Żłobka, nic nie podpisywałem, więc proszę mnie nie wrzucać do jednego worka z krzykaczami.
czwartek, 05.03.2020 17:33
Moze sie Pan tutaj podpisac z imienia i nazwiska ze sie nie podpisal na tej liście.
czwartek, 05.03.2020 12:20
Ci krzykacze to ludzie, którzy ledwo wiążą koniec z końcem. Jasne jak słońce że wszystkie komentarze popierające wielką podwyżkę piszą ci którzy ją nam zafundowali!!!
zadowolonyDDZ czwartek, 05.03.2020 12:28
Tak, tak. Ledwo koniec z końcem, ale mają czas komentować w środku dnia, gdy ich dzieciaki są w żłobku. Żal PL proszę państwa. Jak ktoś ledwo wiąże koniec z końcem to zapraszam do siebie do pracy. Płacę więcej niż najniższa krajowa, praca nie jest ciężka, ale i tak nie mogę znaleźć pracowników, bo Ci co ledwo wiążą koniec z końcem właśnie komentują moje posty. Puknijcie się wszyscy w czoło
Olo czwartek, 05.03.2020 13:58
Tobie powinni ZUS dwukrotnie zwiększyć wielki przedsiębiorco to wtedy by gminy miały więcej pieniędzy na żłobki
czwartek, 05.03.2020 19:32
Może i zarobki dobre ale atmosfera nieciekawa więc ludzie nie chcą pracować. Już wiem co to za firma
czwartek, 05.03.2020 12:32
Poproszę o adres firmy, chętnie skorzystam, nie chcę być darmozjadem a ty dasz mi dobre wynagrodzenie i nie będziesz marudził jak będę brała zwolnienia na dziecko, które niestety choruje
czwartek, 05.03.2020 12:36
No i tym pies pogrebany. Nie chce Pani płacić za żłobek, bo dziecko chore, bo to się PAni należy. Niech Pani sprawdzi w google, kto płaci Pani wypłatę, gdy idzie Pani na chorobowe na dziecko? I co zdziwko? Bo to ja płacę przez 30 dni. Przyjdzie Pani wtedy i powie, że tak kasa się Pani nie należy, bo Pani nie pracuje?
czwartek, 05.03.2020 12:54
Dlatego potrzebna jest opieka socjalna od państwa. Ciebie stać na opiekunkę to nie wypowiadaj się za tych, których nie stać. PS. mam wyższe wykształcenie ale nie mam "pleców" i o dobrej pracy i płacy mogę tylko pomarzyć
czwartek, 05.03.2020 13:15
Zgadza się tylko proszę zauważyć że. Kwotę wypłaconych zasiłków chorobowych pracodawca – płatnik zasiłków potrąca z bieżących składek na ubezpieczenia społeczne, a nie ze swojej kieszeni.
czwartek, 05.03.2020 12:33
100% racji! "Chodziło się na wagary - trzeba dźwigać ciężary" - jak mawiał klasyk. Tymczasem ci o najniższeym wykształceniu i znikomych atutach są najbardziej roszczeniowo nastawieni wobec otaczającej nas rzeczywistości.
czwartek, 05.03.2020 12:36
Ja również poproszę adres firmy. Chcesz to będziesz mieć pracowników
zadowolonyDDZ czwartek, 05.03.2020 12:38
Pracuj.pl z dzierzoniowa. Zadaj sobie najmniejsyz trud i poszukać
czwartek, 05.03.2020 13:34
No ciekawe dlaczego nie chcą u ciebie ludzie pracować?
czwartek, 05.03.2020 12:42
Pewnie w UM pracujesz. To, że Ty się nie podpisałeś nie oznacza jeszcze, że inni rodzice się nie podpisali
zadowolonyDDZ czwartek, 05.03.2020 13:18
Czy ja napisałem, że nikt tego nie podpisał. Wiadomo, że podpisali, ale chciałbym aby wszyscy wiedzieli, że ja nie podpisałem
czwartek, 05.03.2020 13:33
To napisz tu drukowanymi swoje imię i nazwisko wtedy wszyscy będą widzieć
Ciemny lud Bielawy czwartek, 05.03.2020 09:31
Tak wam burmistrz Łyżwa przeszkadzał to teraz ponosicie konsekwencje starej nowej władzy
czwartek, 05.03.2020 19:14
No.. lyzwa zlikwidowalby calkiem zlobki i bylby spokoj..
czwartek, 05.03.2020 10:33
Paszli won z łyżwą.
Bielawianin czwartek, 05.03.2020 10:01
Murem za Hordyjem ! W końcu mamy Odpowiedniego człowieka na odpowiednim miejscu !
czwartek, 05.03.2020 14:59
Najgorszy burmistrz i radni ze wszystkich kadencji
czwartek, 05.03.2020 10:06
Dobre, padłem ze śmiechu
czwartek, 05.03.2020 18:02
To leż i się nie podnoś bo pękniesz i będzie kupa smrodu
czwartek, 05.03.2020 19:09
Spokojnie, bo ci jeszcze żyłka pęknie
czwartek, 05.03.2020 12:06
To chyba sam pan burmistrz napisał sobie komentarz. Haha
czwartek, 05.03.2020 12:44
nie osmieszac sie
czwartek, 05.03.2020 12:48
Nie ośmieszaj się pajacu
.. czwartek, 05.03.2020 09:22
Czy widział ktoś ostatnio PUTINA ?
czwartek, 05.03.2020 18:09
Putinem nazywali kiedyś takiego z metra ciętego policjanta co był oficerem w Bielawie.
czwartek, 05.03.2020 11:13
W Bielawie zbierane są podpisy za referendum, ci którzy już podpisali wiedzą z jakiego powodu ludzie chcą odwołania Hordyja. Trzymam kciuki i życzę sobie nigdy więcej takiego burmistrza
czwartek, 05.03.2020 17:03
pewnie zbiera były radny Wojciechowski
czwartek, 05.03.2020 11:19
I bardzo dobrze
Rodzic czwartek, 05.03.2020 09:47
Świetna decyzja w koncu dzieci których mamusia czy tatuś nie pracują zrezygnują ze żłobka bo będzie trzeba zapłacić czesne. A takich dzieci jest dużo i blokują miejsca dla dzieci i rodziców którzy pracują lub chcą wracać do pracy.
Mama czwartek, 05.03.2020 15:09
Zgadzam się. Też nie znalazło się miejsce dla mojego maluszka, bo miejsce zajmował dzieciaczek który bardzo rzadko był w żłobku.
czwartek, 05.03.2020 09:52
To też prawda.
Rodzic czwartek, 05.03.2020 09:59
Dodatkowo przyjmowane powinny być tylko dzieci obydwojga rodziców pracujących lub samotnie wychowujących dzieci. Znam rodziców gdzie ojciec nie pracuje i może zająć się dzieckiem ale po co oddaje do żłobka, a ojciec w domy zbija baki a potrzebujący rodzic nie może oddać dziecka bo nie miejsca i nie może wrócić do pracy to jest przykre
czwartek, 05.03.2020 11:08
Jak czytam komentarze obrońców Hordyja i jego pomysłów to już rozumiem dlaczego wygrał te wybory. Wasze argumenty nie trafią do ludzi, którzy już mają dosyć takich rządów a to jeszcze nawet nie połowa kadencji
czwartek, 05.03.2020 15:02
Wygrał hi hi bo zamydlil ludzie oczy i ludzie go wybrali bo niby coś zrobi dla Bielawy, tylko nie widać jak narazie nic ;-)
czwartek, 05.03.2020 09:25
Dziwne że Hordyj jeszcze nie kazał prywatyzować do końca pozostałe przedszkola.
bfv czwartek, 05.03.2020 12:49
Tutaj jest kasa do sciagniecia
Kamil czwartek, 05.03.2020 12:52
Wkrótce sprywatyzuje... Dziwnym trafem właścicielem zostanie pani od prywatnego żłobka i przedszkola pseudo ekologicznego...
ddd czwartek, 05.03.2020 14:28
ona ledwo sobie radzi z własnym podwórkiem, więc trzeba by było być głupim żeby ją zatrudnić
czwartek, 05.03.2020 12:55
Oczywiście, że tak będzie. A kto teraz wypisuje komentarze? Łatwo odgadnąć kim są "obrońcy" podwyżki
Zorientowany czwartek, 05.03.2020 11:22
Zapiszcie dziecko do żłobka we Wrocławiu. Zobaczycie ile trzeba zapłacić
Grys czwartek, 05.03.2020 13:21
Zorientowany nie porównuj dziury jaką jest Bielawa do Wrocławia tam są inne zarobki i inaczej się żyje.
czwartek, 05.03.2020 13:31
Rozwiń temat. To będzie bardzo interesujące.
komuch czwartek, 05.03.2020 13:02
Wybraliście To Teraz Nie Narzekajcie Ciemnogród
czwartek, 05.03.2020 12:23
Więcej empatii szanowni radni z burmistrzem na czele. W kampanii obiecywali gruszki na wierzbie, Łyżwa był zły a teraz co robią? Nigdy więcej takich rządów
POZDRO DLA KUMATYCH NIE DLA PATO czwartek, 05.03.2020 12:09
NAPISZĘ TAK, DO PRACY RODACY! KAZDY CHCE WSZYSTKO ZA DARMO! DAJ, DAJ, DAJ BO MI SIĘ NALEŻY. PRAWDA JEST TAKA JAK BOMBELEK CHORUJE JEDEN Z DRUGIM, KOSZTY UTRZYMANIA ZLOBKA/PRZEDSZKOLA RAZEM Z WASZYM BOBMELKIEM NIE SPADAJA SA NA STALYM POZIOMIE!!!!! BARDZO DOBRA DECYZJA RADNYCH!!!! ODDAJCIE BOMBELKA DO WROCLAWIA ZOBACZYCIE ILE TAM KOSZTUJE TAKI ZLOBEK. TAM NIE MA DOBY I MIEJSC GDZIE PRZELEWACIE ZWOJA ŻÓŁĆ I CIAGLE NARZEKACIE. LUDZIE ZABIERZCIE SIE DO PRACY TO OD WAS ZALEZY WASZE ZYCIE A NIE OD BURMISTRZA CZY RADNYCH.
matka czwartek, 05.03.2020 12:54
Bardzo dobrze napisane do pracy. Ale to dotyczy władzy Bielawy a zwłaszcza nie kompetentnego Pana Burmistrza i za kolosalne jego wynagrodzenie. Pan Burmistrz totalnie nie ma pojęcia o jakimkolwiek zarządzaniu miastem gdzie się nie zaangażuje tam totalna porażka . Chełpił się dotacjami ale zapewne w jego rozumieniu to my mieszkańcy miasta płacimy jedynie haracze unijne choćby za same śmieci. Nie pomyśli w jaki sposób zagospodarować koszty społeczeństwa ale jak naciągać na maksymalne koszty. Teraz sprawa żłobków. Jak ma pracować matka skoro właśnie ta pomoc to jedynie ograbienie rodziny z ostatnich groszy. To naprawdę lepiej nie pracować i siedzieć w domu i wyciągać rękę po zapomogi. Pan Burmistrz i jego poplecznicy biorą kupę kasy za darmo z naszych podatków. Dla nich to są zapewne grosze w porównaniu do swoich dochodów ale nikt nie zarabia takich wysokich kwot jakie sobie Pan Burmistrz przyznaje. Jest tak nie lubianym i nienawidzonym Burmistrzem jakiego jeszcze w Bielawie nie było. To zapewne daje i powinno dawać do myślenia a człowiek ambitny winien jak najszybciej odejść z tego stanowiska przynajmniej na tyle uszanować swoją twarz.
czwartek, 05.03.2020 12:57
Popieram to co Pani napisała... a co do twarzy, hmmm trzeba ją najpierw mieć...
czwartek, 05.03.2020 12:22
Nie za darmo, za rozsądne pieniądze bo pan burmistrz i radni ze swoich prywatnych pieniędzy tego żłobka nie utrzymują a my rodzice niestety tak.
czwartek, 05.03.2020 12:25
I TAK TO WŁASNIE MA FUNKCJONOWAĆ DROGA PANI.
czwartek, 05.03.2020 12:29
Bo ty nam zafundowałaś taka podwyżkę a teraz bronisz siebie obrażając innych? Nie tędy droga pani radna
czwartek, 05.03.2020 12:31
TO JA JAREK
czwartek, 05.03.2020 12:30
DOKŁADNIE! Socjalizm to ZŁO opłacane z naszych kieszeni!
czwartek, 05.03.2020 12:29
10/10!
czwartek, 05.03.2020 11:37
Bielawa miasto emerytów i najbardziej potrzebna jest tu hala sportowa za kilkadziesiąt milionów plus późniejsze utrzymanie. Brawo wy, brawo radny Marcin R. na pewno bielawianie będą wdzięczni za ten wątpliwy pomysł co przełoży się na głosy w wyborach. Oby!
czwartek, 05.03.2020 12:05
Szkoda polemizować z takim poglądem.
Oko czwartek, 05.03.2020 09:41
Pytam po co była ta zmiana skoro pani radna Czapla twierdzi że będziemy mniej teraz płacić? Ktoś o nią prosił?
czwartek, 05.03.2020 12:22
Ci ktorzy daja dziecko i ida na 8 h do pracy zaplaca mniej za caly miesiac, ale wiecej zaplaca mamusie dajace dziecko 2 razy w tyg jak ida zrobic wlosy i paznokcie i takie siedzace w domu odbierajace dzieci o 12. I takie, ktorych dzieci malo choruja zaplaca mniej, czyli osoby pozyteczne dla pracodawcy.
czwartek, 05.03.2020 12:27
Choroby dzieci nie są na zamówienie a rodzice oddają malutkie dzieci do żłobka bo nie mają innego wyjścia. Nie wszyscy dostają diety i maja pracę w urzędzie. A pensje jakie są wiedzą ci, którzy pracują za najniższą krajową bo takie są realia. Darujcie sobie dobre rady bo tylko nerwy ludzi biorą na taką pychę
czwartek, 05.03.2020 12:00
Ale się klakierzy rozkrzyczeli hahaha i z całą pewnością mają malutkie dzieci i są zachwyceni podwyżką hahaha
Piter czwartek, 05.03.2020 10:27
Przecież dostają 500+. Jeszcze 110 zł zostaje na drobne wydatki.
Ela czwartek, 05.03.2020 10:34
z tego co czytam to 390 musisz zapłacić jak dziecko nie będzie chodzić w miesiącu bo jest chore. Ciekawe czy za chwilę nie wprowadzi się stałych opłat w przedszkolach publicznych. Dziwny ten kraj, niby dotacja, program maluch plus, a tu podwyżki. Rozumiem w prywatnym żłobku, ale w publicznym?
Piter czwartek, 05.03.2020 10:45
Faktem jest, że kraj jest dziwny. Choć właściwsze by było określenie, że chory. A będzie jeszcze gorzej.
Ja czwartek, 05.03.2020 10:50
Dostają 500+ i co z tego nic nie zostaje tylko trzeba jeszcze ponad 100zl dołożyć z wyżywieniem... A gdzie pampersy chusteczki a to na coś co chwilę zbierają...
czwartek, 05.03.2020 12:03
Do pracy!!!! Typowa madka bombelka, daj, daj, daj!
Jurek czwartek, 05.03.2020 10:53
Dokładnie. Macie 500+ więc nie narzekajcie.
czwartek, 05.03.2020 11:06
W Afryce i Azji dzieci żyją na ulicach i nikt im nie płaci za żłobek.
czwartek, 05.03.2020 11:05
Skandal, nic nie zrobił dla miasta i jeszcze otoczył się grupką klakierów i wmawiają ludziom że jest tak cudownie i tylko bić brawo tej nieudolnej władzy
czwartek, 05.03.2020 10:11
Do wszystkich ktorzy jeszcze jie ulegli klamstwom rodzicow. Nie ma dotacji na zlobek jiepubliczny, dotowane sa dzieci, ktore nie dostaly sie do zlobka panstwowego. Tutaj pan nauczyciel za bardzo pojechal z macierewiczowaniem i sieje teorie spiskowe. Panie ze zlobka musza dostac wyplate nawet jak Twoj "bombelek" jest chory, zamiast na l4 mozesz isc na urlop.
Olka czwartek, 05.03.2020 10:41
To czemu pan burmistrz o tym nie napisze? Nikt nie ma o to pretensji. Chcemy równego traktowania
czwartek, 05.03.2020 11:06
To jedni z waszego obozu maja pretensje o to, ze dostajemy prawie tyle na swoje dzieci ile wy na wasze (gdzie tu rownosc?). Prawie, bo nam nikt nie dotuje jedzenia. A tez podatki placimy. Wiec albo w konch zejdziecie z zyrafii, albo inni rodzice nie beda was brac na powaznie.
Rozczarowana powyższym społeczeń czwartek, 05.03.2020 09:30
Daj bo mi się należy , tak naprawdę to macie 500 na dziecko i dokładacie marne grosze do tego żłobka i przedszkola . Dziwi mnie fakt ze jesteście zdziwieni tym iż wszystko idzie w górę . Kiedyś nie było i ludzie płacili dzisiaj tylko daj i daj
Ol czwartek, 05.03.2020 11:02
Przecież tu nikt nie mówi daj. Te dzieci do tej pory nie chodziły za darmo do żłobka tylko też płacili i to nie mało. A teraz jeszcze podwyżka i stała opłata.
czwartek, 05.03.2020 09:34
Dokładnie, popieraw w 100% nauczeni, że wszystko się należy. Ciągle słyszę daj, daj, daj bo mi się należy.
Jak coś więcej trzeba dać od siebie wielkie protesty. Brawo burmistrz, świetna decyzja
Oko czwartek, 05.03.2020 09:43
Nie daj, tylko nie zabieraj a to jest różnica!
czwartek, 05.03.2020 10:57
Dokładnie
czwartek, 05.03.2020 10:36
Oj, jakie wielkie niezadowolenie, że trzeba zapłacić za żłobek. Chciałabyś jedną z drugą matką pracować za darmo? Chciałabyś tylko brać? Twoje dziecko, Twoje wydatki !!!
hrvatska czwartek, 05.03.2020 11:00
Straż Miejską zlikwidujcie to i pieniądze na żłobki się znajdą
Robi czwartek, 05.03.2020 10:57
Stawka stała jest za wysoka - to fakt. Powinna być symboliczna. Proszę Państwa proszę też wziąć pod uwagę fakt, że Panie Opiekunki pracujące w żłobkach zarabiają najniższą krajową, często mając wyższe wykształcenie i im też należy się godna wypłata, tym bardziej że wykonują świetną pracę z naszymi maluszkami. Coraz mniej osób chce pracować w żłobkach, gdyż jest to bardzo ciężka i ODPOWIEDZIALNA praca. Dlatego być może po uzyskaniu wsparcia z programu Maluch - Panie będą mogły godnie zarabiać, a zawód opiekunki będzie bardziej doceniany. Proszę Państwa już w tym roku ruszy drugi żłobek publiczny. Pytanie, czy miasto ma chętne osoby do opiekowania się żłobkowiczami? Na dzisiejszym rynku pracy jest trudno zatrudnić opiekunkę dziecięcą z kwalifikacjami.
. czwartek, 05.03.2020 10:51
Bielawa rondami stoi !!! zaraz następne nam zbudują ! Skąd maja kasę na budowę hali ? skąd mają kasę na budowę amfietatru w parku ! Dlaczego Hordyj nie ujawnia zadłużenia Bielawy !!
Góral czwartek, 05.03.2020 10:45
Kolejny program "Podwyżka+" rozwija się w najlepsze ! Galopujące ceny, podwyżki, nowe podatki i opłaty są pokłosiem rządów pis. Strach pomyśleć co będzie się działo jak osłabnie koniunktura a stałych wydatków na "plusy" nie będzie można cofnąć. Nic tylko drukować pieniążki, inflacja w górę, ceny w górę, prosta droga do Grecji !
T czwartek, 05.03.2020 10:57
Z tego co wiem to w Pieszycach i Dzierżoniowie po staremu. Tam chyba żadnych zmian i podwyżek nie przewidziano.
czwartek, 05.03.2020 10:21
Najgorszy burmistrz w historii miasta, tak źle jeszcze nigdy nie było a jego świta bojąc się utraty stołków będzie go zawzięcie bronić. Nigdy więcej nie popełnimy takiego błędu!
czwartek, 05.03.2020 10:18
O już klakierki burmistrza dodają komentarze.
czwartek, 05.03.2020 10:31
Klakierzy Hordyja chcą wmówić społeczeństwu że ma się cieszyć i bić brawo za ogromne podwyżki. Tacy on mądrzy w gębie ale nikt się was nie boi, ludziom już się oczy otworzyły i żadni krzykacze mu nie pomogą
DD czwartek, 05.03.2020 10:30
I have covid-19
czwartek, 05.03.2020 09:47
W końcu ktoś prawdę napisał. Brawo!
czwartek, 05.03.2020 09:54
Burmistrz jest jak najbardziej w porządku!!!
Ciekawe ile by co niektórzy sobie policzyli za opiekę nad dzieckiem, gdyby to oni byli właścicielami żłobka lub przedszkola???
Najlepiej narzekać i obwiniać innych zamiast się zająć naprawdę tym co ważne.
O czwartek, 05.03.2020 09:57
Zapewne będziecie szczęśliwi jak wam wybudują hale sportową w centrum osiedla
czwartek, 05.03.2020 10:05
Oszczędności to niech radni zaczną od siebie
czwartek, 05.03.2020 10:08
Hordyj za murem!!!!!