"Niedługo zarośniemy w Bielawie"

środa, 3.6.2020 09:00 49885 94

Redakcja Doba.pl otrzymała list od mieszkańca Bielawy, który informuje o problemie z koszeniem trawy w mieście.

- Kto zajmuje się koszeniem trawy w naszym mieście? Obwodnica, część skoszona, a reszta czeka drugi tydzień. Pan który jeździ traktorkiem już skosił. Ci którzy robią kosą spalinową dalej ich nie widziano. Niedługo zarośniemy. Kiedyś koszono wszystko od razu, jeden na traktorku, drugi szedł i kosił tzw. drobnice. Teraz nie wiadomo o co tu chodzi?! - czytamy w liście do redakcji Doba.pl.

Poprosiliśmy Urząd Miasta Bielawy o interwencję w tej sprawie. Czekamy na odpowiedź.

Przeczytaj komentarze (94)

Komentarze (94)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Sam to wymyśliłeś czy internet ci powiedział? Totalna bzdura
zarosniety czwartek, 24.09.2020 09:24
Nie kosić ,fajnie to wygląda . Gówien po waszych psach nie widać .
piątek, 19.06.2020 20:08
W Dzierżoniowie każdy skwerek wykoszony ,każdy trawnik //a w Bielawie chordyj szuka oszczędności ,niech dziadki kosza bo kto będzie kosil ,,
mieszkanka Bielawy poniedziałek, 08.06.2020 19:59
dlaczego nowe rondo na ulicy Boh. Getta w Bielawie jest takie zaniedbane, Brakuje na nim kwiatów lub innych ozdobnych nasadzeń tak jak to jest w całej Polsce i na pozostałych rondach w Bielawie. Pobocza ul.Bohaterów Getta nie wykoszone, zaniedbane, a to przecież wizytówka Bielawy. Bierzmy przykład z Dzierżoniowa.
czytelnik poniedziałek, 08.06.2020 21:13
Bielawa nigdy jeszcze nie była tak zaniedbana, wstyd władzo miasta,przykre to, szczególnie kiedy były takie nadzieje !
niedziela, 07.06.2020 23:32
Dlaczego przy budynkach TBS w Bielawie nie kosi sie trawy?
środa, 03.06.2020 12:17
Wysoka trawa utrzymuje wilgoć i zapobiega nadmiernemu spływowi wody z dużych opadów do kanalizacji. Nie wspominając o bioróżnorodności i wsparciu dla owadów zapylających. Wszystkie pola wokół są pryskane kilka razy w roku randupem albo innymi preparatami na bazie rakotwórczego glifosatu, który jest też zabójczy np. dla pszczół. Czytelnik lubi Miód ? Czytelnik będzie też pisał na Dobie jak po dużych opadach zaczną wybijać studzienki ? Czytelnik będzie narzekał jak przy dużych upałach z krótko ściętej trawy zostaną suche placki ? Czy czytelnik poza wyczulonym na miejskie trawniki zmysłem obserwacji potrafi dostrzec jak w lecie wyglądają okoliczne łąki ? Wystarczy się rozejrzeć żeby zrozumieć, że wysoka trawa dużo łatwiej przetrwa 40stopniowy upał niż krótko ścięty trawnik. Bielawa rości sobie miano miasta ekologicznego i to jet bardzo dobry krok w tę stronę rozwoju. Co nie zmienia oczywiście faktu że trawa wokół ławek powinna być utrzymana żeby umożliwić mieszkańcom korzystanie z tego elementu małej architektury miejskiej.
miezkanka Dzierżoniowa niedziela, 07.06.2020 19:00
Dziękuję za to wyjaśnienie!!!
Mam nadzieję, że burmistrz Dzierżoniowa zapozna się z nim i zabroni "golenia do gołej ziemi" trawników w mieście, które nikomu nie przeszkadzają i powinny pełnić opisane wyżej funkcje. Ci panowie z wyjącymi i smrodzącymi kosiarkam (chyba przywiezionymi z niemieckiego złomowiska) powinni zostać skierowani do wycinania przydrożnych rowów poza miastem.
@@@ czwartek, 04.06.2020 05:17
czwartek, 04.06.2020 06:42
Piątka za zadanie.
czwartek, 04.06.2020 15:38
Głos rozsądku. Popieram. Trawniki krótko przecięte powodują wysychanie ziemi.
czwartek, 04.06.2020 16:16
A kupa użyźnia ziemię więc srajmy razem z pieskami gdzie popadnie
piątek, 05.06.2020 15:21
Ktoś Ci zabrania?
Bwa czwartek, 04.06.2020 17:49
Dobrze napisane
sobota, 06.06.2020 10:45
Oto propozycja GDOŚ na łąki kwietne "Brodawnik zwyczajny
Bukwica pospolita
Chaber austriacki
Chaber bławatek
Chaber łąkowy
Firletka poszarpana
Jaskier ostry
Komonica zwyczajna
Koniczyna biała
Koniczyna czerwona
Kozibród łąkowy
Krwawnik pospolity
Mak polny
Marchew dzika
Świerzbnica polna
Wyka ptasia
Złocień zwyczajny " Bez gatunków inwazyjnych.
Nic nie trzeba ryć od nowa ani zakładać nowych trawników, wystarczy dosiać nasion na istniejących. No i uporządkować te z którymi mieszkańcy mają bezpośredni kontakt.
piątek, 05.06.2020 12:13
Nie możesz sam skosić!
A czwartek, 04.06.2020 20:48
Dlaczego w Bielawie sadzi się tak mało drzew. Koło jeziora posadzili kilkanaście drzew i obok parku.To wszystko kropla w morzu. Burmistrzu weź się do roboty. Bielawianie proszą........
piątek, 05.06.2020 07:21
W bielawie sadzi się kwiatki w parku i to pewnie za niemałą kasę. Tylko po co te kwiatki pod drzewami ja się pytam ? I czy trzeba było koparką ryć korzenie żeby je posadzić ?
czwartek, 04.06.2020 22:09
Bielawianie żądają a nie proszą bo burmistrz w swoim programie obiecywał gruszki na wierzbie i Bielawę mlekiem i miodem płynącą a rzeczywistość pokazuje, że wybór Hordyja jest totalną porażką. Brud, miasto zarośnięte i zapuszczone tylko koleżeństwo ma się dobrze. Jak tak dalej pójdzie to po wakacjach ruszy już otwarcie akcja referendalna
mieszkaniec czwartek, 04.06.2020 22:26
Jak zrobił kolesia co się na niczym nie zna Komendantem straży to jest efekt brudu i zarośniętego miasta. Poprzedni był chociaż z Bielawy to jak łaził to widział bałagan i coś robili.
czwartek, 04.06.2020 12:26
Nigdy nie było tak źle w tym mieście. Chcemy referendum!!!
środa, 03.06.2020 23:58
10 metrów trawy a 4 operatorów kosiarek i traktor dokonuje aktu koszenia.Godne największych poważnych stacji TV!
Ustawiacz czwartek, 04.06.2020 00:05
Może trzeba nauczyć młody naród pracować kosą!EKO i nawet LOGICZNIE.Proponuje aby urząd pracy podjął temat.Ludzie opamiętania! Wylaczcie te kosiary ! Wstyd na kawałek ogródeczka mieć nawet pomysł na taki czyn!
czwartek, 04.06.2020 06:40
niedouczony pisowiec to napisal
Racjonalista środa, 03.06.2020 21:13
Panie Andrzeju Hordyju. Czy bardzo częste i regularne spotkania z politykami PiS: Dworczykiem i Szwedem to przypadek czy jakaś strategia polityczna? Rozumiem, że pan po prostu będzie współpracował z każdym. Czy mieszkańców Bielawy te częste przyjazdy pisowskich gości coś kosztują?
Tomaszek czwartek, 04.06.2020 08:49
Kosztują nas wiele nerwów, oglądanie donosiciela D. to obraza dla oczu a słuchanie go - dla inteligencji.
Bb czwartek, 04.06.2020 07:59
Biznes jest biznes :) poliże dupeczke pisowi i coś tam mu skapnie. Może na koszenie trawy dostanie kase:p
środa, 03.06.2020 20:32
Ciekawe, czy u burmistrza w ogródku też nieskoszone?
czwartek, 04.06.2020 07:57
No coś Ty tam jest cudownie już o to zadbała firma co robi zieleń na jeziorze:)
środa, 03.06.2020 22:29
Obecna władza chyba skupia się bardziej na wietrzeniu spisków przeciwko niej, taka refleksja po ostatnich kontaktach z "władzą"...
czwartek, 04.06.2020 02:07
To największa porażka Bielawy. Tylko referendum może uratować to miasto
mieszkanka Bielawy środa, 03.06.2020 17:27
Popieram pomysł Urzędu Miasta w Bielawie , aby tak często nie kosić trawników . Mieszkańcy ciągle tylko narzekają na wszystko , a może trzeba coś dać od siebie .
środa, 03.06.2020 23:17
Mieszkanko Bielawy dla bezpieczeństwa kierowców, rowerzystów i pieszych pasy zieleni przy drodze, skrzyżowaniach, obwodnicy powinny być regularnie koszone. Nie może być tak że trawa zasłania, wystaje na jezdnie i jest zagrożeniem bezpieczeństwa. Dalej od jezdni za rowem, na łąkach niech rośnie. Druga kwestia przy ławkach i skwerach gdzie ludzie odpoczywają nie może być nie koszona trawa ponieważ tam najczęściej są siedliska kleszczy. Czy ty kobieto w tych czasach dla estetyki się podgalasz ?. Jeśli nie to jesteś sta*****
środa, 03.06.2020 21:18
Jak zwolni nierobów, którzy biorą kasę za koszenie to zrobimy czyn społeczny, bo nasz burmistrz nie potrafi zadbać o miasto
środa, 03.06.2020 22:19
Nieudolny i niekompetentny do takiego stanowiska burmistrz, takie jest zdanie bielawian.
środa, 03.06.2020 21:35
Jest przynajmniej gdzie flaszkę schować.;)
środa, 03.06.2020 15:29
a w Dzierżoniowie na odwrót - parki rozjeżdżane co 10 dni - hałas okropny bo po 2 naraz kosiary ! na swoim osiedlu policzyliśmy, aż 3 ekipy sprzątające - jedni poprawiają drugich - albo siedza i palą
środa, 03.06.2020 16:33
Weź się za robotę januszu bielawski i zajmij się poważnymi sprawami.
środa, 03.06.2020 12:34
Słabe tłumaczenie braku nadzoru nad służbami, które powinny utrzymywać tereny zielone na odpowiednim poziomie. Ten burmistrz nad niczym nie panuje a to dopiero półtora roku, boję się pomyśleć co będzie dalej
Tragedia środa, 03.06.2020 16:35
...juz "dalej" chyba nie moze być
Pracownik środa, 03.06.2020 17:37
Skosimy wszystko! Tylko kto nam zapłaci?!
środa, 03.06.2020 19:45
Endriu ????
Mieszkaniec środa, 03.06.2020 19:56
Burmistrzu, wystarczy się przejść wokół cegielni, wokół góry parkowej i zobaczyć ile jest nie zabranych śmieci, butelek, Nie wiele ale jednak są małe kosze które są pełne , często spaceruje czy jeżdżę na rowerze i naprawdę przykro na ten bałagan patrzeć. Wiadomo gdzie ludzie spacerują, chodzą szczególnie w takich czasach. Wydaje się, nie wiele trzeba aby było czysto.
taka prawda środa, 03.06.2020 19:57
Dla niego wiele trzeba Co tu gadać chłopina nie ogarnia tematu ,pogubił sie przerosło go wszystko ! nie stety
środa, 03.06.2020 20:34
To zwykłe zaniedbania, a nie żadna ekologia
Szabo środa, 03.06.2020 17:53
Jak wam tak nie pasuje Że trawa jest za długa i rośnie pierdoły w komentarzach piszecie to mam pomysł proszę zakasać rękawy I za kosy i heja
środa, 03.06.2020 20:36
Chyba cię pogięło. ZGK bierze za to niemałe pieniądze, więc dlaczego mieszkańcy mają za kogoś robić coś czego oni nie zrobili
środa, 03.06.2020 20:42
Od razu widać który teren należy do spółdzielni a który do miasta. Spółdzielnia o wszystko dba a nasza wladzuchna chyba nie pali się do porządków
środa, 03.06.2020 14:37
Ale jaja, zapuścili to miasto i jeszcze wmawiają że tak jest lepiej. Propaganda rodem z PRL-u
środa, 03.06.2020 16:59
Bo to jest głęboki PRL- a jedyne co się rozwija to propaganda sukcesu którego nie ma
mieszczuch środa, 03.06.2020 20:56
Rozwija to sie kolesiostwo w zatrudnieniu w mzbm i urzedzie miasta
środa, 03.06.2020 13:46
Piszecie bzdury myląc łąki antysmogowe z zapuszczonymi trawnikami. Łąka antysmogowa to specjalna mieszanka roślin, która świetnie nadaje się do stosowania w pasach drogowych, które znajdują się zarówno pośrodku jezdni, jak i po bokach. Rośliny dostosowane są do tego żeby jak najlepiej wyłapywać spaliny i pył pochodzący z transportu. W Polsce łąki antysmogowe promuje przede wszystkim Fundacja "Łąka", która zasadziła "smogówki" m.in. w Warszawie przy ul. Wawelskiej oraz w Krakowie. Co ciekawe, w Krakowie mieszanka nasion kwiatów łąkowych została wpisana w oficjalną strategię antysmogową Miasta. W stolicy Małopolski fundacja wykonała 10 ha łąk kwietnych w 20 lokalizacjach na terenie całego miasta. Przekształcono pobocza dróg, pasy środkowe oraz tereny rekreacyjne. Chcąc uzyskać taki efekt należy zlikwidować istniejące trawniki i zakupić nowe nasiona. Ale to robi się wczesną wiosną a nie w czerwcu. Nie usprawiedliwiaj nieudolnej władzy bo to jest zwyczajnie śmieszne
środa, 03.06.2020 13:51
Nie wiem po co to kopiujesz ? ale ok, masz odpowiedź - Łatwo skopiować z internetu, ale samemu już trudniej pomyśleć.... Nikt nie pisał o łąkach antysmogowych, a o mikroretencji i polepszeniu warunków dla zapylaczy, w co niekoszone trawniki znakomicie się wpisują. Mieszanka nasion wykorzystywanych w m.in. Krakowie ma w składzie niektóre gatunki inwazyjne i została na siłę przeforsowana przez jej dystrybutorów. oczywiście sprawdza się to w innych krajach gdzie te rośliny należą do rodzimej flory, niestety u nas istnieje ryzyko że wyprą one z miejskich trawników np. chabry i maki. Mam gdzieś władzę, jedną, drugą i trzecią, interesuje mnie miasto w którym mieszkam i jeśli widzę pozytywne działania to nie mam oporów żeby je pochwalić. Działa to też w drugą stronę, więc daruj sobie przyklejanie mi łatki jakiejkolwiek partii politycznej, i postaraj się skupić na rzeczowej dyskusji.
środa, 03.06.2020 14:00
Jolka, nie idź w te stronę bo już błądzisz myląc pojęcia środowiskowe z ładem środowiskowym. Trawy należy podkaszać do odpowiedniej długości bo inaczej wyhodujesz siano a to w razie suszy będzie łatwopalnym zagrożeniem dla istniejącej infrastruktury. To tyle w temacie ochrony środowiska miejskiego
środa, 03.06.2020 14:12
Toś oczadział ;) Trawniki zagrożeniem pożarowym dla miasta he he he... Miałeś na myśli "warunki środowiskowe" ? To więc będzie ta susza czy nie ? bo już zaczynam głupieć autorze ? ( albo autorko ) ? . Czyli lepiej ścinać trawę na krótko, a podczas upałów sycić oczy i duszę wyschniętymi pasami trawy w całym mieście ? Pojęcie estetyki rodem ze związku brukarzy polskich... No i w jaki sposób strzyżenie trawników wpisuje się w pojęcie "ładu środowiskowego"? Co za argument, zagrożenie pożarowe :) Następnym razem przygotuj się do dyskusji to może obie strony coś na tym zyskają.
środa, 03.06.2020 14:23
Mądry już dawno zrozumiał a ty klepiesz odwracając kota ogonem... styl bardzo podobny do Endriu. I na zakończenie - PODkaszanie a koszenie - widzisz różnicę? Nie? nic nie poradzę, że głupiejesz... może czas zmienić pracę na mniej wyczerpującą?
środa, 03.06.2020 14:28
Czyli teraz już podkaszamy a nie kosimy ? Po przemyśleniu ? Czyli jednak wyciągasz wnioski z dyskusji. Nie pytam ile centymetrów by cię zadowoliło, bo pewnie jeszcze sam/a nie wiesz. Pozwolenie komuś zrozumieć, to nie forsowanie na siłę własnych wymyślonych przed chwilą argumentów argumentów, których samemu nie jest się pewien, i ciężko je poprzeć jakąkolwiek logiczną wiedzą i doświadczeniem.
środa, 03.06.2020 14:42
Na pożegnanie - "Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem" Bywaj zdrów :))))))
środa, 03.06.2020 14:56
Przygadał kocioł garnkowi ;)
Tomi środa, 03.06.2020 12:28
Jak biedawa żałośnie to wszyscy o niej zapomną :D
Autor środa, 03.06.2020 11:49
Temu doktoru wypadło oczko, dlatego nie widzi wysokiej trawy...
środa, 03.06.2020 09:49
Wystarczyło półtora roku żeby tak zapuścić to miasto. Nie ma żadnych remontów oprócz drogi do nowo zakupionego domu burmistrza. Był dobry gospodarz pan Łyżwa to sobie zmienili ludzie....
środa, 03.06.2020 13:38
gdzie ten nowy dom Hordyja?
środa, 03.06.2020 20:37
Na Wysokiej
środa, 03.06.2020 09:52
A gdzie pieniacze, którzy tak obszczekiwali poprzednika? Tak im wszystko przeszkadzało a teraz pasuje ta nędza?
środa, 03.06.2020 10:18
Robią kampanię Hołowni
środa, 03.06.2020 09:26
Jest moda na nie koszenie skwerów w miastach. Im więcej zieleni
środa, 03.06.2020 10:22
Sam to wymyśliłeś czy internet ci powiedział? Totalna bzdura
środa, 03.06.2020 12:57
Co jest bzdurą ? Odwiedz Wrocław albo np Kraków i sam się przekonaj. Nie mówiąc już o Niemczech, Czechach czy innych krajach ościennych. To że czegoś nie potrafisz zrozumieć, nie oznacza że inni też.
środa, 03.06.2020 13:18
Słyszałeś dzwon ale nie wiesz gdzie on. Piszesz bzdury myląc łąki antysmogowe z zapuszczonymi trawnikami. Łąka antysmogowa to specjalna mieszanka roślin, która świetnie nadaje się do stosowania w pasach drogowych, które znajdują się zarówno pośrodku jezdni, jak i po bokach. Rośliny dostosowane są do tego żeby jak najlepiej wyłapywać spaliny i pył pochodzący z transportu. W Polsce łąki antysmogowe promuje przede wszystkim Fundacja "Łąka", która zasadziła "smogówki" m.in. w Warszawie przy ul. Wawelskiej oraz w Krakowie. Co ciekawe, w Krakowie mieszanka nasion kwiatów łąkowych została wpisana w oficjalną strategię antysmogową Miasta. W stolicy Małopolski fundacja wykonała 10 ha łąk kwietnych w 20 lokalizacjach na terenie całego miasta. Przekształcono pobocza dróg, pasy środkowe oraz tereny rekreacyjne. Chcąc uzyskać taki efekt należy zlikwidować istniejące trawniki i zakupić nowe nasiona. Ale to robi się wczesną wiosną a nie w czerwcu. Nie usprawiedliwiaj nieudolnej władzy bo to jest zwyczajnie śmieszne
środa, 03.06.2020 13:49
Łatwo skopiować z internetu, ale samemu już trudniej pomyśleć.... Nikt nie pisał o łąkach antysmogowych, a o mikroretencji i polepszeniu warunków dla zapylaczy, w co niekoszone trawniki znakomicie się wpisują. Mieszanka nasion wykorzystywanych w m.in. Krakowie ma w składzie niektóre gatunki inwazyjne i została na siłę przeforsowana przez jej dystrybutorów. oczywiście sprawdza się to w innych krajach gdzie te rośliny należą do rodzimej flory, niestety u nas istnieje ryzyko że wyprą one z miejskich trawników np. chabry i maki. Mam gdzieś władzę, jedną, drugą i trzecią, interesuje mnie miasto w którym mieszkam i jeśli widzę pozytywne działania to nie mam oporów żeby je pochwalić. Działa to też w drugą stronę, więc daruj sobie przyklejanie mi łatki jakiejkolwiek partii politycznej, i postaraj się skupić na rzeczowej dyskusji.
środa, 03.06.2020 13:21
Anżej, nie wciskaj ludziom kolejnej ściemy... wymieniłeś dobrych pracowników na leni i efekty widać
środa, 03.06.2020 09:10
Bardzo dobrze że trawniki są nie koszone
środa, 03.06.2020 09:12
Niby dlaczego? Bo ma być potężna susza? Trawniki dziczeją, jak się ich nie przycina!
środa, 03.06.2020 09:15
I w dłuższej trawie łatwiej przynieść ze sobą kleszcza, niż w krótko przyciętej. A jak wiadomo co roku niestety coraz więcej kleszczy.
środa, 03.06.2020 11:59
Nie łaz po trawnikach to kleszczy nie przyniesiesz. Proste, a nawet niszczenie zieleni podlega karze.
środa, 03.06.2020 12:31
Słyszałeś o boreliozie? zarażenia boreliozą zachodzi poprzez ukąszenie przez kleszcza. Gratuluję rozumu!
środa, 03.06.2020 12:53
Kleszcze nie czają się czekając w trawie czekając na człowieka i rzucając się mu do gardła z poziomu chodnika. Po trawnikach się nie chodzi, na trawie przy drodze się też nie leży. Równie dobrze możesz obawiać się kleszczy z lasu oglądając w domu telewizor. Nie właz w trawę to kleszczy nie przyniesiesz. Proste co nie ? rozumny autorze.
środa, 03.06.2020 13:20
Raczej prostackie a to robi wielką różnicę
środa, 03.06.2020 13:37
Ale dalej ciężko pojąć ?
środa, 03.06.2020 11:13
Biedawa miasto 20 lat gospodarczo za Dzierżoniowem co widać na codzień.
Rynek pracy, sklepy, usługi, restauracje, infrastruktura drogowa, budownictwo jedna wielka przepaść
środa, 03.06.2020 11:15
Szybko zapuścił miasto ten specjalista od wszystkiego. Dno
Stokrotka środa, 03.06.2020 10:22
Łąki kwietne górą! Bądźmy eco bo udusimy się od gorąca betonu.
środa, 03.06.2020 10:59
Jak te łąki w środku miasta wyschną przy upałach to wtedy niedogaszony niedopałek spowoduje tragedię trudną do oszacowania jak zjara się pół miasta
środa, 03.06.2020 10:57
Fachowo to się nazywa bezpośredni kontakt z naturą
Tomaszek środa, 03.06.2020 09:59
MZBM chce aby krytyków burmistrza obsiadły kleszcze i pokarały za obstrukcję i krytykanctwo!
środa, 03.06.2020 10:18
Jaki gospodarz takie miasto. Żenada
www środa, 03.06.2020 09:34
Bzdury. Dziwne poczucie estetyki czytelnika. Małoekologiczne.
środa, 03.06.2020 09:34
szanuj zieleń !.
Bielawianin środa, 03.06.2020 09:29
Rowy melioracyjne wzdłuż obwodnicy przy drodze także pozarastały,.
środa, 03.06.2020 09:28
Jest moda na nie koszenie skwerów w miastach. Im więcej zieleni tym lepiej dla nas. Tam gdzie nie potrzeba, nie kośmy.
mieszkaniec Bielawy środa, 03.06.2020 09:10
Faktycznie jest to duży problem w Bielawie (ale nie tylko, Dzierżoniów wygląda tak samo). Ostatnio przed blokami trawa wyglądała tak przez ponad dwa tygodnie. Nigdy Bielawa nie była tak zaniedbana pod tym względem.
Mieszczuch środa, 03.06.2020 09:09
Ale mzbm bielawa ładnie obkoszony
środa, 03.06.2020 09:06
Wiadomo miasto ekologiczne to po co kosić
środa, 03.06.2020 09:15
Brawo burmistrzu